FANDOM

Θα φάω το καπέλο μου!

Ο Τζων Ρόμπαξ (αγγλικά John D.Rockerduck) είναι χαρακτήρας των κόμικς της Ντίσνεϋ που δημιουργήθηκε από τον Καρλ Μπαρκς.

Ιστορία Edit

Είναι γνωστός ως το Τρίτο Πιο Πλούσιο Παπί του Κόσμου, μετά τον Σκρουτζ και τον Σκληρόκαρδο Χρυσοκούκη, όμως δεν είναι οικονόμος σαν αυτούς, αλλά σπάταλος. Χαρακτηριστικό του είναι πώς συχνά τρώει το καπέλο του όταν τον νικάει ο Σκρουτζ. Πλεονέκτης, δόλιος, άσπλαχνος, μοχθηρός, μικροπρεπής αλλά και μεγαλομανής, γίνεται υστερικός και τα βάζει με τον εαυτό του κάθε φορά που τα σχέδιά του ναυαγούν. Η περιουσία του ανέρχεται σε πολλά δισεκατομμύρια, έχει επιχειρήσεις σε ολόκληρο τον κόσμο και είναι σεβαστό μέλος της Λέσχης των Εκατομμυριούχων.

Τι είναι αυτό, λοιπόν, που τον κάνει να καταβροχθίζει μανιωδώς τα καπέλα του από τα νεύρα του; Μα φυσικά ο μεγάλος ανταγωνιστής του, ο Σκρουτζ Μακ Ντακ. Το μόνο που ενδιαφέρει τον Ρόμπαξ είναι να ξεπεράσει σε γόητρο και πλούτη τον επιχειρηματικό αντίπαλό του. Δυστυχώς όμως, όσα δόλια μέσα κι αν χρησιμοποιήσει, πάντα τα σχέδιά του αποτυγχάνουν.

Ιδιότητα Edit

Πολυεκατομμυριούχος, (είναι το τρίτο πιο πλούσιο παπί του κόσμου) επιχειρηματίας και ανταγωνιστής του Σκρουτζ Μακ Ντακ. Έχει για αντίπαλο τον Σκρουτζ Μακ Ντακ, καθώς και τον ανιψιό του Σκρουτζ, Ντόναλντ Ντακ.

ΕπάγγελμαEdit

Μεγαλοβιομήχανος, μεγαλοεπενδυτής, μεγαλοκτηματίας, μεγαλοεπιχειρηματίας. Ο Ρόμπαξ είναι ένας μεγιστάνας του πλούτου με ένστικτα αρπακτικού και επενδύσεις σε κάθε λογής εργοστάσια, μέσα μαζικής ενημέρωσης και αθλητικές ομάδες.

ΣυμμαχίεςEdit

Ο Ρόμπαξ δεν είναι αυτοδημιούργητος όπως ο Σκρουτζ, αλλά προσπαθεί με νύχια και με δόντια να αυξήσει την περιουσία που κληρονόμησε. Πολλές φορές, μάλιστα, δεν διστάζει να συμμαχήσει με τους Μουργόλυκους ή ακόμη και με την Μάτζικα, εφαρμόζοντας το ρητό «ο εχθρός του εχθρού μου είναι φίλος μου». Ούτε κι έτσι, όμως, έχει καταφέρει ποτέ να ξεπεράσει την ικανότητα και το επιχειρηματικό δαιμόνιο του Σκρουτζ.

ΕμφάνισηEdit

Φοράει μαύρο σακάκι, κόκκινη γραβάτα, στρογγυλά γυαλιά κι ένα καπέλο που καταβροχθίζει κάθε φορά που τον κατατροπώνει ο θείος Σκρουτζ.

Πρώτη Εμφάνιση Edit

Andy.jpg

Ο Ρόμπαξ διά χειρός Τζόρτζιο Καβατσάνο.

Ο Τζων Ρόμπαξ, εμφανίζεται, για πρώτη φορά, δια χειρός Καρλ Μπάρκς, τον Δεκέμβριο του 1961, στην ιστορία Boat Buster (Εξωλέμβια Αναμέτρηση), που δημοσιεύθηκε στο Walt Disney's Comics & Stories #255. Δυστυχώς, μέχρι σήμερα, η ιστορία δεν έχει κυκλοφορήσει στα ελληνικά. Ύστερα από την πρώτη του εμφάνιση, ο Ρόμπαξ δεν ξαναχρησιμοποιήθηκε ποτέ άλλοτε από τον Παπιάνθρωπο ή από άλλον Αμερικανό σχεδιαστή. Εξαίρεση αποτελεί μόνο ο Αμερικανός Ντόν Ρόσα, ο οποίος δημιούργησε μια πολύ ενδιαφέρουσα παρουσία του Τζων Ρόμπαξ και του πατέρα του, Χάουαρντ Ρόμπαξ, στην επική βιογραφία του θείου Σκρούτζ Βίος και Πολιτεία του Σκρούτζ Μακ Ντακ, στο κεφάλαιο με τίτλο «Ο Πόλεμος του Χαλκού».

