FANDOM

CarlBarkssdf

Lente Αποσαφήνιση:

Αν ψάχνετε για τον χαρακτήρα Καρλ Μπαρκς, πατήστε εδώ. Αλλιώς, αν θέλετε να δείτε τον σχεδιαστή και δημιουργό Καρλ Μπαρκς, είστε στη σωστή σελίδα.

Fig-36

Nw Καρλ Μπαρκς

Δείτε και άλλες πληροφορίες στην ΝτόναλντWiki!

Ο Καρλ Μπαρκς (Carl Barks) ήταν σεναριογράφος και σχεδιαστής κόμικς, από το 1920 μέχρι το 1966. Μέχρι σήμερα θεωρείται ο κορυφαίος δημιουργός ιστοριών ηρώων του Ντίσνεϋ, κυρίως του Σκρουτζ Μακ Ντακ, του Ντόναλντ Ντακ και του Χιούη, Λιούη και Ντιούη Ντακ. Γεννήθηκε στις 27 Μαρτίου 1901 και πέθανε σε ηλικία 99 ετών, στις 25 Αυγούστου 2000.

ΒιογραφίαEdit

Lente Για περισσότερες πληροφορίες, δείτε επίσης Η Ζωή του Καρλ Μπαρκς σε φωτογραφίες

Τα παιδικά του χρόνιαEdit

Η εποχή γέννησης του έχει σηματοδοτηθεί από πολλά βαρυσήμαντα γεγονότα: ο πυρετός του χρυσού στην Αλάσκα, τα πρώτα σκίτσα του Yellow Kid (από τα πρώτα κόμικς) από τον Ρίτσαρντ Άουκωλτ και τέλος οι πρώτες εμφανίσεις του κινηματογράφου. Αυτήν την χρονιά (1901) ο Ουίλιαμ και η Αρμίντα Μπαρκς απέκτησαν τον δεύτερο τους γιο. Τον ονόμασαν Καρλ. Έμεναν και δούλευαν σε ένα αγρόκτημα λίγο έξω από την πόλη Μέρριλ του Όρεγκον. Επειδή η οικονομική κατάσταση στην οικογένεια Μπαρκς ήταν δυσχερής, ήταν αναγκασμένοι για λόγους εργασίας να μετεακομίζουν συνεχώς προσωρινά στην Καλιφόρνια και μετά πίσω στο Όρεγκον. Μόλις ξεκίνησε ο Α' Παγκόσμιος Πόλεμος και οι διαθέσιμοι εργάτες λιγόστεψαν, ο Καρλ Μπαρκς αναγκάστηκε να σταματήσει το σχολείο για να βοηθήσει τον πατέρα του στις δουλειές του αγροκτήματος.

Η αρχή της καριέρας τουEdit

Αν και όλα έδειχναν πως ο Καρλ Μπαρκς θα ακολουθούσε το επάγγελμα του πατέρα του, ο ίδιος δοκίμαζε πολλές δουλειές χωρίς να του ταιριάζει καμία: αγρότης, ξυλοκόπος, εργάτης σε τραίνο και πολλές άλλες. Όμως, αυτό που τελικά καθόρισε την πορεία της ζωής του ήταν ένα παιδικό όνειρο. Όταν ήταν μικρός, παρατήρησε μερικά σκίτσα ενός συμμαθητή του, που γελοιογραφούσαν διάφορους πολιτικούς, και εντυπωσιάστηκε. Έτσι, ενθουσιασμένος άρχισε να αντιγράφει τα σκίτσα των λιγοστών κόμικς της εποχής. Επίσης άρχισε μαθήματα σχεδίασης δια αλληλογραφίας, αλλά αναγκάστηκε να τα διακόψει μετά από λίγο καιρό. Πάντως, ήταν ικανός να φτιάξει σκίτσα για εφημερίδες και περιοδικά, τα οποία και δημοσιεύτηκαν. Η αληθινή αρχή της καριέρας του όμως έγινε στο τέλος της δεκαετίας του 1920, όπου το περιοδικό Judge δημοσίευσε σχέδιά του. Τελικά, μόλις μάζεψε αρκετά χρήματα μετακόμισε στη Μινεσότα και έγινε μόνιμο μέλος του περιοδικού Calgary Eye Opener όπου δούλευε σαν σκιτσογράφος.

Συνεργασία με τον ΝτίσνεϋEdit

Το 1935 ο Καρλ Μπαρκς έμαθε πως ο Ουώλτ Ντίσνεϋ αναζητούσε σκιτσογράφους για τα κινούμενα σχέδια που έφτιαχνε εκείνη την εποχή. Ο Καρλ έκανε αίτηση και τελικά
Carl-s-easel

Ελαιογραφία του Καρλ Μπαρκς με τίτλο Η Χρυσή Περικεφαλαία, βασισμένη στην ομώνυμη ιστορία του.

προσλήφθηκε, αλλά κατά συνέπεια αναγκάστηκε να μετακομίσει στο Λος Άντζελες.

Ελαιογραφία του Καρλ Μπαρκς με τίτλο Η Χρυσή Περικεφαλαία, βασισμένη στην ομώνυμη ιστορία του. Οι ιδέες του στη σύνθεση των ιστοριών τον οδήγησαν γρήγορα στο τμήμα σεναρίων ενώ όταν ο Ντόναλντ έγινε σταδιακά πρωταγωνιστής σε δικά του κόμικς, διασπαζόμενος από τον Μίκυ και τον Γκούφυ, ο Μπάρκς αποτέλεσε έναν εκ των πρωτεργατών του νέου τμήματος. Από τα στούντιο του Ντίσνευ παραιτήθηκε το 1942, λόγω προβλημάτων υγείας από το air condition του στούντιο.

