FANDOM

Ο Ντον Ρόσα δημιούργησε μια σειρά από 12 αφίσες το 2007, με αφορμή την επέτειο συμπλήρωσης 60 χρόνων από την πρώτη εμφάνιση του Σκρουτζ Μακ Ντακ το 1947. Στις αφίσες αυτές είναι πολυάριθμες οι αναφορές σε κλασσικές ιστορίες του Καρλ Μπαρκς.

Η Τυχερή Δεκάρα

Feb.jpg
Εδώ ο Ντον Ρόσα αναφέρεται σε περιπέτειες του θείου Σκρουτζ που έχουν να κάνουν με την θρυλική Τυχερή του Δεκάρα. Στο πρώτο πλάνο ο συγκινημένος θείος Σκρουτζ γυαλίζει την προθήκη της Δεκάρας. Πάνω αριστερά διακρίνεται η σκηνή στην οποία την κέρδισε ως λουστράκος, στην Σκωτία, όταν ήταν δέκα ετών. Πάνω και στο κέντρο, μια σκηνή από την ιστορία του Καρλ Μπαρκς Το Άγγιγμα του Μίδα, όπου ο Σκρουτζ παίρνει πίσω την δεκάρα του από την Μάτζικα δίνοντάς της ένα άλλο νόμισμα. Στο κέντρο και δεξιά, μια σκηνή από την ιστορία του Μπαρκς Επιχείρηση: Απόρθητη Δεξαμενή, όπου η κοφτερή δεκάρα κόβει τα σκοινιά με τα οποία οι Μουργόλυκοι κρατούν αιχμαλώτους τον Σκρουτζ και τα ανίψια του.

Κάτω δεξιά, μια σκηνή στην οποία η Μάτζικα Ντε Σπελ λιώνει την δεκάρα στις φλόγες του Βεζούβιου και τέλος, κάτω αριστερά, μια σκηνή από την ιστορία Το Δεύτερο πιο Πλούσιο Παπί του Κόσμου, όπου η δεκάρα και ο σπάγκος με τον οποίο ήταν τυλιγμένη χαρίζουν στον Σκρουτζ την νίκη κατά του Σκληρόκαρδου Χρυσοκούκη.

Εξήντα και ένα Μοναδικά Χριστούγεννα

Dec.jpg
Εδώ ο Ρόσα δείχνει σκηνές από διάφορες περιπέτειες που διαδραματίστηκαν τα Χριστούγεννα. Στο κέντρο, ο Σκρουτζ Μακ Ντακ κρατά ένα χριστουγεννιάτικο στεφάνι με την κορδέλα 1947-2007. Ανάμεσα στις σκηνές από ιστορίες του Καρλ Μπαρκς αξίζει να αναφέρουμε τον θείο Σκρουτζ που προσπαθεί να τρομάξει τον Ντόναλντ με μία αρκούδα πάνω δεξιά (Χριστούγεννα στο Βουνό της Αρκούδας).

H σκηνή στο κέντρο και δεξιά, όπου ο Ντόναλντ υποδύεται έναν ζάπλουτο αλλοδαπό εστεμμένο για να φάει δωρεάν γαλοπούλα (Το Δείπνο των Χριστουγέννων), και η σκηνή κάτω και στο κέντρο, όπου χάρη σε ένα παιδικό τραινάκι ο θείος Σκρουτζ ανασύρει τα χρήματά του από ένα σπήλαιο στα έγκατα της Γης (Χριστούγεννα στην Παραγκούπολη). Τέλος, στο κέντρο και αριστερά, υπάρχει μια σκηνή από την ιστορία Πρωτοχρονιά στον Βυθό.

Οι Πρώτες Εμφανίσεις

Prime versioni di Paperone.jpg
Εδώ βλέπουμε τον θείο Σκρουτζ σε στιγμές από τις πρώτες εμφανίσεις του σε ιστορίες του Καρλ Μπαρκς. Στο κέντρο ο Σκρουτζ με την σημερινή μορφή του. Πάνω αριστερά, ο Σκρουτζ μόνος και αποσυρμένος στην πολυτελή του έπαυλη, πριν γνωρίσει τα ανίψια του (Χριστούγεννα στο Βουνό της Αρκούδας). Στο κέντρο και δεξιά, μια αναφορά στην Μυρωδάτη Ιστορία του Καρλ Μπαρκς και το ρόφημα Μοσχοκάρυδο.

