FANDOM

Η ιστορία Το Παπί που δεν Υπήρξε Ποτέ είναι μια επετειακή ιστορία που γράφτηκε και σχεδιάστηκε από τον Ντον Ρόσα για την εξηκοστή επέτειο του Ντόναλντ Ντακ.

ΠερίληψηEdit

Είναι τα γένεθλια του Ντόναλντ και εκείνος, νιώθει ένα μηδενικό και έυχεται να μην είχε γεννηθεί. Ένα μαγικό τζίνι πραγματοποιεί την επιθυμία του και ο ήρωας τώρα περιπλανιέται σε μια Λιμνούπολη χωρίς τον εαυτό του, βλέπει την ελεεινή κατάσταση των αγαπημένων του προσώπων που τώρα δεν τον αναγνωρίζουν και τελικά συνειδητοποιεί την αξία του. Ένα ρεσιτάλ με χιούμορ και άκρως συγκινητικό φινάλε από το πενάκι του μεγάλου Ντον Ρόσα, ειδικά για την επέτειο των 60 χρόνων του Ντόναλντ! (1934-1994).

ΥπόθεσηEdit

Ο Ντόναλντ Ντακ ετοιμάζεται να πάει για άλλη μια φορά στην καινούρια του δουλειά. Το ηθικό του είναι πολύ χαμηλό. Στοιχηματίζει μάλιστα ότι θα έχει απολυθεί μέχρι το μεσημέρι. 

Πληγώνεται ακόμα περισσότερο, όταν βλέπει ότι τα ανιψάκια του έχουν ξεχάσει την επέτειο εκείνης της ημέρας, της 9ης Ιουνίου: Είναι τα γενέθλια του Ντόναλντ!!! Ο Ντόναλντ καταρρακώνεται και νιώθει ένα σκέτο μηδενικό.

Παπι1.jpg

Αναλογίζεται την σημασία του για τον κόσμο και βρίσκει ότι τίποτα δεν θα άλλαζε αν δεν υπήρχε: Ο θείος Σκρουτζ θα ήταν το ίδιο πλούσιος, η Νταίζυ το ίδιο όμορφη και κοκέτα, ο Κύρος το ίδιο έξυπνος, ο Γκαστόνε το ίδιο τυχεράκιας...

Παπι2.jpg

Ο Ντόναλντ φτάνει στην νέα του δουλειά. Θέλει να γίνει φύλακας στο Μουσείο της Λιμνούπολης. Ενώ συμπληρώνει την αίτηση, όμως, ο διευθυντής διαβάζει το χαρτί ανάποδα και αντί για 09 Ιουνίου βλέπει 60! Έτσι νομίζει πως ο Ντόναλντ είναι εξήντα χρονών, τον συνταξιοδοτεί πάραυτα και του χαρίζει και ένα αναμνηστικό ρολόι. Ο Ντόναλντ στέκεται απογοητευμένος ανάμεσα στα εκθέματα, όταν το ρολόι σπάει, τα ελατήρια τινάζονται και ο Ντόναλντ ρίχνει ένα βάθρο και τρώει στο κεφάλι ένα μεγάλο βάζο! 

Παπι3.jpg

Ενώ είναι αναίσθητος, ακούει μια παράξενη φωνή: "Ξύπνα αφέντη, από τον βαθύ σου λήθαργο! Η επιθυμίες σου είναι προσταγή για μένα!". Ο Ντόναλντ έκπληκτος βλέπει ένα παράξενα ντυμένο παπί, το οποίο εξηγεί πως στην πραγματικότητα είναι το μαγικό Τζίνι των Γενεθλίων, και ικανοποιεί μία επιθυμία αυτού που θα αγγίξει την μαγική λήκυθο την ημέρα των γενεθλίων του! Ο Ντόναλντ θεωρεί πως είναι φάρσα της Κρυμμένης Κάμερας και προσβάλλει το τζίνι. Όταν καταλαβαίνει όμως το λάθος του, απελπίζεται με την γκάφα του και εύχεται να μην είχε γεννηθεί. "Πες το κι έγινε!" είπε το τζίνι ! "Δεν έχεις γεννηθεί!".

Παπι4.jpg

Ο Ντόναλντ απορεί και βγαίνει έξω. Μένει όμως έκπληκτος: Η γειτονιά έχει υποβαθμιστεί εν ριπή οφθαλμού! Οι τοίχοι είναι βρώμικοι, γεμάτοι μουτζούρες, το μουσείο σφραγισμένο με σανίδες και κλειστό, ενώ σαν να μην έφταναν όλα αυτά έκλεψαν και το αμάξι του Ντόναλντ!

