FANDOM

Fig-36

Ο Τζων Μόριν Μπράντμπερυ γεννήθηκε στο Σηάτλ της Ουάσινγκτον το 1914.

Από τα καρτούν...Edit

Από μικρός ενδιαφέρθηκε για το σχέδιο και ιδιαίτερα για τα κόμικς, που δημοσιεύονταν τότε σε συνέχειες στις εφημερίδες. Ήταν δεκαεννέα ετών όταν η επιτυχία του καρτούν Τα Τρία Γουρουνάκια του Ουώλτ Ντίσνεϋ τον έσπρωξε να κάνει μια επιλογή που έμελλε να σταθεί καθοριστική για την σταδιοδρομία του.

Ο εικοσάχρονος Τζακ θα κάνει τα πρώτα του βήματα στον χώρο των καρτούν ξεκινώντας από την πιο χαμηλή βαθμίδα στην ιεραρχία του στούντιο. Σε πρώτη φάση θα κάνει ενδιάμεσα σχέδια και θα καθαρίζει τα σχέδια των προϊσταμένων του. Απ'αυτή την ταπεινή αλλά απαραίτητη θέση θα συμμετάσχει στα γυρίσματα κλασικών ταινιων, από το μικρού μήκους καρτούν The Band Concert του 1934, έως τη Χιονάτη, την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία κινουμένων σχεδίων, στο πλευρό μεγάλων ανημέητωρ, όπως ο Έρικ Λάρσον και ο Μιλτ Καλ.

Στα επόμενα χρόνια, ο Τζακ θα συμμετάσχει στα γυρισματα κλασσικών καρτούν, όπως το Barnyard Symphony και το Ferdinand the Bull, ενώ θα υπογράψει αρκετές αξέχαστες σκηνές, όπως τις βόλτες του γάτου Φίγκαρο στο κρεβάτι του Τζεπέτο στον Πινόκιο, την προσθαλάσσωση της οικογένειας του Πηγάσου στην Φαντασία και την μονομαχία των ελαφιών στον Μπάμπι.

...στα κόμικςEdit

Το 1941, ο Τζακ Μπράντμπερυ πήρε μεταγραφή για άλλα στούντιο, κι αυτό του επέτρεψε να δουλέψει και με άλλους μεγάλους ήρωες των καρτούν, όπως ο Μπαγκς Μπάννυ. Το 1943, ακολουθώντας το παράδειγμα πολλών άλλων συναδέλφων του από το στούντιο κινουμένων σχεδίων, όπως ο Καρλ Μπαρκς, θα στραφεί στα κόμικς. Σε πρώτη φάση θα σχεδιάσει ιστορίες με δικούς του ήρωες, όπως ο λαγός Footsy Hare, το φάντασμα Spencer Spook ή το παπί Hucky Duck.

Το 1947 θα αρχισει να συνεργάζεται με την Western Publishing, σχεδιάζοντας ιστορίες με τους ήρωες του Ουώλτ Ντίσνεϋ, αρχικά για τα Big Little Books, τα συλλεκτικά πολυσέλιδα εικονογραφημένα βιβλιαράκια, και στην συνέχεια για περιοδικά κόμικς. Οι πρώτες του μονοσέλιδες ιστορίες με τον Μίκυ θα δημοσιευτούν τον Ιανουάριο του 1950, ενώ τον επόμενο μήνα θα δημοσιευτεί στο περιοδικό Walt Disney's Comics & Stories η πρώτη του δεκασέλιδη ιστορία με τον Ντόναλντ. Ο Μπράντμπερυ συνέχισε ακάθεκτος έως τα τέλη της δεκαετίας του 1960, όταν κάποια προβλήματα υγείας τον οδήγησαν να περιοριστεί στην συγγραφή σεναρίων, πολλά από τα οποία σχεδιάστηκαν από το στούντιο του Χάιμε Ντίαζ.

Δημιουργοί
Το Σύμπαν του Μίκυ Μάους
Η.Π.Α.

Φλόυντ Γκότφρεντσον  · Ουώλτ Ντίσνεϋ  · Αλ Ταλιαφέρρο  · Ουώλτ Κέλλυ  · Τόνυ Στρομπλ  · Πωλ Μάρρυ  · Τζακ Μπράντμπερυ  · Νόελ Βαν Χορν

Ιταλία

Ρομάνο Σκάρπα  · Τζιοβάν Μπατίστα Κάρπι  · Τζόρτζιο Καβατσάνο  · Μάρκο Ρότα  · Κάστυ  · Πάολο Μοττούρα  · Φραντσέσκο Αρτιμπάνι  · Γκουίντο Μαρτίνα  · Λορέντζο Παστροβίκιο

Ολλανδία

Ντάαν Γίππες

Ισπανία

Σήζαρ Φεριόλι Πελάεζ  · Εστεμπάν

Φινλανδία

Κάρι Κορχόνεν

Βραζιλία

Κάρλος Μότα

Σουηδία

Περ Έρικ Χέντμαν

Το Σύμπαν του Ντόναλντ Ντακ
Η.Π.Α.

Καρλ Μπαρκς  · Αλ Ταλιαφέρρο  · Ουώλτ Κέλλυ  · Τόνυ Στρομπλ  · Ντον Ρόσα  · Ουίλλιαμ Βαν Χόρν  · Πωλ Μάρρυ  · Τζακ Μπράντμπερυ  · Τζέφρυ Μπλουμ  · Γκαρέ Μπαρκς

Ιταλία

Ρομάνο Σκάρπα  · Τζιοβάν Μπατίστα Κάρπι  · Λουτσιάνο Μποττάρο  · Τζόρτζιο Καβατσάνο  · Μάρκο Ρότα  · Πάολο Μοττούρα  · Φραντσέσκο Αρτιμπάνι  · Γκουίντο Μαρτίνα  · Μάρκο Τζερβάζιο  · Λορέντζο Παστροβίκιο

Ολλανδία

Ντάαν Γίππες  · Μπεν Βερχάγκεν  · Μάου Χέυμανς  · Μπας Χέυμανς

Δανία

Φρέντυ Μίλτον

Ισπανία

Σήζαρ Φεριόλι Πελάεζ  · Εστεμπάν

Φινλανδία

Κάρι Κορχόνεν

Χιλή

Βίκαρ

Αργεντινή

Ντάνιελ Μπράνκα · Βάντα Γκαττίνο

Βραζιλία

Κάρλος Μότα

Σουηδία

Περ Έρικ Χέντμαν

Also on FANDOM

Random Wiki