FANDOM

Ο Κύρος Γρανάζης είναι o καλόκαρδος, ιδιοφυής και ταυτόχρονα αφηρημένος εφευρέτης της Λιμνούπολης, που προτιμά την μοναχική ζωή και κατοικεί στο εργαστήριό του με συντροφιά τον πιστό βοηθό του, τον Γλόμπο. Σοφίζεται, μαστορεύει και πουλάει σε τιμή ευκαιρίας οτιδήποτε μπορεί κανείς να φανταστεί (συσκευές αντιβαρύτητας, χρονομηχανές, χαπάκια που υποκαθιστούν γεύμα, κλπ.) Ωστόσο, τις περισσότερες φορές η δουλειά του δεν εκτιμάται από τον κόσμο… Ο Κύρος, αν και έχει πρόθεση να βελτιώσει με τις εφευρέσεις του τον κόσμο, συχνά φέρνει την καταστροφή άθελα του.

ΧαρακτηριστικάEdit

ΙδιότηταEdit

Ο Κύρος Γρανάζης, ο καλύτερος εφευρέτης της Λιμνούπολης, είναι αναμφισβήτητα μία από τις πιο συμπαθητικές φιγούρες που έπλασε ο Καρλ Μπαρκς. Μέσα στο στενόχωρο εργαστήρι σοφίζεται και μαστορεύει ό,τι μπορεί κανείς να φανταστεί. Από συσκευές που αντιστέκονται στην βαρύτητα και μηχανές που ταξιδεύουν στο χρόνο, μέχρι χαπάκια που σε κάνουν αόρατο!

ΧαρακτήραςEdit

Τις εφευρέσεις του τις βρίσκει κανείς πάντα σε τιμή ευκαιρίας, και αυτός είναι ο λόγος που πολλές φορές ο θείος Σκρουτζ τις χρησιμοποιεί για να προστατεύσει την περιουσία του. Ωστόσο, τις περισσότερες φορές η δουλειά του δεν εκτιμάται από τον κόσμο… Ο Κύρος, ιδιοφυής και αφηρημένος ταυτόχρονα, αν και έχει πρόθεση να βελτιώσει με τις εφευρέσεις του τον κόσμο, συχνά φέρνει την καταστροφή. Είναι όμως πάντοτε ευγενής, πρόθυμος και εργατικός, στοιχεία που τον κάνουν να ξεχωρίζει από τον μεγάλο αντίπαλό του, τον Έμιλ Κόρακα, ο οποίος χρησιμοποιεί τις πανούργες εφευρέσεις του για δόλιους σκοπούς. 

Ο καλόκαρδος και πάντα πρόθυμος εφευρέτης της Λιμνούπολης προτιμά την μοναχική ζωή και κατοικεί στο εργαστήριό του με μοναδική συντροφιά του τον συμπαθητικό και πάντα πιστό βοηθό του, τον Γλόμπο.

Καθρέπτης του δημιουργού τουEdit

670004-elf duesentrieb.jpg

Ο Κύρος Γρανάζης μοιάζει πάρα πολύ με τον δημιουργό του, τον θείο Καρλ. Το επάγγελμά του αφορά την τελευταία, αν όχι την επόμενη, λέξη της τεχνολογίας και λογικά η θέση του θα ήταν σε κάποιο υπερσύγχρονο βιομηχανικό συγκρότημα…

