FANDOM

Ο άλλος "ποντικομαέστρος" του Μίκυ (1): Μια συνέντευξη με τον Floyd Gottfredson

MIK2.png

Ο Jim Korkis συνομιλεί με τον Floyd Gottfredson, που έφερε στον κόσμο τον Μίκυ Μάους μέσω των ημερήσιων κόμικ στριπ.

Ο Μίκυ Μάους ήταν ο δημοφιλέστερος χαρακτήρας καρτούν τη δεκαετία του 1930 και ταυτόχρονα μια διεθνής διασημότητα. Δυστυχώς τα Στούντιο Ντίσνεϋ υπέκυψαν στις αντιρρήσεις όσων υποστήριζαν ότι ο μαχητικός και εριστικός Μίκυ δεν αποτελούσε ένα καλό πρότυπο ρόλου για τα παιδιά κι έτσι αυτός ο έξυπνος μικρός ήρωας με το ριψοκίνδυνα τολμηρό πνεύμα εμφανιζόταν όλο και πιο εξημερωμένος στα κινούμενα σχέδια. Εν τούτοις, το γνήσιο πνεύμα του Μίκυ διατηρήθηκε για πολλά ακόμη χρόνια στα ημερήσια κόμικ στριπ που σχεδίαζε και συχνά έγραφε κιόλας ο μυθικός Floyd Gottfredson.

Το φθινόπωρο του 1979, είχα την ευκαιρία να κουβεντιάσω με τον Floyd για τις σχέσεις μεταξύ του Μίκυ της οθόνης και του Μίκυ των εφημερίδων. Ενώ στα κινούμενα σχέδια δούλευαν πολλά χέρια, ο Floyd είχε την πρωταρχική επιρροή στα κόμικ στριπ για πάνω από τέσσερις δεκαετίες και είχε αποσυρθεί από αυτά τα σπουδαία καθήκοντα, μόλις τέσσερα χρόνια νωρίτερα

Jim Korkis: Θα μπορούσατε να μας μιλήσετε για τη σχεδιαστική σας εκπαίδευση πριν από την ανάληψη των κόμικ στριπ με τον Μίκυ;

Floyd Gottfredson: Μεγάλωσα σε μια μικρή πόλη, το Σίγκουρντ της Πολιτείας Γιούτα, περίπου 290 χιλιόμετρα νότια του Σολτ Λέηκ Σίτυ. Στα 13 μου άρχισα να σπουδάζω σχεδιασμό καρτούν με αλληλογραφία στη Σχολή Καρτούν και Εικονογράφησης του C.N.Landon στο Κλήβελαντ Οχάιο. Το 1926, σε ηλικία 21 ετών, άρχισα να παρακολουθώ ένα ακόμη κύκλο μαθημάτων σχεδιασμού καρτούν με αλληλογραφία, στην Ομοσπονδιακή Σχολή της Μιννεάπολης, γνωστή σήμερα ως Σχολή Καλλιτεχνικής Εκπαίδευσης. Επειδή οι πλησιέστερες καλλιτεχνικές σχολές βρίσκονταν στο Σολτ Λέηκ Σίτυ, ο πιο πρακτικός τρόπος εκπαίδευσης ήταν για μένα τα μαθήματα δι' αλληλογραφίας.

JK: Είχατε κάποια πρώιμη εκπαίδευση στη δημιουργία κινούμενων σχεδίων;

FG: Όχι, δεν υπήρχαν σχολές ή βιβλία για τα κινούμενα σχέδια εκείνη την εποχή από όσο μπορώ να γνωρίζω και πραγματικά με ενδιέφερε μόνο ο σχεδιασμός καρτούν για εφημερίδες. Τον Δεκέμβρη του 1928, οπλισμένος με τα δείγματα της δουλειάς που είχα κάνει για διάφορες εφημερίδες, έφερα την οικογένειά μου στο Λος Άντζελες, με την ελπίδα να προσληφθώ σε μια από τις επτά μεγάλες εφημερίδες, αλλά δεν με ήθελαν. Κουβέντιασα όμως με κάποιον που μου είπε πως είχε ακούσει ότι ο Walt θα πήγαινε την επόμενη εβδομάδα στην Νέα Υόρκη για να αναζητήσει καλλιτέχνες. Χωρίς να χάσω καιρό λοιπόν, μάζεψα τα δείγματα της δουλειάς μου και έσπευσα στα Στούντιο Ντίσνεϋ, που τότε βρίσκονταν στην Λεωφόρο Hyperion.

