FANDOM

Το αφιέρωμα αυτό στον μεγάλο δημιουργό Φλόυντ Γκότφρεντσον δημοσιεύτηκε στο επετειακό Κόμιξ 300, όπου μάλιστα δημοσιεύτηκε και η ιστορία του Φλόυντ Ο Πλούτο και ο Μπόγιας.

~ ~ ~

Mouse.png

Ο σχεδιαστής που γνώριζε τον Μίκυ Μάους καλύτερα και από τον δημιουργό του:

Φλόυντ Γκότφρεντσον

Στα τέλη του 1929, ένας εικοσιτετράχρονος μηχανικός προβολής, που μόλις είχε χάσει τη δουλειά του στον κινηματογράφο, έμαθε ότι ο Ουώλτ Ντίσνεϋ είχε σκοπό να προσλάβει σχεδιαστές και έσπευσε να προσφέρει τις υπηρεσίες του. Είχε σπουδάσει σχέδιο δι' αλληλογραφίας και είχε δημοσιεύσει σκίτσα του σε περιοδικά και εφημερίδες, όμως δεν είχε βρει ακόμα την ευκαιρία να αναδείξει το ταλέντο του. Ο Ντίσνεϋ έριξε μια γρήγορη ματιά στη δουλειά του και τον προσέλαβε επί τόπου ως ενδιάμεσο σχεδιαστή, την κατώτερη θέση στην ιεραρχία του στούντιο κινουμένων σχεδίων. Το όνομά του ήταν Φλόυντ Γκότφρεντσον και, όταν το επόμενο πρωί έφτασε στο στούντιο για να πιάσει δουλειά, κανείς δε φανταζόταν πως ήταν η πρώτη μέρα μιας σαρανταπεντάχρονης καριέρας που σημάδεψε καθοριστικά την ιστορία του Ντισνεϋκού κόμικς.

720px-Mickey Mouse by Floyd Gottfredson.jpg

Από το καλοκαίρι του 1929, ο Ουώλτ Ντίσνεϋ ετοίμαζε μια σειρά εικονογραφημένων περιπετειών με τον Μίκυ, που προοριζόταν να δημοσιευτεί σε συνέχειες στις εφημερίδες. Στις 30 Δεκεμβρίου, το πρακτορείο King Features τού ανακοίνωσε ότι κάποια εφημερίδα είχε εκδηλώσει ενδιαφέρον για τα στριπ, και η πρώτη συνέχεια δημοσιεύτηκε στις 13 Ιανουαρίου 1930.Τον Απρίλιο, μετά την αποχώρηση του Ουμπ Άιβερκς και του Γουιν Σμιθ, τα στριπ έμειναν χωρίς σχεδιαστή και ο Ουώλτ ζήτησε από τον Φλόυντ Γκότφρεντσον να αναλάβει προσωρινά το σχέδιο μέχρι να βρεθεί μόνιμος αντικαταστάτης. Ο Γκότφρεντσον είχε πει σε μια συνέντευξη που έδωσε πενήντα χρόνια αργότερα:

Ο Ντίσνεϋ μου ζήτησε να αναλάβω τα στριπ για δύο εβδομάδες, για να του δώσω τον χρόνο να βρει έναν άλλο σχεδιαστή. Στο τέλος του μήνα αναρωτιόμουν αν έψαχνε στα σοβαρά για να βρει κάποιον άλλον, επειδή είχα αρχίσει να απολαμβάνω αυτή τη δουλειά και ήθελα να συναχίσω. Δεν ξαναμιλήσαμε για το θέμα αυτό και συνέχισα να σχεδιάζω τα στριπ με τον Μίκυ για 45 ολόκληρα χρόνια, έως τη μέρα που βγήκα στη σύνταξη, την 1η Οκτωβρίου 1975!.

Πληθωρικό έργοEdit

Η πρώτη ιστορία που σχεδίασε ο Γκότφρεντσον ήταν η περιπέτεια Στην Κοιλάδα του Θανάτου και ήταν βασισμένη σε ένα σενάριο που είχε αρχίσει να γράφει ο Ντίσνεϋ. Η ιστορία ξεκινούσε ως κυνήγι θησαυρού με στοιχεία θρίλερ, ενσωματώνοντας κάποιες ιδέες από το καρτούν The Haunted House, και εξελίχθηκε σε σύγχρονο γουέστερν με σκηνικό την έρημο της ανατολικής Καλιφόρνιας. Οι επόμενες περιπέτειες διαδραματίζονται άλλοτε στο οικείο σκηνικό της επαρχιακής πόλης όπου ζουν ο Μίκυ και οι φίλοι του και άλλοτε σε μακρινά και εξωτικά μέρη.