Ωστόσο, συνέχισε να γράφει ιστορίες για τα παπιά του, για άλλες εκδοτικές εταιρίες υπό την ομπρέλα της Ντίσνεϋ. Καθώς δεν είχε ταξιδέψει ποτέ, ο Μπαρκς αντλούσε υλικό για τις περιπέτειές του από το αγαπημένο του περιοδικό, το National Geographic. Η ποιότητα της δουλειάς του τον έκανε σύντομα γνωστό στο ευρύ κοινό, ξεφεύγοντας από την ανωνυμία των δημιουργών της Ντίσνεϋ. Οι θαυμαστές του, μάλιστα, του έδωσαν, μεταξύ άλλων, το ψευδώνυμο Παπιάνθρωπος.

Σε ένα συνέδριο κόμικς στη Βοστόνη το 1976, είχε μοιραστεί με το κοινό κάποια ακόμη από τα μυστικά του απαράμιλλου στυλ του.

Προσπαθώ, σε κάθε τέλος σελίδας να υπάρχει μια στιγμή σασπένς, ώστε ο αναγνώστης να είναι περίεργος για την επόμενη σελίδα.

Όταν ο Μπαρκς έγραφε μια ιστορία, ξεκινούσε πάντα από το τέλος. Σχημάτιζε μια κατάσταση με τους φτερωτούς του πρωταγωνιστές και μετά αποφάσιζε πώς έφτασαν σε αυτό το σημείο. Σύμφωνα με τον ίδιο, έμπνευση για τα σενάριά του αποτέλεσαν οι πάμπολλες «δουλειές του ποδαριού» που είχε κάνει και ο ίδιος.

Οικογενειακή ζωήEdit

Το 1921 παντρεύτηκε την Περλ Τέρνερ (Pearle Turner) και απέκτησε δύο παιδιά, το πρώτο το 1923 και το δεύτερο το 1924. Όμως το 1930 πήραν διαζύγιο. Το 1938 παντρεύτηκε την Κλάρα Μπάλκεν (Clara Balken). Αργότερα, το 1951 χώρισαν οριστικά και πήραν διαζύγιο. Ο τελευταίος του γάμος έγινε το 1954, με την Μάργκαρετ Γουίνφρεντ Γουίλλιαμς (Μargaret Wynnfred Williams), γνωστή ως Γκάρε , που ήταν και αυτή σκιτσογράφος. Το 1963 συνέβη ένα τραγικό γεγονός. Η μεγαλύτερη κόρη του Μπαρκς, Πέγκυ Φύλλις, πέθανε από καρκίνο. Ο Καρλ Μπαρκς όταν πέθανε είχε μια κόρη, τέσσερα εγγόνια, έξι δισέγγονα και οκτώ τρισέγγονα. Είχε μείνει χήρος το 1993, όταν πέθανε η Γκάρε.

Το τέλος της καριέρας τουEdit

Birrosa
Ο Καρλ Μπαρκς, μέσα σε διάστημα 23 χρόνων σχεδίασε παραπάνω από 500 ιστορίες με παπιά του Ντίσνεϋ. Όμως, το 1966, σε ηλικία 65 χρονών είχε έρθει η ώρα της παραίτησής του. Τότε όμως άρχισε να αναγνωρίζεται το έργο του, επειδή τα περιοδικά που δημοσίευαν τις ιστορίες του ανέφεραν το όνομά του, κάτι που δεν γινόταν μέχρι τότε. Παρά την αποχώρησή του από τα κόμικς συνέχισε να φτιάχνει πίνακες βασισμένους στις ιστορίες του, και σήμερα οι περισσότεροι απ' αυτούς πωλούνται σε αστρονομικά ποσά. Τελικά, έγραψε ακόμα μία ιστορία το 1996, με θέμα την αναζήτηση του Δούρειου Ίππου και τίτλο "Horsing Around With History", που σχεδίασε ο ταλαντούχος επίγονός του, Ουίλλιαμ Βαν Χορν.

Δουλεύοντας με τα παπιά Edit

Lente Για περισσότερες πληροφορίες, δείτε επίσης Τα Μόντελ Σητ του Μπαρκς

Εξαιτίας πολλών παραγόντων, συμπεριλαμβανομένου και του πολέμου, ο Μπαρκς παραιτήθηκε από τα στούντιο Ντίσνεϋ το 1942. Η πρώτη ιστορία με παπιά που έφτιαξε ήταν Το Χρυσάφι του Πειρατή (αγγλ. Donald Duck finds Pirate gold) με πρωταγωνιστές τον Ντόναλντ Ντακ τα τρία ανίψια του (Χιούη, Λιούη, Ντιούη Ντακ, γνωστά στην Ελλάδα ως ανιψάκια) και ένας παπαγάλος-πειρατής. Όμως δεν την έφτιαξε μόνος του, αλλά συνεργάστηκε με τον Τζακ Χάνα. Αργότερα προσλήφθηκε στο περιοδικό κόμικς Walt Disney's Comics and Stories ως σεναριογράφος. Σύντομα όμως απέδειξε τις σχεδιαστικές του ικανότητες και εντυπωσίασε τον εκδότη του περιοδικού, ο οποίος του ανέθεσε και την σχεδίαση των σκίτσων.

