FANDOM

Romanoworld.jpg

Fig-36.jpg

Nw.png Ρομάνο Σκάρπα

Δείτε και άλλες πληροφορίες στην ΝτόναλντWiki!

Ο Ρομάνο Σκάρπα (Romano Scarpa) γεννήθηκε στη Βενετία στις 27 Σεπτεμβρίου του 1927, και πέθανε στη Μάλαγα στις 23 Απριλίου του 2005. Θεωρείται ένας από τους μεγαλύτερους δημιουργός ιστοριών κόμικς της Ντίσνεϋ.

Η σχέση του Ρομάνο Σκάρπα με την ένατη τέχνη ξεκίνησε πριν τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, όταν πιτσιρικάς ακόμα, αγόραζε το Τοπολίνο απ’ το περίπτερο της γειτονιάς του, κοντά στο πατρικό του σπίτι στα κανάλια της Βενετίας. Μέσα απ’ τις σελίδες του Τοπολίνο θα ανακαλύψει τις ιστορίες του Φλόυντ Γκότφρεντσον, που συνδύαζαν με μοναδικό τρόπο το χιούμορ με την περιπέτεια και το μυστήριο, αλλά και ένα σωρό άλλα κλασικά κόμικς που θα τον επηρεάσουν σημαντικά. Παράλληλα, στον κινηματογράφο θα ανακαλύψει τα καρτούν και τις μεγάλου μήκους ταινίες του Ουώλτ Ντίσνεϋ. Σύμφωνα με δηλώσεις του ίδιου, η Χιονάτη ήταν η ταινία που τον έκανε να αποφασίσει να ασχοληθεί επαγγελματικά με το σχέδιο.

ΙστορίαEdit

Η αρχήEdit

Scarpa=.jpg

Όνειρό του ήταν να γίνει μέρος του επιτελείου που έφτιαχνε τις θαυμάσιες αυτές ταινίες και τα αγαπημένα του κόμικς υπό την καθοδήγηση του Ντίσνεϋ Οι γονείς του θα ενθαρρύνουν τις καλλιτεχνικές του τάσεις, και παρόλο που ο πόλεμος δεν του επέτρεψε να ολοκληρώσει τις σπουδές του, ο Σκάρπα ιδρύει κιόλας το πρώτο του στούντιο το 1945, πριν κλείσει τα είκοσί του χρόνια. Την επόμενη χρονιά θα ολοκληρώσει την πρώτη του ταινία, ένα δεκαπεντάλεπτο καρτούν με τίτλο "E poi viene il diluvio" (κι ύστερα ήρθε ο κατακλυσμός).

Στη συνέχεια θα ασχοληθεί κυρίως με την παραγωγή διαφημιστικών ταινιών με κινούμενα σχέδια, και το 1951 θα γνωρίσει μια πρώτη προσωπική επιτυχία στις κινηματογραφικές αίθουσες, καθώς "Tο κοριτσάκι με τα Σπίρτα", ένα μικρού μήκους καρτούν του, θα προβληθεί πριν από την περιπετειώδη ταινία "Attak!" του Ρόμπερτ Ώλντριτς.

Scarpa r yoghi.jpg

Η πρώτη ιστορίαEdit

Δύο χρόνια αργότερα, το 1953, ο Σκάρπα θα συναντήσει στο ατελιέ ενός διαφημιστικού στούντιο τον Τζιοβάν Μπατίστα Κάρπι, ο οποίος ήταν ένας από τους νεαρούς δημιουργούς που είχαν κληθεί να στελεχώσουν το καλλιτεχνικό επιτελείο του ανανεωμένου Τοπολίνο. Ο Κάρπι του πρότεινε να δοκιμάσει κι αυτός την τύχη του στον χώρο του κόμικς, και ο Σκάρπα δέχτηκε αμέσως. Στρώθηκε αμέσως στη δουλειά και όταν παρουσιάστηκε τελικά στον Μάριο Τζεντιλίνι, τον τότε διευθυντή του Τοπολίνο, είχε υπό μάλης μια σχεδόν ολοκληρωμένη ιστορία.

Ο Τζεντιλίνι δέχτηκε να του δώσει μια ευκαιρία, υποβάλλοντας τον όμως σε μια δοκιμασία που θα του επέτρεπε να δείξει τι πραγματικά αξίζει και τους ζήτησε να εικονογραφήσει ένα σενάριο του Γκουίντο Μαρτίνα με τίτλο "Η Χιονάτη και η Πράσινη Φλόγα", μια δοκιμασία διόλου εύκολη. Ο Σκάρπα τα πήγε μια χαρά και η ιστορία "Η Πράσινη Φλόγα" δημοσιεύτηκε τελικά στο Τοπολίνο στα τέλη του 1953.