Κέντρο και αριστερά, ο θείος Σκρουτζ μπροστά στα σπάνια ζώα Γκνουφ του ζωολογικού του κήπου (Στα Ίχνη του Μονόκερω) και κρατώντας την Μαγική Κλεψύδρα από την ομώνυμη ιστορία Η Μαγική Κλεψύδρα.Τέλος, κάτω δεξιά, η συνάντηση του Σκρουτζ με τον Μπόμπυ το Ζόμπυ, ένα ζόμπι που τον καταδίωκε από τα νιάτα του, είναι αναφορά σε μια από τις πρώτες ιστορίες του Καρλ Μπαρκς με τον Σκρουτζ, την ιστορία Βουντού Χουντού.

Χίλια δύο Θησαυροφυλάκια

L 60ap05.jpg
Εδώ, βλέπουμε στο κεντρικό πλάνο τον θείο Σκρουτζ να παίζει με το χρήμα του και στις υπόλοιπες εικόνες διάφορες μορφές του Θησαυροφυλακίου που έχουν εμφανιστεί σε ιστορίες. Πάνω αριστερά, ο αχυρώνας με τα χρήματα του Σκρουτζ από την δεκασέλιδη ιστορία Μαθήματα Οικονομίας. Πάνω δεξιά είναι η μορφή που είχε το Θησαυροφυλάκιο στην πρώτη του εμφάνιση, στην ιστορια του Καρλ Μπαρκς Το Νέο Θησαυροφυλάκιο του Σκρουτζ Μακ Ντακ.

Στο κέντρο και δεξιά, η απόρθητη δεξαμενή από την ομότιτλη ιστορία του Μπαρκς Επιχείρηση: Απόρθητη Δεξαμενή, όπου ο Σκρουτζ μετατρέπει όλη του την περιουσία σε χαρτονομίσματα των δέκα χιλιάδων δολλαρίων. Κάτω αριστερά, είναι η μορφή του Θησαυροφυλακίου όπως εμφανιζόταν σε κάποιες πρώτες ιστορίες του Μπαρκς με τον Σκρουτζ, όπου μάλιστα ονομαζόταν Μέγαρο Μακ Ντακ. Τέλος, κάτω δεξιά, είναι η τελική και σημερινή μορφή του Θησαυροφυλακίου.

Η Απειλή των Μουργόλυκων

L 60ap07.jpg
Στην αφίσα αυτή γίνεται αναφορά στην μακροχρόνια κόντρα του Σκρουτζ με την Συμμορία των Μουργόλυκων. Πάνω αριστερά και πάνω δεξιά, οι Μουργόλυκοι από τις δύο πρώτες εμφανίσεις τους στο έργο του Μπαρκς, στις ιστορίες Ο Τρόμος των Μουργόλυκων και Το Νέο Θησαυροφυλάκιο του Σκρουτζ Μακ Ντακ. Πάνω κεντρικά, οι Μουργόλυκοι τρώνε τα μούτρα τους στα λεφτά του Σκρουτζ (Ένα Φτωχό Γεροντάκι). Κέντρο δεξιά, βλέπουμε τους Μουργόλυκους με αρχαία στρατιωτική στολή (Οι Επτά Πόλεις της Τσιμπόλα).

Στο κέντρο και αριστερά, βλέπουμε μια σκηνή από την ιστορία Κρησφύγετο στην Χαβάη, όπου οι Μουργόλυκοι μεταμφιέζονται σε ρομπότ και καπετάνιους, αλλά και από την ιστορία Πεταμένα Λεφτά, όπου οι Μουργόλυκοι έχουν σμικρύνει το Θησαυροφυλάκιο του Σκρουτζ για να το κλέψουν.  Τέλος, κάτω αριστερά είναι η ακτίνα από την ιστορία Μήνυμα από την Μυστηριώδη Νήσο, και στο κέντρο, βλέπουμε τον "Θησαυροφυλακιοθραύστη" από την ομότιτλη ιστορία του Καρλ Μπαρκς Ο Θησαυροφυλακιοθραύστης.

