FANDOM

Η Χρυσή Γκόλντυ είναι ήρωας της Ντίσνεϋ.

ΙστορίαEdit

Έζησε στο Ντώσον και ήταν ιδιοκτήτρια του Σαλούν της Ντάμας, όπου και τραγουδούσε για τους χρυσοθήρες. Την έλεγαν "Το Αστέρι του Βορρά" και ήταν η πιο διάσημη καλλιτέχνης της εποχής της. Στην εποχή του πυρετού του χρυσού χρησιμοποιούσε τη γοητεία της, για να κλέψει από τους χρυσοθήρες το χρυσάφι τους. Η Γκόλντυ αποτελεί τον μεγάλο νεανικό έρωτα του Σκρουτζ Μακ Ντακ, δεν ήταν όμως ποτέ μαζί γιατί ήταν και οι δύο εγωιστές για να παραδεχτούν την αγάπη τους. Όταν γέρασε συνέχισε να ζει στο Κλοντάικ και έφτιαξε ένα ίδρυμα για τα παιδιά που έχασαν τον πατέρα τους στα ορυχεία. Μετά από τον αγώνα της με τον Σκρουτζ στην ιστορία Επιστροφή στο Κλοντάικ αγόρασε το Σαλούν της Ντάμας, σώζοντας το από την κατεδάφιση, και το μετέτρεψε σε τουριστική μονάδα.

ΚατοικίαEdit

Την εποχή των χρυσοθήρων η Γκόλντυ κατοικούσε στο σαλούν της. Στην ιστορία του Καρλ Μπαρκς, όμως, με τίτλο «Επιστροφή στο Κλοντάικ», εμφανίζεται να κατοικεί στην εγκαταλελειμμένη καλύβα του θείου Σκρουτζ, που βρίσκεται δίπλα στο ορυχείο του, στις πηγές του Χειμάρρου της Αγωνίας, βόρεια του Γιούκον. Αφού ο Σκρουτζ της έδωσε το χρυσάφι του η Γκόλντυ, χρησιμοποίησε τα χρήματα για να ανακαινίσει το παλιό Σαλούν της Ντάμας που το μετέτρεψε σε Ξενοδοχείο για τους τουρίστες. Εκεί μένει πλέον.

ΣυγγενείςEdit

Η μοναδική συγγενής της Γκόλντυ που έχει εμφανιστεί ποτέ είναι η Ντόρις Ντακ, η εγγονή της, όχι όμως δια χειρός Καρλ Μπαρκς. Την Ντόρις Ντακ δημιούργησε ο Ιταλός σχεδιαστής Ρομάνο Σκάρπα, τον Δεκέμβριο του 1966, στην ιστορία "Η Ντόρις Ντακ Καταφτάνει!", αδημοσίευτη στην Ελλάδα. Δεν υπάρχει δηλαδή στο σύμπαν του Μπαρκς και του Ρόσα!

Αντίπαλοι Edit

Ο Σκρουτζ Μακ Ντακ, αλλά μόνο περιστασιακά. Ο Καρλ Μπαρκς, μέσα από την ιστορία «Επιστροφή στο Κλοντάικ», περιγράφει την σχέση της Γκόλντυ με τον Σκρουτζ ως μια σχέση αγάπης και μίσους. Τελικά, ο Σκρουτζ, μετά από έναν στημένο αγώνα, χωρίς να ομολογήσει σε κανέναν την πράξη του, με έμμεσο τρόπο και χωρίς να το καταλάβει η Γκόλντυ, της χαρίζει το παλιό της χρέος και αρκετό χρυσάφι. Επίσης, αντίπαλος της είναι και ο Γλίτσας Λέρας και τα τσιράκια του, αλλά και γενικά όσοι της επιτίθενται.

ΕμφάνισηEdit

I

Η Χρυσή Γκόλντυ διά χειρός Ντον Ρόσα

Στην εποχή του πυρετού του χρυσού η Γκόλντυ ήταν μια πανέμορφη γυναίκα που χρησιμοποιούσε την γοητεία της για ξεγελάσει και να κλέψει τους χρυσοθήρες. Φορούσε ένα υπέροχο φόρεμα που έλαμπε, ένα περίλαμπρο στέμμα και πολλά δαχτυλίδια και βραχιόλια, αλλά είχε και μια πολύ γλυκιά φωνή που γοήτευε τους πάντες, σύμφωνα με τον Σκρουτζ. Μέχρι και ο ίδιος ο Σκρουτζ είχε μαγευτεί από την ομορφιά της και την προκλητική φωνή της όταν τραγουδούσε, αλλά και όσες φορές την θυμάται χρόνια το αίσθημα αυτό παραμένει το ίδιο! Όταν ο Σκρουτζ ήρθε για να πάρει το χρυσάφι που είχε κρύψει τότε βλέπουμε την Γκόλντυ γερασμένη και αδύνατη γεγονός που δείχνει ότι πέρασε πολύ δύσκολα χρόνια.