Scarpa===.jpg

Επόμενες ιστορίεςEdit

Μετά την πρώτη αυτή επιτυχημένη δοκιμή, ο Ρομάνο Σκάρπα θα αναλάβει, σε πρώτη φάση, την εικονογράφηση σεναρίων του Γκούιντο Μαρτίνα, όπως οι "Χριστουγεννιάτικες Πλάκες" και "O Χρυσός Κληρονόμος". Το 1956 θα του δοθεί τελικά η ευκαιρία να δημοσιεύσει την ολοκληρωμένη μορφή της ιστορίας που είχε παρουσιάσει στον διευθυντή του Τοπολίνο, με τίτλο "Το Μυστήριο των Παστών Γαρίδων". Την ιστορία αυτή ακολουθούν "Το Φυλαχτό του Αμούνδσεν", "Ο Δωλλαριοσκώληκας" και "To Ίδρυμα Μακ Ντακ", που έχουν δημοσιευτεί και στην Ελλάδα στο Περιοδικό ΚΟΜΙΞ.

Scarpa romano2.jpg

Τον Μίκυ Μάους θα τον σχεδιάσει για πρώτη φορά στην ιστορία "Χριστουγεννιάτικες Πλάκες". Το 1955 θα κυκλοφορήσει η ιστορία "Το Διπλό Μυστήριο του Μαύρου Φαντάσματος", σε σενάριο Γκούιντο Μαρτίνα, "αντιγράφοντας" το στυλ του Φλόυντ Γκότφρεντσον. Η πρώτη ιστορία του Μίκυ σε δικό του σενάριο ήταν το "Μυστήριο του Ταπιόκα ΣΤ" του 1956.

Scarpa romano1.jpg

ΚληρονομιάEdit

Οι χαρακτήρες που δημιούργησεEdit

O Σκάρπα εμπλούτισε τον κόσμο της Ντίσνεϋ με πολλούς καινούριους ήρωες όπως:

Η Βιβλιοθήκη του Ρομάνο ΣκάρπαEdit

Albi-romano-scarpa-disney.jpg

Τα πρώτα 2 από τα 51 βιβλία της Βιβλιοθήκης Ρομάνο Σκάρπα

Ο Ρομάνο Σκάρπα δεν δίσταζε να πειραματίζεται συνεχώς, επινοώντας νέα πρόσωπα και δοκιμάζοντας νέες αφηγηματικές και σχεδιαστικές τεχνικές. Στα περισσότερα από 50 χρόνια της καριέρας του, ο Σκάρπα έχει στο ενεργητικό του πάνω από τετρακόσιες ιστορίες, ενώ έχει καταξιωθεί ως ένας από τους μεγάλους δασκάλους, ισάξιος με τους καλλιτέχνες που ο ίδιος θεωρούσε πρότυπά του. Στην Ιταλία από τις 20 Ιανουαρίου 2014 κυκλοφορούσε κάθε εβδομάδα μαζί με μια Ιταλική εφημερίδα και με 7,90 ευρώ η Βιβλιοθήκη του Ρομάνο Σκάρπα. Η Βιβλιοθήκη περιέχει ιστορίες του μεγάλου Ιταλού δημιουργού αλλά και πληροφορίες για αυτόν και τους χαρακτήρες που δημιούργησε, όπως συμβαίνει με την αντίστοιχη εκδοχή της Βιβλιοθήκης του Μπαρκς. Συνολικά δημοσιεύθηκαν 51 τόμοι με 364 σελίδες, οι οποίες συγκέντρωσαν ολόκληρο το ογκώδες έργο του μεγάλου δημιουργού.

Η εκδήλωση στο Μιλάνο!Edit

LOC-SCARPA-WEB-1.jpg

Από τις 16 Ιανουαρίου μέχρι τις 16 Μαρτίου 2016 στο Μιλάνο ήταν ανοιχτή προς το κοινό μια έκθεση προς τιμήν του μεγάλου Ιταλού δημιουργού. Εκεί μπορούσε κάποιος να δει διάφορες εκδόσεις, όπως το ΚΟΜΙΞ, όπου ποικίλες χώρες φιλοξενούν τις ιστορίες του, καθώς και οι πρόσφατοι Ιταλικοί τόμοι. Αρκετά σχέδια που έχει κάνει ο Σκάρπα θα υπήρχαν επίσης στην έκθεση μαζί με τα στόρυμπωρντ μερικών ιστοριών του.