Σκληρόκαρδος Χρυσοκούκης

Αφισα ροσα (6).jpg
Όπως και στην προηγούμενη αφίσα, έτσι και εδώ εξιστορείται η μακροχρόνια έχθρα του Σκρουτζ με τον αντίπαλό του, τον Σκληρόκαρδο Χρυσοκούκη, που είναι το Δεύτερο πιο Πλούσιο Παπί του Κόσμου. Και στο πρώτο και στο δεύτερο πλάνο οι δύο οικονομικοί αντίπαλοι πλακώνονται στο ξύλο!!!

Πάνω πάνω ξεχωρίζει το επιβλητικό Θησαυροφυλάκιο του Χρυσοκούκη, όμοιο με αυτό του θείου Σκρουτζ, αλλά με το σήμα της αγγλικής λίρας αντί του δολλαρίου. Τέλος, στο κέντρο αριστερά, έχουμε μια σκηνή από την ιστορία Το Δεύτερο Πιο Πλούσιο Παπί του Κόσμου δια χειρός Καρλ Μπαρκς, όπου κάνει την πρώτη του εμφάνιση και ο Χρυσοκούκης: Οι δύο αντίπαλοι σέρνουν δυο μεγάλα κουβάρια από σπάγκο ως την καρδιά της Αφρικής σε έναν αγώνα επίλυσης των διαφορών τους.

Η Πανούργα Μάτζικα Ντε Σπελ

Αφισα ροσα (8).jpg
Εδώ απεικονίζεται η έχθρα του Σκρουτζ Μακ Ντακ με την καταχθόνια μάγισσα Μάτζικα Ντε Σπελ. Στο πρώτο πλάνο βλέπουμε την μάγισσα να αρπάζει την Τυχερή Δεκάρα, ενώ στο δεύτερο πλάνο βλέπουμε, μεταξυ άλλων, την Μάτζικα να ρίχνει εκρηκτικά ξόρκια στον Σκρουτζ και στους Μουργόλυκους, το καλύβι της Μάτζικα και τους δυο πράκτορες του Σκρουτζ που την παρακολουθούν καθημερινά, την Μάτζικα να φτιάχνει μαγικά φίλτρα και να μεταμορφώνεται.

Ακόμα εικονίζεται το κοράκι της Μάτζικα, και οι πολλαπλές επιθέσεις της στο Θησαυροφυλάκιο, κατά την διάρκεια των οποίων επιστρατεύει κομήτες και μετεωρίτες! Τέλος, κάτω και στο κέντρο, έχουμε μια αναφορά στην ιστορία Μια Παλαβή Οδύσσεια του Καρλ Μπαρκς, όπου η Μάτζικα, ως άλλη Κίρκη, προσπαθεί να πλανέψει τον Σκρουτζ, σαν άλλον Οδυσσέα.

Ο Βίος και η Πολιτεία του θείου Σκρουτζ

Σκρουτζροσα2.jpg
Εδώ ο Ρόσα αναφέρεται σε δικές του ιστορίες από τον Βίο και την Πολιτεία του Σκρουτζ Μακ Ντακ, δηλαδή δείχνει σκηνές από τα νεανικά χρόνια του Σκρουτζ οι οποίες όμως έχουν αναφερθεί και σε ιστορίες του Μπαρκς.