Ακόμα όμως και ως γριούλα ο Σκρουτζ την αγαπάει πάρα πολύ και για αυτό της χάρισε το χρυσάφι του. Όταν έχει φτιάξει το Ξενοδοχείο της Ντάμας η Γκόλντυ είναι αρκετά πιο γεροδεμένη και πιο όμορφη, δείχνοντας ότι πλέον προσέχει τον εαυτό της και έχει φτιάξει την διατροφή της. Η εμφάνιση της αυτή είναι και η εμφάνιση που χρησιμοποιείται πλέον στις ιστορίες που ξαναβρίσκεται με τον Σκρουτζ στο κανονικό σύμπαν των παπιών. Φοράει ένα φόρεμα παρόμοιο με το παλιό της αλλά λιγότερο εντυπωσιακό. Τα ρούχα που φορούσε πριν τα φυλάει ακόμη για να θυμάται τις ένδοξες εποχές του πυρετού του χρυσού. Ο Μπαρκς έχει απαθανατίσει την Γκόλντυ σε διάφορους πίνακες του που είχαν σχέση με τον πυρετό του χρυσού αλλά και με τον Σκρουτζ Μακ Ντακ.

ΤραγούδιEdit

Spangledgoldieic5

Η Γκόλντυ από ελαιογραφία του Καρλ Μπαρκς

Η Γκόλντυ είναι μια ξανθιά τραγουδίστρια που έδινε παραστάσεις στο Σαλούν της Ντάμας. Στην ιστορία του Μπαρκς Επιστροφή στο Κλοντάικ τραγουδούσε το Μετά τον Χορό. Το συγκεκριμένο τραγούδι -αγγλιστί, After the Ball- σε στίχους και μουσική του Τσαρλς Χάρρις, ενός από τους πιο μεγάλους Αμερικανούς τραγουδιστές όλων των εποχών, αφηγείται τη θλιβερή ιστορία μιας χαμένης αγάπης, έτσι όπως την εκμυστηρεύεται ένας ηλικιωμένος θείος στη μικρή του ανιψιά. Το After the Ball γράφτηκε το 1892 και έγινε μια από τις πιο μεγάλες επιτυχίες της εποχής, πουλώντας πάνω από ένα εκατομμύριο παρτιτούρες στην Αμερική και την Ευρώπη. Τρεις δεκαετίες αργότερα, το τραγούδι ήταν ακόμα ζωντανό στη μνήμη του κοινού. Στις 8 Νοεμβρίου του 1929 χρησιμοποιήθηκε σε ένα από τα πρώτα ομιλούντα καρτούν των αδελφών Φλάισερ, σε ένα είδος πρωτόγονου καραόκε. Οι στίχοι εμφανίζονταν στην οθόνη και το κοινό τραγουδούσε με συνοδεία την ηχητική υπόκρουση της ταινίας, στον ρυθμό που έδινε μια κινούμενη μπάλα στην οθόνη!

Σκρουτζ Μακ Ντακ και Χρυσή ΓκόλντυEdit

Heartsend

Η σχέση της Γκόλντυ με το πιο πλούσιο παπί του κόσμου είναι μαι σχέση αρχικά μίσους και θαυμασμού και στη συνέχεια αγάπης. Ο Σκρουτζ εντυπωσιάζεται πολλές φορές από τον σκληρό και ανεξάρτητο χαρακτήρα της Γκόλντυ, ενώ στη Γκόλντυ αρέσει το γεγονός ότι ο Σκρουτζ είναι διαφορετικός από τους άλλους χρυσοθήρες. Δυναμικός και δεν φοβάται τίποτα αλλά και δεν ξοδεύει οπουδήποτε το χρυσάφι του.

Περνάνε χρόνο μαζί και αγaπάει ο ένας τον άλλον με το δικό του τρόπο. Όμως, κανένας από τους δυο τους δεν ανοίγεται ή εμπιστεύεται τον άλλο με αποτέλεσμα ο Σκρουτζ να φύγει από το Ντώσον δίχως την Γκόλντυ. Μπορεί όταν, συναντιούνται ξανά μετά από πολλά χρόνια να έχουν αλλάξει και γεράσει αλλά ειδικά ο Σκρουτζ έχει πολύ δυνατά αισθήματα για την Γκόλντυ. Τόσο δυνατά που επίτηδες χάνει έναν αγώνα χρυσού και ξεγράφει το χρέος της προς αυτόν. Στο τέλος της ιστορίας, "Καρδιές στο Γιούκον" ένα παλιό γράμμα του νεαρού Σκρουτζ μέσα σε ένα κουτί σοκολατάκια προς την Γκόλντυ επιβεβαιώνει τα πραγματικά αισθήματα του Σκρουτζ προς την δυναμική πάπια. Η Γκόλντυ συγκινημένη απαντάει στα ανιψάκια που ρωτούν τι θα γινόταν εάν το γράμμα έφτανε νωρίτερα ότι όπως και να ήταν τα πράγματα ο Σκρουτζ είναι πολύ σημαντικός για την ίδια.