JKΚαταφέρατε να συναντήσετε τον Walt;

FG: Ο ίδιος ο Walt είδε τα δείγματα της δουλειάς μου και με ρώτησε τις είδους εργασία θα με ενδιέφερε να κάνω. Εγώ του απάντησα ότι ήθελα να φτιάχνω κόμικ στριπ. Όμως την εποχή εκείνη η Ντίσνεϋ δεν έκανε κόμικ στριπ και ο Walt ήταν πολύ καλός πωλητής. Μου είπε πως δεν θα έπρεπε να ανακατευτώ με τα κόμικ στριπ γιατί ήταν μια πραγματικά εξαντλητική δουλειά ρουτίνας. Πρόσθεσε ότι το μέλλον βρισκόταν στα κινούμενα σχέδια και ήταν τόσο πειστικός που τον ρώτησα: Ωραία, αλλά έχετε κάποιες προοπτικές στον τομέα των κινούμενων σχεδίων; Σίγουρα, είπε. Θα σε προσλάβουμε ως ενδιάμεσο και πρόσθεσε ότι ο ίδιος και ο Ub Iwerks είχαν μόλις ξεκινήσει το στήσιμο ενός κόμικ στριπ με τον Μίκυ Μάους και θα ήταν καλό να με έχουν κοντά τους σε περίπτωση που θα χρειάζονταν κάποια βοήθεια.

JK: Αρχίσατε να εργάζεστε αμέσως για την Ντίσνεϋ;

FG: Έπιασα δουλειά την επόμενη μέρα, 19 Δεκεμβρίου 1929. Ήμουν 24 ετών και παντρεμένος εδώ και πέντε χρόνια. Έπαιρνα 65$ την εβδομάδα ως τεχνικός προβολής κινηματογραφικών ταινιών και ο Walt πρόσφερε 18$ την εβδομάδα αλλά δέχθηκα γιατί με είχε πείσει πραγματικά ότι το μέλλον ανήκε στα κινούμενα σχέδια.

JK: Τι κάνατε ως "ενδιάμεσος";

FG: Δούλεψα μόνο τέσσερις μήνες στα κινούμενα σχέδια ως ενδιάμεσος. ΄Εκανα τον ενδιάμεσο για τον Johnny Cannon και αργότερα για τους David Hand και Wilfred Jackson. ΄Εκανα για λίγο τον ενδιάμεσο ακόμη και για τον Ub Iwerks. Όλες αυτές ήταν δουλειές για τις Silly Symphonies. O Norm Ferguson και ο David Hand μου έδωσαν ένα μικρό κομμάτι από κινούμενα σχέδια για το Cannibal Capers. Ήταν ένα λιοντάρι που έτρεχε έξω από τη ζούγκλα κι ένας κανίβαλος που χτυπούσε ένα ταμπούρλο. Στην πραγματικότητα αυτό ήταν το μοναδικό κινούμενο σχέδιο που έκανα ποτέ αλλά πήγε πολύ καλά και τα κινούμενα σχέδια με είχαν συνεπάρει.

Ο Gottfredson συναντά τον Μίκυ Μάους

JK: Πώς καταλήξατε τελικά στα κόμικ στριπ με τον Μίκυ Μάους;

