FANDOM

Το Μυστικό του Παλιού Κάστρου (ή αλλιώς Το Μυστικό του Παλιού Πύργου) είναι μια από τις μεγαλύτερες ιστορίες του Καρλ Μπαρκς.

ΠερίληψηEdit

Λόγω οικονομικών προβλημάτων ο θείος Σκρουτζ και τα ανίψια του αναζητούν τον θησαυρό των Μακ Ντακ στον πατρογονικό πύργο τους στην Σκωτία, έχοντας να αντιμετωπίσουν ένα επικίνδυνο σκελετό - φάντασμα!

ΥπόθεσηEdit

520424--037-038-0009

Το Φάντασμα κλέβει το θησαυρό!

Ο Σκρουτζ Μακ Ντακ, μαζί με τα ανίψια του, αναζητά τον θησαυρό ενός προγόνου του στον πατρογονικό του πύργο, έχοντας να αντιμετωπίσουν έναν παμπόνηρο απατεώνα επιστάτη που μεταμφιέζεται σε σκελετό-φάντασμα! Ο Θείος Σκρουτζ χρειάζεται τον θησαυρό για να σώσει την περιουσία του. Εκμυστηρεύεται την ύπαρξη του στα ανίψια του ,στην αρχή της ιστορίας, λέγοντας ότι το μυστικό αυτού του θησαυρού έχει μείνει στην οικογένεια του για περισσότερα από 900 χρόνια. Όμως ο θείος Σκρουτζ και ο Ντόναλντ φοβούνται το φάντασμα που φημίζεται ότι υπάρχει στον πύργο χωρίς να το παραδέχονται. Αυτός είναι και ο λόγος που ο Σκρουτζ θέλει τα ανίψια του μαζί του.
Tumblr n08f6hO5kB1s2wio8o3 500

Όταν φτάνουν στον Πύργο συναντάνε τον επιστάτη, τον Σκότι, πιστό υπηρέτη του Σκρουτζ. Εκεί με το μηχάνημα που διαθέτει λέιζερ τα ανιψάκια και ο Σκρουτζ βρίσκουν το θησαυρό αφού ο Ντόναλντ λιποθυμάει όταν βλέπει μέσω του μηχανήματος τα κόκαλα και την πανοπλία του Σερ Πάτρικ. Στη συνέχεια, εμφανίζεται το φάντασμα που κλέβει τον θησαυρό και τον κρύβει στα μυστικά περάσματα του κάστρου. Ακολουθεί, ένα ξέφρενο κυνηγητό με τους ήρωες μας και το φάντασμα σκελετό στο κάστρο των Μακ Ντακ.

Το φάντασμα αρχικά κλειδώνει τα ανιψάκια στον προμαχώνα, μετά τον Μακ Ντακ και στο τέλος ο Ντόναλντ που προσπαθούσε να τους σώσει, αφού πρώτο αντικρίσει τον Σκότι "πεθαμένο" στο κρεβάτι του. Τα ανιψάκια τελικά ανακαλύπτουν μια μυστική είσοδο στον τάφο του Σερ Βαλτομέρη Μακ Ντακ και βρίσκουν ξανά το θησαυρό αλλά μαζί και το φάντασμα.Ο Θείος Σκρουτζ και ο Ντόναλντ ελευθερώνονται και τρέχουν να σώσουν τα ανιψάκια ρίχνοντας πιστολιές στο φάντασμα το οποίο τρέχει να ξεφύγει με τον θησαυρό.
12236462943 938dc2f84d o

Το Φάντασμα προσπαθεί να κλέψει το θησαυρό!

Όμως, ο Χιουη, ο Λίουη και ο Ντίουη ανακαλύπτουν εκεί ένα σπρέι που σε κάνει αόρατο και στο τέλος καταφέρνουν να πιάσουν το φοβερό φάντασμα. Αποκαλύπτεται, ότι το σκελετικό φάντασμα είναι ο Σκότι, οποίος δεν είναι αυτός που ισχυρίζεται. Ο ψεύτικος Σκότι που είναι ο Διαμαντής ο Κλέφτης φανέρωσε ότι ο αληθινός Σκότι είχε πεθάνει πριν μήνες και τον αντικατέστησε για να βάλλει χέρι στο θησαυρό των Μακ Ντακ. Έτσι, ο Σκρουτζ λύνει τα οικονομικά του προβλήματα και η περιουσία του σώζεται.