Παπι5.jpg
Ο Ντόναλντ βλέπει το ηλεκτρικό σαραβαλάκι της Γιαγιάς Ντακ και πλησιάζει για να της ζητήσει να τον πετάξει ως το πλησιέστερο αστυνομικό τμήμα για να αναφέρει την κλοπή. Στο τιμόνι, όμως, βρίσκει τον... Κύρο Γρανάζη! Ο εφευρέτης υποστηρίζει ότι έχει αγοράσει το αγρόκτημα και το αμάξι της Γιαγιάς Ντακ εδώ και χρόνια και πλέον ζει ως αγρότης. Εξηγεί στον Ντόναλντ πως ήταν παλιά λαμπρός εφευρέτης, αλλά μία από τις εφευρέσεις του, η Ακτίνα της Σκέψης, έδωσε μυαλό σε έναν λύκο, που άρχισε να κυνηγάει τον Κύρο για να τον φάει.

Ο Κύρος παρέσυρε τον λύκο στην ανεστραμμένη Ακτίνα της Σκέψης, όμως η Ακτίνα χτύπησε και τον ίδιο. Ο λύκος άρχισε να ξανασκέφτεται σαν λύκος, όμως το μυαλό του Κύρου υποβαθμίστηκε και έκτοτε δεν κατάφερε να ξαναεφεύρει τίποτα. Ο Ντόναλντ απορεί και θυμάται ότι ο έξυπνος λύκος δεν είχε πιάσει τον Κύρο, αλλά εκείνον, όμως ο Κύρος τού λέει πως δεν τον ξέρει, αν όμως είχαν γνωριστεί παλιά, του ζητάει να επισκευάσει ένα κουκλάκι, τον... Γλόμπο (!!!) που έχει πάψει να λειτουργεί εδώ και χρόνια. Ο Ντόναλντ απομακρύνεται νομίζοντας ότι ο Κύρος τρελάθηκε.

Πηγαίνει στο Θησαυροφυλάκιο του θείου Σκρουτζ για να τηλεφωνήσει από κει στην Αστυνομία δεν βρίσκει στην τσέπη του όμως ούτε λεφτά ούτε τα κλειδιά του αυτοκινήτου. Αντί για την Δεσποινίδα Ευταξία, βρίσκει ως γραμματέα την Γιαγιά Ντακ, η οποία επιβεβαιώνει την ιστορία του Κύρου για την πώληση του αγροκτήματος, και ενημερώνει τον άφωνο Ντόναλντ ότι πλέον το κτήριο δεν ανήκει στον Σκρουτζ Μακ Ντακ, αλλά στην Νταίζυ Ντακ, η οποία το έχει μετατρέψει σε κολοσσιαίο τυπογραφείο για να εκδίδει τα ρομαντικά μυθιστορήματα που έγραψε για να γεμίσει την μοναχική ζωή της. Ξαφνικά εμφανίζεται η Νταίζυ, ντυμένη στην τρίχα και με ξανθιά περούκα, η οποία πετά τον Ντόναλντ έξω με τις κλωτσιές. Τότε μόνο, όταν ο Ντόναλντ βλέπει και την επιγραφή στο Θησαυοφυλάκιο ("Μις Νταίζυ Α.Ε."), συνηδειτοποιεί ότι το τζίνι ήταν αληθινό και εκπλήρωσε την επιθυμία του: Ο Ντόναλντ Ντακ δεν γεννήθηκε ποτέ!

Παπι6.jpg

Κάτω από τον Λόφο Αμαξοφονιά, ο Ντόναλντ βρίσκει ένα αυτοκίνητο ίδιο με το δικό του, και καθώς τα κλειδιά ήταν στην μηχανή, το παίρνει και αρχίζει να περιπλανιέται στους δρόμους. Σε ένα στενό σοκάκι συναντά τον Πασχάλη, ο οποίος έχει αδυνατίσει κατά πολύ και διηγείται την δική του δραματική ιστορία: Ο θείος Σκρουτζ τον προσέλαβε για βοηθό (ήταν ο πλησιέστερος συγγενής του, αφού δεν υπήρχε ο Ντόναλντ), όμως την πρώτη μέρα της δουλειάς, αγόρασε μπιφτέκια από μια κυρία, πληρώνοντας με ένα νόμισμα που δανείστηκε από τον θείο Σκρουτζ. Η "κυρία" ήταν η Μάτζικα Ντε Σπελ και το "νόμισμα" ήταν η Τυχερή Δεκάρα του Σκρουτζ!!!

