FANDOM

Οι Χθόνιοι και οι Υπόγειοι (αγγλ. Terries and Fermies) είναι χαρακτήρες επιστημονικής φαντασίας που γέννησε η φαντασία του Καρλ Μπαρκς.

Οι Υποχθόνιοι του Καρλ Μπαρκς Edit

Η αναζήτηση των μυστικών που κρύβονται στα σπλάχνα της Γης,  αποτελεί πηγή έμπνευσης για τους πιο γοητευτικούς μύθους όλων των εποχών. Αμέτρητοι είναι οι θεοί, οι ημίθεοι, οι ήρωες και οι κοινοί θνητοί που έχουν βρεθεί στον κάτω κόσμο, όπου συνήθως έρχονται αντιμέτωποι με κάθε λογής φαντάσματα, αξιοπερίεργα πλάσματα και τέρατα. Από την αρχαιότητα στον Διαφωτισμό και στο σήμερα, από την λογοτεχνία στα ντισνεϊκά κόμικς, από την Θεία Κωμωδία του Δάντη, τον Λουδοβίκο Χόλμπεργκ και τον Ιούλιο Βερν, στον Φλόυντ Γκότφρεντσον και τον Μάρκο Ρότα, αμέτρητοι είναι οι συγγραφείς, οι λογοτέχνες και οι παραμυθάδες που έχουν στείλει τους ήρωές τους να εξερευνήσουν τα ανήλιαγα έγκατα του πλανήτη μας.

Ανάμεσά τους, και ο παραμυθάς από το Όρεγκον, ο Καρλ Μπαρκς, ο οποίος έγραψε και σχεδίασε την πολυσέλιδη περιπέτεια Χώρα στα Έγκατα της Γης το 1956. Σε αυτήν την ιστορία, την παράσταση από τους Ντακ κλέβουν οι δύο λαοί που ζουν στο κέντρο της Γης.

Χθονιοι (3)

Δύο λιθογραφίες του Καρλ Μπαρκς με τους Ντακ έχουν ως σκηνικό την Υποχθονία. Στην πρώτη δημοσίευση της ιστορίας Χώρα στα Έγκατα της Γης στο περιοδικό Uncle Scrooge 16, οι Υποχθόνιοι ήταν πολύχρωμοι. Η ιδέα να έχουν οι Υποχθόνιοι όλα τα χρώματα του ουράνιου τόξου δεν ήταν του Μπαρκς, αλλά του χρωματιστή της ιστορίας, και υιοθετήθηκε, παρ' όλο που ήταν πιο λογικό να έχουν όλοι το ίδιο χρώμα, το χρώμα της πέτρας. Σε αυτούς τους δύο πίνακες, ο Μπαρκς αποφασίζει να ακολουθήσει και εκείνος τον πολύχρωμο χρωματισμό των κατοίκων της Χώρας στα Έγκατα της Γης.

Τα πλάσματα αυτά ανήκουν σε δύο λαούς, τους Υπόγειους και τους Χθόνιους, που διακρίνονται μόνο από το αν φορούν γραβάτα ή παπιγιόν. Μπορούν και γίνονται μπάλες σαν αρμαντίλο και μιλούν σαν γελαδάρηδες του παλιού καιρού. Οι δύο αυτοί λαοί έχουν μία μοναδική μανία: συναγωνίζονται για το ποιος θα προκαλέσει τον πιο δυνατό σεισμό, είτε κουτρουβαλώντας και συντρίβοντας τους "στύλους" που συγκρατούν την οροφή των σπηλαίων που ζουν, είτε ανυψώνοντας διάφορους γεωλογικούς σχηματισμούς.

Παρά τις καταστρεπτικές συνέπειες των παράξενων παιχνιδιών τους, οι Υπόγειοι και οι Χθόνιοι είναι καλοκάγαθα πλάσματα, που αν και δεν αγνοούν τα όσα συμβαίνουν στην επιφάνεια, ενδιαφέρονται μόνο για την καλοπέρασή τους. Και πράγματι, ο κόσμος τους μοιάζει με τεράστια υποχθόνια παιδική χαρά, με μια θεότρελη υπόγεια Ουτοπία.

Χθονιοι (4)

Το 1971, ο Καρλ Μπαρκς σχεδίασε και πάλι τους κατοίκους της Χώρας στα Έγκατα της Γης, ισχυριζόμενος ότι δεν θυμόταν πια την ακριβή τους μορφή, σε ένα γράμμα που έστειλε στον θαυμαστή του και μανιώδη λάτρη των κόμικς, Γκλεν Μπρέυ. Η αφορμή ήταν ο σεισμός που τράνταξε την περιοχή του Σύλμαρ στην Καλιφόρνια, όπου έμενε τότε ο Μπρέυ.

