FANDOM

 Η ιστορία "Χριστούγεννα στην Παραγκούπολη" αποτελεί μια μεγάλη πολυσέλιδη περιπέτεια που έγραψε και σχεδίασε ο Καρλ Μπαρκς το 1952.

ΠερίληψηEdit

Ο Ντόναλντ, τα ανιψάκια και η Νταίζυ θέλουν να χαρίσουν ένα τραινάκι στα παιδιά της Παραγκούπολης, μιας φτωχογειτονιάς, το οποίο κοστίζει πενήντα δολλάρια. Δοκιμάζουν να τα ζητήσουν από τον θείο Σκρουτζ, εκείνος όμως αρνείται πεισματικά. Χάρη σε μια δεκάρα, όμως, βρίσκει το μάθημά του μια και καλή, γιατί τα λεφτά του χάνονται σε ένα μεγάλο σπήλαιο...

ΥπόθεσηEdit

Τα ανιψάκια γυρίζοντας από το σχολείο περνούν από την Παραγκούπολη, μια φτωχογειτονιά της Λιμνούπολης. Εκεί όλα τα παιδιά όπως φαίνεται θα περάσουν δυστυχισμένα Χριστούγεννα. Η λύση έρχεται όταν τα ανίψια συναντούν την Νταίζυ και αποφασίζουν μαζί να τα βοηθήσουν μαζεύοντας πενήντα δολλάρια, εικοσιπέντε για γαλοπούλες και εικοσιπέντε για.. ένα τραινάκι. Τα λεφτά αυτά τα ζητούν από τον Ντόναλντμ του οποίου όμως τα οικονομικά βρίσκνται σε πενιχρή κατάσταση. 

Αρχείο λήψης (55)

Τα ανιψάκια περνούν από την Παραγκούπολη

Έτσι αποφασίζει να πάει να τα ζητήσει από τον θείο Σκρουτζ... Ο Σκρουτζ φυσικά αρνείται θεωρώντας το τραινάκι των παιδιών ανοησία. Τέλος υπόσχεται να δώσει στον Ντόναλντ εικοσιπέντε δολλάρια, αν εκείνος καταφέρει να μαζέψει τα άλλα εικοσιπέντε. Ο Ντόναλντ δίνει τα πέντε δολλάρια που είχε στην άκρη για να αγοράσει δώρο στα ανιψάκια του. Εκείνα κάνουν το ίδιο. Οι μικροί εξερευνητές καθαρίζουν το χιόνι από τις αυλές και μαζεύουν πέντε δολλάρια. Η Νταίζυ πουλάει ένα κέντημα για άλλα πέντε. Έτσι τώρα έχουν είκοσι δολλάρια και πρέπει να βρουν άλλα πέντε για να συμπληρώσουν το ποσό που θέλει ο Σκρουτζ. 

Ο Ντόναλντ δοκιμάζει να μεταμφιεστεί σε Ιάκωβο Μακ Ντακ, για να μαλακώσει την καρδιά του Σκρουτζ με μια δακρύβρεχτη ιστορία. Όχι μόνο όμως δεν του ραγίζει την καρδιά, αλλά κινδυνεύει να χάσει και οχτώ χιλιάδες τριακόσια εικοσιέξι δολλάρια που χρωστούσε ο Ιάκωβος στον Σκρουτζ. Τελικά ο Ντόναλντ καταφέρνει να μαζέψει πέντε δολλάρια από τον Σκρουτζ τρομάζοντάς τον με ένα ποντίκι. Βάζει όμως τα λεφτά στην ίδια τσέπη του πανοφωριού του με το ποντίκι...  Ο Ντόναλντ απογοητευμένος που έχασε τα χρήματα κάθεται σε ένα παγκάκι και πετάσει το καπέλο του κάτω. Κάποιος περαστικός του δίνει ένα δολλάριο, νομίζοντάς τον για ζητιάνο, και έτσι ο Ντόναλντ κάθεται λίγο ακόμα εκεί. Περνώντας ο Σκρουτζ μαθαίνει για την απασχόληση του ανιψιού του και αποφασίζει κι αυτός να κάτσει λίγο εκεί για να βγάλει κέρδος. Ο Ντόναλντ φεύγει θυμωμένος. 

