FANDOM

18- Golden Helmet.jpg

-Καρλ Μπαρκς, Golden Helmet, 1972

Lente.png Αποσαφήνιση:

Αν ψάχνετε για το αντικείμενο χρυσή περικεφαλαία, πατήστε εδώ. Αλλιώς, αν θέλετε να δείτε την ομώνυμη ιστορία, είστε στη σωστή σελίδα.

Μία από τις πιο κλασικές ιστορίες του Καρλ Μπαρκς.

ΠερίληψηEdit

Ο Ντόναλντ πρωταγωνιστεί στον ρόλο του αγνοημένου απ' όλους φύλακα του Μουσείου της Λιμνούπολης. Τα πάντα, όμως, θα αλλάξουν γι' αυτόν στο περιπετειώδες κυνήγι της χαμένης, εδώ και αιώνες, χρυσής περικεφαλαίας των Βίκινγκ...

ΥπόθεσηEdit

Ο Ντόναλντ εργάζεται ως φύλακας στο Μουσείο της Λιμνούπολης και φαίνεται πως δεν απολαμβάνει τη δουλειά του, μιας και, όπως λέει ο ίδιος, είναι τυχοδιώκτης. Έτσι, ανεβαίνει σε ένα έκθεμα του Μουσείου, ένα πλοίο των Βίκινγκ, για να παραστήσει τον αρχηγό. Εκεί κατά τύχη βρίσκει έναν μυστηριώδη τύπο, ονόματι Μπλου Τυρκουάζ, να αναζητεί κάτι μέσα στο πλοίο. Ο Ντόναλντ μπαίνει κι αυτός μέσα στο πλοίο και ανακαλύπτει έναν χάρτη από ελαφόδερμα, πράγμα που έψαχνε και ο Μπλου Τυρκουάζ.

Ο Ντόναλντ μοιράζεται αμέσως την ανακάλυψή του με τον συντηρητή του μουσείου, ο οποίος τον συγχαίρει. Όλες τις πληροφορίες που συζητούν οι δυο τους τις ακούει και ο Τυρκουάζ, ο οποίος κρυφάκουγε: αυτός ο χάρτης αποτελεί απόδειξη για το ποιος ανακάλυψε την Αμερική! Για να αποδειχτεί όμως αυτό, πρέπει να ανακαλύψουν τη Χρυσή Περικεφαλαία που έθαψε στη Βόρειο Αμερική ο Γαλάζιος Όλαφ, που μέσα στο χάρτη, που περιέχει και αρχαία γραπτά, ισχυρίζεται πως έφτασε εκεί με το πλοίο του το 901 μ.Χ..

Dp 7203.jpg

Ο Ντόναλντ και τα τρία ανιψάκια βρίσκουν τη Χρυσή Περικεφαλαία!

Όμως, όλα δυσκολεύουν για τους φίλους μας όταν εμφανίζονται ο Μπλου Τυρκουάζ μαζί με το δικηγόρο του, Λαδοπόντικα, ενώ ο Τυρκουάζ ισχυρίζεται πως είναι μακρινός απόγονος του Γαλάζιου Όλαφ και σύμφωνα με έναν παλιό νόμο, του ανήκει η Βόρεια Αμερική, εφόσον αποδειχθεί πως όντως είναι απόγονός του. Έτσι, με τη βοήθεια του Λαδοπόντικα, παίρνει τον χάρτη και αρχίζουν ένα ταξίδι εύρεσης της χρυσής περικεφαλαίας, με αποτέλεσμα να αρχίσει ένα κυνήγι θησαυρού και για τον Ντόναλντ, που παίρνει μαζί του και τα τρία ανιψάκια του, για να βρουν αυτοί πρώτοι την Χρυσή Περικεφαλαία που βρίσκεται στις ακτές του Λαμπραντόρ.

Το ταξίδι είναι δύσκολο και για τις δυο πλευρές, μιας και οι θάλασσες εκεί είναι άγριες και γεμάτες παγόβουνα και βράχια. Μετά από μάχη με τη θάλασσα, φτάνουν και οι δυο πλευρές μαζί στον τόπο που ορίζει ο χάρτης, αλλά ο Μπλου Τυρκουάζ χτυπάει με το σκάφος του το σκάφος των Ντακ και οι ήρωές μας ναυαγούν. Παρόλα αυτά, οι Ντακ, προς μεγάλη έκπληξη του Τυρκουάζ, ανακαλύπτουν πρώτοι τη Χρυσή Περικεφαλαία! Δεν τελειώνουν όμως όλα εδώ...

