FANDOM

ΓενικάEdit

Το 1988 κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το ΚΟΜΙΞ, ένα μηνιαίο περιοδικό αφιερωμένο στις κλασικές ιστορίες που έγραψε και σχεδίασε ο Καρλ Μπαρκς. Στην πορεία, βέβαια, προστέθηκαν κι άλλοι σπουδαίοι δημιουργοί, όπως ο Ντον Ρόσα, ο Ντάαν Γίππες και ο Ρομάνο Σκάρπα. Το ΚΟΜΙΞ είναι ένα περιοδικό που περιλαμβάνει κυρίως ιστορίες με τα «παπιά» της Λιμνούπολης, όμως συμπεριλαμβάνονται, επίσης, ορισμένες κλασικές ιστορίες του Μίκυ Μάους από τον Φλόυντ Γκότφρεντσον και τον Πωλ Μάρρυ, καθώς και κάποιες λιγότερο απουδαίες από άλλους δημιουργούς. Καθώς η ύλη και οι σελίδες του περιοδικού αυξάνονταν, προστέθηκαν ιστορίες δημιουργών όπως ο Βίκαρ, ο Ουίλλιαμ Βαν Χορν, ο Μάρκο Ρότα, ο Τζόρτζιο Καβατσάνο, ο Ντάνιελ Μπράνκα και ο Τόνυ Στρομπλ.

Κορυφαίες και Διαχρονικές ΙστορίεςEdit

00-cash-flow1
Κάποιες από τις ιστορίες του περιοδικού, ειδικά οι ιστορίες του Μπαρκς, έχουν έναν διδακτικό τόνο τόσο άρτιο δοσμένο που πολλές φορές περνά απαρατήρητος. Αυτός είναι ένας από τους λόγους που το ΚΟΜΙΞ «φιλοξενεί» κατά καιρούς τέτοιες ιστορίες, οι οποίες διαθέτουν μια διαχρονικότητα. Οι ιστορίες του Μπαρκς ακόμα και σήμερα, μισό και παραπάνω αιώνα από τότε που δημιουργήθηκαν, διαβάζονται άνετα και το περιεχόμενό τους αντιστοιχίζεται και στη σημερινή εποχή. Άλλες ιστορίες με δυνατό αντίκτυπο είναι αυτές του Ντον Ρόσα, γεμάτες περιπέτεια και πραγματικές ιστορικές πληροφορίες. Άλλες σημαντικές ιστορίες του περιοδικού περιλαμβάνουν ορισμένες των Φλόυντ Γκότφρεντσον, Ντάαν Γίππες και Ρομάνο Σκάρπα. Αν και η συχνότητα εμφάνισης κορυφαίων και κλασικών ιστοριών στο περιοδικό άρχισε να φθήνει με τα χρόνια, τον τελευταίο καιρό το επιτελείο του περιοδικού έφερε έναν νέο αέρα αρτιότητας και διαχρονικότητας, χάρη στην ένταξη μοντέρνων ιστοριών της λεγόμενης «Νεοϊταλικής Σχολής Ντίσνεϋ» από δημιουργούς, όπως ο Κάστυ και ο Πάολο Μοττούρα, οι οποίοι φέρουν τα απαραίτητα προσόντα για να ενταχθούν στο «πάνθεο των κλασικών δημιουργών».

Ιστορίες των Τελευταίων ΕτώνEdit

Α' ΠερίοδοςEdit

Komixlogo

Τα τελευταία χρόνια της Α' Περιόδου του περιοδικού, έμπαιναν ιστορίες του Ντον Ρόσα, σε κάποιες περιπτώσεις, αλλά, γενικά, δημοσιεύονταν ιστορίες νέων δημιουργών, κυρίως Δανών, οι οποίες υστερούσαν σε ποιότητα σεναρίου και σχεδίου. Ορισμένες φορές, την ποιοτική πτώση φρέναραν ιστορίες, όπως ο Δράκουλας και ο Επικός Μίκυ. Δεδομένη ήταν, επιπλέον, η ύπαρξη μιας δεκασέλιδης ιστορίας του Καρλ Μπαρκς στο τέλος κάθε τεύχους, προκειμένου να μη χαθεί η ταυτότητα του περιοδικού. Το ΚΟΜΙΞ έπαψε να κυκλοφορεί στις 23 Αυγούστου 2013, έχοντας χάσει τη μοναδικότητα για την οποία θεωρούνταν συλλεκτικό.