Οι αξιοσημείωτες ιστορίες τουEdit

Lente Για περισσότερες πληροφορίες, δείτε επίσης Κατάλογος Ιστοριών Ντίσνεϋ του Καρλ Μπαρκς
Οι ιστορίες του Μπαρκς είναι κυρίως κωμικές, ιδιαίτερα αυτές
Duck-family-portrait1
που έχουν ως ήρωες τον Ντόναλντ Ντακ και τα ανίψια του. Παρ' όλα αυτά, ο ίδιος ισχυριζόταν πως δεν τις έφτιαχνε "απλώς για να γελάσει" αλλά πως ήταν βασισμένες στις εμπειρίες του και σε μαθήματα ζωής. Επίσης δήλωνε πως ταύτιζε τον εαυτό του με τον Ντόναλντ, γι' αυτό αφιέρωσε τόσο πολύ χρόνο σε αυτόν τον χαρακτήρα, παρ' όλο που δεν τον είχε δημιουργήσει ο ίδιος, όπως άλλους ήρωες των ιστοριών του. Αλλά δεν είναι όλες οι ιστορίες του έτσι. Έχει φτιάξει πάρα πολλές ιστορίες που συμμετέχει και ο Σκρουτζ Μακ Ντακ (γνωστός στην Ελλάδα ως θείος Σκρουτζ), που έχουν πιο "περιπετειώδη" χαρακτήρα παρά κωμικό. Οι ιστορίες του τυπώνονται και ξανατυπώνονται σε περιοδικά σ' όλο τον κόσμο, ενώ ορισμένες απ' αυτές γίνονται αντικείμενα μελέτης σε πανεπιστήμια. Μερικές από αυτές κυκλοφορούν σε ακριβούς τόμους για συλλέκτες. Πολλές ιστορίες του είναι από τα πιο γνωστά και κλασσικά κόμικς. Παρακάτω αναφέρονται μερικές από αυτές.

Η Γέννηση του Σκρουτζ Μακ Ντακ Edit

Lente Για περισσότερες πληροφορίες, δείτε επίσης Σκρουτζ Μακ Ντακ

Τον πιο διάσημο χαρακτήρα του, τον δημιούργησε το 1947. Η ιστορία «Χριστούγεννα στο βουνό της αρκούδας» αναφέρεται σε έναν εκκεντρικό γκρινιάρη γέρο που λέει στον εαυτό του:

Είμαι διαφορετικός. Όλοι με μισούν και τα αισθήματα είναι αμοιβαία.
Έχει επτά κυβικά χιλιόμετρα με κέρματα -τα οποία προτιμά από τα χαρτονομίσματα, καθώς αρέσκεται να κάνει βουτιές στο χρυσάφι του, να σκάβει λαγούμια σαν τυφλοπόντικας κ.ο.κ. Ο Σκρουτζ δημιούργησε την τεράστια περιουσία του στον πυρετό του χρυσού στο Κλοντάικ της Αλάσκα και την γιγάντωσε με το τεράστιο ταλέντο του στις μπίζνες και με την απαράμιλλη τσιγκουνιά του. Όπως λέει και ο ίδιος,
Ήμουν πιο δυνατός από τους δυνατούς, πιο σκληρός από τους σκληρούς

Χαρακτήρες που δημιούργησε Edit

Ο καλός σχεδιαστής των παπιώνEdit

Lente Για περισσότερες πληροφορίες, δείτε επίσης Η Σχεδιαστική Τεχνική του Καρλ Μπαρκς

Πριν από το 1960 πολλοί αναγνώστες πίστευαν πως ο Ουώλτ Ντίσνεϋ σχεδίαζε όλα τα κόμικς ο ίδιος, καθώς δεν υπήρχε αναφορά προέλευσης από τους ίδιους στα βιβλία. Ωστόσο, έξυπνοι φαν των κόμικς παρατηρήσαν διαφορές στα σχέδια και ιστορίες και μικροβελτιώσεις που αναπτύχθηκαν γύρω από τον ανώνυμο «καλό σχεδιαστή των παπιών».

3297

Το γραφείο του Μπαρκς!

Ο Μπαρκς ήταν εξήντα ετών πριν από την ανωνυμία του, αποκαλυφθεί από ευγνώμονες αναγνώστες του. Ένας πρώιμος οπαδός... ο Joe Cowles, έλαβε μια γενναιόδωρη απάντηση από τον Μπαρκς μετά αφού του έγραψε το 1960:

Dear Joe: In reply to your letter of the 13th. I must say I'm not sure my advice about cartooning would be very helpful, as I am pretty ignorant on the subject myself. the Donald Duck comic book work is about the only experience i've had in the business, and I just feel my way along on that.

However, if you'd like to look at my work methods and see how I develop my ideas into plots and plots into drawings, you're welcome to pop in any day, afternoon or evenings.

The wife and I always go shopping in the mornings.

Our home adress is 1421 Poppy drive, Hemet. Poppy Drive is a new residence treet off south Girard Ave. just east of Hemet. Girard is the street that runs from Highway 74 to the Ramona Bowl. Telephone number is OLive 8-3712.

It would be a pleasure for me to meet a reader who digs comic books. Up here in the bible belt people only read the good book and the Walnut Grower's Nutshell News.

