FANDOM

Wise-little-hen.jpg

Η πρώτη εμφάνιση του Ντόναλντ Ντακ στην ταινία κινουμένων σχεδίων «Η Σοφή Κοτούλα».

Ο πλατυπόδης αστέρας γεννήθηκε στις 9 Ιουνίου του 1934 με την προβολή του μικρού μήκους καρτούν «Η Σοφή Κότα», της σειράς “Silly Symphony”, του Ουώλτ Ντίσνεϋ. Στα πρώτα καρέ της εμφάνισής του , το ντυμένο σαν ναυτάκι παπί χορεύει έναν ξέφρενο ναυτικό ρυθμό.

ΙστορίαEdit

Η αρχήEdit

Ο δρόμος για την επιτυχία άνοιξε στα πρώτα χρόνια της δεκαετίας του ’30, όταν ο Ουώλτ Ντίσνεΰ άκουσε στο ραδιόφωνο του Λος Άντζελες τον Κλάρενς Νας να μιμείται φωνές ζώων και πουλιών. Όταν, λοιπόν, ο Νας τραγούδησε το «Η Μαίρη είχε ένα προβατάκι», μιμούμενος την φωνή ενός μικρού, φοβισμένου κατσικιού, ο Ουώλτ Ντίσνεϋ αναφώνησε ενθουσιασμένος: «Αυτή είναι η φωνή του παπιού μας!». Αυτό ήταν! Για τα επόμενα 50 χρόνια ο Κλάρενς «Ντάκυ» Νας ήταν ο άνθρωπος που δάνειζε την φωνή του στον Ντόναλντ, μέχρι τον θάνατό του, το 1985. Αργότερα, ο Τόνυ Ανσέλμο πήρε την θέση του.

Orphan's Benefit.png

Σκηνή από την ταινία Για τα ορφανά

Μετά το ντεμπούτο του, ο Ντόναλντ, την ίδια χρονιά, εμφανίστηκε στο καρτούν «Για Χάρη του Ορφανού». Αυτή την φορά έλεγε περισσότερες ατάκες. Ήταν φανερό πια ότι το κοινό σε ολόκληρο τον κόσμο τον λάτρευε! Ο κυκλοθυμισμός, το εκρηκτικό ταμπεραμέντο και η εκνευριστική αδεξιότητά του μπροστά στα εμπόδια και τις αντιξοότητες της ζωής, έκαναν το κοινό να ξεκαρδίζεται με τα σκέρτσα και τα καμώματά του. Παράλληλα. υπάρχει και ταύτιση του κοινού μαζί του, καθώς συμπάσχει με τις εκρηκτικές αντιδράσεις του στις κάθε είδους αναποδιές. Ήδη, το 1937, ο Ντόναλντ ήταν αστέρι πρώτου μεγέθους.

Νταζύ Ντακ & ΑνιψάκιαEdit

Την ίδια χρονιά, στο καρτούν «Δον Ντόναλντ», το ηρωικό παπί μαγεύεται από μια σενιορίτα, με το όνομα Ντόνα. Η όμορφη Ντόνα αργότερα θα μετεξελιχθεί στη γνωστή σε όλους Νταίζυ Ντακ. Ο Ντόναλντ και το ταίρι του μοιάζουν, ως προς τον χαρακτήρα, σε πολλά πράγματα. Από την ελεύθερη σκέψη και το σθένος, έως την πληθωρικότητα και το πείσμα. Φυσικά, είναι ακόμη και οι δύο τους τρελά ερωτευμένοι! Το 1938 στο καρτούν «Τ’ Ανίψια του Ντόναλντ», η αδελφή του Ντόναλντ, στέλνει τους γιούς της στον αδερφό της για να τους προσέχει. Από τότε δεν γύρισε να τα πάρει, και ο Χιούη, ο Λιούη και ο Ντιούη έμειναν για πάντα ,με τον θείο τους.

Από τον Β΄ Παγκόσμιο και μετάEdit

Οι τρεις καμπαλερος.jpg

Ο Ντόναλντ στο Οι Τρεις Καμπαλέρος.

Λόγω του ανατρεπτικού χιούμορ και της φλογερής ιδιοσυγκρασίας του, κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, η δημοτικότητα του Ντόναλντ Ντακ άρχισε ν' ανεβαίνει... Ως το τέλος της δεκαετίας του '40 είχε γίνει ο πιο δημοφιλής ήρωας της Disney, ξεπερνώντας ακόμη και τον Μίκυ Μάους. Πριν από το 1941 είχε εμφανιστεί συνολικά σε περίπου 50 ταινίες, ενώ από το 1941 έως το 1961 πρωταγωνίστησε σε περισσότερες από 100.

Τα καλαντα του μικυ.jpg

Ο Ντόναλντ στα Κάλαντα του Μίκυ.

