FANDOM

Fig-36.jpg

Nw.png Μάρκο Ρότα

Δείτε και άλλες πληροφορίες στην ΝτόναλντWiki!

Ο Μάρκο Ρότα γεννήθηκε στις 18 Σεπτεμβρίου 1942 στο Μιλάνο. Στον χώρο των κόμικς μπήκε το 1958, σε ηλικία μόλις 16 ετών, σχεδιάζοντας ιστορίες με τον ήρωα Στηβ Μόργκαν.

ΚαριέραEdit

O Μαρκο Ρότα ξεκίνησε την καριέρα του ως σχεδιαστής των περιπετειωδών ιστοριών της εκδοτικής εταιρείας Dardo.Σχεδίαζε το Steve Morgan il Trappolatore' in Collana Scudo καθώς επίσης και τα χιουμοριστικά κόμικς Tarzanetto. Μετά από 4 χρόνια,προσλήφθηκε από τον Μονταντόρι,τον εκδότη των Ιταλικών περιοδικών κόμικς Topolino. Έγινε ένας από τους εκδότες του περιοδικού καθώς και ένας αξιοσημείωτος σχεδιαστής. Αυτό που ξεχωρίζει στον Ρότα,είναι τα υπέροχα πανοραμικά υπόβαθρα καθώς και οι πόλεις που σχεδιάζει για το μπαγκράουντ. Το καλύτερο του έργο είναι η σειρά Άντολντ ο Ανήμερος όπου ο Ντόναλντ εμφανίζεται ως Σκανδιναβός άρχοντας.
ΝΝ.jpg

Αργότερα,ο Ροτα ξεκίνησε να σχεδιάζει μερικά κόμικς με τον Μίκυ Μάους. Το 1984,σχεδίασε την ιστορία Η ιστορία ενός παπιού στην οποία μας λέει την ιστορία του Ντόναλντ. Από το 1974 μέχρι το 1988,ο Ρότα ήταν στην διεύθυνση του περιοδικού Topolino.Όταν όμως τα δικαιώματα μεταφέρθηκαν από τον Μανταντόρι στην Ντίσνεϊ, ο Ρότα συνέχιζε να σχεδιάζει ιστορίες με τους Ντακ για την Δανική εκδοτική,Egmont. Εκτός από τις ιστορίες Ντίσνεϊ,ο Ρότα έκανε κει μερικές με τον Superman-Nembo Kid' και τον Μπάτμαν για τον Μανταντόρι απο το 1963 μέχρι το 66.

Το 66' συνεργάστηκε με το περιοδικό ABC,για το οποίο έκανε δυο εβδομαδιαίες σελίδες από την σατιρική-ερωτική σειρά 'Justine'.Τονίζεται ότι από το 1974 μέχρι το 1988, εργάστηκε ως Καλλιτεχνικός Διευθυντής των ιταλικών περιοδικών Ντίσνεϊ. Κατά το διάστημα αυτό, καταπιάστηκε με το σχεδιασμό εξώφυλλων για όλα τα περιοδικά με ήρωες της Disney καθώς και με τη δημιουργία ιστοριών.

Rota marco 1968.jpg

ΙστορίεςEdit

Ανάμεσα στις καλύτερες στιγμές του, θα πρέπει να συμπεριλάβουμε την επετειακή ιστορία Η Ιστορία ενός Παπιού (ΚΟΜΙΞ 254), που δημοσιεύτηκε το 1984, καθώς και την σειρά αυτοτελών ιστοριών με ήρωα τον Άντολντ τον Ανημερο. Ο Μάρκο Ρότα έχει ασχοληθεί με το σχεδιασμό του θείου Σκρούτζ και άλλων ηρώων του Καρλ Μπαρκς (ιδιαίτερα μάλιστα με την Γκόλντυ!) κυρίως μέσω των εξώφυλλων που σχεδίαζε για την ιταλική έκδοση του Uncle Scrooge (Zio Paperone). To σχεδιαστικό του στυλ κάποιες φορές θυμίζει εκείνο του μεγάλου Δασκάλου.

Rota marco donald .jpg

Οι Ιστορίες του Ρότα με τον ΝτόναλντEdit

Ο Ρότα έχει κάνει ιστορίες με τον Ντόναλντ. Η Ιστορία ενός Παπιού είναι πολύ καλή ιστορία εφόσον αγνοεί κανείς το γεγονός ότι ο Σκρουτζ και η Γιαγιά Ντακ είναι αδέρφια σύμφωνα με το Ρότα.