FG: Τα κόμικ στριπ με τον Μίκυ Μάους ξεκίνησαν στις 13 Ιανουαρίου 1930 με τον Walt να γράφει τα κείμενα, τον Ub τα σχέδια με μολύβι κι έναν καλλιτέχνη που λεγόταν Win Smith να κάνει το μελάνωμα. Μετά τα πρώτα 18 στριπ ο Ub Iwerks έφυγε και ο Win ανέλαβε τα σχέδια με το μολύβι και το μελάνωμα. Τα στριπ ήταν διασκευασμένες κωμικές σκηνές από τα κινηματογραφικά καρτούν με τον Μίκυ Μάους. Η King Features (2) ήθελε να υπάρχει συνέχεια, δηλαδή ήθελαν τα καρτούν να έχουν υπόθεση και πλοκή γιατί  άλλα στριπ, όπως το The Gumps του Sidney Smiths, ήταν ιδιαίτερα δημοφιλή, ως στριπ με υπόθεση. Ο Walt προσπαθούσε να πείσει τον Win να αναλάβει και το γράψιμο των κειμένων και ο Win, δεν ξέρω γιατί, διαρκώς το ανέβαλλε. Τελικά ο Walt συναντήθηκε μαζί του και του είπε πως θα αναλάμβανε ο ίδιος το γράψιμο και ο Win, που ήταν ευέξαπτος, δεν δεχόταν να του λένε τι να κάνει κι έτσι έφυγε. Φεύγοντας, πλησίασε το γραφείο μου και μου είπε: νομίζω πως βρήκες καινούργια δουλειά.

JK: Δηλαδή, ήταν τόσο απλό;

FG: Μετά από μισή ώρα περίπου, ο Walt με φώναξε στο γραφείο του και με ρώτησε αν θα ήθελα να αναλάβω τα στριπ. Στο μεταξύ τα κινούμενα σχέδια είχαν προσελκύσει ιδιαίτερα το ενδιαφέρον μου και ήμουν απρόθυμος να αλλάξω αντικείμενο. Είπα στον Walt ότι τελικά είχε δίκιο και ότι προτιμούσα να παραμείνω στα κινούμενα σχέδια. ΄Ομως, ο Walt ήταν, όπως ανέφερα ήδη, πολύ καλός πωλητής. Μου είπε ότι απλώς ήθελε να αναλάβω τα τα στριπ για δυο εβδομάδες, για να του δώσω τον χρόνο να βρει κάποιον άλλο καλλιτέχνη. ΄Ηθελα να βοηθήσω κι έτσι δέχθηκα. ΄Αλλωστε, μου είχε πει πως μέρος της δουλειάς μου ήταν να είμαι, αν χρειαζόταν, βοηθός στα στριπ. Στο τέλος του μήνα άρχισα να αναρωτιέμαι αν πραγματικά έψαχνε στα σοβαρά να βρει κάποιον. Μετά από δυο μήνες, άρχισα να ανησυχώ μήπως τελικά βρει κανέναν γιατί απολάμβανα τη δουλειά μου στα στριπ και ήθελα να την συνεχίσω. Από τότε δεν ξανάγινε ποτέ κουβέντα για το θέμα και συνέχισα να σχεδιάζω τα ημερήσια στριπ του Μίκυ επί 45 χρόνια, μέχρι τη συνταξιοδότησή μου την 1 Οκτωβρίου 1975.

JK: Πότε δημοσιεύθηκε το πρώτο στριπ σας;

FG: Το πρώτο στριπ μου εμφανίσθηκε στις 5 Μαΐου 1930. Αλλά είχε ξεκινήσει, σε συνέχειες, από την 1 Απριλίου 1930. Ο Walt είχε γράψει μια ιστορία για τον Μίκυ που βρήκε ένα χάρτη θησαυρού για ένα μεγάλο ορυχείο στην Κοιλάδα του Θανάτου. Για να με βοηθήσει στο ξεκίνημά μου, ο Walt συνέχισε να γράφει κείμενα που κάλυπταν τα στριπ που θα σχεδίαζα τις επόμενες δυο εβδομάδες και μετά ανέλαβα εγώ το γράψιμο στις 19 Μαΐου, στη μέση της ιστορίας, και συνέχιζα να γράφω τα ημερήσια στριπ μέχρι το 1932, οπότε ανέλαβαν το γράψιμο των συνεχειών πέντε διαφορετικά άτομα.