Ο Ντόναλντ πήρε μέρος σε περισσότερα από 150 καρτούν. Επίσης, εμφανίστηκε στις ταινίες Ο Διστακτικός Δράκος το 1941, Σαλούδος Αμίγος το 1943, Οι Τρεις Καμπαλέρος το 1945, συμμετείχε στην ταινία Τα Κάλαντα του Μίκυ το 1983 και στο Ο Πρίγκηπας και ο Φτωχός το 1990. Τέλος, αξέχαστη έμεινε η σκηνή που παίζει πιάνο με τον Ντάφυ Ντακ στην ταινία Ποιος Παγίδευσε το Ρότζερ Ράμπιτ το 1988.

Ενημερωτικά ΚαρτούνEdit

Ο Ντόναλντ πρωταγωνίστησε σε πολλά ενημερωτικά καρτούν, όπως το Πώς να Πάθετε Ατύχημα στο Σπίτι το 1956 και το Πώς να Πάθετε Ατύχημα στη Δουλειά το 1959. Την ίδια χρονιά προβλήθηκε και το εκπαιδευτικό καρτούν Ο Ντόναλντ στη Μαγική Χώρα των Μαθηματικών. Αργότερα,
Ο ντοναλντ στην χωρα των μαθηματικων.jpg

Ο Ντόναλντ στο εκπαιδευτικό Ο Ντόναλντ στην μαγική χώρα των Μαθηματικών.

ακολούθησαν, συνεχίζοντας τη σειρά, τα καρτούν: Ο Ντόναλντ και ο Τροχός το 1961, Ο Ακατάστατος την ίδια χρονιά και, τέλος, Το Σχέδιο Αντιμετώπισης Πυρκαγιάς του Ντόναλντ το 1966.

Όταν το 1954 ο Ουώλτ Ντίσνεϋ πέρασε στο χώρο της τηλεοπτικής παραγωγής, αναζητώντας νέα πεδία, ο Ντόναλντ ήταν κι αυτός εκεί, κάνοντας αμέτρητες εμφανίσεις μέσα στις τρεις δεκαετίες που ακολούθησαν, στις εκπομπές: Ο Ουώλτ Ντίσνεϋ Παρουσιάζει, Ο Θαυμαστός Κόσμος του Χρώματος του Ουώλτ Ντίσνεϋ και Ο Θαυμαστός Κόσμος του Ντίσνεϋ.

ΤηλεόρασηEdit

  • Ο Ντόναλντ έκανε την πρώτη τηλεοπτική εμφάνισή του στην τέταρτη εκπομπή της σειράς Ντίσνεϋλαντ, στις 27 Οκτωβρίου του 1954. Το επεισόδιο είχε τον τίτλο Η Ιστορία του Ντόναλντ Ντακ.
  • Έκανε μια σειρά τηλεοπτικών εμφανίσεων στην πρώτη περίοδο της σειράς Μίκυ Μάους Κλαμπ, 1955-'59. Στο άνοιγμα των τίτλων της σειράς πρωταγωνιστεί σε μια ξεκαρδιστική αψιμαχία με το Μίκυ.
  • Στις 11 Μαρτίου του 1960, ο Τζίμινυ Κρίκετ παρουσίασε, ως οικοδεσπότης της σειράς Ο Ουώλτ Ντίσνεϋ Παρουσιάζει, μια αναδρομή στην καριέρα του Ντόναλντ με τον τίτλο Αυτή Είναι η Ζωή σου, Ντόναλντ Ντακ.
  • Ο Ντόναλντ επέστρεψε στη μικρή οθόνη στις 3 Σεπτεμβρίου του 1996 στην τηλεοπτική σειρά Quack Pack απ' την Ουώλτ Ντίσνεϋ Τελεβίζιον Ανιμέησιον.