Sincerely Yours, Carl Barks

From Meeting the Master by Joseph Cowles

Ο νεαρός οπαδός είχε πάει για να επισκεφθεί τον Μπαρκς και η περιγραφή της συνάντησης είναι συναρπαστική. Σύμφωνα με τον τότε δεκαεννιάχρονος Cowley, ο Μπαρκς ήταν ψηλός και χαμογελαστός και «χαλαρός, σε εγρήγορση, γρήγορος, αστείος, προσεκτικός, ικανός και λίγο ντροπαλός-όλα με τη μία». Παρατήρησε επίσης ότι ο Μπαρκς φορούσε ακουστικά βαρηκοΐας και ότι η σύζυγός του Gare, η ίδια καλλιτέχνης, να της λείπει ένα χέρι. Ο σκιτσογράφος έδειξε στον Cowley μερικά από τα φύλλα εργασίας του και ο τελευταίος είχε εντυπωσιαστεί τόσο με το να λέει ότι:

Κάθε ένα από τα αριστουργήματα μισοσέλιδα που μου έδειξε ήταν άψογα, απίστευτα τέλεια.

Ο Καρλ Μπαρκς και η National GeorgraphicEdit

Carl-s-national-geographic
Ο Καρλ Μπαρκς μέσω της συλλογής του από National Georgraphic έγραψε πάρα πολλές ιστορίες που είχαν στοιχεία από διάφορα μέρη του κόσμου. Επίσης δημιούργησε και πολλά αντικείμενα όπως πλοία τα οποία ήταν σχεδόν ολόιδια με τα αληθινά! Με άλλα λόγια έχει πάρει αρκετές πληροφορίες από το National Georgraphic για τις ιστορίες του και όπως έχει ειπωθεί από τον ίδιο σε συνεντεύξεις του:
Ήταν η καλύτερη πηγή μου. Εαν δεν είχα κάτι όπως το Georgraphic δεν θα είχα τα μέσα για να κάνω τα πράγματα ρεαλιστικά.

Υπήρχε στις ιστορίες του όπως καταλαβαίνουμε ένας συνδυασμός της φαντασίας και της πραγματικότητας! Μια από τις ιστορίες του Μπαρκς που είναι γνωστή με αυτά τα χαρακτηριστικά είναι Το Δαχτυλίδι της Μούμιας.

Συναντήσεις με άλλους δημιουργούςEdit

Η σχέση του με τον Φλόυντ ΓκότφρεντσονEdit

Lente Για περισσότερες πληροφορίες, δείτε επίσης Μπαρκς και Γκότφρεντσον

Δυο μεγάλοι δημιουργοί που αποτέλεσαν ορόσημο για τα σύμπαντα των παπιών και του Μίκυ με την δουλειά τους στα κόμικς. Συναντήθηκαν για πρώτη φορά το 1982.

Η συνάντηση με τον Ντον Ρόσα και άλλους συνεργάτεςEdit

Gat00

Την Τετάρτη 12 Αυγούστου του 1998 στην τοποθεσία, NE Heritage Drive, Grants Pass στην πολιτεία του Όρεγκον έχουμε συγκέντρωση φίλων και συνεργατών από τον Καρλ Μπαρκς. Οι συμμετέχοντες είναι οι εξής: Καρλ Μπαρκς (οικοδεσπότης), Τζίμ Μίτσελ (καλλιτέχνης), Ρούσελ Μέυερες (καλλιτέχνης), Ντον Ρόσα (καλλιτέχνης), Μάικλ Νεύμαν (συγγραφέας) και ο Γκάρυ Τάν (φίλος).

Επίσης και ένα σύντομο βίντεο τραβήχτηκε εκείνην την μέρα και δείχνει μερικά από τα χάιλαιτς της μέρας αυτής. Ένα από αυτά δείχνει τον Ντον Ρόσα να κοιτάει την ολοκληρωμένη συλλογή με τα βιβλία της national geographic του Μπαρκς, που βλέπετε δεξιά σας.

Διάδοχοι του ΜπαρκςEdit

22104 1019323198

Ο τάφος του Μπαρκς.

Ο Καρλ Μπαρκς θεωρείται ακόμα και σήμερα ως ο κορυφαίος δημιουργός ιστοριών με ήρωες τα παπιά του Ντίσνεϋ που πέρασε ποτέ. Είναι επίσης ένας από τους μεγαλύτερους θρύλους στην ιστορία των κόμικς. Στα χρόνια μετά την αποχώρησή του από την ενεργό δράση εμφανίστηκαν αρκετοί επίδοξοι "διάδοχοι", χώρις όμως κάποιος να μπορεί να συγκριθεί ευθέως μαζί του. Σήμερα, ως κυριότερος συνεχιστής του έργου του θεωρείται ο Ντον Ρόσα, δημιουργός μεταξύ άλλων και του μεγάλου έργου Ο Βίος και η πολιτεία του Σκρουτζ Μακ Ντακ.

Η εξέλιξη του σχεδιαστικού στυλ του ΝτόναλντEdit

Ο Παπιάνθρωπος έχει αλλάξει το σχεδιαστικό στυλ του Ντόναλντ Ντακ με τις δεκαετίες! Στην αρχή το σχέδιο του Ντόναλντ ήταν πιο κοντά στα καρτούν αλλά αυτό άλλαξε με την πάροδο του χρόνου. Στην παρακάτω εικόνα, υπάρχει το άτυχο παπί σχεδιασμένο σε διάφορες χρονικές περιόδους. Οι διαφορές είναι ορατές και κυρίως αλλάζουν ο λαιμός και το ράμφος.

