FANDOM

Fig-36

Ο Πωλ Μάρρυ ήταν ένας νευρώδης, υπερκινητικός και ανήσυχος άνθρωπος. Απ' όλους τους καλλιτέχνες σχεδιαστές που πέρασαν από το Στούντιο Ντίσνεϋ, ο μοναδικός που θα μπορούσε να καυχηθεί ότι σχεδίασε περισσότερες ιστορίες του Μίκυ Μάους και για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα από εκείνον, από το 1930 έως το 1975, είναι ο βετεράνος Φλόυντ Γκότφρεντσον.

ΒιογραφίαEdit

Πρώτα βήματαEdit

Αποτελεί πραγματική ειρωνεία της τύχης το ότι ο Μάρρυ δεν είχε κανένα ενδιαφέρον για τα κόμικς όσο ήταν παιδί και γι'αυτό, ίσως, δεν φρόντισε ποτέ να αποκτήσει τα τυπικά προσόντα και την εκπαίδευση που ήταν απαραίτητα για κάτι τέτοιο. Γεννήθηκε στις 25 Νοεμβρίου του 1911 σε μια μικρή πόλη του Μισσούρι και μέχρι τα 25 του χρόνια ήταν αγρότης. Ήταν τότε, στα 1937, που έλαβε μέρος σε ένα τοπικό κατάστημα μουσικών ειδών. Η φαεινή του ιδέα να ζωγραφίσει ένα χιουμοριστικό σκίτσο πάνω στο χαρτί με τη (σωστή) απάντηση στο κουίζ, του χάρισε την πρώτη θέση και, φυσικά, το έπαθλο: Ένα ολοκαίνουργιο πιάνο!

Έτσι ο Μάρρυ κατάφερε όχι μόνο να κερδίσει τον διαγωνισμό, αλλά και την προσοχή ενός χαράκτη από το Σαιν Τζόζεφ, που τον προσέλαβε για να σχεδιάζει διαφημιστικά σκίτσα! Επτά μήνες αργότερα, ο Πωλ θα απαντήσει σε μια αγγελία των Στούντιο Ντίσνεϋ και πουλώντας το πιάνο του, προκειμένου να εξασφαλίσει τα ναύλα, θα ταξιδέψει στο Χόλλυγουντ, όπου θα προσληφθεί δοκιμαστικά στο Τμήμα Ανιμέησον, στις 5 Ιουνίου 1937.

Συνεργασία και επιρροή από τον Φρεντ ΜουρEdit

50 murry wdc115

Ο Ντόναλτ του Μάρρυ

Μετά την επιτυχία της ταινίας Χιονάτη, επικρατούσε ένας δημιουργικός πυρετός που ευνοούσε τις πρωτοβουλίες των νέων ανημέητωρ. Εκεί, ο Μάρρυ ξεκίνησε να εργάζεται στο πλευρό του Φρεντ Μουρ, ενός άριστου σχεδιαστή και ανημέητωρ, του οποίου οι συμπαγείς και αναπάντεχες πινελιές έδωσαν ζωή στους χαρακτήρες των Επτά Νάνων. Ο Μουρ, εξάλλου, βοήθησε σημαντικά στη σχεδιαστική εξέλιξη του Μίκυ Μάους, δημιουργώντας μαζί του έναν στρογγυλοπρόσωπο και λιγότερο κουραστικό χαρακτήρα από εκείνον που παρουσιαζόταν μέχρι τότε στα καρτούν. Η επιρροή του στις ιστορίες του Μίκυ Μάους που σχεδίασε ο Πωλ Μάρρυ τα επόμενα χρόνια, τόσο στο πυκνό σχέδιο όσο και στις καταιγιστικές αράδες της δράσης μέσα στα μπαλονάκια, είναι παραπάνω από φανερή.

Ξεκινώντας ως βοηθός ανιμέητορ στην ταινία Πινόκιο και αργότερα στις ταινίες Ντάμπο, Σαλούδος Αμίγκος, Φαντασία και Το Τραγούδι του Νότου, ο Μάρρυ θα εργασθεί μέχρι το 1942 ως ανιμέητορ.

ΣτριπEdit

Murry paul canvascaper

Ιστορία με τον Μίκυ!

