FANDOM

Romanoworld

Fig-36

Nw Ρομάνο Σκάρπα

Δείτε και άλλες πληροφορίες στην ΝτόναλντWiki!

Ο Ρομάνο Σκάρπα (Romano Scarpa) γεννήθηκε στη Βενετία στις 27 Σεπτεμβρίου του 1927, και πέθανε στη Μάλαγα στις 23 Απριλίου του 2005. Θεωρείται ένας από τους μεγαλύτερους δημιουργός ιστοριών κόμικς της Ντίσνεϋ.

Η σχέση του Ρομάνο Σκάρπα με την ένατη τέχνη ξεκίνησε πριν τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, όταν πιτσιρικάς ακόμα, αγόραζε το Τοπολίνο απ’ το περίπτερο της γειτονιάς του, κοντά στο πατρικό του σπίτι στα κανάλια της Βενετίας. Μέσα απ’ τις σελίδες του Τοπολίνο θα ανακαλύψει τις ιστορίες του Φλόυντ Γκότφρεντσον, που συνδύαζαν με μοναδικό τρόπο το χιούμορ με την περιπέτεια και το μυστήριο, αλλά και ένα σωρό άλλα κλασικά κόμικς που θα τον επηρεάσουν σημαντικά. Παράλληλα, στον κινηματογράφο θα ανακαλύψει τα καρτούν και τις μεγάλου μήκους ταινίες του Ουώλτ Ντίσνεϋ. Σύμφωνα με δηλώσεις του ίδιου, Η Χιονάτη και οι Επτά Νάνοι ήταν η ταινία που τον έκανε να αποφασίσει να ασχοληθεί επαγγελματικά με το σχέδιο.

ΙστορίαEdit

Η αρχήEdit

Scarpa=

O Ρομάνο Σκάρπα στο ατελιέ του, το 1970.

Ο μικρός Ρομάνο Σκάρπα ήταν ενεργός αναγνώστης του περιοδικού Topolino της Ιταλίας και συμμετείχε στο περιοδικό μέσα από τις στήλες της αλληλογραφίας. Όταν ήταν 11 χρονών λέγεται ότι είχε ένα όραμα με την Χιονάτη, που τον έκανε να αποφασίσει πως θέλει να αφιερώσει την ζωή του στα κινούμενα σχέδια. Η Χιονάτη έκτοτε ήταν ένας από τους αγαπημένους χαρακτήρες του Σκάρπα και μαζί της δημιούργησε πολλές ιστορίες, στην μετέπειτα καριέρα του.

Ο έφηβος πλέον Σκάρπα ξεκίνησε να πηγαίνει στο γυμνάσιο, όμως οι σπουδές του διακόπηκαν πρόωρα, λόγω της έναρξης του δεύτερου παγκοσμίου πολέμου. Όταν η σύρραξη τελείωσε ο Ρομάνο ήταν πια εξαιρετικά ενθουσιώδης για τα κινούμενε σχέδια και το 1945 κατάφερε να δημιουργήσει ένα δικό του στούντιο δημιουργίας κινούμενων σχεδίων. Όνειρό του ήταν να γίνει μέρος του επιτελείου που έφτιαχνε τις θαυμάσιες αυτές ταινίες και τα αγαπημένα του κόμικς υπό την καθοδήγηση του Ντίσνεϋ Οι γονείς του θα ενθαρρύνουν τις καλλιτεχνικές του τάσεις, και παρόλο που ο πόλεμος δεν του επέτρεψε να ολοκληρώσει τις σπουδές του, ο Σκάρπα ιδρύει κιόλας το πρώτο του στούντιο το 1945, πριν κλείσει τα είκοσί του χρόνια. Την επόμενη χρονιά θα ολοκληρώσει την πρώτη του ταινία, ένα δεκαπεντάλεπτο καρτούν με τίτλο "E poi viene il diluvio", ενώ συνέχισε με καταιγιστικούς ρυθμούς.

Το 1948 ο Ρομάνο Σκάρπα είχε παρουσιαστεί στον τότε διευθυντή του ιταλικού περιοδικού Topolino, Μάριο Τζεντιλίνι, με πληθώρα δοκιμαστικών σχεδίων και ζωγραφιών, ελπίζοντας να μπορέσει αν προσληφθεί στην σύνταξη του περιοδικού. Πίστευε, πως είχαν αρχίσει και Ιταλοί συγγραφείς να δημιουργούν ιστορίες, αφού πλέον στο περιοδικό δημοσιεύονταν δημιουργίες καλλιτεχνών που δεν είχε δει στην παιδική του ηλικία. Ο Μάριο Τζεντιλίνι όμως τον απέρριψε, καταστρέφοντας όλες τις ελπίδες του.