Ο Μίκυ των στριπ απέναντι στον Μίκυ των κινούμενων σχεδίων

JK: Πόσο στενή ήταν η σχέση των κόμικ στριπ με τα κινούμενα σχέδια;

FG: Προσπαθούσαμε να ακολουθούμε το πνεύμα των κινούμενων σχεδίων με τον Μίκυ, αλλά, επειδή φτιάχναμε περιπετειώδεις ιστορίες, έπρεπε να πάμε παραπέρα. Τα κινούμενα σχέδια είχαν χαλαρή δομή στο σενάριό τους, το οποίο επέτρεπε την παρεμβολή πολλών κομικών σκηνών που οδηγούσαν την πλοκή προς το τέλος. ΄Ομως οι ιστορίες στα στριπ των εφημερίδων δεν φτιάχνονται έτσι. ΄Επρεπε να αναπτύσσουμε περισσότερο τους χαρακτήρες ώστε να λειτουργούν υποστηρικτικά για την ιστορία. Μου άρεσε να δημιουργώ αυτές τις μικρές περιπέτειες αλλά φρόντιζα να τις κάνω όσο το δυνατόν πιο χιουμοριστικές.

JK: Δεν ήταν όμως κάποια από τα πρώτα στριπ σας επηρεασμένα από τις περιπέτειες του Μίκυ στα κινούμενα σχέδια;

FG: Ο ίδιος ο Walt είχε καθιερώσει ως προηγούμενο το δανεισμό ιδεών από τα καρτούν. Τα στριπ δέχονταν την επιρροή των καρτούν αλλά και από των τάσεων και των ταινιών της εποχής. Ο Τρελός Γιατρός επηρέασε τη σειρά στριπ ο Μίκυ Μάους στο Κάστρο του Blaggard, παρόλο που οι τρελοί επιστήμονες στην ιστορία μας είχαν ως πρότυπο τους χαρακτήρες μιας ταινίας με τον Boris Karloff που είχα δει εκείνη την περίοδο. Η ιστορία Ο Μίκυ και τα Επτά Φαντάσματα ήταν επηρεασμένη από το καρτούν κινούμενων σχεδίων Τα Μοναχικά Φαντάσματα. Η ιστορία Ο Μίκυ Μάους διευθύνει την εφημερίδα του (3) ήταν εμπνευσμένη από τις γκανγκστερικές ταινίες της εποχής, όπως Ο Σημαδεμένος (The Scarface) και Ο Μικρός Καίσαρας (Little Ceasar).

JK: Δεχθήκατε ποτέ παράπονα, ανάλογα με αυτά που αντιμετώπισε ο Walt στα καρτούν κινούμενων σχεδίων;

FG: Ναι. Σε μια συνέχεια του Κάστρου του Blaggard, ο Μίκυ αρπάζει ένα κοντάρι και κάνει ένα άλμα πάνω από ένα λάκκο με αλιγάτορες, αλλά, καθώς πηδάει, το κοντάρι σπάζει. Η King Features μας έστειλε ένα έξαλλο τηλεγράφημα με το οποίο απειλούσε να κόψει όλη τη σειρά γιατί οι αλιγάτορες θα αναστάτωναν τις γυναίκες και τα παιδιά που θα διάβαζαν την εφημερίδα. ΄Εβγαλα φωτοτυπίες και τις πήγα στον Walt, που έβαλε τα γέλια. Είχε την άποψη πως ήταν μια καλή περιπέτεια και ήταν πεπεισμένος ότι είχαμε τον τρόπο να μετατρέπουμε το επικίνδυνο σε χιουμοριστικό. ΄Ετσι ήρθε σε επαφή με το συνδικάτο και η σκηνή παρέμεινε. Επίσης λογοκριθήκαμε όταν κάναμε τον Μονάρχη της Μεδιόκα (4) γιατί η ιστορία θύμιζε πραγματικά γεγονότα που συνέβαιναν την εποχή εκείνη στη Γιουγκοσλαβία όπου ο Αντιβασιλιάς (5)  προσπαθούσε να εκθρονίσει τον Βασιλιά. Στα χρόνια που ακολούθησαν, δεν είχαμε σοβαρά περιστατικά λογοκρισίας, γιατί στόχος μας ήταν να προσπαθούμε να μένουμε πιστοί στο πνεύμα των κινούμενων σχεδίων της Ντίσνεϋ.

