FANDOM

Η ιστορία Το Χρυσόμαλλο Δέρας είναι μια πολυσέλιδη ιστορία που έγραψε και σχεδίασε ο Καρλ Μπαρκς τον Ιούνιο του 1955 η οποία δημοσιεύθηκε τον Δεκέμβριο του ίδιου έτους. Στην χώρα μας την είδαμε για πρώτη φορά στο ΚΟΜΙΞ 83. ‘

ΠερίληψηEdit

Ο θείος Σκρουτζ ξεκινάει να βρει το χρυσόμαλλο δέρας αλλά οι μυθικές Άρπυιες τον απαγάγουν δυσχεραίνοντας την κατάσταση, ενώ και ο δράκος που φυλάει το δέρας είναι ακοίμητος...

ΥπόθεσηEdit

Ο Σκρουτζ Μακ Ντακ έχει αποφασίσει πως ήρθε η ώρα να αποκτήσει ένα ένδυμα αντάξιο του κύρους του, οπότε πηγαίνει στον ράφτη για να ζητήσει ένα ύφασμα από χρυσό. Ο άντρας όμως του λέει πως κάτι τέτοιο δεν γίνεται και μόνο με το χρυσόμαλλο δέρας θα μπορούσε ποτέ να συμβεί. Ο μεγιστάνας απογοητεύεται, όταν προσέχει πως κάποιος τον ακολουθεί.

Μολονότι επιστρατεύει την βοήθεια μέχρι και του Ντόναλντ για να ξεφύγει από τον διώκτη του εκείνος καταφέρνει να τον βρει και του δείχνει μια κλωστή από το δέρας, λέγοντας του πως θα μπορούσε να τον πάει εκεί που είναι, σε αντάλλαγμα με μερικές μπάρες χρυσού. Ο Σκρουτζ είναι σκεπτικός, οπότε ο μυστηριώδης άντρας τον πηγαίνει στο πλοίο του, όπου γνωρίζει και τους αδερφούς του, οπότε πείθεται και επιστρέφει στο θησαυροφυλάκιο για να πάρει τον χρυσό.

Χρυσόμαλλο1

Ο ξένος παρουσιάζει τρίχες από το Χρυσόμαλλο Δέρας στον Σκρουτζ...

Ο Ντόναλντ και τα ανιψάκια παράλληλα έχουν ακολουθήσει τον θείο τους και βλέπουν μυστηριώδη πράγματα, αλλά δεν μπορούν να μεταπείσουν τον Σκρουτζ από το να ξεκινήσει για την Κολχίδα, για να βρει το ύφασμα. Αφού φέρνει στο πλοίο τις ράβδους οι ναύτες τον απαγάγουν, όπως και τον Ντόναλντ, που τον ακολουθεί και βγάζοντας τις μεταμφιέσεις τους αποδεικνύεται ότι είναι οι μυθικές Άρπυιες, οι οποίες θέλουν τον Σκρουτζ να γίνει ο κριτής του διαγωνισμού μαγειρικής τους, από τον οποίο θα ανακηρυχθεί η βασίλισσα τους.

Χρυσόμαλλο2

Οι Άρπυιες παγιδεύουν τον Σκρουτζ και τον Ντόναλντ!

Έτσι, τους παίρνουν και τους πηγαίνουν στα λημέρια τους, στην Κολχίδα στην Ασία, όπου τους φυλακίζουν. Οι Χιούη, Λιούη και Ντιούη Ντακ καταλαβαίνουν ότι κάτι δεν πάει καλά και αφού βλέπουν τους θείους τους να πετάνε μακριά στα χέρια των μυθικών γυναικών μπαίνουν σε ένα αεροπλάνο και ξεκινούν κι αυτοί για την Κολχίδα, ώστε να τους σώσουν.

Ο Σκρουτζ μαθαίνει από τις Άρπυιες πως το χρυσόμαλλο δέρας βρίσκεται πολύ κοντά, αλλά το φυλάει ένας ακοίμητος δράκος, οπότε δεν μπορεί να το πάρει, ενώ είναι αναγκασμένος να γίνει ο επίσημος δοκιμαστής των φαγητών που ετοιμάζουν οι μέγαιρες. Οι γυναίκες διοργανώνουν έναν διαγωνισμό μαγειρικής, ετοιμάζοντας τα απαίσια φαγητά τους και όποια αποσπάσει την νίκη θα γίνει η καινούργια βασίλισσα, όμως μια Άρπυια αποφασίζει να το παίξει πονηρά.

