FANDOM

Ο θείος Σκρουτζ, αντιπροσωπεύει κάτι που σχεδόν όλοι θα ήθελαν να είναι σε κάποια φάση της ζωής τους.

-Καρλ Μπαρκς

Ο ζάπλουτος θείος του Ντόναλντ έκανε το ντεμπούτο του στην ιστορία του δημιουργού του, Καρλ Μπαρκς, Χριστούγεννα στο Βουνό της Αρκούδας (ΚΟΜΙΞ 127), το 1947. Ωστόσο, δεν είχε την οριστική του μορφή, με την οποια τον γνωρίζουμε.

Σύμφωνα με τα όσα έχει πει ο Παπιάνθρωπος, την ιδέα να δημιουργήσει έναν ζάπλουτο θείο στον Ντόναλντ την δανείστηκε από το κλασικό στριπ Οι Γκαμπ, που δημιούργησε ο Σίντνεϋ Σμιθ το 1917. Πιο συγκεκριμένα, μοντέλο για τον θείο Σκρουτζ είναι ο πάμπλουτος θείος Μπιμ από την Αυστραλία, που λατρεύει το χρήμα, κάτι που δημιουργεί πολλές φορές προβλήματα στην οικογένεια του ανιψιού του, Άντυ Γκαμπ. Τέλος, το όνομα του τσιγκούνη θείου του Ντόναλντ το δανείστηκε από τον Εμπενέζερ Σκρουτζ, που εμφανίστηκε στην ιστορία του Κάρολου Ντίκενς Χριστουγεννιάτικα Κάλαντα.

Μετά την πρώτη εμφάνιση του Σκρουτζ, ο Καρλ Μπαρκς καθόρισε ανεπανόρθωτα τη ζωή του βαθύπλουτου κροίσου, δημιουργώντας το 1951 το Θησαυροφυλάκιο και τους Μουργόλυκους, το 1953 την τυχερή του δεκάρα, ενώ το 1961 ήρθε για να αναστατώσει τη ζωή του η Ιταλίδα μάγισσα Μάτζικα Ντε Σπελ.

Η προσωπικότητα του κατά τον ΜπαρκςEdit

Στην ιστορία «Επιστροφή στο Κλοντάικ» ο Μπαρκς φροντίζει να μας δείξει, ότι η προσωπικότητα του ήρωά του είναι πολύ πιο σύνθετη από ότι φαίνεται εκ πρώτης όψεως.

Tumblr n4wl9loyDi1rmt3gxo1 500.png

Ο Σκρουτζ κάνοντας το "μπάνιο" του μέσα στα δολλάρια του!

Ο Σκρουτζ αφήνει την Γκόλντυ να κερδίσει, και εγώ έπρεπε να βάλω τα δυνατά μου να αποδώσω σωστά το γεγονός αυτό. Μολονότι την άφησε να κερδίσει, κατάφερε να πείσει τον εαυτό του ότι ξεγέλασε τα ανίψια του. Πίστεψε ότι τους έδωσε την εντύπωση του σκληρόκαρδου τύπου που δεν θα θυσίαζε την αξιοπρέπειά του και ότι η νίκη της Γκόλντυ ήταν απλώς ένα… ατύχημα! Αυτή είναι η πρώτη ιστορία στην οποία δείχνω τον φιλεύσπλαχνο Σκρουτζ.

Και η ιστορία έχει περισσότερο ενδιαφέρον παρουσιάζοντάς τον έτσι, παρά αν δημιουργούσα μέχρι τέλους τον μονοδιάστατο χαρακτήρα του σκληρού τσιγκούνη που δεν θα χαριζόταν στην γριούλα… Το γεγονός ότι άφησα να ανοίξει μια ρωγμή στην πανοπλία του έκανε την ιστορία μου καλύτερη.

ΙστορίαEdit

Στην Ιστορία Χριστούγεννα στο Βουνό της ΑρκούδαςEdit

Lente.png Για περισσότερες πληροφορίες, δείτε επίσης Ιστορία: Χριστούγεννα στο Βουνό της Αρκούδας
Fig5.png
Μάλιστα! Είμαι στη μεγάλη βαρετή έπαυλή μου και περιμένω να περάσουν τα Χριστούγεννα. Πφφ… Αυτή η σαχλή περίοδος του χρόνου, που όλοι κάνουν δώρα και ανταλλάσσουν ευχές. Τι αηδία! Εγώ όμως είμαι διαφορετικός! Όλοι με μισούν… Και εγώ τους μισώ όλους!
N.jpg
Με αυτές τις σκέψεις μας συστήνεται ο Σκρούτζ Μακ Ντακ στην πρώτη του εμφάνιση στον κόσμο των κόμικς τα Χριστούγεννα του 1947. Ο πατέρας και εμπνευστής του, Καρλ Μπαρκς, εισήγαγε τον χαρακτήρα του εντελώς συμπτωματικά στο εορταστικό τεύχος της σειράς «Ντόναλντ Ντακ» με τίτλο «Χριστούγεννα στο βουνό της αρκούδας».

Το σχέδιο έλεγε ότι ο ανυποψίαστος Ντόναλντ θα ανέβαινε σε μια καλύβα στο βουνό όπου θα ερχόταν αντιμέτωπος με μια αρκούδα. Λίγα χρόνια αργότερα ο Μπάρκς εξηγεί την ύπαρξη του Σκρουτζ.

Η καλύβα αυτή έπρεπε να ανήκει σε κάποιον, και έτσι επινόησα τον θείο Σκρουτζ!