Μετά το '42, θα αρχίσει να σχεδιάζει τα πρώτα του στριπάκια με τον Μίκυ Μάους. Ανακαλύπτοντας ότι το να σχεδιάζει ιστορίες κόμιξ σε στριπ είναι πιο ευχάριστο από το ανιμέησιον, θα αιτηθεί και θα επιτύχει να μεταπηδήσει στο Τμήμα Στριπ των Στούντιο, στα 1945. Μέχρι τη στιγμή που θα παραιτηθεί, ένα χρόνο αργότερα, ο ταλαντούχος Πωλ θα σχεδιάσει ιστορίες με τους ήρωες Χοσέ Καριόκα, Πανκίτο και Θείο Ρέμους, όλες μελανωμένες από τον Ντικ Μουρ, ενώ θα εργασθεί και ως μελανωτής των ημερίσιων στριπ του Γκότφρεντσον, το 1945.

Σχεδιαστής και... ξυλοκόπος!Edit

Για τα επόμενα τρία χρόνια, ο Μάρρυ θα μετακομίσει στο Όρεγκον, όπου θα εργαστει ως ξυλοκόπος και την ίδια στιγμη ως ελεύθερος επαγγελματίας σχεδιαστής! Ο ίδιος θα πει:

Το να είσαι ελεύθερος επαγγελματίας στο σχέδιο, σημαίνει ότι είσαι αφεντικό του εαυτού σου. Μπορείς να εργάζεσαι στο σπίτι σου και να κατοικείς οπουδήποτε σε κάνει κέφι!

Παρ'όλα αυτά, το 1949, ο Μάρρυ θα επιστρέψει στην Καλιφόρνια και στα κόμιξ του Ντίσνεϋ, απαντώντας θετικά στην πρόταση της Western Publishing όπου, ύστερα από τον σχεδιασμό ενός δικού του στριπ, με τίτλο Buck O' Rye, σε σενάριο του Ντικ Χιούμερ (1952- 1954), θα αφοσιωθεί στα κόμιξ του Μίκυ Μάους για περισσότερα από τριάντα χρόνια.

Δημιουργοί
Το Σύμπαν του Μίκυ Μάους
Η.Π.Α.

Φλόυντ Γκότφρεντσον  · Ουώλτ Ντίσνεϋ  · Αλ Ταλιαφέρρο  · Ουώλτ Κέλλυ  · Τόνυ Στρομπλ  · Πωλ Μάρρυ  · Τζακ Μπράντμπερυ  · Νόελ Βαν Χορν

Ιταλία

Ρομάνο Σκάρπα  · Τζιοβάν Μπατίστα Κάρπι  · Τζόρτζιο Καβατσάνο  · Μάρκο Ρότα  · Κάστυ  · Πάολο Μοττούρα  · Φραντσέσκο Αρτιμπάνι  · Γκουίντο Μαρτίνα  · Λορέντζο Παστροβίκιο

Ολλανδία

Ντάαν Γίππες

Ισπανία

Σήζαρ Φεριόλι Πελάεζ  · Εστεμπάν

Φινλανδία

Κάρι Κορχόνεν

Βραζιλία

Κάρλος Μότα

Σουηδία

Περ Έρικ Χέντμαν

Το Σύμπαν του Ντόναλντ Ντακ
Η.Π.Α.

Καρλ Μπαρκς  · Αλ Ταλιαφέρρο  · Ουώλτ Κέλλυ  · Τόνυ Στρομπλ  · Ντον Ρόσα  · Ουίλλιαμ Βαν Χόρν  · Πωλ Μάρρυ  · Τζακ Μπράντμπερυ  · Τζέφρυ Μπλουμ  · Γκαρέ Μπαρκς

Ιταλία

Ρομάνο Σκάρπα  · Τζιοβάν Μπατίστα Κάρπι  · Λουτσιάνο Μποττάρο  · Τζόρτζιο Καβατσάνο  · Μάρκο Ρότα  · Πάολο Μοττούρα  · Φραντσέσκο Αρτιμπάνι  · Γκουίντο Μαρτίνα  · Μάρκο Τζερβάζιο  · Λορέντζο Παστροβίκιο

Ολλανδία

Ντάαν Γίππες  · Μπεν Βερχάγκεν  · Μάου Χέυμανς  · Μπας Χέυμανς

Δανία

Φρέντυ Μίλτον

Ισπανία

Σήζαρ Φεριόλι Πελάεζ  · Εστεμπάν

Φινλανδία

Κάρι Κορχόνεν

Χιλή

Βίκαρ

Αργεντινή

Ντάνιελ Μπράνκα · Βάντα Γκαττίνο

Βραζιλία

Κάρλος Μότα

Σουηδία

Περ Έρικ Χέντμαν

Also on FANDOM

Random Wiki