Συνέχισε έτσι να ασχολείται με την παραγωγή διαφημιστικών ταινιών με κινούμενα σχέδια, και το 1951 θα γνωρίσει την μεγαλύτερη του επιτυχία στις κινηματογραφικές αίθουσες, καθώς "Tο κοριτσάκι με τα Σπίρτα", ένα μικρού μήκους καρτούν του, θα προβληθεί πριν από την περιπετειώδη ταινία "Attak!" του Ρόμπερτ Ώλντριτς.

Η πρώτη ιστορίαEdit

Δύο χρόνια αργότερα, το 1953, ο Σκάρπα θα συναντήσει στο ατελιέ ενός διαφημιστικού στούντιο τον Τζιοβάν Μπατίστα Κάρπι, ο οποίος ήταν ένας από τους νεαρούς δημιουργούς που είχαν κληθεί να στελεχώσουν το καλλιτεχνικό επιτελείο του ανανεωμένου Τοπολίνο. Η σύνταξη του περιοδικού είχε αλλάξει τακτική και πλέον προσλάμβανε ντόπιους καλλιτέχνες, οπότε ο Κάρπι πρότεινε στον Σκάρπα να δοκιμάσει κι αυτός την τύχη του στον χώρο του κόμικς, και εκείνος δέχτηκε αμέσως. Στρώθηκε αμέσως στη δουλειά και όταν παρουσιάστηκε ξανά στον Μάριο Τζεντιλίνι, είχε υπό μάλης μια σχεδόν ολοκληρωμένη ιστορία.

Ο Τζεντιλίνι δέχτηκε να του δώσει μια ευκαιρία, υποβάλλοντας τον όμως σε μια δοκιμασία που θα του επέτρεπε να δείξει τι πραγματικά αξίζει και του ζήτησε να εικονογραφήσει ένα σενάριο του Γκουίντο Μαρτίνα με τίτλο Η Χιονάτη και η Πράσινη Φλόγα, μια δοκιμασία διόλου εύκολη. Ο Σκάρπα τα πήγε μια χαρά και η ιστορία δημοσιεύτηκε τελικά στο Τοπολίνο στα τέλη του 1953, αποτελώντας την πρώτη του δημιουργία.

Scarpa===

Επόμενες ιστορίεςEdit

Μετά την πρώτη αυτή επιτυχημένη δοκιμή, ο Ρομάνο Σκάρπα θα αναλάβει, σε πρώτη φάση, την εικονογράφηση σεναρίων του Γκούιντο Μαρτίνα, δημιουργώντας ιστορίες όπως οι Χριστουγεννιάτικες Πλάκες και O Χρυσός Κληρονόμος. Η σημαντικότερη ιστορία που σχεδίασε κατόπιν σεναρίου του Μαρτίνα είναι αναμφίβολα Το Διπλό Μυστήριο του Μαύρου Φαντάσματος, στην οποία το Μαύρο Φάντασμα και ο Ήτα Βήτα επιστρέφουν δριμύτεροι. Οι συνεργασίες με τον Μαρτίνα γίνονταν όλο και πιο σποραδικές, επιτρέποντας στον Σκάρπα να εξελιχθεί σε ολοκληρωμένος δημιουργός, γράφοντας και δικά του σενάρια ιστοριών. Οι δυο τους θα συνεργαστούν και στο μέλλον, παράγοντας πάντα ποιοτικές ιστορίες.

Μετά από την περίοδο συνεργασίας με τον Μαρτίνα ο Σκάρπα θα αρχίσει να γράφει και δικά του σενάρια, ξεκινώντας την πρώτη περίοδο των εξαιρετικών ιστοριών του. Μετά το Διπλό Μυστήριο του Μαύρου Φαντάσματος, ο Βενετός θα διατηρήσει έναν νουάρ τόνο και μια μυστηριώδη ατμόσφαιρα στις ιστορίες του. Θα χρησιμοποιήσει πολλά στοιχεία και από αγαπημένες του ταινίες, ιδιαίτερα των Άλφρεντ Χίτσκοκ, Φρανκ Κάπρα και Τζον Φράνκενχαϊμερ.

