FANDOM

Περίληψη Edit

Ο θείος Σκρουτζ αναζητά μαζί με τα ανίψια του μια ουτοπία, όπου το χρήμα δεν έχει θέση.

Υπόθεση Edit

Η ιστορία αρχίζει με το Σκρουτζ να έχει μια δύσκολη μέρα στο γραφείο του, χωρίς να βελτιώνεται όταν βγαίνει να περπατήσει για να χαλαρώσει. Ακολουθείται από ανθρώπους που τον κυνηγούν για το χρήμα του για διάφορους λόγους. Το στρες που του προκαλεί ο τρόπος ζωής του τον καταβάλλει και παθαίνει νευρική κρίση. Όταν επιστρέφει στα λογικά του, δεν αντέχει να βλέπει ή να ακούει για τα χρήματά του, αφού τα συνδέει με όλους τους μπελάδες που τον έφεραν σ' αυτήν την κατάσταση. Προκειμένου να θεραπευτεί, αναζητά ένα μέρος όπου το χρήμα δεν έχει επιρροή. Ένα τέτοιο μέρος ενδέχεται να είναι η Τράλλα Λα, όπου φημολογείται ότι υπάρχει μια ειρηνική κοινωνία με απουσία νομισματικού συστήματος.

Ο Σκρουτζ και τα ανίψια του, που τον συνοδεύουν για να τον υποστηρίξουν στη θεραπεία του, εντοπίζουν τη μυθική αυτή τοποθεσία σε μια βαθιά κοιλάδα ψηλά στα Ιμαλάια, όπου προσγειώνονται με αλεξίπτωτο. Εκεί εξοικειώνονται με μια πιο ειρηνική ζωή απ' ότι ήταν συνηθισμένοι.

Όμως, καθώς φαίνεται να θεραπεύεται ο Σκρουτζ, δε συνειδητοποιεί ότι έφερε τους μπελάδες μαζί του: μπουκάλια για το φάρμακό του! Τα καπάκια που πετά απ' τα μπουκάλια θεωρούνται σπάνιοι θησαυροί στην Τράλλα Λα και γίνονται η βάση για ένα νέο νομισματικό σύστημα! Για τους κατοίκους της Τράλλα Λα, οι νέοι αυτοί θησαυροί γίνονται εμμονή. Για να λυθεί το θέμα, ο Σκρουτζ στέλνει τον Ντόναλντ με συνοδεία κάποιων κατοίκων να αγοράσουν ένα δισεκατομμύριο καπάκια, τα οποία πετούν στην κοιλάδα αεροπλάνα, αλλά τελικά πέφτουν τόσα πολλά που οι κάτοικοι αρχίζουν να νευριάζουν, καθώς τα καπάκια καλύπτουν τις σοδειές τους. Οι Ντακ φεύγουν για να σταματήσουν τα αεροπλάνα να πετάνε καπάκια και καθώς δεν μπορούν να βρουν ηρεμία και γαλήνη ούτε σε έναν επίγειο παράδεισο.

Παρασκήνιο Edit

Προηγούμενες ιστορίες του Μπαρκς παρουσίαζαν τη ζωή του Σκρουτζ αγχώδη, αλλά αυτή είναι η πρώτη ιστορία που του καταβάλλει τα νεύρα. Βέβαια δεν είναι η τελευταία ιστορία που τον δείχνει σε τέτοια κατάσταση, αλλά μεταγενέστερες ιστορίες σπάνια τον δείχνουν σ' αυτήν.

Η προσπάθεια του Σκρουτζ αυτή τη φορά δεν είναι για να αποκτήσει ένα νέο θησαυρό, αλλά για να βρει λίγη ομόνοια και να ανακτησει την υγεία του. Αλλά, όπως συχνά συμβαίνει στις ιστορίες του Μπαρκς, στην προσπάθειά του να ξεφορτωθεί τα προβλήματά του το μόνο που καταφέρνει είναι να τα κουβαλήσει μαζί του. Οι κάτοικοι της Τράλλα Λα (η οποία βασίζεται στη Σάνγκρι Λα) αποδεικνύεται ότι μοιράζονται το ανθρώπινο χαρακτηριστικό της απληστίας, κάτι που επιτρέπει στον Μπαρκς βαθύτερη ερμηνεία της ανθρώπινης φύσης.

Το θέμα του να μην μπορούν οι ήρωες να βρουν ηρεμία και ομόνοια, ασχέτως πόσο σκληρά προσπαθούν για αυτήν, είναι τρέχον στις ιστορίες του Μπαρκς, αλλά εδώ παίρνει κεντρική θέση. Η συγκεκριμένη ιστορία συγκαταλέγεται στις αξιομνημόνευτες ιστορίες του λόγω της άποψής της για την ανθρωπότητα, τους παραδείσους και την τρωτότητα των ηρώων του.

Παπιοπεριπέτειες Edit

Η ιστορία αργότερα προσαρμόστηκε σε ένα επεισόδιο των Παπιοπεριπετειών.

Επιστροφή στη Ζαναντού Edit

Ο Ντον Ρόσα έγραψε μια συνέχεια για την ιστορία, ονόματι Επιστροφή στην Ζαναντού, στην οποία αποκαλύπτεται ότι η Τράλλα Λα είναι η κοιλάδα της Ξαναντού. Η Επιστροφή στη Ζαναντού πρωτοδημοσιεύτηκε στις Η.Π.Α. στο Uncle Scrooge #261-262 (Οκτώβριος-Νοέμβριος 1991) και ανατυπώθηκε στο #357 (Σεπτέμβριος 2006).

Εξώφυλλα Edit

Καρλ Μπαρκς Project

Παπιάνθρωπος:

Καρλ ΜπαρκςΚατάλογος ΙστοριώνΟι απαγορεύσειςΒινιέτεςΜουσείαΓκάρε Μπαρκς

Οικογένεια Ντακ, Οικογένεια Μακ Ντακ, Οικογένεια Κουτ:

Φίλοι του Ντόναλντ και του Σκρουτζ:

Εχθροί:

Άλλοι Χαρακτήρες:

Ιστορίες:

Τοποθεσίες:

Αντικείμενα:

Τόμοι:

Πίνακες:

Στριπ και Σχέδια:

Τα στριπ του ΜπαρκςΤα Μόντελ Σητ του ΜπαρκςΤα Μοναδικά Σχέδια του Μπαρκς (1940)Τα Μοναδικά Σχέδια του Μπαρκς (1950)Τα Μοναδικά Σχέδια του Μπαρκς (1960)Τα Μοναδικά Σχέδια του Μπαρκς (1970)Τα Μοναδικά Σχέδια του Μπαρκς (1980)Τα Μοναδικά Σχέδια του Μπαρκς (1990)