Gottfredson 06.jpg

Ο Μίκυ ταξιδεύει μέχρι την Αφρική για να καταταγεί στη Λεγεώνα των Ξένων και στην καρδιά του ωκεανού για να συμπρωταγωνιστήσει σε μια ταινία με θέμα τις περιπέτειες του Ροβινσώνα Κρούσου, πετάει στους αιθέρες και καταδύεται στην άβυσσο, αντιμετωπίζοντας κάθε λογής αντιπάλους, από μικρομεσαίους παρανόμους τοπικής εμβέλειας μέχρι πειρατές, τρελούς επιστήμονες, κροίσους με ένοχα μυστικά και μια μεγαλοφυΐα του εγκλήματος, όπως το Μαύρο Φάντασμα, τον πιο χαρισματικό κακό των κόμικς με ήρωες του Ντίσνεϋ.

Πηγές ΈμπνευσηςEdit

Πηγή έμπνευσης για αυτές τις ιστορίες ήταν τόσο τα καρτούν του Ντίσνεϋ, όσο και οι μεγάλες επιτυχίες του Χόλλυγουντ:

Τα στριπ ήταν επηρεασμένα από τα καρτούν, αλλά και από τις μόδες και τις ταινίες της εποχής. Το καρτούν The Mad Doctor επηρέασε την ιστορία The Blaggard Castle, όμως οι τρελοί καθηγητές βασίζονται σε μια ταινία με τον Μπόρις Καρλώφ που είχα δει πρόσφατα", είχε πει ο Γκότφρεντσον. "Η ιστορία Mickey and the Seven Ghosts ήταν εμπνευσμένη από το καρτούν Lonesome Ghosts. Η ιστορία Editor in Grief ήταν εμπνευσμένη από τις γκανγκστερικές ταινίες της εποχής, όπως ο Σημαδεμένος και ο Άρχοντας του Εγκλήματος...

Χιούμορ και περιπέτειαEdit

Ο Γκότφρεντσον ξεκίνησε την καριέρα του στα κόμικς με την δύσκολη αποστολή να μεταφέρει ένα αστέρι του σινεμά στα καρέ της Ένατης Τέχνης. Ήδη από τις πρώτες του ιστορίες, έδωσε ολοκληρωμένη προσωπικότητα στον κεντρικό του ήρωα, αλλά και στους συμπρωταγωνιστές του, από την Μίννι, τον Οράτιο και την Κλάραμπελ έως τον Ντόναλντ, τον Γκούφυ και τα νέα μέλη του καστ που δημιούργησε ο ίδιος, όπως ο Επιθεωρητής Ο'Χάρα και ο Ήτα Βήτα. Συνδυάζοντας το κέφι των καρτούν με το ύφος των δραμάτων του βωβού κινηματογράφου και με την γοτθική ατμόσφαιρα των ταινιών τρόμου και των φιλμ νουάρ της δεκαετίας του 1930, ο Γκότφρεντσον έδωσε την ευκαιρία στον Μίκυ να γίνει ένας ήρωας παντός καιρού που μπορεί να πρωταγωνιστήσει σε κάθε είδους ιστορία.

6a00d8341c684553ef0133f28956ff970b-500wi.jpg

Όμως, η πιο καθοριστική συμβολή του στην ιστορία των κόμικς ήταν η επίδραση που άσκησε στους συναδέλφους και τους επιγόνους του που μετέφεραν το ντισνεϋκό κόμικς από τις εφημερίδες στα περιοδικά. Πολλά χρόνια αργότερα, ο Καρλ Μπαρκς επισήμανε την καθοριστική σημασία αυτής της επίδρασης:

Μου άρεσαν οι ιστορίες με τον Μίκυ επειδή είχαν χιούμορ. Αν κοιτάξετε τις δικές μου ιστορίες, θα δείτε ότι προσπαθούσα να ακολουθήσω το μοντέλο που είχε καθιερώσει ο Γκότφρεντσον, όταν έβαζε τον Μίκυ και την παρέα του να μπλέκουν σε κωμικές καταστάσεις, ενώ είχαν σοβαρά προβλήματα. Τους έβαζε να λύνουν τα προβλήματά τους με αστείο τρόπο... Πάντα συνέβαινε κάποιο εξωφρενικό γεγονός. Νομίζω ότι διαβάζοντας αυτές τις ιστορίες έβαλα αυτομάτως τις βάσεις για τον τρόπο που θα έγραφα εγώ!

Η πιο σημαντική προσφορά του Γκότφρεντσον στην Ένατη Τέχνη είναι αυτό το μείγμα δράσεις και χιούμορ στις κωμικές περιπέτειες με ανθρωπόμορφα ζωάκια, που έμελλε να γίνει το σήμα κατατεθέν του ντισνεϋκού κόμικς.  

Also on FANDOM

Random Wiki