ΠαρασκήνιοEdit

Σάρωση0002

Από την ιστορία "Γράμμα από το Σπίτι"

Η ιστορία Το Μυστικό του Παλιού Κάστρου είναι η δεύτερη ιστορία που γράφτηκε ποτέ με τον θείο Σκρουτζ από τον Καρλ Μπαρκς. Από την δεύτερη κιόλας ιστορία με τον Σκρουτζ, μαθαίνουμε για το παρελθόν του και για το θεοπάλαβο γενεαλογικό του δέντρο, που ο Καρλ Μπαρκς μπλέκει στην ιστορία σε μια προσπάθεια κωμικοποίησης. έχουμε διάφορες πληροφορίες για τον βαθύπλουτο κροίσο και τις ρίζες του.

Η ιστορία αυτή θεωρείται μια από τις πιο κλασσικές περιπέτειες στην μακρόχρονη καριέρα του Καρλ Μπαρκς και μια από τις μεγαλύτερες του. Ταυτόχρονα, εμπνέει και άλλους δημιουργούς, όπως για παράδειγμα ο Ντον Ρόσα, που έγραψε τον Βίο και την Πολιτεία του Σκρουτζ Μακ Ντακ και την ιστορία Γράμμα από το Σπίτι η οποία σηματοδοτεί την επιστροφή των παπιών στον Πύργο των Μακ Ντακ.

ΕξώφυλλαEdit

ΕλαιογραφίεςEdit

Featured Ιστορία! Το Μυστικό του Παλαιού ΚάστρουEdit

520424--037-038-0000

ΚΟΜΙΞ 37

Η εκπληκτική και γεμάτη μυστήριο ιστορία Το Μυστικό του Παλιού Κάστρου πρωτοδημοσιεύτηκε τον Ιούνιο του 1948 στο περιοδικό One Shots #189 και δημιουργήθηκε από τον μεγάλο Καρλ Μπαρκς τον Δεκέμβριο του 1947! Μεγάλη ιστορία με 32 σελίδες αλλά και πιο σημαντικό είναι ότι σε αυτήν έχουμε την δεύτερη εμφάνιση του Θείου Σκρουτζ! Έναν χαρακτήρα που εμφάνισε για πρώτη φορά ο Μπαρκς στη ιστορία "Χριστούγεννα στο Βουνό της Αρκούδας" ως πλούσιο θείο του Ντόναλντ Ντακ!Η ιστορία είναι γεμάτη φόβο, φαντάσματα, μυστήριο ,κλέφτες και ίσως η καλύτερη του Καρλ Μπαρκς. Στην Ελλάδα, δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά στο διπλό καλοκαιρινό τεύχος ΚΟΜΙΞ 37 τον Ιούλιο του 1991 και σηματοδοτεί το πρώτο κυνήγι θησαυρού του Ντόναλντ και ανιψιών του μαζί με το Θείο Σκρουτζ.
894890 489480857785654 528515807 o

Κεντρικό θέμα της είναι το φάντασμα που έχει στοιχειώσει τον Πύργο των Μακ Ντακ στην Σκωτία, στην οποία θα διεξαχθούν χιλιάδες ιστορίες αργότερα. Έτσι μαθαίνουμε για τις ρίζες του Σκρουτζ Μακ Ντακ αλλά και για την Φατρία των Μακ Ντακ η οποία η αργότερα θα επεκταθεί από τον Καρλ και του επιγόνους του. Θεωρείται μεταξύ των καλύτερων προσπαθειών σχέδιό του Μπαρκς. Μια ρεαλιστική ιστορία σαν αυτή είναι αυτό που λέμε ότι πρέπει μην χάσεις να την διαβάσεις!

Κριτικές ΧρηστώνEdit

Angel.tze | 9,5/10
Από τις καλύτερες ιστορίες του Δάσκαλου! Άψογο σενάριο με σασπένς, γνωριμία με προγόνους του Σκρουτζ και γενικότερα μυστικά του Κάστρου των Μακ Ντακ, χιούμορ αλλά και πολύ όμορφο πρώιμο σχέδιο του Μπαρκς!
ΚΟΜΙΞ | 10/10
Για μένα η καλύτερη ιστορία του Μπαρκς! Άψογο σενάριο που δείχνει το παρελθόν του Σκρουτζ,φόβος και τρόμος για το φάντασμα αλλά και το υπέροχο πρώιμο σχέδιο του μεγάλου Δασκάλου!
Σκρουτζ 1 | 9,5/10/10
Από την δεύτερη κιόλας εμφάνιση του θείου Σκρουτζ, ο Καρλ Μπαρκς δίνει βάση στην περιπέτεια και στέλνει τους Ντακ να ανακαλύψουν τα μυστήρια των προγώνων τους. Την θεωρώ την δεύτερη καλύτερη ιστορία του μεγάλου παπιάνθρωπου με σασπένς!