Χρυσόμαλλο3

Ο μεγιστάνας δοκιμάζει τις απαίσιες συνταγές των Άρπυιων!

Συμφωνεί έτσι με τον μεγιστάνα πως εάν την βγάλει νικήτρια θα τον βοηθήσει να διαφύγει και να πάρει και το χρυσόμαλλο δέρας, με τον Σκρουτζ φυσικά να δέχεται. Πράγματι, αυτή γίνεται βασίλισσα και αφού αφήνει τον Σκρουτζ και τον Ντόναλντ να δραπετεύσουν τους λέει και πως θα φτάσουν στο χρυσόμαλλο δέρας, που βρίσκεται σε ένα ερειπωμένο παλάτι εκεί κοντά.

Σχεδόν αμέσως το μετανιώνει όμως και τους στήνει μια παγίδα, με αποτέλεσμα όταν μπουν στο παλάτι οι υπόλοιπες Άρπυιες να τους πάρουν χαμπάρι και να αρχίσουν να τους βομβαρδίζουν με φρούτα. Εκείνη την ώρα όμως επεμβαίνουν τα ανιψάκια που έχουν φτάσει στην Κολχίδα και με ρουκέτες και πυροτεχνήματα τρέπουν σε φυγή τις τρομαγμένες Άρπυιες.

Χρυσόμαλλο4

Τα παπιά βρίσκουν το δέρας!

Τα παπιά συνεχίζουν έτσι την αναζήτηση του μυθικού δέρατος, το οποίο σύντομα βρίσκουν, ενθουσιάζοντας τον Σκρουτζ, που πετάει από την χαρά του. Έχουν όμως ξεχάσει τον δράκο που φρουρεί το ύφασμα, ο οποίος κάνει μια χαψιά τον μεγιστάνα, αλλά τα παιδιά χάρη στο βιβλίο των Μικρών Εξερευνητών μαθαίνουν ότι με την χρήση πιπεριού ο δράκος φταρνίζεται.

Χρυσόμαλλο5

Τα ανιψάκια κοιμίζουν τον ακοίμητο δράκο...

Πράγματι, το πιπέρι κάνει τον δράκο να φταρνιστεί, οπότε ο Σκρουτζ ελευθερώνεται, όμως το ζώο δεν έχει πει την τελευταία του λέξη και τους εγκλωβίζει σε ένα μικρό δωμάτιο στο παλάτι. Προκειμένου να τον κοιμήσουν για να διαφύγουν του απλώνουν στα μάτια του το δέρας, το οποίο τον ρίχνει σε βαρύ ύπνο, επιτρέποντας τους να διαφύγουν και να γυρίσουν στην Λιμνούπολη. Στο τέλος, ο Σκρουτζ ψάχνει στα σκουπίδια για το παλιό του πανωφόρι, καθώς αυτό από το χρυσόμαλλο δέρας του έχει παγώσει την πλάτη!

ΠαρασκήνιοEdit

Στην ιστορία Το Χρυσόμαλλο Δέρας ο Καρλ Μπαρκς εμπνέεται από έναν ακόμη αρχαίο ελληνικό μύθο και συγκεκριμένα από αυτόν του Ιάσονα και των Αργοναυτών, που αναζήτησαν το χρυσόμαλλο δέρας. Σύμφωνα με τον μύθο ο Ιάσονας χρειαζόταν το δέρας για να πάρει πίσω τον θρόνο που του είχε πάρει πίσω ο αδερφός του Πελίας κι έτσι με το πλοίο του, την Αργώ κι ένα τσούρμο έμπιστους ναύτες ξεκινήσει να το πάρει. Χάρη και στην βοήθεια της Μήδειας, της κόρης του βασιλιά στον οποίο άνηκε το δέρας ο Ιάσονας κατάφερε να το πάρει και να φύγει από την Κολχίδα θριαμβευτής.