Ο θείος Σκρουτζ είχε τρέξει να την προλάβει, αλλά εκείνη έλιωσε την Δεκάρα στον Βεζούβιο, έφτιαξε ένα μαγικό φυλαχτό και σήμερα είναι η Πιο Πλούσια Πάπια στον Κόσμο. Ο Σκρουτζ όμως δεν είναι καν δεύτερος. Η απώλεια της δεκάρας του τον τσάκισε και ένας άλλος κροίσος, ο Σκληρόκαρδος Χρυσοκούκης, τον τύλιξε σε μια κόλλα χαρτί και του πήρε τα πάντα. Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, ο Χρυσοκούκης πήρε όλα τα λεφτά και τις επιχειρήσεις του Σκρουτζ στην Νότιο Αφρική, με αποτέλεσμα η Λιμνούπολη να χάσει τα έσοδα από τις επιχειρήσεις του Σκρουτζ και τους φόρους που πλήρωνε και να αρχίσει σιγά σιγά να μετατρέπεται σε μια ερειπωμένη πόλη φάντασμα! Ο Ντόναλντ ρωτάει πού μπορεί να βρει τον Σκρουτζ και ο Πασχάλης αποκαλύπτει μέσα σε ένα βαρέλι έναν παμβρώμικο, ταλαιπωρημένο, πάμφτωχο Σκρουτζ με σκισμένα ρούχα.

Παπι7.jpg

Ο Ντόναλντ φεύγει με το αμάξι, κοντεύοντας να τρελαθεί με τα χάλια των αγαπημένων του προσώπων. Και τότε αποφασίζει γελώντας σατανικά να πάει στον άσπονδο ξάδερφό του, τον Γκαστόνε Γκάντερ, και να γελάσει με την ψυχή του, αν έχει και εκείνος τα ίδια χάλια. Στο σπίτι του Γκαστόνε, ο Ντόναλντ δεν τον βρίσκει, αλλά μένει προ επλήξεως όταν αντικρίζει τρεις μικρούς χοντροχλαπακιάζουν τον αγλέωρα μπροστά στην τηλεόραση, οι οποίοι του ζητούν να αλλάξει κανάλι γιατί έχει χαλάσει το τηλεχειριστήριο και ισχυρίζονται ότι είναι ο Χιούη, ο Λιούη και ο Ντιούη!!!

Όπως λένε οι ίδιοι, μένουν με τον θείο τους τον Γκαστόνε από μικρά παπάκια (προτού γίνουν 300 κιλα έκαστος), και εκείνος είναι το πρότυπό τους: Όταν μεγαλώσουν, υποστηρίζουν πως θα γίνουν κι αυτοί τυχεράκηδες και αστέρες της τηλεόρασης. Ο Ντόναλντ προσπαθεί να τα βάλει στον ίσιο δρόμο, παροτρύνοντάς τα να ασχοληθούν με τα καθήκοντά τους ως Μικροί Εξερευνητές. Εκείνοι αντιγυρίζουν πως δεν είναι Μικροί Εξερευνητές και πως εκείνοι είναι ένα τσούρμο χαζοβιόληδες που όλη μέρα περιδιαβαίνουν στα όρη και τα βουνά και διαβάζουν ένα χαζοβιβλίο ("Διαβάζουν; Μπλιάχ!" αναφωνεί ένα ανιψάκι).

Παπι8.jpg
Παπι9.jpg
Ξαφνικά, μπαίνει στο σπίτι ο Γκαστόνε, που περνάει τον Ντόναλντ για τον υπάλληλο που έστειλε η ασφαλιστική εταιρία για την κλοπή του αυτοκινήτου του, το οποίο όλως παραδόξως ο κλέφτης άφησε έξω από το σπίτι. Ο Γκαστόνε όμως, δεν νιώθει πίκρα και απογοήτευση, όπως ήλπιζε ο Ντόναλντ, αλλά δεν σκοτίζεται καθόλου για ένα σαράβαλο που είχε κερδίσει πριν από δέκα χρόνια. Την ίδια μέρα κέρδισε μόλις τρεις ολοκαίνουριες λιμουζίνες!

Ο Γκαστόνε υπερηφανεύεται ότι είναι το πιο ευτυχισμένο παπί του κόσμου και ο Ντόναλντ πάει να σκάσει από το κακό του, όταν ο Γκαστόνε συνειδητοποιεί ότι ο Ντόναλντ είναι ο κλέφτης και φωνάζει στους αστυνομικούς να τον πιάσουν. Ο Ντόναλντ το βάζει στα πόδια αλλά τον σταματούν δύο... Μουργόλυκοι, οι οποίοι έγιναν όργανα της τάξης όταν φαλίρισε ο Σκρουτζ, ενώ ο αδερφός τους δήμαρχος. Οι ίδιοι ζουν χάρη στο μπαξίσι. Ο Ντόναλντ ξαναορμαει στο αμάξι του Γκαστόνε και φεύγει γκαζωμένος, αλλά οι Μουργόλυκοι βρίσκονται στο κατόπι του.

