FANDOM

Φξφδδζφξ.png
Fig-36.jpg Ο Τζιοβάνι Μπατίστα Κάρπι είναι Ιταλός δημιουργός ιστοριών Ντίσνεϋ από τη Γένοβα. Γεννήθηκε στις 16 Νοεμβρίου 1927 και μας άφησε στις 8 Μαρτίου 1999.

Αποφοίτησε από την Σχολή Καλών Τεχνών της Γένοβας και πήρε μαθήματα από τον ζωγράφο Giovanni Piccolo. Ντεμπούτο στα κόμικς έκανε το 1945, με το "La Famiglia Serafini", που δημοσιεύτηκε στο εβδομαδιαίο περιοδικό Faville.

ΣυνεργασίεςEdit

1946Edit

Το 1946 συνεργάστηκε με το εκπαιδευτικό περιοδικό Lo Scolaro, ενώ σχεδίασε το "Sparagrosso, Cacciatore in Africa" για την Gazzetta dei Piccoli. Ακολούθως, εγκαταστάθηκε στο Μιλάνο και συνεργάστηκε με τους αδερφούς Pagot και έμαθε κάποια πράματα πάνω στο κινούμενο σχέδιο, ένας από τους βασικούς λόγους που οι ιστορίες του έχουν τόσο καλή ροή και τα σκίτσα του ελαστικότητα.

1947 - 1960Edit

Το 1947, έγραψε και σχεδίασε το Celestino al Centro della Terra για την εφημερίδα Giornalino di Carroccio. Το 1953 ξεκίνησε η μακρόχρονη συνεργασία του με την Disney και τον εκδοτικό οίκο Mondadori, όπου έκανε ιστορίες με τους Pixi e Dixi και τον Yoghi του Braccobaldo (τέλη του '60).

Άλλες συνεργασίεςEdit

Παράλληλα συνεργαζόταν και με την Bianconi, όπου έκανε ιστορίες με τους Serafino (Σεραφίνο) και Nonna Abelarda (Γιαγιάκα), Volpetto, Dodo, τον Γερμανό Rolf Kauka για τον οποίο έκανε ιστορίες με Knox και Fix und Foxi (1965-1966) καθώς και με το Smack Magazine, όπου έκανε τον Gargantua το 1979, που ήταν μία από τις τελευταίες του δημιουργίες.

Έκανε πάμπολλες εικονογραφήσεις για λογαριασμό των εκδοτικών Corticelli, Tipys, Messaggerie Musicali και τη De Agostini ενώ ήταν επικεφαλής της Ιταλικής Ακαδημίας Ντίσνεϋ (1988-1999), από την οποία βγαίνουν μέχρι σήμερα νέοι σχεδιαστές.

Οι ιστορίες τουEdit

Οι τελευταίες φορές που εκδόθηκε ιστορία του σε πρώτη έκδοση ήταν στο Μίκυ Μάους 1450-1454, στο Μεγάλο Μίκυ 308 και στο Κλασικά 33. Ανατυπώσεις και επανεκδόσεις έγιναν αρκετές και η τελευταία του ήταν στο Κλασικά 220.

Οι πρώτες ιστορίες με τον Φάντομ ΝτακEdit

Είναι ο δημιουργός των πρώτων ιστοριών του Φάντομ Ντακ και στην ουσία αυτός που τον σχεδίασε για πρώτη φορά!

Στην ΕλλάδαEdit

Η πρώτη ιστορία του δημοσιεύτηκε το 1953 στην Ιταλία. Στην Ελλάδα η πρώτη παρουσία του σε συλλογές ήταν στο Μίκυ Μάους 9 και 10, στο Μεγάλο Μίκυ 19 και στο Κλασικά Ντίσνεϋ 1. Από όσο γνωρίζουμε στο περιοδικό ΚΟΜΙΞ δεν υπάρχει ούτε μία ιστορία του! Είναι πιο γνωστός από τις ιστορίες με τον ντετέκτιβ Μίκυ κυρίως, στα Μεγάλα Μίκυ ενώ στα Μίκυ Μάους περιέχονται πολύ περισσότερες από το σύμπαν των Ντακ. Οι ιστορίες του που έχουν εκδοθεί στην Ελλάδα μέχρι στιγμής είναι γύρω στις 137.