Το 1956 θα του δοθεί τελικά η ευκαιρία να δημοσιεύσει την ολοκληρωμένη μορφή της ιστορίας που είχε παρουσιάσει στον διευθυντή του Τοπολίνο, με τίτλο Το Μυστήριο των Παστών Γαρίδων, μια περιπέτεια έντονα δημοσιογραφική και γεμάτη ανατροπές, που αποτελεί την πρώτη ιστορία της οποίας το σενάριο επιμελήθηκε ο ίδιος. Δύο ακόμα περιπέτειες ακολουθούν, Το Φυλαχτό του Αμούνδσεν και το Μυστήριο του Ταπιόκα Στ'. Ο Σκάρπα γενικά εμπνέονταν από τα καθημερινά στριπ του Μίκυ Μάους των Μπιλ Ουώλς και Φλόυντ Γκότφρεντσον, που δημοσιεύονταν στον αμερικάνικο τύπο και στην συνέχεια επανατυπώνονταν στο Topolino, αλλά και από τις ιστορίες του Καρλ Μπαρκς, κάνοντας ιστορίες και με τα παπιά και με τα ποντίκια.

Το 1958 θα δημοσιευτεί η ιστορία του Το Νύχι της Κάλι, που θεωρείται από πολλούς θαυμαστές του Σκάρπα ως η καλύτερη του. Είναι ένα έντονο θρίλερ με ένα φαινομενικά άλυτο μυστήριο, που περιέχει και στοιχεία κατασκοπίας, κρατώντας αμείωτο το ενδιαφέρον του αναγνώστη.

Τα χρόνια εκείνα ο Βενετός μαέστρος δημιουργούσε ιστορίες πολύ κοντά σε αυτές των Μπαρκς, Γκότφρεντσον, και Μπιλ Ουώλς. Για την ακρίβεια, ήδη από το 1959, και την ιστορία Η Τέταρτη Διάσταση, όπου επιστρέφει ο Καθηγητής Ενίγκμα ο Σκάρπα γράφει έναν κύκλο περιπετειών με έναν νέο χαρακτήρα, τον Ατομίνο Μπιπ Μπιπ. Σημαντικότερες ιστορίες αυτού του κύκλου ήταν Οι Πηγές των Μογγόλων και το Το Περιδέραιο των Τσιρικάουα. Στην πρώτη ο Ρομάνο Σκάρπα χρησιμοποίησε αληθινά ιστορικά στοιχεία, ενώ αποτελούνταν από τέσσερα διακριτά υπό-επεισόδια. Στην δεύτερη, ο Σκάρπα έδωσε τον καλύτερο εαυτό του, εισάγοντας στα κόμικς της Ντίσνεϋ το υποσυνείδητο και φροϋδικές θεωρίες ψυχανάλυσης.

ΚληρονομιάEdit

Οι χαρακτήρες που δημιούργησεEdit

O Σκάρπα εμπλούτισε τον κόσμο της Ντίσνεϋ με πολλούς καινούριους ήρωες όπως:

Η Βιβλιοθήκη του Ρομάνο ΣκάρπαEdit

Albi-romano-scarpa-disney

Τα πρώτα 2 από τα 51 βιβλία της Βιβλιοθήκης Ρομάνο Σκάρπα

Ο Ρομάνο Σκάρπα δεν δίσταζε να πειραματίζεται συνεχώς, επινοώντας νέα πρόσωπα και δοκιμάζοντας νέες αφηγηματικές και σχεδιαστικές τεχνικές. Στα περισσότερα από 50 χρόνια της καριέρας του, ο Σκάρπα έχει στο ενεργητικό του πάνω από τετρακόσιες ιστορίες, ενώ έχει καταξιωθεί ως ένας από τους μεγάλους δασκάλους, ισάξιος με τους καλλιτέχνες που ο ίδιος θεωρούσε πρότυπά του. Στην Ιταλία από τις 20 Ιανουαρίου 2014 κυκλοφορούσε κάθε εβδομάδα μαζί με μια Ιταλική εφημερίδα και με 7,90 ευρώ η Βιβλιοθήκη του Ρομάνο Σκάρπα. Η Βιβλιοθήκη περιέχει ιστορίες του μεγάλου Ιταλού δημιουργού αλλά και πληροφορίες για αυτόν και τους χαρακτήρες που δημιούργησε, όπως συμβαίνει με την αντίστοιχη εκδοχή της Βιβλιοθήκης του Μπαρκς. Συνολικά δημοσιεύθηκαν 51 τόμοι με 364 σελίδες, οι οποίες συγκέντρωσαν ολόκληρο το ογκώδες έργο του μεγάλου δημιουργού.