Καρλ Μπαρκς Project
Barksg
Σελίδες του Project

Παπιάνθρωπος:

Scr

Καρλ Μπαρκς  · Καρλ Μπαρκς Φράσεις  · Ode to ducks - Το ποίημα του Μπαρκς  · ΚΟΜΙΞ και Μπαρκς  · Οι γνώμες των μελών για τον Καρλ Μπαρκς  · Μπαρκς - Οι απαγορεύσεις  · Μπαρκς - Βινιέτες  · Μπαρκς - Μουσεία  · Γκάρε Μπαρκς

Μελέτες:

Hdl

Γάτες  · Γέτι  · Δράκοι  · Θαλάσσια Φίδια  · Σκυλιά  · Φαντάσματα  · Χήνες  · Θρυλικοί Άνθρωποι  · Κοτόπουλα  · Μυθικοί Κόσμοι  · Βόμβες και Πύραυλοι

Χαρακτήρες:

Fli
Mag
Gla

Σκρουτζ Μακ Ντακ  · Γκαστόνε Γκάντερ  · Νταίζυ Ντακ  · Κύρος Γρανάζης  · Ράτσετ Γρανάζης  · Μουργόλυκοι  · Μόργκαν Μουργόλυκος  · Χρυσοκούκης  · Μάτζικα Ντε Σπελ  · Χρυσή Γκόλντυ  · Κύριος Τζόουνς  · Οι Μικροί Εξερευνητές  · Τζων Ρόμπαξ  · Κορνήλιος Κουτ  · Γλίτσας Λέρας  · Έηπριλ, Μαίυ και Τζουν Ντακ  · Γλόμπος  · Μπλου Τυρκουάζ  · Φίσκερβιλ  · Οι Αδελφοί Ντάλτον  · Δεσποινής Ευταξία  · Βολκάνα Μακ Ντακ  · Mατίλντα Μακ Ντάκ  · Mπαρούτης Ντάκ  · Άνγκους "Μπουνάτσας" Μακ Ντακ  · Ιάκωβος Μακ Ντακ  · Κάπταιν Φουρτούνας Μακ Ντακ  · Σχίζας Ντακ  · Δάφνη Ντακ  · Μπούφαλο Μπιλ  · Ποντικομούρης  · Λούκυ Κούτ  · ??? Ντακ  · Φούλα Ζούλα  · Mπόμπυ Το Ζόμπι  · Ο Δήμαρχος της Λιμνούπολης  · Σκότυ  · Μπλακτζακ  · Ξεφτέρης  · Σπίθας  · Πόνθε ντε Λεόν  · Ο μονόκερος  · Ο Τζο από την Σιγκαπούρη  · Μοσχάρης Μακρυχόρταρος  · Μαχαραγιάς του Γιαχαραντάν  · Δονάλδο Ελ Κουάκο  · Σκότλαντ Μακ Γιαρντ  · Τζώρτζια Μπομπότα  · Γκαστόν Τριχογένης  · Αργύρης Χήνος  · Πριγκίπισσα Βουτατηνστηνσκάφη  · Γιέτι  · Χθόνιοι και Υπόγειοι  · Κυρία Τζόουνς

Ιστορίες:

Bea
Gyr

Τοποθεσίες:

Don
Gra

Αντικείμενα:

Woo
Dai

Τόμοι:

Η Μεγάλη Βιβλιοθήκη Disney  · ΚΟΜΙΞ CARL BARKS 10X10  · Οι επίγονοι του Καρλ Μπαρκς

Πίνακες:

Στριπ και Σχέδια:

Τα στριπ του Μπαρκς  · Τα Μοναδικά Σχέδια του Μπαρκς (1940)  · Τα Μοναδικά Σχέδια του Μπαρκς (1950)  · Τα Μοναδικά Σχέδια του Μπαρκς (1960)  · Τα Μοναδικά Σχέδια του Μπαρκς (1970)  · Τα Μοναδικά Σχέδια του Μπαρκς (1980)  · Τα Μοναδικά Σχέδια του Μπαρκς (1990)  · Τα Μόντελ Σητ του Μπαρκς

Σημαντικοί επίγονοι

Ντον Ρόσα  · Ρομάνο Σκάρπα  · Βίκαρ  · Μάρκο Ρότα  · Ουίλλιαμ Βαν Χόρν  · Ντάαν Γίππες  · Σήζαρ Φεριόλι