FANDOM

Το τέντυμπερ είναι ένα μικρό αρκουδάκι μα συγχρόνως το πιο πολύτιμο παιχνίδι του κόσμου. Εμφανίζεται σε δύο μόνο ιστορίες του Ντον Ρόσα, συγκεκριμένα σε 2 κεφάλαια του Βίου και της Πολιτείας του Σκρουτζ Μακ Ντακ, στην ιστορία Ο Ατσίδας του Παναμά και Η Αιχμάλωτη του Χειμάρρου της Αγωνίας.

ΙστορίαEdit

Ο Ατσίδας του ΠαναμάEdit

Στην ιστορία αυτή γίνεται το Τέντυμπερ η αφορμή για την εξιστόρηση μίας από τις μεγαλύτερες περιπέτειες του ιδιοκτήτη της, Σκρουτζ Μακ Ντακ. Ο ίδιος ψαχούλευε το παλιό μπαούλο του με τα ενθύμια, ώσπου τα ανιψάκια του πήγαν και αυτά να ρίξουν μια ματιά. Άρπαξε ένα από αυτά ένα σάκο από το μπαούλο και το έφερε στο φως. Μέσα σε αυτό υπήρχε ένα αντικείμενο το οποίο αρχικά τους παραξένεψε που ο Σκρουτζ το είχε κρατήσει ακόμα. Όπως τους εξήγησε αυτό το ενθύμιο δεν είχε καμία αξία, αλλά το κρατούσε μόνο και μόνο για να του θυμίζει να είναι πάντα προσεκτικός. Αυτός ο σάκος του θύμιζε το μεγαλύτερο φιάσκο της νιότης του, όπως είπε.

Το 1906, στον νεοσύστατο Παναμά, ο Στρατηγός Εστεμπάν έψαχνε μια αφορμή για να εισβάλλει με τα προσωπικά του στρατεύματα, να αυτοανακηρυχθεί δικτάτορας και να αποκτήσει τον απόλυτο έλεγχο της Διώρυγας του Παναμά, την οποία θα μετονόμαζε σε Διώρυγα Εστεμπάν. Η αφορμή ήρθε με την μυστική συμφωνία μεταξύ του Σκρουτζ Μακ Ντακ και του Θεόδωρου Ρούσβελτ, για την εκμετάλλευση ενός χαμένου ναού με χρυσά αγάλματα και κοσμήματα από μεγάλους χαμένους πολιτισμούς. Ο Στρατηγός παίρνει το χρυσάφι για να το μοιράσει στους άνδρες του, αλλά ο Σκρουτζ τον σταματάει και ο Ινδιάνος αρχηγός Παρίτα αναλαμβάνει να τον παραδώσει στις Κολομβιανές Αρχές, όπου τον θεωρούν προδότη.

Όταν ήρθε όμως η ώρα ο Σκρουτζ να καθορίσει το ποσό που θα λάβει από τη συμφωνία, υπό την επήρεια ενός τοπικού ποτού, λιποθύμησε. Ο Ρούζβελτ ανέθεσε τότε στις αδελφές του Σκρουτζ, την Ματίλντα και την Βολκάνα Μακ Ντακ, να ορίσουν το ποσό. Αυτές για να τιμωρήσουν τον Σκρουτζ που γινόταν ολοένα και πιο άπληστος αποφάσισαν να πληρωθεί ο αδερφός τους με ένα ενθύμιο του Θεόδωρου Ρούζβελτ, το Τέντυμπερ. Το Τέντυμπερ το έστειλε ένας ζαχαροπλάστης από το Μπρούκλιν στον Ρούσβελτ και στη γυναίκα του ζητώντας την άδεια να το ονομάσει Τέντυ όπως ακριβώς ήταν και το παρατσούκλι του 26ου προέδρου των Η.Π.Α., Θεόδωρου Ρούσβελτ.

Για αυτό ο Σκρουτζ θεωρεί αυτό το παιχνίδι ανάμνηση του μεγαλύτερου φιάσκου της νιότης του. Γιατί ενώ μπορούσε να εισπράξει μερικά εκατομμύρια δολλάρια, δεν πρόσεξε, λιποθύμησε, και αντί αυτού εισέπραξε το αρκουδάκι του Θεόδωρου Ρούσβελτ. Όμως τα ανιψάκια του τον βοηθούν να συνειδητοποιήσει πως αυτό το απλό αρκουδάκι είναι το ένα και μοναδικό αυθεντικό αρκουδάκι Τέντυ όλων των εποχών, που το καθιστά το πολυτιμότερο παιχνίδι στον κόσμο με ανυπολόγιστη αξία, κόβοντας έτσι τα λόγια του Ντόναλντ Ντακ, που κορόιδευε τον θείο του. Αυτή η λεπτομέρεια μετέτρεψε το μεγαλύτερο φιάσκο του Σκρουτζ σε μία μεγάλη επιχειρηματική επιτυχία.

Η Αιχμάλωτη του Χειμάρρου της ΑγωνίαςEdit

Εκεί το αρκουδάκι δεν κάνει σημαντική εμφάνιση. Ξεχωρίζει απλώς μες το μπαούλο των ενθυμίων του Σκρουτζ. Είναι από τις πολλές λεπτομέρειες που πρόσθετε ο Ντον Ρόσα στο έργο του κάνοντας αναφορά σε προηγούμενες ιστορίες.