Η εκδήλωση στο Μιλάνο!Edit

LOC-SCARPA-WEB-1

Από τις 16 Ιανουαρίου μέχρι τις 16 Μαρτίου 2016 στο Μιλάνο ήταν ανοιχτή προς το κοινό μια έκθεση προς τιμήν του μεγάλου Ιταλού δημιουργού. Εκεί μπορούσε κάποιος να δει διάφορες εκδόσεις, όπως το ΚΟΜΙΞ, όπου ποικίλες χώρες φιλοξενούν τις ιστορίες του, καθώς και οι πρόσφατοι Ιταλικοί τόμοι. Αρκετά σχέδια που έχει κάνει ο Σκάρπα θα υπήρχαν επίσης στην έκθεση μαζί με τα στόρυμπωρντ μερικών ιστοριών του.

Ο συνεχιστής τουEdit

Ο επίγονος και ο συνεχιστής του Σκάρπα στις ιστορίες του με τον Μίκυ Μάους, θεωρείται ο Κάστυ. Ο Κάστυ έχει δημιουργήσει ιστορίες που αποτελούν συνέχεια των ιστοριών του Σκάρπα.

Ελληνικές ΕκδόσειςEdit

ΚΟΜΙΞ και Ρομάνο ΣκάρπαEdit

Lente Για περισσότερες πληροφορίες, δείτε επίσης ΚΟΜΙΞ και Σκάρπα

Μίκυ ΜάουςEdit

Μικυ μαους 1

Αξίζει να σημειωθεί ότι η πρώτη ιστορία που δημοσιεύθηκε στο πρώτο τεύχους του Μίκυ Μάους (της Α΄ Περιόδου), με τον τίτλο Στις πηγές των Μογγόλων, ήταν σχεδιασμένη από τον Ρομάνο Σκάρπα.

Μίκυ Στριπ!Edit

1002114 520867161300095 1704133559 n

Το καλοκαίρι του 2013 ως μέρος των Μεγάλων Σήριαλ το Μίκυ Στριπ που κυκλοφόρησε περιείχε δυο ιστορίες του μεγάλου Ρομάνο Σκάρπα.

Οι δυο ιστορίες, "Το Αίνιγμα του Τσιχλαμπούμ" και "Η Συμμορία του Φταρνίσματος", είναι από τις μεγαλύτερες που έχει δημιουργήσει καθώς κάλυπταν πάνω από 100 σελίδες η καθεμία. Η έκδοση αυτή είχε κυκλοφορήσει και παλιότερα το 1994 ως Μίκυ Μυστήριο #0 με διαφορετικό εξώφυλλο. Το τεύχος αυτό ονομάστηκε από τους συλλέκτες "Τεύχος # 0", καθώς τα επόμενα χρόνια κυκλοφόρησε Α’ Κύκλος, Β’ Κύκλος και Γ’ Κύκλος της σειράς, με την ονομασία Μίκυ Μυστήριο.

Μερικές ενδιαφέρουσες πληροφορίεςEdit

ΧιονάτηEdit

Biancaneve-come-sandra-scarpa

Στα πρώτα χρόνια της καριέρας του σχεδίασε πολλές ιστορίες με την Χιονάτη και τους 7 Νάνους (στις η οποίες η κακιά Βασίλισσα ήταν ακόμη ζωντανή και όμορφη), ενώ για να σχεδιάσει την όμορφη πριγκίπισσα πήρε τη βοήθεια της συζύγου του και μοντέλου Σάντρα Ζανάρντι.

Σχέση με τον ΓκότφρεντσονEdit

Πολλοί θεωρούν τον Ρομάνο Σκάρπα ως κύριο και άξιο επίγονο του Φλόυντ Γκότφρεντσον, καθώς ξέρει να χειρίζεται πολύ καλά τον Μίκυ Μάους, τον χαρακτήρα που χρησιμοποίησε και εξέλιξε κατά πολύ ο Φλούντ αλλά και τα σενάρια του έχουν την ιδιαίτερη ατμόσφαιρα που δημιουργούσε ο Γκότφρεντσον.

Ιστορίες φόρος τιμήςEdit

6a00d8341c684553ef0168e9f318b9970c-pi
Lagu

Η ιστορία Paperolimpiadi (αδημοσίευτη στην Ελλάδα) 250 σελίδων χωρισμένη σε 8 μέρη είναι η μεγαλύτερη ιστορία του Ιταλού δημιουργού. Η ιστορία αυτή έχει σχέση με τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 1988 που έγιναν στην Κορέα.

Μια από τις Άρπυιες του Καρλ Μπαρκς επιστρέφει στην ιστορία La Guardiana Alata σε κείμενο του Ροντόλφο Τσιμίνο και σχέδιο του Ρομάνο Σκάρπα που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Topolino, τον Ιανουάριο του 1966. Ο Ρομάνο Σκάρπα θα θυμηθεί πάλι το Χρυσόμαλλο Δέρας όταν θα αναζητήσει έμπνευση για την ιστορία του Το Παγκόσμιο Κύπελλο που δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά στο Ιταλικό περιοδικό Classici di Walt Disney το 1974.