Από πάνω προς τα κάτω, από αριστερά προς τα δεξιά: Ο Σκρουτζ ψάχνει για χαλκό στην Μοντάνα (Ένα Φτωχό Γεροντάκι, Ο Πόλεμος του Χαλκού),ο Σκρουτζ πουλάει καυσόξυλα στην Σκωτία (Ο Χρυσός Ποταμός, Ο Τελευταίος της Γενιάς των Μακ Ντακ), ο Σκρουτζ προχωράει στους δρόμους του Ντώσον με το χρυσάφι του στους ώμους (Ένα Φτωχό Γεροντάκι,Ο Βασιλιάς του Κλοντάικ), ο Σκρουτζ ψάχνει στα ορυχεία του στην Ξερολιθιά, (Επιστροφή στην Ξερολιθιά), ο Σκρουτζ ψάχνει για θησαυρούς στην Καραϊβική, (Ένα Φτωχό ΓεροντάκιΟ Μεγιστάνας της Καλισότα), και τέλος ο Σκρουτζ οδηγεί το ποταμόπλοιο του (Αναμέτρηση στον Μισσισιπή, Ο Άρχοντας του Μισσισιπή).

Κάτω κάτω εικονίζεται μια σκηνή από την ιστορία Επιστροφή στο Κλοντάικ του Καρλ Μπαρκς, όπου ο Σκρουτζ δείχνει σε άλλους χρυσοθήρες έναν σβώλο σε μέγεθος αυγού χήνας που βρήκε. Κάτω δεξιά εικονίζεται η "Χρυσή" Γκολντυ Ο΄Γκιλτ από την Επιστροφή στο Κλοντάικ, νεανικός έρωτας του Σκρουτζ.

Πανέμορφα Τοπία

Sep.jpg
Εδώ ο Ντον Ρόσα παραθέτει εντυπωσιακά σκηνικά από περιπέτειες του Καρλ Μπαρκς. Στο κέντρο ο Σκρουτζ και ο Κινέζος ηγέτης της κοιλάδας Τράλλα Λα, Λάντι Ντα, από την ιστορία του Καρλ Μπαρκς Περιπέτεια στην Τράλλα Λα.

Στο πίσω πλάνο βλέπουμε, πάνω αριστερά, τον Πύργο των Μακ Ντακ, (Το Μυστικό του Παλιού Πύργου), κέντρο αριστερά, η Χαμένη Κοιλάδα της Τράλα Λα, κέντρο δεξιά, το ανάκτορο του Τάνγκορ Βατ, (Η Πόλη με τις Χρυσές Σκεπές), κέντρο αριστερά, η πόλη της Χαμενης Ατλαντίδας, (Το Μυστικό της Ατλαντίδας), κάτω αριστερά, οι θολωτές σπηλιές του Κέντρου της Γης, όπου κατοικούν οι Χθόνιοι και οι Υπόγειοι, (Χώρα στα Έγκατα της Γης), και τέλος κάτω δεξιά τα υπόγεια μυστικά ανάκτορα του βασιλιά Μίνωα στην Κρήτη, από την ιστορία του Μπαρκς Η Φιλοσοφική Λίθος

Αποκρουστικά Τέρατα

Αφισα ροσα (11).jpg
Στο κεντρικό πλάνο ο τρομοκρατημένος Σκρουτζ Μακ Ντακ και πίσω του οι πιο αποκρουστικοί και τερατωδεις εχθροί του!!! Πάνω βλέπουμε την Βασίλισσα των Αγριόσκυλων, τον ξενοδόχο φάντασμα, τον σκελετό φάντασμα στον Πύργο των Μακ Ντακ και το μεγάλο μεταλλαγμένο σκυλί από τις ιστορίες του Καρλ Μπαρκς Η Βασίλισσα των Αγριόσκυλων, Το Μυστήριο των Χαμένων Μετοχών, Το Μυστικό του Παλιού Πύργου και Το Σκυλί των Φίσκερβιλ, αντίστοιχα. 

Στο κεντρικό πλάνο είναι ο Μόμπυ το Ζόμπυ από την ιστορία Βουντού Χουντού, ενώ αριστερά του και δεξιά του εικονίζονται ο Γιέτι, ο Χιονάνθρωπος των Ιμαλαΐων και ο ακοίμητος δράκος από την Κολχίδα, που προέρχονται από τις ιστορίες του Μπαρκς Το Στέμμα του Τζένγκις Χαν και Το Χρυσόμαλλο Δέρας, αντίστοιχα.Τέλος, κάτω και στη μέση, είναι η γιγάντια μέδουσα από την ιστορία Σύμβολο Κύρους.