Τα Μεγάλα ΣήριαλEdit

Η Ιστορία και η Δόξα των ΝτακEdit

Είναι ο μεγάλος δημιουργός της Ιστορίας των Ντακ που έχει εκδοθεί στην Ελλάδα τρεις φορές, με πιο πρόσφατη την έκδοση του 2013!

Το δικό του Γενεαλογικό Δέντρο!Edit

Όπως ο Καρλ Μπαρκς και ο Ντον Ρόσα έτσι και ο Κάρπι έχει τη δική του εκδοχή του Γενεαλογικού Δέντρου των Ντακ!

ΒραβείαEdit

Έχει βραβευθεί 4 φορές το 1951, το 1991, το 1992 και το 1995! Ενώ το 1997 ανακηρύχθηκε επίτιμος διδάκτορας από το Πανεπιστήμιο της Μπολόνια.

Δημιουργοί
Το Σύμπαν του Μίκυ Μάους
Η.Π.Α.

Φλόυντ Γκότφρεντσον  · Ουώλτ Ντίσνεϋ  · Αλ Ταλιαφέρρο  · Ουώλτ Κέλλυ  · Τόνυ Στρομπλ  · Πωλ Μάρρυ  · Τζακ Μπράντμπερυ  · Νόελ Βαν Χορν

Ιταλία

Ρομάνο Σκάρπα  · Τζιοβάν Μπατίστα Κάρπι  · Τζόρτζιο Καβατσάνο  · Μάρκο Ρότα  · Κάστυ  · Πάολο Μοττούρα  · Φραντσέσκο Αρτιμπάνι  · Γκουίντο Μαρτίνα  · Λορέντζο Παστροβίκιο

Ολλανδία

Ντάαν Γίππες

Ισπανία

Σήζαρ Φεριόλι Πελάεζ  · Εστεμπάν

Φινλανδία

Κάρι Κορχόνεν

Βραζιλία

Κάρλος Μότα

Σουηδία

Περ Έρικ Χέντμαν

Το Σύμπαν του Ντόναλντ Ντακ
Η.Π.Α.

Καρλ Μπαρκς  · Αλ Ταλιαφέρρο  · Ουώλτ Κέλλυ  · Τόνυ Στρομπλ  · Ντον Ρόσα  · Ουίλλιαμ Βαν Χόρν  · Πωλ Μάρρυ  · Τζακ Μπράντμπερυ  · Τζέφρυ Μπλουμ  · Γκαρέ Μπαρκς

Ιταλία

Ρομάνο Σκάρπα  · Τζιοβάν Μπατίστα Κάρπι  · Λουτσιάνο Μποττάρο  · Τζόρτζιο Καβατσάνο  · Μάρκο Ρότα  · Πάολο Μοττούρα  · Φραντσέσκο Αρτιμπάνι  · Γκουίντο Μαρτίνα  · Μάρκο Τζερβάζιο  · Λορέντζο Παστροβίκιο

Ολλανδία

Ντάαν Γίππες  · Μπεν Βερχάγκεν  · Μάου Χέυμανς  · Μπας Χέυμανς

Δανία

Φρέντυ Μίλτον

Ισπανία

Σήζαρ Φεριόλι Πελάεζ  · Εστεμπάν

Φινλανδία

Κάρι Κορχόνεν

Χιλή

Βίκαρ

Αργεντινή

Ντάνιελ Μπράνκα · Βάντα Γκαττίνο

Βραζιλία

Κάρλος Μότα

Σουηδία

Περ Έρικ Χέντμαν

Also on FANDOM

Random Wiki