ΒίντεοEdit

Romano Scarpa - Passeggiata DisneyEdit

Romano Scarpa - Passeggiata Disney (rete4 - 1982)05:17

Romano Scarpa - Passeggiata Disney (rete4 - 1982)

Αυτό το βιντεάκι 5 λεπτών με animation από το 1982 δημιουργήθηκε από τον Ιταλό Ρομάνο Σκάρπα ως πρόλογος για την σειρά Ντίσνεϋ Σπέσιαλ στην Ιταλική τηλεόραση. Το βίντεο δείχνει διάφορους χαρακτήρες από τα Ντισνεϊκά κόμικς όπως τον Φάντομ Ντακ, τη Τζένη, τον Χειροπαίδρο, τον Θείο Σκρουτζ. Είναι ένα ιδιαίτερο κομμάτι animation με μερικούς από αυτούς τους χαρακτήρες να μπορούν να βρεθούν μόνο στα κόμικς.

Scarpa, Carpi e Gentilini a Canzonissima 1968Edit

Scarpa, Carpi e Gentilini a Canzonissima 196803:55

Scarpa, Carpi e Gentilini a Canzonissima 1968

Ο Ρομάνο Σκάρπα, ο Τζιοβάν Μπαττίστα Κάρπι και ο Μάριο Τζεντιλίνι παρουσιάζουν το περιοδικό Topolino (το ιταλικό Μίκυ Μάους) το 1968. Οι Κάρπι από (αριστερά) και Σκάρπα (από δεξιά), σχεδιάζουν έναν Ντόναλντ και έναν Μίκυ αντίστοιχα να δίνουν τα χέρια.

Δημιουργοί
Το Σύμπαν του Μίκυ Μάους
Η.Π.Α.

Φλόυντ Γκότφρεντσον  · Ουώλτ Ντίσνεϋ  · Αλ Ταλιαφέρρο  · Ουώλτ Κέλλυ  · Τόνυ Στρομπλ  · Πωλ Μάρρυ  · Τζακ Μπράντμπερυ  · Νόελ Βαν Χορν

Ιταλία

Ρομάνο Σκάρπα  · Τζιοβάν Μπατίστα Κάρπι  · Τζόρτζιο Καβατσάνο  · Μάρκο Ρότα  · Κάστυ  · Πάολο Μοττούρα  · Φραντσέσκο Αρτιμπάνι  · Γκουίντο Μαρτίνα  · Λορέντζο Παστροβίκιο

Ολλανδία

Ντάαν Γίππες

Ισπανία

Σήζαρ Φεριόλι Πελάεζ  · Εστεμπάν

Φινλανδία

Κάρι Κορχόνεν

Βραζιλία

Κάρλος Μότα

Σουηδία

Περ Έρικ Χέντμαν

Το Σύμπαν του Ντόναλντ Ντακ
Η.Π.Α.

Καρλ Μπαρκς  · Αλ Ταλιαφέρρο  · Ουώλτ Κέλλυ  · Τόνυ Στρομπλ  · Ντον Ρόσα  · Ουίλλιαμ Βαν Χόρν  · Πωλ Μάρρυ  · Τζακ Μπράντμπερυ  · Τζέφρυ Μπλουμ  · Γκαρέ Μπαρκς

Ιταλία

Ρομάνο Σκάρπα  · Τζιοβάν Μπατίστα Κάρπι  · Λουτσιάνο Μποττάρο  · Τζόρτζιο Καβατσάνο  · Μάρκο Ρότα  · Πάολο Μοττούρα  · Φραντσέσκο Αρτιμπάνι  · Γκουίντο Μαρτίνα  · Μάρκο Τζερβάζιο  · Λορέντζο Παστροβίκιο

Ολλανδία

Ντάαν Γίππες  · Μπεν Βερχάγκεν  · Μάου Χέυμανς  · Μπας Χέυμανς

Δανία

Φρέντυ Μίλτον

Ισπανία

Σήζαρ Φεριόλι Πελάεζ  · Εστεμπάν

Φινλανδία

Κάρι Κορχόνεν

Χιλή

Βίκαρ

Αργεντινή

Ντάνιελ Μπράνκα · Βάντα Γκαττίνο

Βραζιλία

Κάρλος Μότα

Σουηδία

Περ Έρικ Χέντμαν

Also on FANDOM

Random Wiki