Η εντολή του Walt: Απλοποίησε!

JK: Η δουλειά σας έπρεπε να εγκριθεί από τον Walt πριν σταλεί στο συνδικάτο;

FG: Ο Walt έβλεπε τη δουλειά μου τους πρώτους δυο μήνες αφότου ανέλαβα τα στριπ, αλλά, στη συνέχεια και στα χρόνια που ακολούθησαν, εκτός αν ήθελε να κάνει μια περιστασιακή σύσταση, πολύ σπάνια ασχολείτο ο ίδιος με τα στριπ ή το τμήμα τους. ΄Εδειχνε ανακούφιση που δεν χρειαζόταν να ασχολείται, γιατί τον απασχολούσαν σοβαρότερα πράγματα. ΄Ηταν δεδομένο ότι ακολουθούσαμε τον γενικό κανόνα του Στούντιο, σύμφωνα με τον οποίο η βία έπρεπε να παρουσιάζεται με κωμικό τρόπο. Κι εμείς αγωνιζόμαστε να κρατάμε την ποιότητα των καλλιτεχνικών δημιουργιών μας στο υψηλότερο δυνατό επίπεδο.

JK: Επομένως ο Walt δεν είχε άμεση ανάμειξη στην διεύθυνση του τμήματος των στριπ;

FG: Στην πρώιμη εποχή του στριπ, πάντοτε με γοήτευαν οι λεπτομέρειες στο φόντο, όπως τα σπίτια, οι ξύλινοι φράχτες και οι υδρορροές. ΄Ετσι, ένα από τα πράγματα που μου ήταν πιο δύσκολο να μάθω ήταν να απλοποιώ, ώστε να είμαι πιο αποδοτικός. Ξέρω ότι (σημ. του μεταφραστή: ο Walt)  εξακολουθούσε να βλέπει τα προσχέδια γιατί μερικές φορές δεχόμουν σημειώματα, αλλά αυτά αναφέρονταν συνήθως σε αλλαγές που επρόκειτο να συμβούν στα κινούμενα σχέδια, τις οποίες έπρεπε κι εμείς να κάνουμε στα στριπ. Η μόνη ευθεία παρέμβαση που δέχθηκα από τον Walt ήταν ότι βάζω πάρα πολλά άχρηστα πράγματα στα στριπ. Γιατί βάζεις τόσα άχρηστα πράγματα εδώ; Απλοποίησε. Δεν ξέρω αν το είπε για να βοηθήσει στην αφήγηση ή εξ αιτίας της εμπειρίας του από τα κινούμενα σχέδια όπου δεν έπρεπε το φόντο να είναι τόσο περίπλοκο. Ξανακοιτάζοντας αυτά τα παλιά στριπ, νομίζω ότι οι παλιές ιστορίες ήταν παραφορτωμένες με λέξεις και διαλόγους.

JK: Πρόσεξα πως ο Μίκυ Μάους σου συνεχίζει να αλλάζει εμφάνιση με το πέρασμα των δεκαετιών. Κάποιοι μάλιστα έφτασαν στο σημείο να πιστεύουν ότι σε ορισμένες περιπτώσεις τα στριπ γίνονταν από διαφορετικούς δημιουργούς.

FG: Κατά κανόνα προσπαθούσα να συγχρονίζομαι με τις αλλαγές που έκανε το Στούντιο στον Μίκυ. Προσπάθησα σκληρά να ταιριάσω τον Μίκυ που σχεδίαζα για τα στριπ των εφημερίδων με τον Μίκυ των φιλμ. Τον Ιανουάριο του 1933, για λόγους απλοποίησης, αφαίρεσα την λεπτή άσπρη γραμμή πάνω από τα μάτια του Μίκυ αλλά, πέρα από αυτό, απλώς ακολούθησα τα νέα model sheets (6) του Μίκυ που έφταναν ως εμένα. Κατά καιρούς, ο Μίκυ έχανε και ανακτούσε την ουρά του. Στη δεκαετία του Σαράντα έπαψε να φοράει κοντά παντελονάκια και φυσικά απέκτησε κόρες στα μάτια του στην Φαντασία. ΄Οταν είδα για πρώτη φορά τις κόρες στα μάτια του Μίκυ στα model sheets, μου άρεσαν αμέσως.