Η ΑΙΧΜ τεντυμπερ

Το Τέντυμπερ εμφανίζεται μεταξύ πολλών άλλων και στο πρώτο καρέ.

Στην Πραγματική ΖωήEdit

Στην ιστορία που παίζει σημαντικό ρόλο το Τέντυμπερ αναφέρεται από τη γυναίκα του 26ου προέδρου των Ή.Π.Α., του Θεόδωρου Ρούσβελτ, πως το Τέντυμπερ το έστειλε ένας ζαχαροπλάστης από το Μπρούκλιν στον Ρούσβελτ και στη γυναίκα του ζητώντας την άδεια να το ονομάσει Τέντυ όπως ακριβώς είναι και το παρατσούκλι του 26ου προέδρου των Η.Π.Α., Θεόδωρου Ρούζβελτ.

619px-TheodoreRooseveltTeddyBear

Το πολιτικό σκίτσο του 1902.

Το 1902 ενώ ο Θεόδωρος ήταν εν ενεργεία πρόεδρος πήγε ένα ταξίδι για κυνήγι στο Μισισίπι, έπειτα από πρόσκληση του κυβερνήτη του Μισισίπι, Andrew H. Longino. Μετά από τρεις μέρες κυνηγιού, ενώ τα άλλα μέλη της κυνηγετικής ομάδας είχαν καταφέρει να πιάσουν αρκούδες ο Ρούσβελτ δεν είχε πιάσει καμία.

Προκειμένου η εκδρομή να μην καταλήξει σε αποτυχία τα υπόλοιπα μέλη της έπιασαν μία γέρικη μαύρη αρκούδα και την έδεσαν σε μία ιτιά (είδος δένδρου). Φώναξαν τότε τον πρόεδρο, λέγοντας του πως υπήρχε μία αρκούδα που θα μπορούσε να πυροβολήσει.

Teddy bear early 1900s - Smithsonian Museum of Natural History

Ένα Τέντυμπερ, κατασκευασμένο πιθανόν στις αρχές του 1900 που άνηκε στον εγγονό του Θεόδωρου, στον Κέρμιν Ρούζβελτ. Ίσως αυτό να είναι το πρώτο Τέντυμπερ.

Ο Ρούζβελτ είδε την γέρικη αρκούδα και αρνήθηκε να πυροβολήσει. Θεώρησε ότι το να πυροβολήσει την αρκούδα θα ήταν ενάντια στο αθλητικό πνεύμα. Όμως κατάλαβε ότι η αρκούδα είχε τραυματιστεί και υπέφερε οπότε έδωσε διαταγή να την σκοτώσουν για να την απαλλάξουν από τον πόνο. Η είδηση έγινε γνωστή σε όλη τη χώρα και ο σκιτσογράφος Clifford Berryman σχεδίασε μία εικόνα που έδειχνε το Ρούζβελτ μπροστά από έναν οδηγό και την αρκούδα, να αρνείται να πυροβολήσει το ζώο. Αυτό το καρτούν εκδόθηκε από την εφημερίδα Washington Post στις 16 Νοεμβρίου του 1902 και στη συνέχεια κυκλοφόρησαν πολυάριθμες παραλλαγές του πρωτότυπου σκίτσου από πολλούς σχεδιαστές και εκδοτικούς οίκους.

Ένας ιδιοκτήτης ενός ζαχαροπλαστείου στο Μπρούκλιν, ονόματι Morris Michtom, είδε το σκίτσο του Clifford, και εμπνεύστηκε. Έβαλε τότε στη Βιτρίνα του δύο λούτρινα αρκουδάκια που έφτιαξε η γυναίκα του. Ο Michtom ζήτησε την άδεια του Ρούζβελτ να ονομάσει τα αρκουδάκια «Τέντυμπερ». Η ραγδαία δημοτικότητα που απέκτησαν αυτά τα αρκουδάκια βοήθησαν τον Michtom να περάσει στη μαζική παραγωγή, δημιουργώντας την εταιρία Ideal Novelty and Toy Company.

Mr Been

Στη τηλεοπτική σειρά Mr Bean δίπλα στο πρωταγωνιστικό ρόλο του Ρόουαν Άτκινσον, βρίσκεται ένα Τέντυμπερ, που ίσως είναι το πιο διάσημο του κόσμου.

Την ίδια εποχή περίπου, μία γερμανική εταιρία, ονόματι Steiff, άρχιζε να φτιάχνει λούτρινα αρκουδάκια. Η Margaret Steiff, έβγαζε τα προς το ζην της ράβοντας λούτρινα ελεφαντάκια αρχικά, ενώ στη συνέχεια άρχισε να φτιάχνει άλλα λούτρινα ζωάκια. Το 1903 ένας Αμερικανός είδα αυτά τα λούτρινα αρκουδάκια και παρήγγειλε μία τεράστια ποσότητα (3000 αρκουδάκια συγκεκριμένα) για να σταλούν στις ΗΠΑ. Αυτά τα αρκουδάκια, που ονομάστηκαν επίσης "Τέντυμπερ", συνέβαλλαν στο να αποκτήσουν αυτά τα λούτρινα αρκουδάκια παγκόσμια φήμη.

Έναν αιώνα και κάτι παραπάνω μετά, τα τέντυμπερ είναι ακόμα δημοφιλή και αποτελούν ενθύμια εκείνου του κυνηγητικού ταξιδιού στο Μισισίπι.