Στις ιστορίες του Ρότα βλέπουμε έναν πιο αστικό Ρότα συγκριτικά με τις ιστορίες του Μπαρκς και του Ρόσα. Του Ρότα του αρέσει να σχεδιάζει πόλεις, ενώ, επίσης, σχεδιάζει παράθυρα σε όλα σχεδόν τα κτήρια, ενώ οι περισσότεροι σχεδιαστές σχεδιάζουν μόνο λίγα παράθυρα, για να πουν στους αναγνώστες "αυτό υποτίθεται ότι είναι ένα σπίτι". Αυτό κάνει τη Λιμνούπολη πιο πιστευτή. Δε φαίνεται σαν να μην έχουν παράθυρα τα σπίτια των ανθρώπων.

Οι Ιστορίες του Ρότα με το ΜίκυEdit

Επιπρόσθετα με τις ιστορίες του Ντόναλντ, ο Ρότα έχει κάνει, επίσης, μερικές ιστορίες με το Μίκυ. Είναι εύκολο να δει κανείς την εξέλιξη του σχεδιαστικού του στυλ, αν συγκρίνει τις παλιότερες ιστορίες με τις νέες ιστορίες του με το Μίκυ. Στις πρόσφατες ιστορίες τα σχέδιά του είναι το ίδιο καλά με εκείνα στις περισσότερες γνωστές ιστορίες του με τον Ντόναλντ. Ένα καλό παράδειγμα αποτελεί η ιστορία Επιχείρηση "Φαταούλας" (ΚΟΜΙΞ 210). Ο Ρότα, επί τη ευκαιρία, έχει δηλώσει ότι δεν του αρέσει η μεταμόρφωση του Μίκυ σε ντετέκτιβ που βοηθά την αστυνομία.

GalleryEdit

Δημιουργοί
Το Σύμπαν του Μίκυ Μάους
Η.Π.Α.

Φλόυντ Γκότφρεντσον  · Ουώλτ Ντίσνεϋ  · Αλ Ταλιαφέρρο  · Ουώλτ Κέλλυ  · Τόνυ Στρομπλ  · Πωλ Μάρρυ  · Τζακ Μπράντμπερυ  · Νόελ Βαν Χορν

Ιταλία

Ρομάνο Σκάρπα  · Τζιοβάν Μπατίστα Κάρπι  · Τζόρτζιο Καβατσάνο  · Μάρκο Ρότα  · Κάστυ  · Πάολο Μοττούρα  · Φραντσέσκο Αρτιμπάνι  · Γκουίντο Μαρτίνα  · Λορέντζο Παστροβίκιο

Ολλανδία

Ντάαν Γίππες

Ισπανία

Σήζαρ Φεριόλι Πελάεζ  · Εστεμπάν

Φινλανδία

Κάρι Κορχόνεν

Βραζιλία

Κάρλος Μότα

Σουηδία

Περ Έρικ Χέντμαν

Το Σύμπαν του Ντόναλντ Ντακ
Η.Π.Α.

Καρλ Μπαρκς  · Αλ Ταλιαφέρρο  · Ουώλτ Κέλλυ  · Τόνυ Στρομπλ  · Ντον Ρόσα  · Ουίλλιαμ Βαν Χόρν  · Πωλ Μάρρυ  · Τζακ Μπράντμπερυ  · Τζέφρυ Μπλουμ  · Γκαρέ Μπαρκς

Ιταλία

Ρομάνο Σκάρπα  · Τζιοβάν Μπατίστα Κάρπι  · Λουτσιάνο Μποττάρο  · Τζόρτζιο Καβατσάνο  · Μάρκο Ρότα  · Πάολο Μοττούρα  · Φραντσέσκο Αρτιμπάνι  · Γκουίντο Μαρτίνα  · Μάρκο Τζερβάζιο  · Λορέντζο Παστροβίκιο

Ολλανδία

Ντάαν Γίππες  · Μπεν Βερχάγκεν  · Μάου Χέυμανς  · Μπας Χέυμανς

Δανία

Φρέντυ Μίλτον

Ισπανία

Σήζαρ Φεριόλι Πελάεζ  · Εστεμπάν

Φινλανδία

Κάρι Κορχόνεν

Χιλή

Βίκαρ

Αργεντινή

Ντάνιελ Μπράνκα · Βάντα Γκαττίνο

Βραζιλία

Κάρλος Μότα

Σουηδία

Περ Έρικ Χέντμαν

Μάρκο Ρότα Project
Ο Δημιουργός Μάρκο Ρότα  · ΚΟΜΙΞ και Ρότα · Τα σχέδια του Μάρκο Ρότα · Πορτραίτα του Μάρκο Ρότα
Πανελ 9.jpg
Ιστορίες Η Νύχτα των Σαρακηνών  · Η ιστορία ενός παπιού  · Ο Μπέμπης της Καληδονίας · Ο Θρύλος του Χρυσού Θρόνου · Το Τρύπιο Δολλάριο
Χαρακτήρες Άντολντ ο Ανήμερος  · Ντοναλντίν · Σερ Φράνσις Μακ Ντακ
Τοποθεσίες Τέφα Ρίκι

Also on FANDOM

Random Wiki