Ο συνεχιστής τουEdit

Ο επίγονος και ο συνεχιστής του Σκάρπα στις ιστορίες του με τον Μίκυ Μάους, θεωρείται ο Κάστυ. Ο Κάστυ έχει δημιουργήσει ιστορίες που αποτελούν συνέχεια των ιστοριών του Σκάρπα.

Ελληνικές ΕκδόσειςEdit

ΚΟΜΙΞ και Ρομάνο ΣκάρπαEdit

Lente.png Για περισσότερες πληροφορίες, δείτε επίσης ΚΟΜΙΞ και Σκάρπα

Μίκυ ΜάουςEdit

Μικυ μαους 1.jpg

Αξίζει να σημειωθεί ότι η πρώτη ιστορία που δημοσιεύθηκε στο πρώτο τεύχους του Μίκυ Μάους (της Α΄ Περιόδου), με τον τίτλο Στις πηγές των Μογγόλων, ήταν σχεδιασμένη από τον Ρομάνο Σκάρπα.

Μίκυ Στριπ!Edit

1002114 520867161300095 1704133559 n.jpg

Το καλοκαίρι του 2013 ως μέρος των Μεγάλων Σήριαλ το Μίκυ Στριπ που κυκλοφόρησε περιείχε δυο ιστορίες του μεγάλου Ρομάνο Σκάρπα.

Οι δυο ιστορίες, "Το Αίνιγμα του Τσιχλαμπούμ" και "Η Συμμορία του Φταρνίσματος", είναι από τις μεγαλύτερες που έχει δημιουργήσει καθώς κάλυπταν πάνω από 100 σελίδες η καθεμία. Η έκδοση αυτή είχε κυκλοφορήσει και παλιότερα το 1994 ως Μίκυ Μυστήριο #0 με διαφορετικό εξώφυλλο. Το τεύχος αυτό ονομάστηκε από τους συλλέκτες "Τεύχος # 0", καθώς τα επόμενα χρόνια κυκλοφόρησε Α’ Κύκλος, Β’ Κύκλος και Γ’ Κύκλος της σειράς, με την ονομασία Μίκυ Μυστήριο.

Μερικές ενδιαφέρουσες πληροφορίεςEdit

ΧιονάτηEdit

Ο Σκάρπα εμπνεύστηκε από την σύζυγο του για να σχεδιάσει την Χιονάτη.

Στα πρώτα χρόνια της καριέρας του σχεδίασε πολλές ιστορίες με την Χιονάτη και τους 7 Νάνους (στις η οποίες η κακιά Βασίλισσα ήταν ακόμη ζωντανή και όμορφη), ενώ για να σχεδιάσει την όμορφη πριγκίπισσα πήρε τη βοήθεια της συζύγου του και μοντέλου Σάντρα Ζανάρντι.

Σχέση με τον ΓκότφρεντσονEdit

Πολλοί θεωρούν τον Ρομάνο Σκάρπα ως κύριο και άξιο επίγονο του Φλόυντ Γκότφρεντσον, καθώς ξέρει να χειρίζεται πολύ καλά τον Μίκυ Μάους, τον χαρακτήρα που χρησιμοποίησε και εξέλιξε κατά πολύ ο Φλούντ αλλά και τα σενάρια του έχουν την ιδιαίτερη ατμόσφαιρα που δημιουργούσε ο Γκότφρεντσον.

Ιστορίες φόρος τιμήςEdit

6a00d8341c684553ef0168e9f318b9970c-pi.jpg
Lagu.jpg

Η ιστορία Paperolimpiadi (αδημοσίευτη στην Ελλάδα) 250 σελίδων χωρισμένη σε 8 μέρη είναι η μεγαλύτερη ιστορία του Ιταλού δημιουργού. Η ιστορία αυτή έχει σχέση με τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 1988 που έγιναν στην Κορέα.

Μια από τις Άρπυιες του Καρλ Μπαρκς επιστρέφει στην ιστορία La Guardiana Alata σε κείμενο του Ροντόλφο Τσιμίνο και σχέδιο του Ρομάνο Σκάρπα που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Topolino, τον Ιανουάριο του 1966. Ο Ρομάνο Σκάρπα θα θυμηθεί πάλι το Χρυσόμαλλο Δέρας όταν θα αναζητήσει έμπνευση για την ιστορία του Το Παγκόσμιο Κύπελλο που δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά στο Ιταλικό περιοδικό Classici di Walt Disney το 1974.