ΚόμικςEdit

Kisstier

Καρέ από την ιστορία Αφιερωμένο Εξαιρετικά

Η "Χρυσή" Γκόλντυ Ο'Γκιλτ (Glittering Goldie) δημιουργήθηκε από τον Καρλ Μπαρκς. Έκανε την πρώτη της εμφάνιση στην ιστορία "Επιστροφή στο Κλοντάικ". Στη ιστορία αυτή εμφανίζεται νέα στις αναμνήσεις του Σκρουτζ και έχουμε τα πρώτα σημάδια που δείχνουν ότι ο Σκρουτζ την αγαπούσε πάρα πολύ! 
Tumblr mxie9aSYpV1qcf65wo4 1280

Η Χρυσή Γκόλντυ στο "Οικογενειακό πορτραίτο των Ντακ" τοιχογραφία στο Τόκυο στη Θαλάσσια Βίλα Ντολνάντο!

Εμφανίζεται ως μια δυναμική αδύνατη όμως γριούλα με την αρκούδα της τον Μπλακτζακ και έχει εγκατασταθεί στο ορυχείο του Σκρουτζ μετά τον πυρετό του χρυσού. Η ζωή της είναι φτωχή και αναγκάζεται να τραγουδά στο σαλούν για να κερδίσει τα προς το ζην. Στο τέλος της ιστορίας ο Σκρουτζ της δωρίζει το χρυσάφι του χωρίς να το ξέρει και με αυτό αρχίζει μια άλλη ζωή.

Η Γκόλντυ δεν έκανε άλλη εμφάνιση στο έργο του Παπιανθρώπου, αποτέλεσε όμως έμπνευση για τον Ντον Ρόσα, που την χρησιμοποίησε στο Η΄ Κεφάλαιο του Βίου και της Πολιτείας του Σκρουτζ Μακ Ντακ αλλά και σε δύο χαμένα επεισόδια και σε αρκετές ιστορίες του. Στην ιστορία "Καρδιές στο Γιούκον" η Γκόλντυ φαίνεται πιο γεροδεμένη δείχνοντας ότι τελικά ζει καλύτερα από πριν και προσέχει τον εαυτό της! Ακόμα εμφανίζεται στην ιστορία "Η αιχμάλωτη του Χείμαρρου της Αγωνίας", την τελευταία ιστορία που έγραψε ο Ντον Ρόσα και αφηγείται τι έγινε τον μήνα που ο Σκρουτζ απήγαγε την Γκόλντυ. Άλλες της εμφανίσεις είναι στην ιστορία "Αφιερωμένο Εξαιρετικά", στην οποία ο Σκρουτζ εκφράζει την κρυφή αγάπη του για την Γκόλντυ, "Το Όνειρο μιας Ζωής", στο οποίο εμφανίζεται μόνο στο φινάλε και για μερικά καρέ και "*Τελευταίο Έλκηθρο για το Ντώσον", στο οποίο ανακαλύπτει την αγάπη της για τον Σκρουτζ.

ΚαρτούνEdit

GlitteringGoldie

Στη δεκαετία του 1980, οι τηλεοπτικές Παπιοπεριπέτειες θα ξαναφέρουν στην επικαιρότητα πολλές κλασσικές ιστορίες του Μπαρκς και θα δώσουν στην Γκόλντυ την ευκαιρία να περάσει από τα καρέ των κόμικς στην μικρή οθόνη. Η ηρωίδα θα κάνει το τηλεοπτικό της ντεμπούτο το 1987 σε ένα επεισόδιο βασισμένο στην Επιστροφή στο Κλοντάικ με τίτλο Back to Klondike, το οποίο μεταδόθηκε στις 28 Οκτωβρίου 1987. Την φωνή της ερμήνευσε η Joan Gerber, ενώ εμφανίστηκε και σε άλλα τρία επεισόδιο της σειράς (Scroogerello, Till Nepgews to as Part και Ducky Mountain High ). Εμφανίστηκε και σε αρκετά κόμικς των Παπιοπεριπετειών.

Επιπλέον...Edit

GalleryEdit

Tio Patinhas-35 Η ΚΟΜΙΞ Wiki έχει μια συλλογή από εικόνες που σχετίζονται με τη σελίδα Χρυσή Γκόλντυ.

Εξωτερικοί σύνδεσμοι Edit

Also on FANDOM

Random Wiki