ΛογοκρισίαEdit

Στην πρωτότυπη έκδοση της ιστορίας του Καρλ Μπαρκς, στο περιοδικό Uncle Scrooge 12, τον Δεκέμβριο του 1955, οι Άρπυιες είχαν το όνομα Larkies, αντί του σωστού Harpies. Ο Μπαρκς είχε φυσικά χρησιμοποιήσει τον δεύτερο όρο, αλλά ένα μέλος του επιτελείου της εκδοτικής Dell για την οποία δούλευε νόμιζε πως η λέξη σήμαινε και αλήτης, οπότε του ζήτησε να την αλλάξει. Ο όρος Larkies σημαίνει μεταφορικά παχνιδιάρης και πρόσχαρος, οπότε η λέξη εγκρίθηκε από το επιτελείο.

Us cbdl 14p192 001

Τα δύο καρέ του Μπαρκς που λογοκρίθηκαν και άλλαξαν.

Η ιστορία υπέστη και άλλες σημαντικότερες αλλαγές στο σχέδιο, αφού ο Μπαρκς θυμόταν πως είχε αναγκαστεί να ξανασχεδιάσει δύο από τις σελίδες της ιστορίας. Από την αρχική εκδοχή του Χρυσόμαλλου Δέρατος σώζονται πλέον μόνο δύο καρέ, το πρώτο και το τρίτο της δέκατης έκτης σελίδας. Στα δύο αυτά καρέ οι εκδότες θεώρησαν ότι οι Άρπυιες φέρονται μανιακά και ζήτησαν από τον σχεδιαστή να απαλύνει την προσωποποίηση τους, ώστε να μην φαίνεται ότι πάσχουν από κάποια ψυχολογική διαταραχή. Τα δύο αυτά καρέ παρουσιάζονται ακριβώς από πάνω, στην πρωτότυπη αγγλική τους γλώσσα, όπου μπορεί ακόμα να διακριθεί ο όρος Harpies, που, όπως προαναφέρθηκε, εγκαταλείφθηκε.

ΠαπιοπεριπέτειεςEdit

Στην ιστορία του Μπαρκς βασίζεται το ομότιτλο επεισόδιο από την σειρά Παπιοπεριπέτειες, που προβλήθηκε για πρώτη φορά στις 21 Οκτωβρίου 1987. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι παραγωγοί ξανάδωσαν στις Άρπυιες το πραγματικό τους όνομα και ότι στο επεισόδιο αυτό ο Λούντβιχ Φον Ντρέηκ κάνει την μοναδική του εμφάνιση στην σειρά.

ΕξώφυλλαEdit

Καρλ Μπαρκς Project

Παπιάνθρωπος:

Καρλ ΜπαρκςΚατάλογος ΙστοριώνΒινιέτεςΜουσείαΓκάρε Μπαρκς

Οικογένεια Ντακ, Οικογένεια Μακ Ντακ, Οικογένεια Κουτ:

Φίλοι του Ντόναλντ και του Σκρουτζ:

Εχθροί:

Άλλοι Χαρακτήρες:

Ιστορίες:

Τοποθεσίες:

Αντικείμενα:

Τόμοι:

Πίνακες:

Οι λιθογραφίες του Καρλ Μπαρκς  · Πίνακες του Καρλ Μπαρκς (1971-1972)  · Πίνακες του Καρλ Μπαρκς (1973-1974)  · Πίνακες του Καρλ Μπαρκς (1975-1976)  · Πίνακες του Καρλ Μπαρκς (1980-1989)  · Πίνακες του Καρλ Μπαρκς (1991-1997)

Στριπ και Σχέδια:

Τα στριπ του ΜπαρκςΤα Μόντελ Σητ του ΜπαρκςΤα Μοναδικά Σχέδια του Μπαρκς (1940)Τα Μοναδικά Σχέδια του Μπαρκς (1950)Τα Μοναδικά Σχέδια του Μπαρκς (1960)Τα Μοναδικά Σχέδια του Μπαρκς (1970)Τα Μοναδικά Σχέδια του Μπαρκς (1980)Τα Μοναδικά Σχέδια του Μπαρκς (1990)