Παπι10.jpg

Ο Ντόναλντ συνειδητοποιεί το μεγεθος του λάθους του και καταλαβαίνει πόσο σημαντικός είναι για τους άλλους. Σε μια προσπάθεια να διορθώσει το χάος, επιστρέφει πίσω στο Μουσείο της Λιμνούπολης. Τα φρένα του αμαξιού χαλάνε και ο Ντόναλντ γκρεμίζει με την εντυπωσιακή του είσοδο το μισό μουσείο. Τρέχει δίπλα στο βάθρο με την λήκυθο, όμως συνειδητοποιεί ότι είχε το δικαίωμα για μόνο μια ευχή και δεν μπορεί να κάνει άλλη. Το τζίνι όμως τού εξηγεί ότι δικαιούται μια ευχή για κάθε φορά που τρίβει την λήκυθο την ημέρα των γενεθλίων του! Ο Ντόναλντ αμφιβάλλει, το τζίνι όμως τον παρακινεί να τρίψει ξανά την λήκυθο γιατί έχει μαντέψει ήδη την επιθυμία του. Ο Ντόναλντ φέρνει αντιρρήσεις λέγοντας πως την τελευταία φορά δεν έτριψε την λήκυθο, αλλά την έφαγε στο κεφάλι. Εν τω μεταξύ, οι ένστολοι Μουργόλυκοι τον έχουν στριμώξει και ενώ είναι έτοιμοι να τον πιάσουν, το τζίνι αποφασίζει να κάνει το χατίρι στον Ντόναλντ, έτσι αρπάζει το βάζο και του το φέρνει στο κεφάλι και ο Ντόναλντ μένει αναίσθητος.

Παπι11.jpg

Όταν συνέρχεται ο Ντόναλντ, το Μουσείο δεν μοιάζει πια με ερείπιο και οι Μουργόλυκοι είναι άφαντοι. Ο Ντόναλντ, ύστερα από μια έντονη εσωτερική διαφωνία με τον εαυτό του, καταλήγει στο συμπέρασμα ότι τα τζίνι δεν υπάρχουν και όλα αυτά ήταν ένα όνειρο που είδε όσο ήταν αναίσθητος. Γεμάτος χαρά, μπαίνει στο Σαραβαλάκι του και ξεκινάει γκαζωμένος και ευχαριστημένος. Όπως φαίνεται, όμως, η εμπειρία αυτή ήταν αληθινή, αφού το τζίνι μονολογεί με τον εαυτό του μέσα στο πιθάρι του... "Μα το σαρίκι του Αλή Μπαμπά! Τι ανισόρροπος τύπος! Διαφωνεί ακόμα και με τον εαυτό του!".

Παπι14.jpg

Φτάνει σπίτι του, αλλά εκεί τον περιμένει άλλη μια μεγάλη έκπληξη: Τα ανιψάκια του τού έχουν οργανώσει ένα μεγάλο πάρτυ έκπληξη και ομολογούν πως προσποιήθηκαν ότι ξέχασαν τα γενέθλια του Ντόναλντ το πρωί.

Παπι12.jpg
Όλοι οι καλεσμένοι εύχονται στον Ντόναλντ, όταν ξαφνικά χτυπάει ο εργοδότης του Ντόναλντ από το Μουσείο της Λιμνούπολης. Ομολογεί πως έκανε λάθος και θα ξαναπροσλάβει τον Ντόναλντ με μια γενναία αύξηση, καθώς η ηλικία συνταξιοδότησης είναι τα 65 και εκείνος είναι μόλις 60! Η Νταίζυ παθαίνει σοκ με την αποκάλυψη ότι ο Ντόναλντ είναι 60 χρονών και εκείνος δεν το αρνείται, αλλά την περιπαίζει λέγοντας: "Τι να σου πω τώρα; Είδες πώς πέρασαν τα χρόνια;". 

Έτσι (αφού πρόσθεσαν τις απαραίτητες ντουζίνες κεράκια στην τούρτα), εύχονται όλοι μαζί: 

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ, ΝΤΟΝΑΛΝΤ ΝΤΑΚ!!!
Παπι13.jpg

ΠαρασκήνιοEdit

Συνέντευξη του Ντον Ρόσα Edit

Στο ΚΟΜΙΞ 217, όπου δημοσιεύτηκε η ιστορία, οι υπέυθυνοι του περιοδικού πήραν από τον Ντον Ρόσα μια αποκλειστική συνέντευξη, με αφορμή την ιστορία του και την επέτειο των εξηκοστών γενεθλίων του Ντόναλντ.

~ ~ ~

Κόμιξ: Η ιστορία σας είναι βασισμένη σε μια κλασική ταινία του Φρανκ Κάπρα.

