FANDOM

Η ιστορία Ο Χρυσός Γίγας είναι μια ιστορία που γράφτηκε και σχεδιάστηκε από τον Καρλ Μπαρκς το 1952.

ΠερίληψηEdit

Για να βρει ένα σπάνιο γραμματόσημο, ο Ντόναλντ μαζί με τα ανιψάκια ταξιδεύουν στην ζούγκλα της Βρετανικής Γουιάνας, όπου τα βάζουν με τον μυθικό Χρυσό Γίγαντα, έναν ινδιάνο σκεπασμένο με χρυσάφι!

ΙστορίαEdit

Ο Ντόναλντ Ντακ έχει γίνει ένας μανιώδης συλλέκτης γραμματοσήμων. Σκοποός του είναι να αναζητήσει ένα σπάνιο κόκκινο γραμματόσημο αξίας πενήντα χιλιάδων δολλαρίων! Αυτό βρίσκεται στην Βρετανική Γουιάνα και ο Ντόναλντ προσπαθεί μετά μανίας να συγκεντρώσει χίλια δολλάρια για το ταξίδι. Καθώς ψάχνει στους κάδους του σιδηροδρομικού σταθμού, συναντάει τον τυχερό του ξάδερφο Γκαστόνε, που σε μια επίδειξη της τύχης του βρίσκει ένα ολόκληρο άλμπουμ γραμματοσήμων παρατημένο στον σταθμό.

Το άλμπουμ ανήκει στον Φιλ Ο΄ Τέλλη, έναν πάμπλουτο συλλέκτη γραμματοσήμων, που ανταμείβει με χίλια δολλάρια τον Γκαστόνε! Ο Ντόναλντ συντετριμμένος κάθεται για λίγο στην έπαυλη του συλλέκτη. Λίγη ώρα αργότερα, ο Φιλ Ο΄ Τέλλης, εντελώς αφηρημένος, τον μπερδεύει με τον Γκαστόνε και τον αναγκάζει να δεχτεί την αμοιβή των χιλίων δολλαρίων!

Έτσι ο Ντόναλντ με τα ανιψάκια του ξεκινούν ένα ταξίδι στην Βρετανική Γουιάνα για να βρουν το γραμματόσημο. Ανάμεσα στους μύθους για την Γουιάνα, τα ανιψάκια ξεχωρίζουν αυτόν του μυθικού Ελ Ντοράντο, του Χρυσού Γίγαντα, ενός Ινδιάνου καλυμμένου με χρυσάφιμ που είναι αρχηγός της χρυσόφτερης φυλής. Ενώ ψάχνουν για το γραμματόσημο σε ξεχασμένα μπαούλα σε σοφίτες, βρίσκουν κι άλλους πολλούς συλλέκτες και αντιλαμβάνονται ότι όλοι έχουν βαλθεί μετά μανίας να βρουν το κόκκινο γραμματόσημο.

Απογοητευμένα τα ανιψάκια κάθονται στο ποτάμι. Σώζουν έναν γεράκο από βέβαιο πνιγμό. Αυτός τους διηγείται την ιστορία του πατέρα του, που μετέφερε ένα γράμμα σφραγισμένο με το κόκκινο γραμματόσημο, αλλά του το άρπαξε ο μυθικος Χρυσός Γίγας, που έχει μανία με τα ασημικά. 

Ο Ντόναλντ και τα ανιψάκια αμέσως, σε μια τελευταία προσπάθεια εύρεσης του γραμματοσήμου, κάνουν μια εξόρμηση στην άγρια και επικίνδυνη ζούγκλα. Ύστερα από πολλές μέρες, βρίσκουν τους αρχαίους ναούς όπου κατοικεί η Χρυσόφτερη Φυλή και την τσάντα με το γράμμα. Μόλις όμως ο Ντόναλντ αγγίζει τις ασημένιες πορπες τις τσάντας, πίσω του εμφανίζεται θυμωμένος ο Ελ Ντοράντο αυτοποροσώπως!

El Dorado, Gilded Man

Ο Ελ Ντοράντο σε ελαιογραφία του Καρλ Μπαρκς

Από το πουθενά εμφανίζονται οπλισμένοι ινδιάνοι που αιχμαλωτίζουν τον Ντόναλντ και τα τρία ανιψάκια σε μια υπόγεια καταπακτή. Ο Χρυσός Γίγας είναι έξω φρενών και θέλει να τιμωρήσει αυτούς που άγγιξαν το πολύτιμο ασήμι του... Το πρωί, φτάνει η ώρα της τιμωρίας. Ενώ οι Ινδιάνοι είναι έτοιμοι να εκτελέσουν τον Ντόναλντ, τα ανιψάκια, που βρίσκονται στην καταπακτή, σπάνε μια κολόνα, έτσι το πάτωμα καταρρέει και ο Ελ Ντοράντο πέφτει στην καταπακτή αναίσθητος. Τα ανιψάκια τον βάφουν ασημί με ένα κουτί μπογιάς που είχαν, και μέσα στην σύγχυση των Ινδιάνων και την χαρά του Ελ Ντοραντο για το χρώμα του, οι Ντακ το σκάνε έχοντας μαζί τους το πολύτιμο γραμματόσημο.