Διάσημοι Κομπάρσοι

Αφισα ροσα (10).jpg
Εδώ οι αναφορές στις ιστορίες του Μπαρκς είναι οι εξής: Πάνω (από αριστερά προς τα δεξιά) έχουμε τους κατοίκους ενός πλανήτη στο διάστημα, που μοιάζουν με Ινδιάνους, (Το Ουράνιο Νησί), τις μυθικές Άρπυιες από την Κολχίδα, (Το Χρυσόμαλλο Δέρας), και τον εξωγήινο από την ιστορία Το Ολόχρυσο Φεγγάρι.

Στο κέντρο, ο Σκρουτζ δίνει μεγαλεπήβολες υποσχέσεις για την προστασία του περιβάλλοντος στον αρχηγό των Ινδιάνων Μικράτσι, (Η Χώρα των Πυγμαίων Ινδιάνων), και αριστερά του το ρομπότ από την ιστορία Χαμένοι στην Άβυσσο, ενώ κάτω βλέπουμε τους Χθόνιους και τους Υπόγειους από την ιστορία Χώρα στα Έγκατα της Γης, και τους ψαρόμορφους κατοίκους της Χαμένης Ατλαντίδας (Το Μυστικό της Ατλαντίδας).

Πολύτιμοι Θησαυροί

Σκρουτζροσα.jpg
Μια παράθεση όλων των αμύθητων και μοναδικών θησαυρών που έχει βρει ο Σκρουτζ σε ιστορίες του Καρλ Μπαρκς. Στο κεντρικό πλάνο το Στέμμα του Τζένγκις Χαν από την ομότιτλη ιστορία Το Στέμμα του Τζένγκις Χαν, και το Βομβάστιο από την ιστορία Κατεψυγμένο Κελεπούρι.

Στο πίσω πλάνο, μεταξύ άλλων διακρίνουμε τον θησαυρό του Σερ Άντριους Μακ Ντακ (Το Μυστικό του Παλιού Πύργου), το μοναδικό νόμισμα του 1916 (Το Μυστικό της Ατλαντίδας), το σμαραγδένιο άγαλμα από τις Επτά Πόλεις της Τσιμπόλα (Οι Επτά Πόλεις της Τσιμπόλα), το Χρυσόμαλλο Δέρας (Το Χρυσόμαλλο Δέρας), το έπαθλο των αγώνων στην Υποχθονία, (Χώρα στα Έγκατα της Γης), το Σφυρί του Ηφαίστου, την Φιλοσοφική Λίθο, (Η Φιλοσοφική Λίθος), το Στέμμα των Μάγιας (Το Στέμμα των Μάγιας), το περίφημο Ραβδωτό Ρουμπίνι (Σύμβολο Κύρους), και τέλος τον θρυλικό σβώλο χρυσού σε μέγεθος αυγού χήνας που είχε βρει ο Σκρουτζ στα νιάτα του (Επιστροφή στο Κλοντάικ).

Ντον Ρόσα Project
Ντον ροσα (3).jpg

Ο Μεγάλος Σχεδιαστής: Ντον Ρόσα  · Άρθρα του Ντον Ρόσα  · Ρόσα - D.U.C.K.  · Ρόσα- Κρυμμένοι Μίκυ  · Το Γενεαλογικό Δέντρο των Ντακ του Ντον Ροσα  · Ρόσα - Νέα Πάνελ  · Ρόσα - Σχέδια  · Ρόσα - Για τους μικρούς του φίλους...  · Ο Ντον Ρόσα στην Ελλάδα!  · Εξώφυλλα του Ντον Ρόσα  · Οι Αφίσες του Ντον Ρόσα  · Συνέντευξη του Ντον Ρόσα στην "Καθημερινή"  · Μουσική: The Life and Times of Scrooge