Ντον Ρόσα: Πράγματι, έτσι είναι. Πήρα την κεντρική ιδέα από την ταινία του Κάπρα Μια Υπέροχη Ζωή, μια από τις δημοφιλέστερες ταινίες όλων των εποχών. Στην ταινία εμφανίζεται ένας άγγελος, και όχι ένα τζίνι όπως στην ιστορία μου, και δίνει στον ήρωα, που ερμηνεύει ο Τζέημς Στιούαρτ, την ευκαιρία να δει πώς θα ήταν ο κόσμος του και οι άνθρωποι που αγαπούσε αν εκείνος δεν είχε γεννηθεί ποτέ. Αποφάσισα λοιπόν, να υποβάλλω τον Ντόναλντ στην ίδια δοκιμασία. Δεν έκρυψα το γεγονός ότι δανείστηκα την ιδέα από μια κλασική ταινία. Άλλωστε, είναι τόσο γνωστή, που θα ήταν αδύνατον να μην παρατηρήσει κάποιος τις ομοιότητες.

Κόμιξ: Τέσσερα χρόνια μετά την ιστορία Το Παπί που δεν Υπήρξε Ποτέ, ο Ρομάνο Σκάρπα, ο μεγάλος Ιταλός δημιουργός κόμικς με ήρωες του Ντίσνεϋ, έγραψε κι αυτός μια ιστορία βασισμένη στην ίδια ταινία. Πρόκειται για την Υπέροχη Χριστουγεννιάτικη Ιστορία (Κόμιξ #211) όπου πρωταγωνιστεί ο Μίκυ, ο οποίος, όπως είχε δηλώσει ο Σκάρπα, του θύμιζε τους ήρωες που ενσάρκωνε συνήθως ο Τζέημς Στιούαρτ. Εσάς ποιον κινηματογραφικό ήρωα ή σταρ σάς θυμίζει ο Ντόναλντ;

Εξωφυλλο (87).jpg

Το εξώφυλλο της ιστορίας Το Παπί που δεν Υπήρξε Ποτέ! από τον Ντον Ρόσα.

Ντον Ρόσα: Καλή ερώτηση. Δεν το έχω σκεφτεί. Ίσως μοιάζει με τον τύπο που παίζει ο Μπομπ Χόουπ σε διάφορες κωμωδίες της δεκαετίας του 1930 και της δεκαετίας του 1940. Έναν τύπο όχι πάντα τίμιο, ελαφρώς φαντασμένο, γενικώς ατζαμή και μονίμως αποτυχημένο. Υπάρχει όμως μια διαφορά. Αντιθέτως με τον πιο ήπιο Μπομπ Χόουπ, ο Ντόναλντ είναι μονίμως τσατισμένος με όλους και όλα!

Κόμιξ: σε αυτήν την ιστορία αντί να αφηγηθείτε την ιστορία της ζωής του, παρουσιάζετε τι θα είχε συμβεί αν δεν είχε υπάρξει ποτέ. Είναι κάτι σαν «αντιβιογραφία». Όμως, όπως η ζωή του Ντόναλντ, έτσι και η «αντιβιογραφία» του είναι στενά συνδεδεμένη με την ιστορία της Λιμνούπολης και τις ζωές των υπολοίπων ηρώων του Καρλ Μπαρκς, οι οποίοι εμφανίζονται σε πλήρη απαρτία στην ιστορία σας...

Ντον Ρόσα: «Αντιβιογραφία»! Μου άρεσε ο όρος που χρησιμοποιήσατε! Και πράγματι, επειδή υπάρχουν όλοι αυτοί γύρω από τον Ντόναλντ, σ' αυτήν την ιστορία υπάρχουν ακόμα περισσότερες αναφορές στο έργο του Μπαρκς απ' ότι συνήθως. Άλλαξα την πλοκή της ιστορίας Η Ακτίνα της Σκέψης (ΚΟΜΙΞ 107), όπου κάνει τη δεύτερη εμφάνισή του ο Κύρος Γρανάζης. Έδωσα επίσης αρνητική κατάληξη στην ιστορία του Γλόμπου, των ανιψιών του Ντόναλντ και τη σχέση τους με τους Μικρούς Εξερευνητές, την οικονομική αυτοκρατορία του θείου Σκρουτζ, το Θησαυροφυλάκιο και την τυχερή του δεκάρα, την Νταίζυ και το ημερολόγιό της -όπως θα ξέρετε, ο Μπαρκς έχει γράψει μια σειρά ιστοριών με τίτλο Το Ημερολόγιο της Νταίζυ. Στην ιστορία εμφανίζονται επίσης οι Μουργόλυκοι, ο Χρυσοκούκης, η Μάτζικα, η Γιαγιά Ντακ, ο Πασχάλης και οι τρεις ανιψιές της Νταίζυ -ήταν η μόνη ευκαιρία που βρήκα για να τις χρησιμοποιήσω σε κάποια ιστορία. Γενικά, δίνω ένα φρικτό τέλος σε οτιδήποτε έχει σχέση με τη ζωή του Ντόναλντ, εκτός φυσικά από την τύχη του Γκαστόνε, ο οποίος παραμένει το ίδιο ανυπόφορος, ανεξαρτήτως από την ύπαρξη του Ντόναλντ.