Στην ΕυρώπηEdit

Tumblr n1fxwzZEQH1qcf65wo1 500.jpg

Ο Ρόμπαξ από τον Μάρκο Ρότα!

Στην Ευρώπη, ο Τζων Ρόμπαξ έγινε ιδιαίτερα δημοφιλής χάρη στην «υιοθεσία» του από σχεδιαστές της Ιταλικής Σχολής με κόμιξ του Ντίσνεϋ και μέχρι σήμερα, Ιταλοί σχεδιαστές τον χρησιμοποιούν ως δευτερεύοντα χαρακτήρα. Ωστόσο συχνά, μέσα από τις καινούργιες ιστορίες των Ιταλών, φαίνεται να δημιουργείται σύγχυση για την πραγματική ταυτότητα του Ρόμπαξ, καθώς δεν είναι λίγες φορές που ο Ρόμπαξ συγχέεται με τον άλλον μεγάλο ανταγωνιστή του Σκρούτζ, τον Σκληρόκαρδο Χρυσοκούκη.

Σε μια ιστορία μάλιστα, που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό των Μουργόλυκων Beagle Boys # 23, ο Ρόμπαξ εμφανίζεται να υποστηρίζει ότι είναι αυτός το «δεύτερο πιο πλούσιο παπί του κόσμου», χρησιμοποιώντας την έκφραση που αποτελεί το σήμα κατατεθέν του Σκληρόκαρδου Χρυσοκούκη. Είναι βέβαια γεγονός, ότι τα αρχικά κίνητρα και των δύο ηρώων είναι κοινά, και δεν είναι άλλα από την απληστία και τον φθόνο τους για τα πλούτη του μεγιστάνα της Λιμνούπολης, του Σκρούτζ Μακ Ντακ.

Άλλες εκδοχέςEdit

Ο Ρόμπαξ πρωταγωνιστεί κυρίως σε ιταλικές ιστορίες, όπου αρκετοί δημιουργοί έχουν κάνει την δικιά τους εκδοχή για την προέλευση του χαρακτήρα και της περιουσίας του.

Συγκεκριμένα στην ιστορία "Ο Γάμος του Θείου Σκρουτζ" βλέπουμε την γραμματέα του Σκρουτζ, να διηγείται στον Ντόναλντ και τα ανιψάκια μία άλλη εκδοχή, κατά την οποία ο Ρόμπαξ όταν ήταν ακόμα νεαρός εκατομμυριούχος συναντήθηκε με τον Σκρουτζ στην Λέσχη των Δισεκατομμυριούχων και τσακώθηκαν για το ποιος έχει την μεγαλύτερη περιουσία και αποφάσισαν να λύσουν αυτήν τους τη διαφορά με μια παρτίδα γκολφ.

Ενώ όμως ο Σκρουτζ θα νικούσε, μια μέλισσα τον τσίμπησε με αποτέλεσμα να χάσει και έτσι να πάρει ο Ρόμπαξ την μισή του περιουσία... Άλλη μία, πιο γνωστή σε μας εκδοχή, είναι από την "Ιστορία και Δόξα της Δυναστείας των Ντακ", όπου βλέπουμε η οικογενειακή έχθρα των Ντακ με τους Ρόμπαξ να ξεκινάει από την Αρχαία Ρώμη και να συνεχίζεται μέχρι σήμερα!

Όπως έχει ο Σκρουτζ τον Παντάξιο και τα ανιψάκια, έτσι έχει και ο Ρόμπαξ βοηθό, τον Χάσκυ, ο οποίος τον βοηθά στα ποταπά του σχέδια να νικήσει τον Σκρουτζ, αλλά και του δίνει... να φάει τα κλασικά πλέον καπέλα όταν χάνει, με λίγο αλατάκι για καλύτερη κατάποση κάποιες φορές. Όσο όμως και να προσπαθεί, δε θα γίνει ποτέ Σκρουτζ στην θέση του Σκρουτζ.

Επιπλέον...Edit

GalleryEdit

Κύριο άρθρο Τζων Ρόμπαξ/Gallery

Εξωτερικοί Σύνδεσμοι Edit

Also on FANDOM

Random Wiki