Εξωφυλλο ροτα (2)

Εξώφυλλο του Μάρκο Ρότα για την αναδημοσίευση της ιστορίας Χώρα στα Έγκατα της Γης στο Ιταλικό περιοδικό Zio Paperone 109.

Στην ιστορία Χώρα στα Έγκατα της Γης, ο θείος Σκρουτζ, ανησυχώντας μήπως κάποιος σεισμός γκρεμίσει το Θησαυροφυλάκιό του, σκάβει μια στοά κάτω από τον Λόφο Αμαξοφονιά. Ο Σκρουτζ και τα ανίψια του ανακαλύπτουν την τεράστια υπόγεια σπηλιά της Υποχθονίας και μαθαίνουν για τις καταστροφικές απασχολήσεις των παράξενων κατοίκων της. Σε μια προσπάθεια να ματαιώσει το Πρωτάθλημα Σεισμών, ο Σκρουτζ κλέβει το τρόπαιο των αγώνων και γυρίζει στην επιφάνεια. Οι Υποχθόνιοι θυμώνουν, και έτσι αρχίζουν να προκαλούν τεράστιους σεισμούς, καταστροφικούς για την Λιμνούπολη. Ένας από αυτούς τους σεισμούς, στέλνει τα χρήματα του Σκρουτζ στην Υποχθονία. Οι Χθόνιοι και Υπόγειοι όμως δεν συμπαθούν και πολύ το χρήμα, έτσι επιστρέφουν στον Σκρουτζ τον πλούτο του και σφραγίζουν την στοά που είχε ανοίξει.
Εξωφυλλο (104)

Το εξώφυλλο που σχεδίασε ο Ντον Ρόσα για την ιστορία Χώρα στα Έγκατα της Γης, αποδίδοντας φόρο τιμής στον Παπιάνθρωπο.

Ως νέο τρόπαιο για τους αγώνες τους, οι Υποχθόνιοι κράτησαν το υμίψηλο του θείου Σκρουτζ!

Οι Υποχθόνιοι του Ντον ΡόσαEdit

Το 1995, ο Ντον Ρόσα, ένας από τους σημαντικότερους επιγόνους του Μπαρκς, στέλνει και πάλι τους Ντακ σε μια επικίνδυνη αποστολή στην καρδιά του πλανήτη μας. Εμπνεόμενος από τα δεδομένα της σύγχρονης γεωλογίας, ο Ρόσα στήνει μια συναρπαστική περιπέτεια, με ρυθμό που θα ζήλευε και η πιο επιτυχημένη ταινία δράσης. Όμως, παρόλο που ο Ρόσα βασίζει την ιστορία του αποκλειστικά σε επιστημονικά δεδομένα, δεν παραλείπει να εντάξει στην αφήγησή του και μια αναφορά στην κλασσική ιστορία του Μπαρκς, δίνοντας στους Ντακ την ευκαιρία να δουν φευγαλέα, μέσα από ένα σχίσμα στον φλοιό της Γης, την απέραντη Υποχθονία.

Χθονιοι (7)

Με μια πανοραμική άποψη της Χώρας στα Έγκατα της Γης, ο Ντον Ρόσα, έστω και σε ένα καρέ, αποδίδει φόρο τιμής στην κλασσική ιστορία του Παπιανθρώπου.

Χθονιοι (8)

Ο Χθόνιος Ενρίκος από την ιστορία Ταξιδιώτης από τα Έγκατα της Γης.

Οι Υποχθόνιοι του Ουίλλιαμ Βαν Χορν! Edit

Ο Ντον Ρόσα, όμως, δεν ήταν ο μόνος που επαναχρησιμοποίησε τους κατοίκους της Υποχθονίας. Ο Ουίλλιαμ Βαν Χορν έδωσε πρωταγωνιστικό ρόλο πλάι στον Ντόναλντ και στα ανιψάκια σε έναν συμπαθή Χθόνιο, ονόματι Ενρίκο.

Χθονιοι (6)

Οι Χθόνιοι και οι Υπόγειοι στην σειρά Παπιοπεριπέτειες.

Η ιστορία Ταξιδιώτης από τα Έγκατα της Γης (Κόμιξ #200), δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά το 1999. Τα γεγονότα διαδραματίζονται στην χιονισμένη Λιμνούπολη, όπου ο Ντόναλντ και τα ανιψάκια συναντούν τον Ενρίκο, έναν Χθόνιο που παγιδεύτηκε στην επιφάνεια και τον βοηθούν να γυρίσει στην χώρα του.