Κόμιξ: Άρα ο Ντόναλντ έχει δίκιο που λέει ότι θα ένιωθε ικανοποίηση αν έβλεπε τον Γκαστόνε να είναι δυστυχισμένος;

Ντον Ρόσα: Θα ήταν άδικο να είναι δυστυχισμένος ο Γκαστόνε. Στην περίπτωση αυτή, θα έπρεπε να τον λυπηθούμε! Για παράδειγμα, στην κινηματογραφική σειρά ταινιών του Πόλεμου των Άστρων κατάφεραν να μας κάνουν να νιώσουμε έστω και λίγο οίκτο για τον Νταρθ Βέηντερ. Όμως ο Γκαστόνε πρέπει να μας εκνευρίζει πάντα, απολύτως και αιωνίως!

Κόμιξ: Τι είναι για εσάς ο Ντόναλντ;

Ντον Ρόσα: Αντιπροσωπεύει το μέσο άνθρωπο, έναν οποιονδήποτε από εμάς. Κι επειδή σε κάθε τεύχος του περιοδικού σας ζει άθελά του συναρπαστικές, για μας τουλάχιστον, περιπέτειες, πρέπει να τον αντιμετωπίζουμε ως κοινό άνθρωπο, ο οποίος εμπλέκεται σε καταστάσεις που δεν μπορεί να ελέγξει ή που ξεπερνούν τις δυνάμεις του. Το ίδιο συμβαίνει και στους ήρωες των ταινιών του Άλφρεντ Χίτσκοκ.

Κόμιξ: Θα γράφατε την ιστορία του Ντόναλντ σε ένα έργο ανάλογο του [[Βίου & της Πολιτείας του Σκρουτζ Μακ Ντακ;

Ντον Ρόσα: Κάτι τέτοιο είναι εντελώς ανέφικτο, τουλάχιστον για μένα. Συχνά με ρωτούν γιατί δε γράφω μια βιογραφία του Ντόναλντ που να συμπληρώνει το Βίο & την Πολιτεία του θείου του και μονίμως ξύνω το κεφάλι μου με απορία. Ο Σκρουτζ είναι ένας ήρωας που ξεπερνάει τα μέτρα των κοινών ανθρώπων. Εμένα αυτό που με γοητεύει είναι ότι έχει ταξιδέψει παντού, ότι κατέχει κάθε είδους δεξιότητα και ότι έχει συναντήσει κάθε διάσημη προσωπικότητα του τελευταίου αιώνα. Από την άλλη, ο Ντόναλντ με γοητεύει για τους αντίθετους λόγους. Τα νεανικά του χρόνια θα πρέπει να είναι απολύτως συνηθισμένα, όπως ακριβώς τα νεανικά χρόνια ενός τυπικού θερμόαιμου πιτσιρικά. Μπορεί να έζησε κάποιες διασκεδαστικές παιδικές περιπέτειες, από τις οποίες θα μπορούσε κάποιος να αφηγηθεί ωραίες ιστορίες και περιστατικά... Όμως δεν μπορεί κανείς να τα πάρει όλα αυτά και να συγκροτήσει ένα ενδιαφέρον και σημαντικό σύνολο που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως βιογραφία.

Κόμιξ: Δε θα θέλατε να αφηγηθείτε τις νεανικές του περιπέτειες που να έχουν διαδραματιστεί πριν από τη συνάντησή του με το Σκρουτζ στην ιστορία του Μπαρκς Χριστούγεννα στο Βουνό της Αρκούδας (ΚΟΜΙΞ 127);

139- Surprise party at memory pond2.jpg

Η ελαιογραφία Surprise Party at Memory Pond του Καρλ Μπαρκς είναι μια επετειακή ελαιογραφία. Ο Μπαρκς προβάλλει ως φόντο την πρώτη εμφάνιση του ήρωα το 1934 στο καρτούν Η Σοφή Κοτούλα και περιβάλλει τον Ντόναλντ με ήρωες που δημιούργησε ο ίδιος, όπως ο Σκρουτζ, ο Γκαστόνε ή ο Κύρος, ή κληρονόμησε από τους προκατόχους του, όπως τα ανιψάκια, η Νταίζυ, ο Οράτιος, η Κλάραμπελ, ο Πασχάλης και η Γιαγιά Ντακ.