Ddbarks

Ελληνικές ΕκδόσειςEdit

ΚΟΜΙΞEdit

Το ΚΟΜΙΞ και ο Μπαρκς έχουν μια πολύ σημαντική σχέση. Το ΚΟΜΙΞ άρχισε από την στιγμή της δημιουργίας το 1988 να έχει ως κύριες ιστορίες τις ιστορίες του μεγάλου δημιουργού, οι οποίες εντυπωσίασαν τους αναγνώστες! Ιδιαίτερα αρκετές από τις μεγάλες ιστορίες του Μπαρκς δημοσιεύτηκαν στα τεύχη 1-100 του ΚΟΜΙΞ αλλά και στα υπόλοιπα τεύχη έχουμε ιστορίες του. Σύμφωνα, με τον Χρήστο Τερζόπουλο το ΚΟΜΙΞ στην αρχή αποτελούσε την μορφή που θα είχε η Βιβλιοθήκη Μπαρκς της Another Rainbow σε περιοδικό.

Tumblr mwmtmeJlGy1sp3y55o1 1280

ΆρθραEdit

Cb

Στο περιοδικό ΚΟΜΙΞ έχουν γραφτεί διάφορα άρθρα για τον μεγάλο δημιουργό κατά καιρούς! Άρθρα που εξηγούν ποιος είναι στα πρώτα τεύχη του περιοδικού, άρθρα για τις εικόνες του αλλά και για το σχεδιαστικό στυλ του. Επίσης το περιοδικό δημοσίευε και άρθρα σχετικά με τις ιστορίες του και τους χαρακτήρες του και κάποιες συνεντεύξεις του.

Τα τελευταία χρόνιαEdit

Τα τελευταία χρόνια της Α΄ Περιόδου στο περιοδικό δημοσιεύονταν δεκασέλιδες ιστορίες του Παπιάνθρωπου. Όμως είχαμε και αρκετές επανεκδόσεις μεγάλων και εξαιρετικών ιστοριών του που είχαμε δει στην πρώτη 100άδα του περιοδικού. Μερικά παραδείγματα αυτών είναι η ιστορία Χαμένοι στις Άνδεις που δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά στο ΚΟΜΙΞ 1, τελικά ξαναδημοσιεύτηκε στο ΚΟΜΙΞ 181, η ιστορία Ο Χρυσός Γίγας που είχε κυκλοφορήσει στο ΚΟΜΙΞ 2 δημοσιεύτηκε ξανά στο ΚΟΜΙΞ 193 ως ιστορική επανέκδοση! Τόση μεγάλη επιτυχία είχαν οι ιστορίες του Μπαρκς. Στη Β΄Περίοδο, μπήκαν μερικές δεκασέλιδες, μονοσέλιδες αλλά πολυσέλιδες ιστορίες όπως Ένας Μεγιστάνας στην Σαχάρα, Γράμμα στον Άγιο Βασίλη που δεν είχαν ξαναμπει στο περιοδικό.

Ελαιογραφίες στο ΚΟΜΙΞEdit

Lente Για περισσότερες πληροφορίες, δείτε επίσης Οι Ελαιογραφίες

Σε διάφορα άρθρα του ΚΟΜΙΞ σχετικά με τον Μπαρκς ή με κάποια ιστορία του έχουμε δει τις εξαιρετικές ελαιογραφίες του. Πρέπει να τονιστεί ότι οι ελαιογραφίες του έχουν χρησιμοποιηθεί και σαν εξώφυλλα του περιοδικού κυρίως στις επανεκδόσεις ιστοριών του.

Μεγάλη έκπληξη είχε για όλους μας το ΚΟΜΙΞ 300 όπου είχαμε σε μεγάλο πλήρες οπισθόφυλλο τρεις από τις καλύτερες ελαιογραφίες του Καρλ Μπαρκς αλλά και το ΚΟΜΙΞ 301 στο οποίο όχι μόνο είχαμε ελαιογραφία του δημιουργού σε σκληρό εξώφυλλο αλλά και ιστορία 28 σελίδων η οποία ήταν αδημοσίευτη στην Ελλάδα! Αναλυτικό άρθρο τεσσάρων σελίδων για τις ελαιογραφίες και το εικαστικό έργο του Μπαρκς βρίσκουμε στο επετειακό ΚΟΜΙΞ 200.

Ειδικές εκδόσειςEdit

Το 1998 με το περιοδικό ΚΟΜΙΞ γιορτάζοντας τα 10 χρόνια κυκλοφορίας του, έχουμε μια ανεξάρτητη σχετικά με αυτό έκδοση αφιερωμένη σε αυτόν που ονομάζεται ΚΟΜΙΞ CARL BARKS 10X10 με 10 δέκα εκπληκτικές ιστορίες του μεγάλου δημιουργού! Το ΚΟΜΙΞ 121 που μπορεί να χαρακτηριστεί ως ειδική έκδοση διότι είναι αφιερωμένο στον Μπαρκς έχοντας ως κύρια ιστορία του την τελευταία ιστορία που δούλεψε ο Μπαρκς. έχει άρθρα για τον παπιάνθρωπο αλλά και για τους επιγόνους του!