ΚινηματογράφοςEdit

  • 1934 Η πρώτη ταινία κινουμένων σχεδίων που εμφανίστηκε ο Ντόναλντ, ήταν η μικρού μήκους Η Σοφή Κότα. Η πρώτη μέρα προβολής της , στις 9 Ιουνίου 1934, είναι η ημερομηνία που επίσημα γιορτάζονται τα γενέθλιά του.
  • 1934 Η μικρού μήκους ταινία κινουμένων σχεδίων Για Χάρη του Ορφανού ήταν η πρώτη ταινία του Μίκυ Μάους που εμφανίστηκε ο Ντόναλντ. Αυτή είναι και η πρώτη κοινή εμφάνιση των Μίκυ, Ντόναλντ και Γκούφυ -της τριάδας που αργότερα θα πρωταγωνιστήσει σε μια κλασική σειρά ιστοριών κόμιξ. Στη σειρά αυτή περιλαμβάνονται και οι εξαιρετικές ιστορίες Οι Ωρολογοκαθαριστές (1937), Τα Μοναχικά Φαντάσματα (1937), οι Ναυπηγοί (1938) και Το Τροχόσπιτο του Μίκυ (1938).
  • 1935 Ο Ντόναλντ συμπρωταγωνιστούσε με τον Μίκυ στο πρώτο έγχρωμο καρτούν Το Κονσέρτο, βγάζοντας αυτή τη φορά τον δύστροπο, εριστικό κι οξύθυμο χαρακτήρα του. Σε όλη τη διάρκεια της ταινίας δε σταματά ούτε λεπτό να διακόπτει την προσπάθεια του Μίκυ να διευθύνει μια ορχήστρα, σφυρίζοντας με τη φλογέρα του έναν αυτοσχεδιασμό πάνω σ'ένα γνωστό ναυτικό εμβατήριο.
  • 1943 Στα πολεμικά του κατορθώματα περιλαμβάνεται και το καρτούν Η Φάτσα του Φύρερ, που βγήκε στις κινηματογραφικές αίθουσες την Πρωτοχρονιά του 1943. Μ'αυτή την ταινία πήρε το Όσκαρ Καλύτερης Μικρού Μήκους Ταινίας Κινουμένων Σχεδίων. Με αφορμή αυτή την ταινία, ο Ντόναλντ εμφανίστηκε σε περισσότερα από 400 στρατιωτικά εμβλήματα, που δημιούργησαν οι καλιτέχνες του Στούντιο Ντίσνεϋ.
  • 1942 Η τελευταία εμφάνιση του Ντόναλντ σε καρτούν του Μίκυ, ήταν στο Σύμφωνυ Άουρ. Τέσσερις δεκαετίες αργότερα, επανήλθε στις ταινίες του Μίκυ συμμετέχοντας στις ταινίες Τα Κάλαντα του Μίκυ (1983) και Ο Πρίγκιπας και ο Φτωχός (1990).
  • 1940-1988 Ο Ντόναλντ εμφανίστηκε και σε μεγάλου μήκους παραγωγές. Ξεκίνησε το 1940 με την ταινία Ο Διστακτικός Δράκος και ακολούθησαν το 1943 η θρυλική Σαλούδος Αμίγος, το 1945 Οι Τρεις Καμπαλλέρος, και το 1947 η ταινία Ελεύθερος κι Ωραίος. Η πιο πρόσφατη εμφάνισή του έγινε το 1988 στην ταινία Ποιός Παγίδεψε τον Ρότζερ Ράμπιτ, όπου εμφνίζεται, μαζί με τον Ντάφυ Ντακ, ως ένας από τους διασκεδαστές του μπαρ της Τουν Τάουν, Ινκ & Παίηντ.

Οι υποψηφιότητες του Ντόναλντ για ΌσκαρEdit

Η φατσα του φυρερ.jpg

Ο Ντόναλντ στην Φάτσα του Φύρερ.

Όπως ο Τζέημς Στιούαρτ, ο Κλαρκ Γκέημπλ και άλλοι μεγάλοι αστέρες του Χόλλυγουντ εκείνης της εποχής, έτσι και ο Ντόναλντ, όταν τον χρειάστηκε η πατρίδα, έσπευσε να κάνει το καθήκον του και υπηρέτησε στον Αμερικανικό Στρατό. Τα πολεμικά του κατορθώματα καταγράφηκαν σε μια σειρά από καρτούν. Μάλιστα, με το καρτούν Η Φάτσα του Φύρερ το 1943, κέρδισε το Βραβείο της Αμερικανικής Ακαδημίας, παίρνοντας το Όσκαρ Καλύτερης Μικρού Μήκους Ταινίας Κινουμένων Σχεδίων.
The History of Donald Duck04:21

The History of Donald Duck

Παρόλο, όμως, που ο Ντόναλντ κατατάχτηκε στις 24 Μαρτίου 1941, κάνοντας το καθήκον του, ο στρατός λησμόνησε να τον απολύσει. Τελικά, το 1984 ο Αμερικανικός Στρατός αποστράτευσε το στρατιώτη Ντόναλντ Φωντλερόυ Ντακ, σε μια τιμητική τελετή.

Το 1984 ο Ντόναλντ τιμήθηκε με μία από τις μεγαλύτερες διακρίσεις που υπάρχουν στο χώρο του θεάματος. Άφησε τα πλατιά αποτυπώματα των ποδιών του στο τσιμέντο του πεζοδρομίου έξω από το περίφημο Κινέζικο Θέατρο στο Χόλλυγουντ, κατά τη διάρκεια μιας λαμπρής τελετής.