Οι Υποχθόνιοι στις ΠαπιοπεριπέτειεςEdit

Στην πλοκή της ιστορίας Χώρα στα Έγκατα της Γης βασίζεται το ομώνυμο επεισόδιο της τηλεοπτικής σειράς Ducktales (Παπιοπεριπέτειες). Τα συμπαθή πλάσματα που προκαλούν σεισμούς έκαναν την πρώτη τους εμφάνιση στην μικρή οθόνη στο εικοστό πέμπτο επεισόδιο της σειράς, που μεταδόθηκε για πρώτη φορά στις 19 Νοεμβρίου 1987. Στην σειρά, οι Υποχθόνιοι είναι πολύχρωμοι, όπως ακριβώς και στην ιστορία του Μπαρκς.

Καρλ Μπαρκς Project
Barksg
Σελίδες του Project

Παπιάνθρωπος:

Scr

Καρλ Μπαρκς  · Καρλ Μπαρκς Φράσεις  · Ode to ducks - Το ποίημα του Μπαρκς  · ΚΟΜΙΞ και Μπαρκς  · Οι γνώμες των μελών για τον Καρλ Μπαρκς  · Μπαρκς - Οι απαγορεύσεις  · Μπαρκς - Βινιέτες  · Μπαρκς - Μουσεία  · Γκάρε Μπαρκς

Μελέτες:

Hdl

Γάτες  · Γέτι  · Δράκοι  · Θαλάσσια Φίδια  · Σκυλιά  · Φαντάσματα  · Χήνες  · Θρυλικοί Άνθρωποι  · Κοτόπουλα  · Μυθικοί Κόσμοι  · Βόμβες και Πύραυλοι

Χαρακτήρες:

Fli
Mag
Gla

Σκρουτζ Μακ Ντακ  · Γκαστόνε Γκάντερ  · Νταίζυ Ντακ  · Κύρος Γρανάζης  · Ράτσετ Γρανάζης  · Μουργόλυκοι  · Μόργκαν Μουργόλυκος  · Χρυσοκούκης  · Μάτζικα Ντε Σπελ  · Χρυσή Γκόλντυ  · Κύριος Τζόουνς  · Οι Μικροί Εξερευνητές  · Τζων Ρόμπαξ  · Κορνήλιος Κουτ  · Γλίτσας Λέρας  · Έηπριλ, Μαίυ και Τζουν Ντακ  · Γλόμπος  · Μπλου Τυρκουάζ  · Φίσκερβιλ  · Οι Αδελφοί Ντάλτον  · Δεσποινής Ευταξία  · Βολκάνα Μακ Ντακ  · Mατίλντα Μακ Ντάκ  · Mπαρούτης Ντάκ  · Άνγκους "Μπουνάτσας" Μακ Ντακ  · Ιάκωβος Μακ Ντακ  · Κάπταιν Φουρτούνας Μακ Ντακ  · Σχίζας Ντακ  · Δάφνη Ντακ  · Μπούφαλο Μπιλ  · Ποντικομούρης  · Λούκυ Κούτ  · ??? Ντακ  · Φούλα Ζούλα  · Mπόμπυ Το Ζόμπι  · Ο Δήμαρχος της Λιμνούπολης  · Σκότυ  · Μπλακτζακ  · Ξεφτέρης  · Σπίθας  · Πόνθε ντε Λεόν  · Ο μονόκερος  · Ο Τζο από την Σιγκαπούρη  · Μοσχάρης Μακρυχόρταρος  · Μαχαραγιάς του Γιαχαραντάν  · Δονάλδο Ελ Κουάκο  · Σκότλαντ Μακ Γιαρντ  · Τζώρτζια Μπομπότα  · Γκαστόν Τριχογένης  · Αργύρης Χήνος  · Πριγκίπισσα Βουτατηνστηνσκάφη  · Γιέτι  · Χθόνιοι και Υπόγειοι  · Κυρία Τζόουνς

Ιστορίες:

Bea
Gyr

Τοποθεσίες:

Don
Gra

Αντικείμενα:

Woo
Dai

Τόμοι:

Η Μεγάλη Βιβλιοθήκη Disney  · ΚΟΜΙΞ CARL BARKS 10X10  · Οι επίγονοι του Καρλ Μπαρκς

Πίνακες:

Στριπ και Σχέδια:

Τα στριπ του Μπαρκς  · Τα Μοναδικά Σχέδια του Μπαρκς (1940)  · Τα Μοναδικά Σχέδια του Μπαρκς (1950)  · Τα Μοναδικά Σχέδια του Μπαρκς (1960)  · Τα Μοναδικά Σχέδια του Μπαρκς (1970)  · Τα Μοναδικά Σχέδια του Μπαρκς (1980)  · Τα Μοναδικά Σχέδια του Μπαρκς (1990)  · Τα Μόντελ Σητ του Μπαρκς

Σημαντικοί επίγονοι

Ντον Ρόσα  · Ρομάνο Σκάρπα  · Βίκαρ  · Μάρκο Ρότα  · Ουίλλιαμ Βαν Χόρν  · Ντάαν Γίππες  · Σήζαρ Φεριόλι