Τα αγαπημένα κινούμενα σχέδια του Gottfredson

JK: Είμαι σίγουρος ότι παρακολουθούσατε συστηματικά τα καρτούν κινούμενων σχεδίων. Ποια ήταν τα αγαπημένα σας;

FG: Το πρόσωπο που πραγματικά διαμόρφωσε πιο αποτελεσματικά το ποντίκι και μερικούς άλλους χαρακτήρες ήταν ο Fred Moore. Κατά τη γνώμη μου, το καλύτερο σύντομο καρτούν με τον Μίκυ που έχει δημιουργηθεί ποτέ είναι το Nifty Nineties (7) με σχεδιαστή του Μίκυ τον Fred Moore. ΄Οπως έχω πει πολλές φορές στο παρελθόν, νομίζω πως οι καλύτεροι Μίκυ δημιουργήθηκαν από τον Fred Moore. Προσπάθησα να μιμηθώ τον Fred αλλά δεν νομίζω ότι κανένας θα μπορούσε ποτέ να αντιγράψει το στιλ του.

JK: Οσο καιρό δουλεύατε στο Στούντιο, ήρθε κανείς από τους δημιουργούς κινούμενων σχεδίων, όπως ο Moore, να σχολιάσει τη δουλειά σας;

FG: Το τμήμα κινούμενων σχεδίων δεν ήξερε καν την ύπαρξή μας. Το τμήμα μας ήταν τόσο μικρό και στριμωγμένο σε μια πίσω γωνιά ώστε υποθέτω ότι ήταν σχεδόν αθέατο και περνούσε απαρατήρητο. Οι μισθοί μας δεν ήταν ποτέ τόσο υψηλοί όσο εκείνοι των σχεδιαστών κινούμενων σχεδίων. ΄Οταν αργότερα επενέβησαν οι συνδικαλιστές, νομίζω πως αποφασίσθηκε τελικά ο μισθός ενός Α' Κατηγορίας Καλλιτέχνη-Σχεδιαστή Στριπ να είναι περίπου ο ίδιος με τις ελάχιστες αποδοχές ενός σχεδιαστή κινούμενων σχεδίων.

JK: Οι ιστορίες στριπ σε συνέχειες με τον Μίκυ Μάους φαίνεται να σταματούν τη δεκαετία του Πενήντα.

FG: Αρχίσαμε να καταργούμε σταδιακά τις ιστορίες σε συνέχειες και να επιστρέφουμε στο σχήμα του ενός κωμικού στριπ τη μέρα γιατί έτσι αποφάσισε η King Features με στόχο να βοηθήσει στην αντιστάθμιση των συνεπειών της τηλεόρασης στις εφημερίδες. Πίστευαν πως, με λίγες εξαιρέσεις, τα κόμικ στριπ δεν μπορούσαν να ανταγωνισθούν την τηλεόραση.

JK: Τι εικόνα έχετε σχηματίσει για τον Walt Disney; 

FGΟ Walt και ο Roy (9) ήταν σπουδαίοι άνθρωποι για εργοδότες. ΄Ηταν απίστευτη η δημιουργική ελευθερία που επικρατούσε κάτω από τη διοίκησή τους. Ο Roy ήταν απέναντί μας λίγο πιο θερμός από τον Walt. O Walt ήταν άκαμπτος σε θέματα δουλειάς. Δεν νομίζω πως συνειδητοποιούσε πότε γινόταν τραχύς. ΄Ηταν πάντοτε προσηλωμένος σε όποιο σχέδιο ήθελε να πραγματοποιήσει και παθιαζόταν προκειμένου να εκτελεσθεί σωστά. Αυτό ήταν το μόνο που μετρούσε γι' αυτόν. Οι υπόλοιποι από εμάς δεν ήμασταν τίποτε παραπάνω από τα εργαλεία που χρησιμοποιούσε. Αν, όπως λέτε, κράτησα τον αληθινό Μίκυ ζωντανό, αυτό συνέβη γιατί απλώς έκανα ό,τι καλύτερο μπορούσα, ως προέκταση του Walt και του ονείρου του. O Walt Disney ήταν ένας και μοναδικός. Δεν θα υπάρξει ποτέ άλλος.