Τους σταματούν όμως στο πλοίο κάτι αστυνμικοί. Επιμένουν ότι οι Ντακ δεν έχουν κανένα δικαίωμα πάνω στο γράμμα και ότι πρέπει να πάει στον παραλήπτη του, την δεσποινίδα Πανωραία Κύκνου. Ακολουθώντας τα ίχνη της φτάνουν στην Λιμνούπολη, όπου ανακαλύπτουν απελπισμένοι ότι κληρονόμος της κυρίας Κύκνου είναι... ο Γκαστόνε! Ο Γκαστόνε πουλάει το γραμματόσημο στον Φιλ Ο΄ Τέλλη για πενήντα χιλιάδες δολλάρια. Ο Φιλ Ο ΄ Τέλλης είναι ενθουσιασμένος και ξεκινάει αμέσως γαι τον Σαν Φραντσίσκο, όπου θα πάει για να δείξει στους άλλους συλλέκτες το απόκτημά του! Σταματάει σε μια γέφυρα για να καλέσει ταξί, όμως αφήνει το άλμπουμ του πάνω στο πεζούλι! Εκεί δίπλα στέκεται ο Ντόναλντ, που σπεύδει να βρει τον συλλέκτη στον σταθμό. Εκεί του επιστρέφει το πολύτιμο άλμπουμ και παίρνεει ως αμοιβή... πενήντα χιλιάδες δολλάρια!

ΠαρασκήνιοEdit

Ο Χρυσός Γίγας είναι μια από τις πιο διάσημες περιπέτειες κυνηγιού θησαυρού του Μπαρκς. Σε αυτού του είδους τις ιστορίες, ο Μπαρκς στέλνει τους Ντακ σε εξωτικές τοποθεσίες να ψάξουν για αμύθητους θησαυρούς. Ο Χρυσός Γίγας είναι στον παλιό θρύλο του χρυσού γίγαντα, του  Ελ Ντοράντο.

ΔημοσιεύσειςEdit

Η ιστορία πρωτοδημοσιεύτηκε από την Dell στο Foyr Color Comics #422, τον Σεπτέμβριο του 1952. Από τότε έχει δημοσιευτεί σε όλον τον κόσμο και ανατυπώθηκε πολλές φορές. Στην χώρα μας δημοσιεύτηκε στο ΚΟΜΙΞ 2, ανατυπώθηκε στο ΚΟΜΙΞ 193 και δημοσιεύτηκε και ως κύρια ιστορία του τόμου 5 της Μεγάλης Βιβλιοθήκης του Καρλ Μπαρκς.

Πηγή ΈμπνευσηςEdit

Ο Ντον Ρόσα εμπνεύστηκε από την μορφή του Χρυσού Γίγαντα. Δεν έγραψε καμία ιστορία όπου ο Σκρουτζ να τα βάζει και αυτός με τον μυθικό Ινδιάνο, γιατί δεν ήθελε ο ήρωας να κατορθώνει κάτι που ο ανιψιός του είχε ήδη καταφέρει πρώτος. Ωστόσο, όμως, ο Ρόσα χρησιμοποιεί την εικόνα του Γίγαντα στην ιστορία του Ο Τελευταίος Άρχοντας του Ελντοράντο, ως αρχηγό της φυλής των Τσίμπτσα, που ζούσαν στην μυθική πόλη του Χρυσού, το Ελντοράντο.

ΕξώφυλλαEdit

Καρλ Μπαρκς Project

Παπιάνθρωπος:

Καρλ ΜπαρκςΦράσειςΚατάλογος ΙστοριώνΟι απαγορεύσειςΒινιέτεςΜουσείαΓκάρε Μπαρκς

Οικογένεια Ντακ, Οικογένεια Μακ Ντακ, Οικογένεια Κουτ:

Φίλοι του Ντόναλντ και του Σκρουτζ:

Εχθροί:

Άλλοι Χαρακτήρες:

Ιστορίες:

Τοποθεσίες:

Αντικείμενα:

Τόμοι:

Πίνακες:

Στριπ και Σχέδια:

Τα στριπ του ΜπαρκςΤα Μόντελ Σητ του ΜπαρκςΤα Μοναδικά Σχέδια του Μπαρκς (1940)Τα Μοναδικά Σχέδια του Μπαρκς (1950)Τα Μοναδικά Σχέδια του Μπαρκς (1960)Τα Μοναδικά Σχέδια του Μπαρκς (1970)Τα Μοναδικά Σχέδια του Μπαρκς (1980)Τα Μοναδικά Σχέδια του Μπαρκς (1990)