ΒίντεοEdit

Romano Scarpa - Passeggiata DisneyEdit

Romano Scarpa - Passeggiata Disney (rete4 - 1982)05:17

Romano Scarpa - Passeggiata Disney (rete4 - 1982)

Αυτό το βιντεάκι 5 λεπτών με animation από το 1982 δημιουργήθηκε από τον Ιταλό Ρομάνο Σκάρπα ως πρόλογος για την σειρά Ντίσνεϋ Σπέσιαλ στην Ιταλική τηλεόραση. Το βίντεο δείχνει διάφορους χαρακτήρες από τα Ντισνεϊκά κόμικς όπως τον Φάντομ Ντακ, τη Τζένη, τον Χειροπαίδρο, τον Θείο Σκρουτζ. Είναι ένα ιδιαίτερο κομμάτι animation με μερικούς από αυτούς τους χαρακτήρες να μπορούν να βρεθούν μόνο στα κόμικς.

Scarpa, Carpi e Gentilini a Canzonissima 1968Edit

Scarpa, Carpi e Gentilini a Canzonissima 196803:55

Scarpa, Carpi e Gentilini a Canzonissima 1968

Ο Ρομάνο Σκάρπα, ο Τζιοβάν Μπαττίστα Κάρπι και ο Μάριο Τζεντιλίνι παρουσιάζουν το περιοδικό Topolino (το ιταλικό Μίκυ Μάους) το 1968. Οι Κάρπι από (αριστερά) και Σκάρπα (από δεξιά), σχεδιάζουν έναν Ντόναλντ και έναν Μίκυ αντίστοιχα να δίνουν τα χέρια.

Δημιουργοί
Το Σύμπαν του Μίκυ Μάους
Η.Π.Α.

Φλόυντ Γκότφρεντσον  · Ουώλτ Ντίσνεϋ  · Αλ Ταλιαφέρρο  · Ουώλτ Κέλλυ  · Τόνυ Στρομπλ  · Πωλ Μάρρυ  · Τζακ Μπράντμπερυ  · Νόελ Βαν Χορν

Ιταλία

Ρομάνο Σκάρπα  · Τζιοβάν Μπατίστα Κάρπι  · Τζόρτζιο Καβατσάνο  · Μάρκο Ρότα  · Κάστυ  · Πάολο Μοττούρα  · Φραντσέσκο Αρτιμπάνι  · Γκουίντο Μαρτίνα  · Λορέντζο Παστροβίκιο

Ολλανδία

Ντάαν Γίππες

Ισπανία

Σήζαρ Φεριόλι Πελάεζ  · Εστεμπάν

Φινλανδία

Κάρι Κορχόνεν

Βραζιλία

Κάρλος Μότα

Σουηδία

Περ Έρικ Χέντμαν

Το Σύμπαν του Ντόναλντ Ντακ
Η.Π.Α.

Καρλ Μπαρκς  · Αλ Ταλιαφέρρο  · Ουώλτ Κέλλυ  · Τόνυ Στρομπλ  · Ντον Ρόσα  · Ουίλλιαμ Βαν Χόρν  · Πωλ Μάρρυ  · Τζακ Μπράντμπερυ  · Τζέφρυ Μπλουμ  · Γκαρέ Μπαρκς

Ιταλία

Ρομάνο Σκάρπα  · Τζιοβάν Μπατίστα Κάρπι  · Λουτσιάνο Μποττάρο  · Τζόρτζιο Καβατσάνο  · Μάρκο Ρότα  · Πάολο Μοττούρα  · Φραντσέσκο Αρτιμπάνι  · Γκουίντο Μαρτίνα  · Μάρκο Τζερβάζιο  · Λορέντζο Παστροβίκιο

Ολλανδία

Ντάαν Γίππες  · Μπεν Βερχάγκεν  · Μάου Χέυμανς  · Μπας Χέυμανς

Δανία

Φρέντυ Μίλτον

Ισπανία

Σήζαρ Φεριόλι Πελάεζ  · Εστεμπάν

Φινλανδία

Κάρι Κορχόνεν

Χιλή

Βίκαρ

Αργεντινή

Ντάνιελ Μπράνκα · Βάντα Γκαττίνο

Βραζιλία

Κάρλος Μότα

Σουηδία

Περ Έρικ Χέντμαν

Also on FANDOM

Random Wiki