FANDOM

Η ιστορία Μιας Δεκάρας Νιάτα είναι μια ιστορία σχεδιασμένη από τον Ντον Ρόσα. Η ιστορία αποτελεί το μηδενικό επεισόδιο της σειράς Ο Βίος και η Πολιτεία του Σκρουτζ Μακ Ντακ, μιας μεγάλης σειράς δώδεκα επεισοδίων που αφηγείται την βιογραφία του πιο πλούσιου παπιού του κόσμου. Ο ελληνικός τίτλος παραπέμπει στην ελληνική ταινία Μιας Πεντάρας Νιάτα.

Hy.jpg

Περίληψη ΕπεισοδίουEdit

Σκωτία 1877: Στο Μηδενικό Επεισόδιο του Βίου και της Πολιτείας του Σκρουτζ Μακ Ντακ, περιγράφεται πως η Μάτζικα, έχοντας ταξιδέψει πίσω στον χρόνο, δίνει η ίδια την πρώτη δεκάρα στον δεκάχρονο Σκρουτζ Μακ Ντακ.

Εισαγωγικό Σημείωμα του Ντον ΡόσαEdit

Ντον ροσα (3).jpg
Το επόμενο τεύχος του περιοδικού Uncle Scrooge θα περιέχει μια ιστορία που έγραψα πριν από τέσσερα χρόνια, λίγο πριν ξεκινήσω τον Βίο Και την Πολιτεία του Σκρουτζ Μακ Ντακ. Η ιστορία αυτή αποκαλύπτει τι ακριβώς συνέβη την ημέρα εκείνη του 1877, τότε που ο Σκρουτζ απόκτησε την πρώτη του δεκάρα... Θα μπορούσαμε να πούμε, στη γλώσσα τον εκδοτών, ότι πρόκειται για το επεισόδιο 0.
Ντον ροσα (6).jpg
Μ' αυτές τις γραμμές κατέληγε το εισαγωγικό σημείωμα του Ντον Ρόσα για το τελευταίο επεισόδιο του Βίου και της Πολιτείας, τον Φεβρουάριο του 1996.

Υπόθεση ΕπεισοδίουEdit

Ο Σκρουτζ Μακ Ντακ έχει μόλις φάει ένα λουκούλλειο γεύμα στο σπίτι του Ντόναλντ και τα παιδιά του ζητάνε να τους πει την ιστορία που κρύβεται πίσω από την πρώτη του δεκάρα. Χωρίς να το γνωρίζουν τα παπιά εκείνη την ώρα τους παρακολουθεί με μια μαγική σφαίρα η Μάτζικα από το σπίτι της στον Βεζούβιο.

Η Ιταλιάνα σκέφτεται πόσο πολύ ποθεί το πρώτο νομισματάκι του κροίσου για να αποκτήσει το μαγικό άγγιγμα του Μίδα, αλλά δεν μπορεί με κανέναν τρόπο να το αποσπάσει από τον ιδιοκτήτη του. Ο μεγιστάνας έχει αρχίσει να εξιστορεί πως απέκτησε το κέρμα όταν ήταν παιδί δέκα ετών, το 1877 στην Γλασκώβη, όταν δούλευε ως λουστράκος.

Η μάγισσα όταν τον ακούει αμέσως σκέπτεται πως θα ήταν πολύ πιο εύκολο να ταξιδέψει πίσω στον χρόνο, στην Σκωτία, και να αρπάξει την δεκάρα από ένα πιτσιρίκι, από το να προσπαθεί να την κλέψει στο παρόν. Έτσι, ξεθάβει ένα παλιό κερί που έχει την ικανότητα να σε μεταφέρει πίσω στον χρόνο σε μια συγκεκριμένη εποχή για μια ώρα και αφού το ανάβει ταξιδεύει πίσω στην Σκωτία του 19ου αιώνα.

Αφού ντύνεται με ρούχα της εποχής μπαίνει σε μια άμαξα, όπου συναντάει τον ζάπλουτο Χάουαρντ Ρόμπαξ, πατέρα του Τζων, ο οποίος αρχίζει να την φλερτάρει. Η Μάτζικα δεν εντυπωσιάζεται από τα πλούτη του Ρόμπαξ, αλλά ο Χάουαρντ πετάει μερικά αμερικάνικα νομίσματα σε κάτι φτωχά παιδιά του δρόμου και η μάγισσα καταλαβαίνει ότι ένα από αυτά πρέπει να είναι η δεκάρα του Σκρουτζ.