Ντον Ρόσα: Όχι, δεν είναι κάτι που με ενδιαφέρει. Η άποψή μου για τον Ντόναλντ δεν έχει αλλάξει, παρά τις αναφορές που έχω κάνει στα νεανικά του χρόνια στην ιστορία Η Επιστροφή των Τριών Καμπαλέρος (ΚΟΜΙΞ 176). Το μόνο που ξέρω είναι ότι στα νιάτα του είχε γυρίσει από δω κι από κει. Φαίνεται ότι ταξίδεψε όπως και πολλοί άλλοι ανήσυχοι νέοι της γενιάς του στην Κεντρική και τη Νότιο Αμερική και συνάντησε το Χοσέ Καριόκα και τον Παντσίτο. Όμως δε νομίζω πως έκαναν τίποτα το εξαιρετικό. Το πολύ πολύ κυνηγούσαν όμορφες σενιορίτες και να σύχναζαν σε μπαράκια της εποχής... Τίποτα το μεμπτό, κάτι σαν κι αυτό που βλέπουμε στην ταινία Οι Τρεις Καμπαλέρος. Δε με απασχολεί τι έκανε ο Ντόναλντ όταν ήταν παιδί ή πριν συναντήσει το θείο Σκρουτζ και τα ανίψια του. Εκείνο που αληθινά κεντρίζει το ενδιαφέρον μου είναι τούτο: θέλω να μάθω περισσότερα για τις περιπέτειες που ζει μαζί με τον πλούσιο θείο του και τα τρία ανίψια του. Θέλω επίσης να μάθω πώς καταφέρνει να τα κάνει πάντοτε θάλασσα στην καθημερινή του ζωή!

Κόμιξ: Μια από τις μεγαλύτερες δυσκολίες τέτοιων επετειακών ιστοριών είναι η αναφορά στην ηλικία των ηρώων.

Ντον Ρόσα: Είναι γεγονός ότι δεν αντιμετωπίζω τους ήρωες του Μπαρκς σαν πρόσωπα που ζουν σ' έναν παραμυθένιο κόσμο έξω από το χρόνο. Μια τέτοια προσέγγιση, τουλάχιστον για μένα, υποβαθμίζει το χαρακτηρισμό του Ντόναλντ ως «μέσου ανθρώπου». Φυσικά, δε θέλω να πω ότι οι αναγνώστες που δε συμμερίζονται τον τρόπο που εγώ βλέπω τα πράγματα, κάνουν λάθος. Με τον έναν ή τον άλλο τρόπο απολαμβάνουν εξίσου όλες τις όλες τις ιστορίες του. Όμως η δική μου οπτική είναι άλλη. Στις ιστορίες μου, που υποτίθεται ότι διαδραματίζονται στα μέσα της δεκαετίας του 1950, ο Ντόναλντ είναι, ας πούμε, τριανταπεντάρης... Προφανώς και δεν είναι εξήντα χρόνων! Ο τρόπος κε τον οποίο αναφέρομαι στην εξηκοστή επέτειο από την πρώτη του εμφάνιση είναι ένα αστείο. Στήνω μια σειρά από παρεξηγήσεις και ένα πρόσωπο νομίζει ότι ο Ντόναλντ είναι εξήντα χρόνων. Κι όταν η Νταίζυ τινάζεται έκπληκτη ακούγοντας κάτι τόσο παράλογο, ο Ντόναλντ το επιβεβαιώνει περιπαίζοντάς την. Νομίζω ότι ο τρόπος που χειρίστηκα αυτήν την αναφορά ήταν έξυπνος, κι αυτός είναι ένας ακόμη από τους λόγους για τους οποίους μου αρέσει η ιστορία!

Κόμιξ: Σπανίως δηλώνετε κάτι τέτοιο, οπότε θα πρέπει να σας πιστέψουμε! Μας είπατε ότι δε σας ενδιαφέρει η παιδική ηλικία του Ντόναλντ ή τα όσα έζησε πριν συναντήσει το θείο Σκρουτζ. Σας ενδιαφέρουν, όμως, οι περιπέτειες που τον έβαλε να ζήσει ο Μπαρκς. Πείτε μας, κλείνοντας, ποια είναι η αγαπημένη σας περιπέτεια του Ντόναλντ, χωρίς το θείο Σκρουτζ.

Ντον Ρόσα: Η Χρυσή Περικεφαλαία! Δεν είναι απλώς η αγαπημένη μου ιστορία με τον Ντόναλντ και τ' ανίψια του, αλλά μία από τις πέντε ή έξι αγαπημένες μου ιστορίες από ολόκληρο το έργο του Μπαρκς. Είναι η ιστορία που μου αρέσει όσο οποιαδήποτε από τις περιπέτειες του Μπαρκς με πρωταγωνιστή το θείο Σκρουτζ.