# Ταινία Έτος Κατηγορία
1 Οι Καλοί Πρόσκοποι 1938 Μικρού Μήκους Ταινία Κινουμένων Σχεδίων
2 Παιδονόμος Ντόναλντ 1941 Μικρού Μήκους Ταινία Κινουμένων Σχεδίων
3 Το Νέο Πνεύμα 1942 Μικρού Μήκους Ντοκυμαντέρ
4 Η Φάτσα του Φύρερ 1943 Μικρού Μήκους Ταινία Κινουμένων Σχεδίων
5 Σαλούδος Αμίγος 1943 Μουσικής Επένδυσης, Τραγουδιού, Ήχου
6 Οι Τρεις Καμπαλέρος 1945 Μουσικής Επένδυσης, Ήχου
7 Το Αμάρτημα του Ντόναλντ 1945 Μικρού Μήκους Ταινία Κινουμένων Σχεδίων
8 Τσιπ και Ντέηλ 1947 Μικρού Μήκους Ταινία Κινουμένων Σχεδίων
9 Τσάι για Δικόσιους 1948 Μικρού Μήκους Ταινία Κινουμένων Σχεδίων
10 Οι Παιχνιδοποιοί 1949 Μικρού Μήκους Ταινία Κινουμένων Σχεδίων
11 Η Άγρια Αρκούδα 1953 Μικρού Μήκους Ταινία Κινουμένων Σχεδίων
12 Ο Ντόναλντ στην Μαγική Χώρα των Μαθηματικών 1959 Μικρού Μήκους Ντοκυμαντέρ

Οι Βραβευμένες Ταινίες του ΝτόναλντEdit

# Ταινία Έτος Χώρα-Θεσμός-Έτος Βράβευσης
1 Το Κονσέρτο 1935
  • Βέλγιο, Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου, 1935
  • Ιταλία, Διεθνής Έκθεση Κινηματογραφικής Τέχνης της Βενετίας, 1935
2 Η Μεγάλη Όπερα του Μίκυ 1936 Κούβα, Ένωση Κουβανών Καλλιτεχνών, 1937
3 Η Φάτσα του Φύρερ 1943 Η.Π.Α., Ακαδημία Κινηματογραφικών Τεχνών και Επιστημών, 1943
4 Σαλούδος Αμίγος 1943
  • Αργεντινή, Ακαδημία Κινηματογραφικών Τεχνών και Επιστημών, 1943
  • Κούβα, Ένωση Παναμερικάνων Κολομβιστών, 1945
  • Η.Π.Α., Ακαδημία Κινηματογραφικών Τεχνών και Επιστημών, 1943
5 Οι Τρεις Καμπαλέρος 1945
  • Γαλλία, Περιοδικό Σινεμόντ, 1949
6 Οι Ευθύβολοι 1947 Βέλγιο, Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου και Καλών Τεχνών, 1947
7 Η Ώρα της Μελωδίας 1948
  • Η.Π.Α., Το βραβείο του περιοδικού Γονείς, 1948
8 Πως να Πάθετε Ατύχημα στο Σπίτι 1956
  • Γαλλία, Εθνικό Κέντρο Πρόληψης Ατυχημάτων, 1960
  • Η.Π.Α., Εθνικό Συμβούλιο Ασφαλείας, 1956
9 Ο Ντόναλντ Πάει Διακοπές 1957 Γιουγκοσλαβία (τότε), Φεστιβάλ Παιδικών Ταινιών του Βελιγραδίου, 1957
10 Πως να Πάθεις Ατύχημα στη Δουλειά 1959 Η.Π.Α., Εθνικό Συμβούλιο Ασφαλείας, 1961
11 Ο Ντόναλντ στην Μαγική Χώρα των Μαθηματικών 1959
  • Ιράν, Διεθνές Φεστιβάλ Εκπαιδευτικών Ταινιών, 1967
  • Ιταλία, Το Μεγάλο Βραβείο του Διεθνούς Φεστιβάλ Ταινιών Τέχνης και για την Τέχνη του Μπέργκαμο, 1960
  • Μεξικό, Ινστιτούτο Κινηματογραφικής Κουλτούρας, 1962
  • Σκωτία, Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών του Εδιμβούργου, 1959
  • Η.Π.Α., Συμβούλιο Κινουμένων Σχεδίων της Νότιας Καλιφόρνιας, 1959
12 Το Σχέδιο Αντιμετώπισης Πυρκαγιάς του Ντόναλντ 1960
  • Η.Π.Α., Ένωση Αρχιπυροσβεστών της Καλιφόρνιας, 1966
  • Η.Π.Α., Βιβλιοθήκη Εκπαιδευτικών Ταινιών, 1968
  • Η.Π.Α., Εθνικό Συμβούλιο Ασφαλείας, 1983
13 Τα Κάλαντα του Μίκυ 1983 Η.Π.Α., Συμβούλιο Κινουμένων Σχεδίων της Νότιας Καλιφόρνιας, 1983

Also on FANDOM

Random Wiki