Όμως ο Κύρος προτιμά να εργάζεται στο εργαστήρι του. Και ο ίδιος ο Μπαρκς προτιμούσε να εργάζεται στο σπίτι του, απομονωμένος στο ατελιέ του, μακριά από την βουή των γραφείων του μεγάλου εκδοτικού οίκου που δημοσίευε τις ιστορίες του. Ο Κύρος είναι ένας από αυτούς τους ήρωες που μοιάζουν να καθρεφτίζουν μια πλευρά της προσωπικότητας του δημιουργού τους. Άλλωστε ο Μπάρκς είχε παραδεχτεί ότι πάντα ήθελε να γίνει εφευρέτης. Από τους εντυπωσιακούς Θησαυροφυλακιοθραύστες (ΚΟΜΙΞ 41) ως τον ατομικό αφαιρετή στο Πεταμένα Λεφτά (ΚΟΜΙΞ 70) ή τον πύραυλο στο Ολόχρυσο Φεγγάρι (ΚΟΜΙΞ 32), οι κλασικές ιστορίες του θείου Κάρλ είναι γεμάτες φανταστικές συσκευές, πρωτοποριακά οχήματα και κάθε λογής αλλοπρόσαλλα μαραφέτια, που μοιάζουν να βγήκαν κατευθείαν από ταινία επιστημονικής φαντασίας. Ο μεγάλος δημιουργός ήταν ένας κατά φαντασίαν εφευρέτης…ένας κατά φαντασίαν συνάδελφος του χαρισματικού ήρωά του.

ΙστορίαEdit

Η πρώτη εμφάνισηEdit

Έκανε την πρώτη του εμφάνιση τον Μάιο του 1952, στην δεκασέλιδη ιστορία Gladstone’s Terrible Secret (Το Τρομερό Μυστικό του Γκαστόνε) στο Walt Disney Comics ως απλός κομπάρσος.

Ο Κύρος αποκτάει πρωταγωνιστικό ρόλοEdit

Seraa195922.jpg

Ο Κύρος Γρανάζης σε ιστορία του Μπαρκς

Το 1956, οι υπεύθυνοι της Ουέστερν Πάμπλισινγκ ζήτησαν από τον Παπιάνθρωπο να προσθέσει σε κάθε τεύχος του περιοδικού Uncle Scrooge μια σύντομη ιστορία τεσσάρων σελίδων, στην οποία να μην εμφανίζονται ο Θείος Σκρουτζ, ο Ντόναλντ ή τα ανιψάκια, για να επωφεληθούν από κάποιο ειδικό τιμολόγιο στις ταχυδρομικές αποστολές προς τους συνδρομητές. Έτσι ο Κύρος άρχισε να έχει πρωταγωνιστικό ρόλο σε μικρές ιστορίες οι οποίες με τον καιρό απέκτησαν συλλεκτική αξία.

Ένας φίλος για τον ΚύροEdit

Lente.png Για περισσότερες πληροφορίες, δείτε επίσης Γλόμπος
Γλομπος1.png
Τέσσερα χρόνια αργότερα, το 1956, στην ιστορία The Cat Box, έκανε την πρώτη του εμφάνιση και ο μικροσκοπικός του βοηθός, ο Γλόμπος, ένα ρομποτάκι τσέπης ύψους 20 εκατοστών, τον οποίο δημιουργήθηκε από τον Ντόναλντ και τον Κύρο στην ιστορία Η Πρώτη Εφεύρεση.

Ένα δικό του περιοδικόEdit

Τον Νοέμβριο του 1959, ο Κύρος απέκτησε το δικό του περιοδικό με τίτλο Gyro Gearlose, σε πλαίσιο της πολυσυλλεκτικής σειράς Four Color Comics (δυστυχώς μόνο για 5 τεύχη) ,  και ο Καρλ Μπαρκς δημιούργησε μερικές από τις καλύτερες ιστορίες του για το βραχύβιο αυτό έντυπο, όπως Οικιακός Σιγαστήρας (Η Μεγάλη Βιβλιοθήκη Disney Τόμος 19) και Η Σπηλιά των Ανέμων (ΚΟΜΙΞ 6 Β' Περιόδου).

GalleryEdit

Tio Patinhas-35.gif Η ΚΟΜΙΞ Wiki έχει μια συλλογή από εικόνες που σχετίζονται με τη σελίδα Κύρος Γρανάζης.

Also on FANDOM

Random Wiki