ΕξώφυλλαEdit

Ντον Ρόσα Project
Ντον ροσα (3).jpg

Ο Μεγάλος Σχεδιαστής: Ντον Ρόσα  · Άρθρα του Ντον Ρόσα  · Ρόσα - D.U.C.K.  · Ρόσα- Κρυμμένοι Μίκυ  · Το Γενεαλογικό Δέντρο των Ντακ του Ντον Ροσα  · Ρόσα - Νέα Πάνελ  · Ρόσα - Σχέδια  · Ρόσα - Για τους μικρούς του φίλους...  · Ο Ντον Ρόσα στην Ελλάδα!  · Εξώφυλλα του Ντον Ρόσα  · Οι Αφίσες του Ντον Ρόσα  · Συνέντευξη του Ντον Ρόσα στην "Καθημερινή"  · Μουσική: The Life and Times of Scrooge

Credits His Majesty McDuck tr.gif

Χαρακτήρες: Αρπέν Λουσέν  · Φέργκους Μακ Ντακ  · Προκόπης Κουτ  · Μέρντο Μακ Κένζι  · Φρανκ Λόυντ Ντρέηκ  · Ρόμπερτ Πήρυ  · Ακάκιος Κουτ  · Σπύρος Γρανάζης  · Ευγένιος Ντακ  · Στρατηγός Εστεμπάν  · Σάμιουελ Στηλ  · Γιάκομπ Βάλτζ ''Ολλανδός''  · Μακ Οχιά  · Ντικ ο σκαφτιάς  · Πόρκερ Χογκ  · Χάουαρντ Ρόμπαξ  · Επιθεωρητής Σκάρθ  · Τζέημς  · Θεόδωρος Ρούσβελτ  · Μάρκους Ντέηλυ  · Άντολφ Έρικ Νόρντενσγκιολντ  · Καλαμπόκας Ντακ  · Τουόνι  · Πλοίαρχος Μουρ  · Οι Αδελφοί Ντάλτον  · Κυρία Ρόμπαξ  · Μεσιέ Μολέ  · Μπίλυ Σφοντύλης  · Φάννυ Κουτ  · Ανατρέλα Ανεμοδούρη  · Λέλα Λελέκη  · Αγαθή Κότα  · Χρυσοκούκης Τζούνιορ  · Βασιλιάς Μάκβεθ

Tumblr mwflvkkF7m1ru1hc6o1 1280.png

Ιστορίες: Κατάλογος Ιστοριών του Ντον Ρόσα  · Η Πρώτη Εφεύρεση  · Το Τριπλό Κελεπούρι  · Το Στέμμα των Σταυροφόρων  · Τα Πρώτα Μετάλλια  · Το όνειρο μιας ζωής  · Οι Φύλακες της Χαμένης Βιβλιοθήκης  · Επιστροφή στην Μονοτονία  · Η Αναζήτηση της Καλεβάλα  · Αφιερωμένο Εξαιρετικά  · Μονομαχία στο Χιόνι  · Οι Χαμένοι Χάρτες του Κολόμβου  · Επίθεση σε όλα τα Μέτωπα  · Γράμμα από το σπίτι  · Μουργόλυκοι εναντίον Θησαυροφυλακίου  · Θησαυροί και Σκουπίδια  · Σημασία στην Λεπτομέρεια  · Μυθολογική Ζωολογία  · Οικογενειακές Επιχειρήσεις  · Παγίδα  · Τρύπιες Τσέπες  · Το Παπί που δεν Υπήρξε Ποτέ!  · The Starstruck Duck  · The Annual Speedskating Race of the Burg of Ducks

Σκρουτζ νεος (23).jpg

Ο Βίος και η Πολιτεία του Σκρουτζ Μακ Ντακ: Ο Τελευταίος της Γενιάς των Μακ Ντακ  · Ο Άρχοντας του Μισσισιπή  · Το Μεγάλο Ταξίδι στους Αντίποδες  · Ένας Κροίσος στα Ζοφερά Βάθη  · Εισβολή στην Λιμνούπολη  · Ένας Καουμπόυ στο Κάττυ Σαρκ  · Η Αιχμάλωτη του Χειμάρρου της Αγωνίας  · Καρδιές στο Γιούκον

Τοποθεσίες: Ο ναός του Μάνκο Κάπακ  · Τουονέλα  · Το Φρούριο της Λιμνούπολης

Αντικείμενα: Παντοδιαλύτης  · Ασημένιος Δίσκος  · Το Στέμμα των Σταυροφόρων  · Το νόμισμα  · Το Περιδέραιο του Νοστραμουσούδαμου

Τόμοι: Βιβλιοθήκη Κόμιξ  · Ο Βίος και η Πολιτεία του Σκρουτζ Μακ Ντακ  · Τα Xαμένα Eπεισόδια  · Οι Περιπέτειες του Περτουίλαμπι

Scrooge-mcduck-013.gif

Also on FANDOM

Random Wiki