Αμέσως ορμάει έξω από την άμαξα και αρχίζει να ψαχουλεύει τα νομίσματα, ώσπου αναγνωρίζει εκείνο που τόσο επιθυμεί, το οποίο όμως έχει ήδη αποκτήσει η Ματίλντα Μακ Ντακ. Η νεαρή το παραδίδει μαζί με την Βολκάνα στον πατέρα της, τον Φέργκους, ο οποίος αποφασίζει να το χρησιμοποιήσει για να δώσει να μάθημα στον μικρό γιο του, τον δεκάχρονο Σκρουτζ.

Η Ιταλίδα προσπαθεί να αγοράσει το νόμισμα από τον Μακ Ντακ, αλλά εκείνος αρνείται, οπότε το αρπάζει και αρχίζει να τρέχει. Ο Φέργκους όμως δεν παραδίδεται εύκολα και την παίρνει στο κατόπι, εν τέλει φτάνοντας την και αποκτώντας και πάλι το πολυπόθητο κέρμα. Ο Μακ Ντακ επιλέγει να δώσει την δεκάρα στον Ντικ τον σκαφτιά, ο οποίος έχει πολύ βρώμικες μπότες, ώστε να πάει στον Σκρουτζ, ο οποίος είναι λουστράκος, διδάσκοντας του ένα μάθημα περί τιμιότητας.

Αφού φεύγει ο Φέργκους η μάγισσα προσεγγίζει τον Ντικ και του αγοράζει την δεκάρα για σελήνια, αποκτώντας το αντικείμενο που της έχει γίνει μονομανία. Ύστερα, ο σκαφτιάς πηγαίνει να του καθαρίσει τα παπούτσια ο Σκρουτζ, ενώ η Μάτζικα παρακολουθεί από απόσταση, περιμένοντας να περάσει η μισή ώρα που μένει στο κερί της. Ο μικρός λουστράκος γυαλίζει ακατάπαυστα τις λασπωμένες μπότες του Ντικ, ώσπου μόλις τελειώνει λιποθυμάει από την κούραση.

Ο σκαφτιάς όμως εκείνη την ώρα βλέπει μια προσφορά σε ένα κοντινό μαγαζί και αντί να πληρώσει τον Σκρουτζ πηγαίνει να ξοδέψει αλλού τα λεφτά του. Η Μάτζικα τότε καταλαβαίνει ότι χωρίς την ανταμοιβή του ο μελλοντικός κροίσος δεν θα γίνει ποτέ πλούσιος και άρα η δεκάρα του δεν θα έχει καμία αξία. Με δευτερόλεπτα να απομένουν στο κερί η μάγισσα τρέχει στο αγόρι, και του αφήνει το αμερικάνικο νόμισμα στην παλάμη, επιστρέφοντας κατόπιν στο παρόν.

3.png

Όταν το παιδί ξυπνάει συνειδητοποιεί ότι το κέρμα είναι ξένο κι έτσι δεν έχει καμία αξία στην Γλασκώβη, αλλά αποφασίζει αυτό να του γίνει μάθημα και να είναι έτοιμος για όλους τους πονηρούς που θα προσπαθήσουν να τον ξεγελάσουν. Θέτει έτσι τα θεμέλια της περιουσίας του γενόμενος πιο σκληρός από τους σκληρούς και πιο πονηρός από τους πονηρούς, κερδίζοντας τα χρήματα του πάντα τίμια.

Πίσω στο παρόν, ο μεγιστάνας έχει μόλις τελειώσει την αφήγηση του και εκφράζει τις ευχαριστίες του στο άτομο που του έδωσε τον θεμέλιο λίθο, με την Μάτζικα στο εργαστήριο της στον Βεζούβιο να τις δέχεται θυμωμένη!

Σειρά ακολουθίαςEdit

ΠροηγείταιEdit

-

ΑκολουθείEdit

Επεισόδιο Α΄: Ο Τελευταίος της Γενιάς των Μακ Ντακ

Also on FANDOM

Random Wiki