Credits His Majesty McDuck tr.gif

Χαρακτήρες: Αρπέν Λουσέν  · Φέργκους Μακ Ντακ  · Προκόπης Κουτ  · Μέρντο Μακ Κένζι  · Φρανκ Λόυντ Ντρέηκ  · Ρόμπερτ Πήρυ  · Ακάκιος Κουτ  · Σπύρος Γρανάζης  · Ευγένιος Ντακ  · Στρατηγός Εστεμπάν  · Σάμιουελ Στηλ  · Γιάκομπ Βάλτζ ''Ολλανδός''  · Μακ Οχιά  · Ντικ ο σκαφτιάς  · Πόρκερ Χογκ  · Χάουαρντ Ρόμπαξ  · Επιθεωρητής Σκάρθ  · Τζέημς  · Θεόδωρος Ρούσβελτ  · Μάρκους Ντέηλυ  · Άντολφ Έρικ Νόρντενσγκιολντ  · Καλαμπόκας Ντακ  · Τουόνι  · Πλοίαρχος Μουρ  · Οι Αδελφοί Ντάλτον  · Κυρία Ρόμπαξ  · Μεσιέ Μολέ  · Μπίλυ Σφοντύλης  · Φάννυ Κουτ  · Ανατρέλα Ανεμοδούρη  · Λέλα Λελέκη  · Αγαθή Κότα  · Χρυσοκούκης Τζούνιορ  · Βασιλιάς Μάκβεθ

Tumblr mwflvkkF7m1ru1hc6o1 1280.png

Ιστορίες: Κατάλογος Ιστοριών του Ντον Ρόσα  · Η Πρώτη Εφεύρεση  · Το Τριπλό Κελεπούρι  · Το Στέμμα των Σταυροφόρων  · Τα Πρώτα Μετάλλια  · Το όνειρο μιας ζωής  · Οι Φύλακες της Χαμένης Βιβλιοθήκης  · Επιστροφή στην Μονοτονία  · Η Αναζήτηση της Καλεβάλα  · Αφιερωμένο Εξαιρετικά  · Μονομαχία στο Χιόνι  · Οι Χαμένοι Χάρτες του Κολόμβου  · Επίθεση σε όλα τα Μέτωπα  · Γράμμα από το σπίτι  · Μουργόλυκοι εναντίον Θησαυροφυλακίου  · Θησαυροί και Σκουπίδια  · Σημασία στην Λεπτομέρεια  · Μυθολογική Ζωολογία  · Οικογενειακές Επιχειρήσεις  · Παγίδα  · Τρύπιες Τσέπες  · Το Παπί που δεν Υπήρξε Ποτέ!  · The Starstruck Duck  · The Annual Speedskating Race of the Burg of Ducks

Σκρουτζ νεος (23).jpg

Ο Βίος και η Πολιτεία του Σκρουτζ Μακ Ντακ: Ο Τελευταίος της Γενιάς των Μακ Ντακ  · Ο Άρχοντας του Μισσισιπή  · Το Μεγάλο Ταξίδι στους Αντίποδες  · Ένας Κροίσος στα Ζοφερά Βάθη  · Εισβολή στην Λιμνούπολη  · Ένας Καουμπόυ στο Κάττυ Σαρκ  · Η Αιχμάλωτη του Χειμάρρου της Αγωνίας  · Καρδιές στο Γιούκον

Τοποθεσίες: Ο ναός του Μάνκο Κάπακ  · Τουονέλα  · Το Φρούριο της Λιμνούπολης

Αντικείμενα: Παντοδιαλύτης  · Ασημένιος Δίσκος  · Το Στέμμα των Σταυροφόρων  · Το νόμισμα  · Το Περιδέραιο του Νοστραμουσούδαμου

Τόμοι: Βιβλιοθήκη Κόμιξ  · Ο Βίος και η Πολιτεία του Σκρουτζ Μακ Ντακ  · Τα Xαμένα Eπεισόδια  · Οι Περιπέτειες του Περτουίλαμπι

Scrooge-mcduck-013.gif

Also on FANDOM

Random Wiki