3299026140 9a53dc1618 b.jpg

Ο Ντόναλντ εγκαταλείπει τη Χρυσή Περικεφαλαία.

Ο Τυρκουάζ, αφού συνειδητοποιεί πως οι Ντακ τα κατάφεραν, τους ρίχνεται πισώπλατα, αρπάζοντας τους την περικεφαλαία. Όμως, ο συντηρητής του Μουσείου βρισκόταν και αυτός εδώ, και, αφού πέταξε στον Τυρκουάζ μία κοτρόνα, του πήρε την περικεφαλαία! Μετά από αυτό ξεκινά ένα ρεσιτάλ τρέλας: αποδεικνύεται πως η περικεφαλαία φέρνει το αίσθημα, σε όποιον την κατέχει, ότι είναι ο βασιλιάς της Αμερικής. Στην αρχή ο συντηρητής θέλει να γίνει ο βασιλιάς, αλλά ο Ντόναλντ του παίρνει την περικεφαλαία και αποπειράται να την φουντάρει στα νερά. Όμως, δεν μπορεί να αντισταθεί κι αυτός στον πειρασμό και κρατά την περικεφαλαία για λογαριασμό του, καθώς θέλει να γίνει έτσι βασιλιάς της Αμερικής.

Για να σιγουρευτεί ότι δε θα του την κλέψουν, αφήνει όλους τους επιβάτες, εκτός απ' το Λαδοπόντικα, σε ένα παγόβουνο.Εκεί όμως τα τρία ανιψάκια φτιάχνουν μια βάρκα από πάγο και βρίσκουν το πλοίο όπου βρίσκεται ο Ντόναλντ με τον Λαδοπόντικα, οι οποίοι φαίνονται εξαντλημένοι. Ύστερα, ο Ντόναλντ αφήνει την περικεφαλαία μιας και καταλαβαίνει το λάθος του. Όμως, ο Λαδοπόντικας παίρνει την περικεφαλαία, προκειμένου να γίνει ο ίδιος βασιλιάς. Τα ανιψάκια βάζουν ένα τέλος σ'αυτό, πετώντας ένα ψάρι στο κεφάλι του, για να του γλιστρήσει η περικεφαλαία και να πέσει στη θάλασσα. Τέλος, ύστερα από αυτήν την περιπέτεια, ο Ντόναλντ αρχίζει να εκτιμά τη δουλειά του ως φύλακας.

ΠαρασκήνιοEdit

Η Χρυσή Περικεφαλαία θεωρείται μια από τις καλύτερες ιστορίες του Μπαρκς. Στην ιστοσελίδα INDUCKS έχει ψηφιστεί ως η καλύτερη ιστορία από όλες. Για τον Ντον Ρόσα είναι η αγαπημένη του περιπέτεια με τον Ντόναλντ.

ΣυνέχειεςEdit

Μια συνέχεια της ιστορίας αυτής είναι η The Lost Charts Of Columbus (Οι χαμένοι χάρτες του Κολόμβου, ΚΟΜΙΞ 169) του Ντον Ρόσα, καθώς και η Gensyn Med Den Gyldne Hjelm των Τζέσπερ Λουντ Μάντσεν και Θις Κρίστιανσεν. Άλλες ιστορίες που έχουν σχέση με τη Χρυσή Περικεφαλαία είναι η Topolino e l'imperatore d'America (Ο Αυτοκράτορας της Αμερικής, ΚΟΜΙΞ 165) του Μάσσιμο Ντε Βίτα και η Odin's Raven του Άριλντ Μίντουν.