Barks2

Ο Σκρουτζ υποδέχεται τον Ντόναλντ

Ξαφνικά βλέπει τον τυχεράκια Γκαστόνε, ο οποίος καταφέρνει με την βοήθεια ενός πυρακτωμένου κέρματος καταφέρνει να βρει ένα ολόκληρο πορτοφόλι θαμμένο στο χιόνι και χαρίζει στον Ντόναλντ τα τέσσερα δολλάρια που του μένουν. Έπειτα ζητάει από τον Γκαστόνε να του δώσει το νόμισμα που του πέταξαν. Αυτό το νόμισμα ρίχνει ως ελεημοσύνη στον θείο Σκρουτζ για να σπάσει πλάκα. Αυτό το νόμισμα όμως στάθηκε η καταστροφή του! Όταν ο Σκρουτζ επιστρέφει στο θησαυροφυλάκιό του και προσθέτει το κέρμα στην δεξαμενή του, ακούγεται ένας υπόκωφος θόρυβος και τα χρήματα καταρρέουν μέσα σε ένα απύθμενο σπήλαιο στα έγκατα της γης!

Οι επιστήμονες έδωσαν την λύση. Το θησαυροφυλάκιο του Σκρουτζ είχε χτιστεί πάνω σε ένα τεράστιο σπήλαιο. Ο μεγάλος όγκος των χρημάτων έκανε την οροφή του να καταρρεύσει και τα χρήματα πήγαν σε ένα σπήλαιο με πολύ βάθος. Το χειρότερο όμως είναι πως κάτω από τα χρήματα υπάρχει ένα πολύ λεπτό στρώμα βράχου που με τον παραμικρό κραδασμό θα σπάσει και τα χρήματα θα καταλήξουν σε ένα βάραθρο με κινούμενη άμμο. Το χρήμα του Σκρουτζ λοιπόν είναι ξεγραμμένο, γιατί δεν υπάρχει τρόπος πρόσβασης χωρίς να προκληθούν κραδασμοί! Το χειρότερο όμως είναι πως δεν μπορεί να δώσει τα εικοσιπέντε δολλάρια που χρειάζονται ο Ντόναλντ και η Νταίζυ και τα παιδιά της Παραγκούπολης θα περάσουν και πάλι άσχημα Χριστούγεννα...

Ξαεκασ

Ο Ντόναλντ αποφασίζει να μεταμφιεστεί σε Ιάκωβο

Ο Σκρουτζ μπαστακώνεται στο σπίτι του Ντόναλντ μέχρι να δώσουν την λύση τα ανιψάκια, τα οποία προτείνουν να εξερευνήσουν ένα σπήλαιο κοντά στην Παραγκούπολη το οποίο είχαν ανακαλύψει το καλοκαίρι. Χωρίς χρονοτριβές οι Ντακ εξερευνούν το σπήλαιο και βρίσκουν το λαγούμι ενός ασβού το οποίο οδηγεί κατευθυείαν στα χρήματα. Από εκεί όμως δεν χωράει να περάσει τίποτα! Τα ανιψάκια αναχωρούν για τους Μικρούς Εξερευνητές και ο Σκρουτζ κάθεται εκεί δυστυχισμένος να μυρίζει την μυρωδιά των χρημάτων του.

Σε λίγο τα ανιψάκια επιστρέφουν κουβαλώντας ένα παιδικό τραινάκι. Ναι, το ίδιο παιχνίδι που ο θείος Σκρουτζ απαξίωνε και θεωρούσε σαχλό, αυτό θα τον σώσει τώρα! Οι εύκαμπτες πλαιστικές ράγες γλιστρούν μέσα στην σήραγγα και το τρεμάκι πηγαινοέρχεται φορτωμένο χρήμα! Ως αμοιβή ο Σκρουτζ χαρίζει στα ανίψια του το πρώτο βαγόνι με χρήμα που θα βγει, το οποίο περιέχει εκατό χιλιάδες δολλάρια!

Έτσι στην Παραγκούπολη διοργανώνεται μια μεγάλη χριστουγεννιάτικη γιορτή με τόννους γλυκά, λιχουδιές, γαλοπούλες, στολισμένα έλατα, και μερικές ντουζίνες τραινάκια! Κι ο θείος Σκρουτζ; Αυτός θα περιμένει να ξεφορτώσει όλο του το χρήμα με την βοήθεια του τραίνου, πράγμα το οποίο σύμφωνα με τους υπολογισμούς του θα διαρκέσει... διακόσια εβδομηνταδύο χρόνια, έντεκα μήνες, τρεις εβδομάδες, δυο μέρες και κάτι ώρες!!!

ΠαρασκήνιοEdit

Η περιπέτεια αυτή έδωσε έμπνευση στον Ντον Ρόσα για να σχεδιάσει την ιστορία "Η Πρώτη Εφεύρεση" με τον Κύρο Γρανάζη, όπου φαίνεται πώς αντιμετωπίστηκε η μεγάλη καταστροφή του θείου Σκρουτζ. Ακόμα σε αυτήν την ιστορία κάνει την πρώτη του εμφάνιση ο Ιάκωβος Μακ Ντακ , θείος του Σκρουτζ, έστω και σε φωτογραφία.