JK: Σας ευχαριστώ, Φλόυντ.

Ο Jim Korkis είναι βραβευμένος καθηγητής, επαγγελματίας ηθοποιός και ταχυδακτυλουργός, καθώς και συγγραφέας με αρκετά βιβλία και εκατοντάδες άρθρα περιοδικών στο ενεργητικό του. Είναι επίσης διεθνώς αναγνωρισμένος ιστορικός σε θέματα Disney, του οποίου οι έρευνες και τα κείμενα έχουν χρησιμοποιηθεί σε πολλά προγράμματα της The Walt Disney Co. O Jim είναι ιδρυτικό μέλος και συνεργάτης του Walts People, μιας σειράς βιβλίων που έχουν επαινεθεί από την κριτική, στα οποία έχουν ανατυπωθεί συνεντεύξεις με ανθρώπους που δούλεψαν με τον Walt Disney. Τέλος, ο Jim είναι μέλος του προσωπικού του Walt Disney World Resort (9).

Σημειώσεις του ΜεταφραστήEdit

(1) Εδώ γίνεται ένα λογοπαίγνιο: Ο πρωτότυπος τίτλος της συνέντευξης είναι "Mikey's Other Mouse-tro" και ο συντάκτης του παίρνει τη λέξη Maestro, αντικαθιστά το "e" με το "ou" και πλάθει τη λέξη "Mouse-tro" την οποία εγώ αποδίδω ως "Ποντικομαέστρος". Αναφέρει τον Floyd ως "the other" προφανώς υπονοώντας ότι ο πρώτος "Mouse-tro" είναι ο Walt Disney.

(2) Εννοεί την King Features Syndicate, την εταιρία διανομής των κόμικ στριπ, που  παρακάτω αναφέρεται και ως "συνδικάτο".

(3) Η ιστορία αυτή, που ο Gottfredson την αναφέρει εδώ ως Mickey Mouse Runs His οwn Newspaper, είναι γνωστότερη με τον τίτλο Editor-in-grief  .

(4) Πρόκειται για την αρχική ιστορία, του Gottfredson, και όχι για το remake της από τον Bill Wright, το οποίο έχει δημοσιευθεί και στην Ελλάδα (Μεγάλο Μίκυ #57-61, Σούπερ Μίκυ #4 και Κόμικς #127-132).

(5) Ο Gottfredson εδώ γράφει "Ο Αρχιδούκας" αλλά, στην πραγματικότητα, ο φιλοναζί Αντιβασιλιάς της Γιουγκοσλαβίας Παύλος ήταν εκείνος που επιχείρησε να ανατρέψει τον ανιψιό του, τον ανήλικο βασιλιά Πέτρο, που ήταν φιλοδυτικός. Η ιστορία αυτή απαγορεύθηκε στην Γιουγκοσλαβία και ο ανταποκριτής Hubert D. Harrison απελάθηκε γιατί ένα τηλεγράφημά του δημιούργησε πρόβλημα.

(6) Ο όρος θα μπορούσε να αποδοθεί στη γλώσσα μας ως "φύλλα σχεδιαστικών προτύπων". Για διευκόλυνση των αναγνωστών παραπέμπω εδώ

(7)    Mickey Mouse: The Nifty Nineties

(8)  O Roy Disney ήταν ο μεγαλύτερος αδελφός του Walt.

(9)  Πρόκειται για ένα μεγάλο παραθεριστικό συγκρότημα στην Φλόριντα, που το εμπνεύσθηκε ο Walt Disney αλλά άρχισε να λειτουργεί μετά τον θάνατό του. 

Πηγή & ΜεταφραστήςEdit

Also on FANDOM

Random Wiki