ΕξώφυλλαEdit

Καρλ Μπαρκς Project
Barksg.png
Σελίδες του Project

Παπιάνθρωπος:

Scr.gif

Καρλ Μπαρκς  · Καρλ Μπαρκς Φράσεις  · Ode to ducks - Το ποίημα του Μπαρκς  · ΚΟΜΙΞ και Μπαρκς  · Οι γνώμες των μελών για τον Καρλ Μπαρκς  · Μπαρκς - Οι απαγορεύσεις  · Μπαρκς - Βινιέτες  · Μπαρκς - Μουσεία  · Γκάρε Μπαρκς

Μελέτες:

Hdl.gif

Γάτες  · Γέτι  · Δράκοι  · Θαλάσσια Φίδια  · Σκυλιά  · Φαντάσματα  · Χήνες  · Θρυλικοί Άνθρωποι  · Κοτόπουλα  · Μυθικοί Κόσμοι  · Βόμβες και Πύραυλοι

Χαρακτήρες:

Fli.gif
Mag.gif
Gla.gif

Σκρουτζ Μακ Ντακ  · Γκαστόνε Γκάντερ  · Νταίζυ Ντακ  · Κύρος Γρανάζης  · Ράτσετ Γρανάζης  · Μουργόλυκοι  · Μόργκαν Μουργόλυκος  · Χρυσοκούκης  · Μάτζικα Ντε Σπελ  · Χρυσή Γκόλντυ  · Κύριος Τζόουνς  · Οι Μικροί Εξερευνητές  · Τζων Ρόμπαξ  · Κορνήλιος Κουτ  · Γλίτσας Λέρας  · Έηπριλ, Μαίυ και Τζουν Ντακ  · Γλόμπος  · Μπλου Τυρκουάζ  · Φίσκερβιλ  · Οι Αδελφοί Ντάλτον  · Δεσποινής Ευταξία  · Βολκάνα Μακ Ντακ  · Mατίλντα Μακ Ντάκ  · Mπαρούτης Ντάκ  · Άνγκους "Μπουνάτσας" Μακ Ντακ  · Ιάκωβος Μακ Ντακ  · Κάπταιν Φουρτούνας Μακ Ντακ  · Σχίζας Ντακ  · Δάφνη Ντακ  · Μπούφαλο Μπιλ  · Ποντικομούρης  · Λούκυ Κούτ  · ??? Ντακ  · Φούλα Ζούλα  · Mπόμπυ Το Ζόμπι  · Ο Δήμαρχος της Λιμνούπολης  · Σκότυ  · Μπλακτζακ  · Ξεφτέρης  · Σπίθας  · Πόνθε ντε Λεόν  · Ο μονόκερος  · Ο Τζο από την Σιγκαπούρη  · Μοσχάρης Μακρυχόρταρος  · Μαχαραγιάς του Γιαχαραντάν  · Δονάλδο Ελ Κουάκο  · Σκότλαντ Μακ Γιαρντ  · Τζώρτζια Μπομπότα  · Γκαστόν Τριχογένης  · Αργύρης Χήνος  · Πριγκίπισσα Βουτατηνστηνσκάφη  · Γιέτι  · Χθόνιοι και Υπόγειοι  · Κυρία Τζόουνς

Ιστορίες:

Bea.gif
Gyr.gif

Τοποθεσίες:

Don.gif
Gra.gif

Αντικείμενα:

Woo.gif
Dai.gif

Τόμοι:

Η Μεγάλη Βιβλιοθήκη Disney  · ΚΟΜΙΞ CARL BARKS 10X10  · Οι επίγονοι του Καρλ Μπαρκς

Πίνακες:

Στριπ και Σχέδια:

Τα στριπ του Μπαρκς  · Τα Μοναδικά Σχέδια του Μπαρκς (1940)  · Τα Μοναδικά Σχέδια του Μπαρκς (1950)  · Τα Μοναδικά Σχέδια του Μπαρκς (1960)  · Τα Μοναδικά Σχέδια του Μπαρκς (1970)  · Τα Μοναδικά Σχέδια του Μπαρκς (1980)  · Τα Μοναδικά Σχέδια του Μπαρκς (1990)  · Τα Μόντελ Σητ του Μπαρκς

Σημαντικοί επίγονοι

Ντον Ρόσα  · Ρομάνο Σκάρπα  · Βίκαρ  · Μάρκο Ρότα  · Ουίλλιαμ Βαν Χόρν  · Ντάαν Γίππες  · Σήζαρ Φεριόλι

Also on FANDOM

Random Wiki