Μετά την πρώτη του εμφάνισηEdit

Only a poor man1952.gif

Στην αρχή ο θείος έπαιζε τον ρόλο του γκεστ σταρ ή καλύτερα του περιστασιακού ατακαδόρου για τον ανιψιό του. Σταδιακά όμως οι «αρετές» του χαρακτήρα του (όπως η φιλαργυρία, ο αμοραλισμός, η μισανθρωπία) και κυρίως η ακόρεστη δίψα του για όλο και περισσότερα πλούτη τον οδήγησαν σε περιπετειώδη ταξίδια στα πέρατα της οικουμένης. Οι ιστορίες αυτές ανέβαζαν σταδιακά τις μετοχές του σε σχέση με τον γκαφατζή Ντόναλντ που ήταν ως τότε ο αδιαφιλονίκητος πρωταγωνιστής.

Μετά την πρώτη εμφάνιση του χαρακτήρα ο Μπαρκς άρχισε να τον χρησιμοποιεί όλο και πιο συχνά και σύντομα έγινε πολύ δημοφιλής αφού οι περιπέτειες του και η αναζήτηση για παραπάνω πλούτη τον έφερναν σε διάφορα μέρη του κόσμου και περίεργες καταστάσεις. Οι περισσότερες από αυτές θεωρούνται πλέον κλασσικές και ανήκουν στα αριστουργήματα της ένατης τέχνης.

Σημαντικές Χρονολογίες για τις ιστορίες του ΜπαρκςEdit

  • 1948: Ο Σκρουτζ Μακ Ντακ αποκτά προγονικό οίκο και οικογενειακό παρελθόν, στην ιστορία του Μπαρκς «Το Μυστικό του Παλιού Πύργου». Την ίδια χρονιά, κάνει το ντεμοπούτο του και στο περιοδικό «Κόμιξ και Ιστορίες του Ουώλτ Ντίσνευ» #98, σε μια άτιτλη δεκασέλιδη όπου ο Ντόναλντ αναφέρει, για πρώτη φορά, ότι ο θείος Σκρουτζ είναι το πλουσιότερο παπί στον κόσμο.
  • 1949: Περισσότερα μυστικά αποκαλύπτονται για το παρελθόν του θείου Σκρουτζ, στην ιστορία «Βουντού Χουντού», που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό «Ντόναλντ Ντακ» #238.
  • 1950: Στην ιστορία του με τίτλο «Η Μαγική Κλεψύδρα», ο Καρλ Μπαρκς προσεγγίζει για πρώτη φορά τον σχεδιασμό και τα στοιχεία της προσωπικότητας χάρη στα οποία θα γίνει διάσημος, στο μέλλον, ο ήρωάς του. Την ίδια χρονιά, στην ιστορία «Το Νέο Θησαυροφυλάκιο του Σκρουτζ Μακ Ντακ», γίνεται η πρώτη και με κάθε λεπτομέρεια παρουσίαση του θησαυροφυλακίου όπου κατοικεί το πλουσιότερο παπί στον κόσμο.
  • 1953: Ο θείος Σκρουτζ συναντά την παλιά και αγαπημένη του γνώριμη, Γκόλντυ, στην ιστορία «Επιστροφή στο Κλοντάικ». Την ίδια χρονιά, εμφανίζεται για πρώτη φορά και η τυχερή Πρώτη Δεκάρα, στην ιστορία «Επιχείρηση: Απόρθητη Δεξαμενή».
  • 1954: Το πιο πλούσιο παπί του κόσμου, εγκαινιάζει τις επικές του περιπέτειες: Ακολουθεί τον «Δρόμο της Τσιμπόλα», ανακαλύπτει «Το Μυστικό της Ατλαντίδας», ενώ δεν χάνει και την ευκαιρία για μια «Περιπέτεια στην Τράλλα λα».
  • 1956: Ο Σκληρόκαρδος Χρυσοκούκης, ο πιο μεγάλος αντίζηλος του Σκρουτζ Μακ Ντακ, κάνει την πρώτη του εμφάνιση στην ιστορία «Το Δεύτερο πιο Πλούσιο Παπί του Κόσμου».
  • 1957: Ο θείος Σκρουτζ ταξιδεύει στην «Χώρα των Πυγμαίων Ινδιάνων», επισκέπτεται τα «Ορυχεία του Σολομώντα» και διακινδυνεύει ένα πρωτότυπο «Ταξίδι στο Παρελθόν».
  • 1958:Το πιο πλούσιο παπί του κόσμου ανακαλύπτει αποθέματα ορυκτού πλούτου στο «Χρυσό Ποταμό» και στο «Ολόχρυσο Φεγγάρι».
  • 1959: Ο θείος Σκρουτζ λύνει το μυστήριο του «Ιπτάμενου Ολλανδού». Η ιστορία αυτή θα γίνει αργότερα το κεντρικό θέμα τεσσάρων ελαιογραφιών του Καρλ Μπαρκς.
  • 1961: Ο Τζων Ρόμπαξ, κάνει την πρώτη και μοναδική του εμφάνιση δια χειρός Καρλ Μπαρκς, στην ιστορία “Boat Busters” που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό «Κόμιξ και Ιστορίες του Ουώλτ Ντίσνευ» #255.
  • 1962 : Η μάγισσα Μάτζικα Ντε Σπελ, που επί σειρά ετών και ιστοριών επιβουλεύεται την τυχερή Πρώτη Δεκάρα του θείου Σκρουτζ, εμφανίζεται για πρώτη φορά στην ιστορία του Καρλ Μπαρκς «Το Άγγιγμα του Μίδα».
  • 1965: Ο θείος Σκρουτζ συναντά ακόμη έναν εχθρό από τα παλιά, τον Γλίτσα Λέρα, στη ιστορία «Βόρεια του Γιούκον».

Also on FANDOM

Random Wiki