Η Μεγάλη Βιβλιοθήκη DisneyEdit

Τέλος στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια είχε ξεκινήσει και η Η Μεγάλη Βιβλιοθήκη του Καρλ Μπαρκς που θα ολοκληρωνόταν σε 48 τόμους αλλά τελικά σταμάτησε. Όμως με την επιστροφή των περιοδικών Ντίσνεϋ έχουμε την Μεγάλη Βιβλιοθήκη Disney η οποία είναι η Βιβλιοθήκη του Μπαρκς με κάποιες μικροαλλαγές και ολοκληρώνεται το καλοκαίρι του 2016.

Ήξερες ότι...Edit

Titsurpriseparty

Surprise Party at Memory PondEdit

Χρειάστηκαν 3 μήνες δουλειάς για τον Μπάρκς για να ολοκληρώσει την ελαιογραφία του 55' Πάρτυ έκπληξη η Ελαιογραφία αυτή δεν είναι συνηθισμένη επειδή είναι η μόνη στην οποία ο Μπάρκς απεικονίζει χαρακτήρες του Ντίσνεϊ από τα παλιά:η παλιά μορφή του Ντόναλντ,η έξυπνη κοτούλα,ο Οράτιος Χαλινάρης και η Κλάραμπελ.

Συνάντηση με τον ΡόσαEdit

Titrosa

Ο Ντον Ρόσα και ο Καρλ Μπαρκς βλέπουν ο καθένας τους το δικό του κόμικ στο σπίτι του Μπαρκς, τον Αύγοστο του 1998!

Titfloydandbarks

Συνάντηση με τον Φλόυντ ΓκοτφρεντσονEdit

Οι δυο τεράστιοι δημιουργοί κόμικς της Ντίσνεϊ ο Καρλ Μπαρκς (Ντόναλντ Ντακ) και ο Φλόυντ Γκότφρεντσον (Μίκυ Μάους) συναντήθηκαν για πρώτη φορά όταν ήταν αρκετα μεγάλοι το 1982!

Queen of ShebaEdit

Titqueenofsheba

Ο Μπάρκς άφησε πίσω του έναν μεγάλο αριθμό μή-τελειωμένων ελαιογραφιών. Ένας από αυτούς η βασίλισσα της Σέμπα εκδόθηκε στο βιβλίο Animal Quackers το 1996. Ο Μπάρκς προσπάθησε να διαγράψει την εικόνα από το βιβλίο αλλά δεν τα κατάφερε. Το έκανε αυτό μόνο και μόνο επειδή τα σμαράγδια,οι μαύροι άνθρωποι και το κάλυμμα που φόραγε στο κεφάλι της η βασίλισσα,δεν ήταν τελειωμένα.

Titporky

Ο Πόρκυ στα ΒουνάEdit

Το 1976 ο Μπαρκς δημιούργησε τον μόνο του πίνακα με Western χαρακτήρα που δεν είναι πάπια. Από ότι φαίνεται στην εικόνα, ο Πόρκυ Πιγκ είναι δασονόμος και στο παρασκήνιο φαίνεται ο Μπαγκς Μπάννυ με μια αρκούδα να τον γλύφει.

Titmonty

Το αρκουδάκιEdit

Ο Καρλ και η Γκαρέ είχανε ένα αρκουδάκι που το είχαν αγοράσει από καθηγητή από το Πανεπιστήμιο της Μοντάνα που τους είχε επισκεφτεί. Ονομάστηκε Μόρτυ και κατά τη διάρκεια των χρόνων του δόθηκε μια όλο και πιο ισχυρό παρελθόν από τη ζωηρή φαντασία του ζευγαριού.

Το κολάζ της ζωής τουEdit

Titcollage

Ένα κολάζ από διάφορες φωτογραφίες της ζωής του στον προθάλαμο του σπιτιού του Μπαρκς στην κηδεία του Μπαρκς.

Πάρκο ΛιμνούποληEdit

Titduckburgsign

Το 1988 η Λιμνούπολη μπορούσε να βρεθεί στη Φλόριντα, στις ΗΠΑ. Μια ατραξιόν αυτού με αυτό το όνομα φτιάχτηκε στον Κόσμο του Ουώλτ Ντίσνεϋ. Ο Μπαρκς έχει έναν δρόμο που να έχει πάρει το όνομα του, και εκεί υπήρχαν αγάλματα του Θείου Σκρουτζ και του Κορνήλιου Κουτ, του δημιουργού της Λιμνούπολης.

ΦράσειςEdit

Lente Για περισσότερες πληροφορίες, δείτε επίσης Καρλ Μπαρκς Φράσεις
Carl barks290-3 110333 P94VP3

Ο Καρλ Μπαρκς πέθανε σε ηλικία 99 χρονών, 4 μηνών και 29 ημερών! Δεν είναι λίγες οι φορές που τα λόγια του Μπαρκς εμπνέουν, αποκαλύπτουν λεπτομέρειες και αλήθειες για τη ζωή του και την Ντίσνεϋ ή δίνουν την αίσθηση στους φαν ότι βρίσκονται στο στούντιό του και τον παρακολουθούν «εν δράσει». Διάσημη φράση του:

Δεν υπήρχε καμία διαφορά ανάμεσα στους χαρακτήρες μου και στη ζωή που οι αναγνώστες εμπρόκοιτο να αντιμετωπίσουν.