ΔημοσιεύσειςEdit

Η ιστορία δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά στο ΚΟΜΙΞ #151, το 2001, δύο φορές στο Μεγάλο Μίκυ #65 και #149, επίσης το 2010 στον τέταρτο τόμο της Μεγάλης Βιβλιοθήκης του Καρλ Μπαρκς και στον τέταρτο τόμο της Μεγάλης Βιβλιοθήκης Disney.

ΕξώφυλλαEdit

Καρλ Μπαρκς Project
Barksg
Σελίδες του Project

Παπιάνθρωπος:

Scr

Καρλ Μπαρκς  · Καρλ Μπαρκς Φράσεις  · Ode to ducks - Το ποίημα του Μπαρκς  · ΚΟΜΙΞ και Μπαρκς  · Οι γνώμες των μελών για τον Καρλ Μπαρκς  · Μπαρκς - Οι απαγορεύσεις  · Μπαρκς - Βινιέτες  · Μπαρκς - Μουσεία  · Γκάρε Μπαρκς

Μελέτες:

Hdl

Γάτες  · Γέτι  · Δράκοι  · Θαλάσσια Φίδια  · Σκυλιά  · Φαντάσματα  · Χήνες  · Θρυλικοί Άνθρωποι  · Κοτόπουλα  · Μυθικοί Κόσμοι  · Βόμβες και Πύραυλοι

Χαρακτήρες:

Fli
Mag
Gla

Σκρουτζ Μακ Ντακ  · Γκαστόνε Γκάντερ  · Νταίζυ Ντακ  · Κύρος Γρανάζης  · Ράτσετ Γρανάζης  · Μουργόλυκοι  · Μόργκαν Μουργόλυκος  · Χρυσοκούκης  · Μάτζικα Ντε Σπελ  · Χρυσή Γκόλντυ  · Κύριος Τζόουνς  · Οι Μικροί Εξερευνητές  · Τζων Ρόμπαξ  · Κορνήλιος Κουτ  · Γλίτσας Λέρας  · Έηπριλ, Μαίυ και Τζουν Ντακ  · Γλόμπος  · Μπλου Τυρκουάζ  · Φίσκερβιλ  · Οι Αδελφοί Ντάλτον  · Δεσποινής Ευταξία  · Βολκάνα Μακ Ντακ  · Mατίλντα Μακ Ντάκ  · Mπαρούτης Ντάκ  · Άνγκους "Μπουνάτσας" Μακ Ντακ  · Ιάκωβος Μακ Ντακ  · Κάπταιν Φουρτούνας Μακ Ντακ  · Σχίζας Ντακ  · Δάφνη Ντακ  · Μπούφαλο Μπιλ  · Ποντικομούρης  · Λούκυ Κούτ  · ??? Ντακ  · Φούλα Ζούλα  · Mπόμπυ Το Ζόμπι  · Ο Δήμαρχος της Λιμνούπολης  · Σκότυ  · Μπλακτζακ  · Ξεφτέρης  · Σπίθας  · Πόνθε ντε Λεόν  · Ο μονόκερος  · Ο Τζο από την Σιγκαπούρη  · Μοσχάρης Μακρυχόρταρος  · Μαχαραγιάς του Γιαχαραντάν  · Δονάλδο Ελ Κουάκο  · Σκότλαντ Μακ Γιαρντ  · Τζώρτζια Μπομπότα  · Γκαστόν Τριχογένης  · Αργύρης Χήνος  · Πριγκίπισσα Βουτατηνστηνσκάφη  · Γιέτι  · Χθόνιοι και Υπόγειοι  · Κυρία Τζόουνς

Ιστορίες:

Bea
Gyr

Τοποθεσίες:

Don
Gra

Αντικείμενα:

Woo
Dai

Τόμοι:

Η Μεγάλη Βιβλιοθήκη Disney  · ΚΟΜΙΞ CARL BARKS 10X10  · Οι επίγονοι του Καρλ Μπαρκς

Πίνακες:

Στριπ και Σχέδια:

Τα στριπ του Μπαρκς  · Τα Μοναδικά Σχέδια του Μπαρκς (1940)  · Τα Μοναδικά Σχέδια του Μπαρκς (1950)  · Τα Μοναδικά Σχέδια του Μπαρκς (1960)  · Τα Μοναδικά Σχέδια του Μπαρκς (1970)  · Τα Μοναδικά Σχέδια του Μπαρκς (1980)  · Τα Μοναδικά Σχέδια του Μπαρκς (1990)  · Τα Μόντελ Σητ του Μπαρκς

Σημαντικοί επίγονοι

Ντον Ρόσα  · Ρομάνο Σκάρπα  · Βίκαρ  · Μάρκο Ρότα  · Ουίλλιαμ Βαν Χόρν  · Ντάαν Γίππες  · Σήζαρ Φεριόλι