FANDOM

Fig-36

Ο Λουτσιάνο Μποττάρο ήταν Ιταλός σχεδιαστής κόμικς. Στην Ευρώπη έχει αναγνωριστεί αρκετά η αξία του χαρακτηριστικού του στυλ, καθώς πολλές χώρες (Γαλλία, Γερμανία, Ελλάδα, Ισπανία, Πορτογαλία και πρώην Γιουγκοσλαβία) εκδίδουν τα κόμικς του, καθώς επίσης και η Αργεντινή, η Βραζιλία και η Αυστραλία.

Επηρεάστηκε απ' "το Φέλιξ το Γάτο" του Όττο Μέσσμερ, "το Μικρό Νέμο στη Χώρα του Ύπνου" του Γουίνσορ Μακ Κέι, "το Χαρούμενο Χαμίνι" του Φρέδερικ Μπουρ Όππερ, "Τα Παιδιά του Πονοκέφαλου" του Ρούντολφ Ντιρκς και τα έργα του Μπαρκς και του Γκότφρεντσον.

ΒιογραφίαEdit

Ο Λουτσιάνο Μποττάρο γεννήθηκε στο Ραπάλο της Ιταλίας στις 16 Νοεμβρίου 1931 και πέθανε εκεί στις 25 Νοεμβρίου 2006. Εγκατέλειψε τις λογιστικές σπουδές του για να γίνει γελοιογράφος το 1949. Εκείνη τη χρονιά ξεκίνησε την καριέρα του σε ένα ιταλικό περιοδικό, "Ο Μαθητής", με το χαρακτήρα "Αρόλντο ο Πειρατής".

Εργάστηκε για την ιταλική εφημερίδα "La Domenica del Corriere", των ιταλικών εκδόσεων Ντίσνεϋ "Alpe and Mondadori". Η πρώτη του ιστορία ήταν "Ο Ντόναλντ και οι Τιμητικές Διακρίσεις", που γράφτηκε απ' τον Αλμπέρτο Τέστα και δημοσιεύτηκε το 1952.

Την ίδια χρονιά άρχισε να συνεργάζεται με τον Γκουίντο Σκάλα και το Φράνκο Αλοΐσι. Ανεπίσημα αποκαλούνταν "Το Σχολείο του Ραπάλο", πριν τη «γέννηση» των "Bierrecì Studios".

Bierrecì Studios Edit

Εκτός απ' την απασχόλησή του με τους χαρακτήρες Ντίσνεϋ, εργάστηκε και σε άλλα περιοδικά, δημιουργώντας πολλούς νέους ήρωες (Ουίσκι & Γκόγκο, Μπάλντο, Πον Πον, Τζιο Πολπέττα, Μαραμάο), και το 1958 ίδρυσε το "Bierrecì Studios" μαζί με τους Κάρλο Κέντι και Τζόρτζιο Ρεμπούφι.

Η πρώτη δημοσίευση του στούντιο ήταν το "Redipicche", ένα κόμικ με τις περιπέτειες του βασιλιά της τράπουλας, μια ανελέητη και αιμοδιψής παρωδία του στρατιωτικού κόσμου, εμπνευσμένη απ' την "Αλίκη στη Χώρα των Θαυμάτων".

Ένας απ' τους πιο δημοφιλείς χαρακτήρες του ήταν ο "Πεπίτο", οι κωμικές περιπέτειες ενός πειρατή του 17ου αιώνα που μάχεται, μεταξύ άλλων, τον άπληστο, πλεονέκτη, αλλά κατά βάθος αξιαγάπητο, Κυβερνήτη μιας ισπανικής αποικίας της Καραϊβικής. Ο Πεπίτο δημοσιεύτηκε σε πολλές χώρες και περιοδικά που κυμαίνονταν από μηνιαία μέχρι δεκαπενθήμερα και αποδείχτηκε εκπληκτικά πιο δημοφιλής έξω απ' τα σύνορα της Ιταλίας παρά στη χώρα προέλευσής του.

Πολλοί σκιτσογράφοι άρχισαν να εργάζονται μαζί τους, συμπεριλαμβανομένων των Μαρία Λουίζα Ουτζέττι, Τιμπέριο Κολαντουόνι, Ίβο Μιλάτσο, Τζανκάρλο Μπεράρντι. Εργάστηκαν πάνω σε πολλούς χαρακτήρες, στους οποίους συμπεριλαμβάνονται ο Μίκυ Μάους, ο θείος Σκρουτζ και οι ήρωες της Warner Bros.

Επίσης ανέδιξαν την έκδοση κόμικς του "Καρουζέλ", ένα ιταλικό τηλεοπτικό πρόγραμμα που, στη διάρκεια των δεκαετιών του 50 & 60, έπαιξε τις πρώτες ιταλικές διαφημίσεις.

Δημιουργοί
Το Σύμπαν του Μίκυ Μάους
Η.Π.Α.

Φλόυντ Γκότφρεντσον  · Ουώλτ Ντίσνεϋ  · Αλ Ταλιαφέρρο  · Ουώλτ Κέλλυ  · Τόνυ Στρομπλ  · Πωλ Μάρρυ  · Τζακ Μπράντμπερυ  · Νόελ Βαν Χορν

Ιταλία

Ρομάνο Σκάρπα  · Τζιοβάν Μπατίστα Κάρπι  · Τζόρτζιο Καβατσάνο  · Μάρκο Ρότα  · Κάστυ  · Πάολο Μοττούρα  · Φραντσέσκο Αρτιμπάνι  · Γκουίντο Μαρτίνα  · Λορέντζο Παστροβίκιο

Ολλανδία

Ντάαν Γίππες

Ισπανία

Σήζαρ Φεριόλι Πελάεζ  · Εστεμπάν

Φινλανδία

Κάρι Κορχόνεν

Βραζιλία

Κάρλος Μότα

Σουηδία

Περ Έρικ Χέντμαν

Το Σύμπαν του Ντόναλντ Ντακ
Η.Π.Α.

Καρλ Μπαρκς  · Αλ Ταλιαφέρρο  · Ουώλτ Κέλλυ  · Τόνυ Στρομπλ  · Ντον Ρόσα  · Ουίλλιαμ Βαν Χόρν  · Πωλ Μάρρυ  · Τζακ Μπράντμπερυ  · Τζέφρυ Μπλουμ  · Γκαρέ Μπαρκς

Ιταλία

Ρομάνο Σκάρπα  · Τζιοβάν Μπατίστα Κάρπι  · Λουτσιάνο Μποττάρο  · Τζόρτζιο Καβατσάνο  · Μάρκο Ρότα  · Πάολο Μοττούρα  · Φραντσέσκο Αρτιμπάνι  · Γκουίντο Μαρτίνα  · Μάρκο Τζερβάζιο  · Λορέντζο Παστροβίκιο

Ολλανδία

Ντάαν Γίππες  · Μπεν Βερχάγκεν  · Μάου Χέυμανς  · Μπας Χέυμανς

Δανία

Φρέντυ Μίλτον

Ισπανία

Σήζαρ Φεριόλι Πελάεζ  · Εστεμπάν

Φινλανδία

Κάρι Κορχόνεν

Χιλή

Βίκαρ

Αργεντινή

Ντάνιελ Μπράνκα · Βάντα Γκαττίνο

Βραζιλία

Κάρλος Μότα

Σουηδία

Περ Έρικ Χέντμαν

Also on FANDOM

Random Wiki