ΑπαγορεύσειςEdit

Lente Για περισσότερες πληροφορίες, δείτε επίσης Μπαρκς - Οι απαγορεύσεις

Ο κώδικας των κόμικς Ντίσνεϋ που τέθηκε από τις Δυτικές Εκδόσεις είχε μια μεγάλη επίδραση στα περισσότερα χρόνια που ο Μπαρκς δούλευε για τις εκδόσεις αυτές.

ΒινιέτεςEdit

Lente Για περισσότερες πληροφορίες, δείτε επίσης Μπαρκς - Βινιέτες

Ο ίδιος ο Μπαρκς, διασκέδαζε σχεδιάζοντας τις κωμικές λεπτομερείς-γυάλες, πίνακες ζωγραφικής και φιγούρες - που βρίσκονται στο παρασκήνιο του σπιτιού του Ντόναλντ και φυσικά, ήταν αρκετά εμφανές ότι τις έκανε όσο πιο μεγάλες μπορούσε για να μην περάσουν απαρατήρητες στον αναγνώστη. Αυτές οι μικρές λεπτομέρειες, μεταξύ άλλων, δεν είχαν σε τίποτα σχέση με την τρέχουσα ιστορία... ήταν απλά εκεί για επιπλέον διασκέδαση!

ΜουσείαEdit

Lente Για περισσότερες πληροφορίες, δείτε επίσης Μπαρκς - Μουσεία

Έχοντας στείλει αρκετές φορές τους ήρωές του σε φανταστικά μουσεία, ο Μπαρκς δεν παρέλειψε να επισκεφτεί και ο ίδιος κάποια κατά την περιοδεία του στην Ευρώπη το 1994.

ΕπιπλέονEdit

Το χόμπυ τουEdit

Ένα από τα αγαπημένα χόμπυ του Καρλ Μπαρκς, ήταν η φωτογράφηση. Καθ' όλη την διάρκεια της ζωής του, είχε αρκετές επαγγελματικές κάμερες τις οποίες τι χρησιμοποιούσε για διάφορες ανάγκες.Ειδικά στο κόμικς του,ο Μπαρκς έβρισκε ενδιαφέροντα μέρη και σημεία και σημεία τα οποία τα φωτογράφιζε και μετά μπορούσε ήσυχα στο σπίτι του να μελετήσει τις φωτογραφίες και να τις χρησιμοποιήσει στα πάνελ των ιστοριών του και δώσει μια δόση ρεαλιστικότητας.

Πολλές φορές μάλιστα,ο Μπαρκς πήγαινε την γυναίκα του,Γκαρέ,σε διάφορες τοποθεσίες όπου εκεί μπορούσε εκείνη να κάνει μερικά γρήγορα σκίτσα,τα οποία θα χρησιμοποιούσε αργότερα στο στούντιο της,ενώ ο άντρας της,έβγαζε μερικές φωτογραφίες και τις χρησιμοποιούσε μετά στο σπίτι. Αρχικά,όταν ακόμη έκανε ελαιογραφίες με χαρακτήρες(όχι της Ντίσνευ) έβγαζε απλά μια φωτογραφία το τελικό αποτέλεσμα. Αργότερα όμως,όταν ξεκίνησε να σχεδιάζει με χαρακτήρες της Ντίσνευ,έβγαζε φωτογραφία το βήμα ξεχωριστά.

Gallery Edit

ΒίντεοEdit

Carl Barks The Good Duck Artist Part 106:28

Carl Barks The Good Duck Artist Part 1

Εξωτερικοί σύνδεσμοι Edit

Δημιουργοί
Το Σύμπαν του Μίκυ Μάους
Η.Π.Α.

Φλόυντ Γκότφρεντσον  · Ουώλτ Ντίσνεϋ  · Αλ Ταλιαφέρρο  · Ουώλτ Κέλλυ  · Τόνυ Στρομπλ  · Πωλ Μάρρυ  · Τζακ Μπράντμπερυ  · Νόελ Βαν Χορν

Ιταλία

Ρομάνο Σκάρπα  · Τζιοβάν Μπατίστα Κάρπι  · Τζόρτζιο Καβατσάνο  · Μάρκο Ρότα  · Κάστυ  · Πάολο Μοττούρα  · Φραντσέσκο Αρτιμπάνι  · Γκουίντο Μαρτίνα  · Λορέντζο Παστροβίκιο

Ολλανδία

Ντάαν Γίππες

Ισπανία

Σήζαρ Φεριόλι Πελάεζ  · Εστεμπάν

Φινλανδία

Κάρι Κορχόνεν

Βραζιλία

Κάρλος Μότα

Σουηδία

Περ Έρικ Χέντμαν

Το Σύμπαν του Ντόναλντ Ντακ
Η.Π.Α.

Καρλ Μπαρκς  · Αλ Ταλιαφέρρο  · Ουώλτ Κέλλυ  · Τόνυ Στρομπλ  · Ντον Ρόσα  · Ουίλλιαμ Βαν Χόρν  · Πωλ Μάρρυ  · Τζακ Μπράντμπερυ  · Τζέφρυ Μπλουμ  · Γκαρέ Μπαρκς

Ιταλία

Ρομάνο Σκάρπα  · Τζιοβάν Μπατίστα Κάρπι  · Λουτσιάνο Μποττάρο  · Τζόρτζιο Καβατσάνο  · Μάρκο Ρότα  · Πάολο Μοττούρα  · Φραντσέσκο Αρτιμπάνι  · Γκουίντο Μαρτίνα  · Μάρκο Τζερβάζιο  · Λορέντζο Παστροβίκιο