Β' ΠερίοδοςEdit

Newkomix2logo

Αφού η Καθημερινή άρχισε ξανά την έκδοση των περιοδικών Ντίσνεϋ, στις 30 Ιουλίου 2014 επανακυκλοφόρησε το περιοδικό ΚΟΜΙΞ με κύρια ιστορία τον Μόμπυ Ντικ. Αντίθετα με το πρώτο τεύχος της Α' Περιόδου του περιοδικού, στο οποίο «φιλοξενούνταν» ένας κλασικός Αμερικανός δημιουργός, στο αντίστοιχο της Β' Περιόδου το ξεκίνημα έγινε με δυο δημοφιλείς Ιταλούς δημιουργούς της «Νεοϊταλικής Σχολής». Ενώ, αρχικά, η κύρια ύλη του περιοδικού της Β' Περιόδου απαρτιζόταν από ποιοτικές ιστορίες ιταλικής προέλευσης και αδημοσίευτες του Μπαρκς, έχουν κατακλύσει, πλέον, το περιοδικό επαναδημοσιεύσεις κορυφαίων ιστοριών του Ρόσα και πολυάριθμες συνοδευτικές χαμηλής ποιότητας, κυρίως Δανών δημιουργών, ενώ η ύπαρξη της Μεγάλης Βιβλιοθήκης Disney έχει εκτοπίσει τον Μπαρκς από την ύλη του περιοδικού.

Ιστορίες Έξω από τα Πλαίσια της ΝτίσνεϋEdit

Το Διαστημικό ΤσίρκοEdit

Spacecircus

Το λογότυπο της σειράς Space Circus

Το ΚΟΜΙΞ, από το τεύχος 158 έως το 161, δημοσίευσε σε τέσσερα επεισόδια των 24 σελίδων την ιστορία Space Circus (Το Διαστημικό Τσίρκο) σε σενάριο του Μαρκ Έβανιερ και σχέδιο του Σέργιο Αραγονές.

Ο πρωταγωνιστής της σειράς αυτής είναι ένα απλό αγόρι, που του αρέσουν τα βιντεοπαιχνίδια και έχει το όνομα Τοντ. Συναντά, κατά λάθος, ένα διαστημόπλοιο-τσίρκο που προσεδαφίστηκε στη Γη και, γεμάτος περιέργεια, επιβιβάζεται σε αυτό. Αυτή είναι η απαρχή μιας τρελής ξενάγησης στο διάστημα, κατά την οποία θα βρεθεί ενάντια στους πειρατές του διαστήματος!

ΓκρουEdit

Groo

Ο Γκρου

Rufferto

Ο Ρουφέρτο

Γκρου και ΡουφέρτοςEdit

Από το ΚΟΜΙΞ 163 έως το 166, δημοσιεύτηκε η σειρά ιστοριών Γκρου και Ρουφέρτος, που αποτελείται από 4 επεισόδια των 24 σελίδων. Είναι σε σενάριο του Μαρκ Έβανιερ και σχέδιο του Σέργιο Αραγονές. Αφηγούνται τις περιπέτειες του ατζαμή Γκρου και του πιστού του σκύλου, Ρουφέρτο.

Γκρου - Οι Πειρατές του ΣάλγκαριEdit

Στο τεύχος 175, δημοσιεύτηκε η αυτοτελής ιστορία 22 σελίδων, σε σενάριο και σχέδιο των ίδιων δημιουργών, Οι Πειρατές του Σάλγκαρι, στην οποία ο Γκρου έρχεται αντιμέτωπος με πειρατές.

Γκρου - Το ΦυλαχτόEdit

Από το ΚΟΜΙΞ 174 έως το 176, δημοσιεύτηκε σε τρία επεισόδια των 22 σελίδων η σειρά Το Φυλαχτό. Ο Γκρου βρίσκει ένα πανίσχυρο φυλαχτό, που μπορεί να εκπληρώσει όλες τις επιθυμίες του κατόχου του.

Also on FANDOM

Random Wiki