Ολλανδία

Ντάαν Γίππες  · Μπεν Βερχάγκεν  · Μάου Χέυμανς  · Μπας Χέυμανς

Δανία

Φρέντυ Μίλτον

Ισπανία

Σήζαρ Φεριόλι Πελάεζ  · Εστεμπάν

Φινλανδία

Κάρι Κορχόνεν

Χιλή

Βίκαρ

Αργεντινή

Ντάνιελ Μπράνκα · Βάντα Γκαττίνο

Βραζιλία

Κάρλος Μότα

Σουηδία

Περ Έρικ Χέντμαν

Καρλ Μπαρκς Project
Barksg
Σελίδες του Project

Παπιάνθρωπος:

Scr

Καρλ Μπαρκς  · Καρλ Μπαρκς Φράσεις  · Ode to ducks - Το ποίημα του Μπαρκς  · ΚΟΜΙΞ και Μπαρκς  · Οι γνώμες των μελών για τον Καρλ Μπαρκς  · Μπαρκς - Οι απαγορεύσεις  · Μπαρκς - Βινιέτες  · Μπαρκς - Μουσεία  · Γκάρε Μπαρκς

Μελέτες:

Hdl

Γάτες  · Γέτι  · Δράκοι  · Θαλάσσια Φίδια  · Σκυλιά  · Φαντάσματα  · Χήνες  · Θρυλικοί Άνθρωποι  · Κοτόπουλα  · Μυθικοί Κόσμοι  · Βόμβες και Πύραυλοι

Χαρακτήρες:

Fli
Mag
Gla

Σκρουτζ Μακ Ντακ  · Γκαστόνε Γκάντερ  · Νταίζυ Ντακ  · Κύρος Γρανάζης  · Ράτσετ Γρανάζης  · Μουργόλυκοι  · Μόργκαν Μουργόλυκος  · Χρυσοκούκης  · Μάτζικα Ντε Σπελ  · Χρυσή Γκόλντυ  · Κύριος Τζόουνς  · Οι Μικροί Εξερευνητές  · Τζων Ρόμπαξ  · Κορνήλιος Κουτ  · Γλίτσας Λέρας  · Έηπριλ, Μαίυ και Τζουν Ντακ  · Γλόμπος  · Μπλου Τυρκουάζ  · Φίσκερβιλ  · Οι Αδελφοί Ντάλτον  · Δεσποινής Ευταξία  · Βολκάνα Μακ Ντακ  · Mατίλντα Μακ Ντάκ  · Mπαρούτης Ντάκ  · Άνγκους "Μπουνάτσας" Μακ Ντακ  · Ιάκωβος Μακ Ντακ  · Κάπταιν Φουρτούνας Μακ Ντακ  · Σχίζας Ντακ  · Δάφνη Ντακ  · Μπούφαλο Μπιλ  · Ποντικομούρης  · Λούκυ Κούτ  · ??? Ντακ  · Φούλα Ζούλα  · Mπόμπυ Το Ζόμπι  · Ο Δήμαρχος της Λιμνούπολης  · Σκότυ  · Μπλακτζακ  · Ξεφτέρης  · Σπίθας  · Πόνθε ντε Λεόν  · Ο μονόκερος  · Ο Τζο από την Σιγκαπούρη  · Μοσχάρης Μακρυχόρταρος  · Μαχαραγιάς του Γιαχαραντάν  · Δονάλδο Ελ Κουάκο  · Σκότλαντ Μακ Γιαρντ  · Τζώρτζια Μπομπότα  · Γκαστόν Τριχογένης  · Αργύρης Χήνος  · Πριγκίπισσα Βουτατηνστηνσκάφη  · Γιέτι  · Χθόνιοι και Υπόγειοι  · Κυρία Τζόουνς

Ιστορίες:

Bea
Gyr

Τοποθεσίες:

Don
Gra

Αντικείμενα:

Woo
Dai

Τόμοι:

Η Μεγάλη Βιβλιοθήκη Disney  · ΚΟΜΙΞ CARL BARKS 10X10  · Οι επίγονοι του Καρλ Μπαρκς

Πίνακες:

Στριπ και Σχέδια:

Τα στριπ του Μπαρκς  · Τα Μοναδικά Σχέδια του Μπαρκς (1940)  · Τα Μοναδικά Σχέδια του Μπαρκς (1950)  · Τα Μοναδικά Σχέδια του Μπαρκς (1960)  · Τα Μοναδικά Σχέδια του Μπαρκς (1970)  · Τα Μοναδικά Σχέδια του Μπαρκς (1980)  · Τα Μοναδικά Σχέδια του Μπαρκς (1990)  · Τα Μόντελ Σητ του Μπαρκς

Σημαντικοί επίγονοι

Ντον Ρόσα  · Ρομάνο Σκάρπα  · Βίκαρ  · Μάρκο Ρότα  · Ουίλλιαμ Βαν Χόρν  · Ντάαν Γίππες  · Σήζαρ Φεριόλι

Ξεκινήστε Μία Συζήτηση Συζητήσεις για Καρλ Μπαρκς

  • Καρλ Μπαρκς Project

    6 μυνήματα
    • Σε ευχαριστω φιλε μου! Θα χρειαστουμε οση περισσοτερη βοηθεια γινεται!
    • Αναλαμβάνω να κάνω σελίδες για την πλειοψηφία των μονοσέλιδων ιστοριών τ...