FANDOM

103- Cave of the Minotaur2

-Καρλ Μπαρκς, Cave of the Minotaur, 1975

Lente Αποσαφήνιση:

Αν ψάχνετε για το αντικείμενο Φιλοσοφική Λίθος, πατήστε εδώ. Αλλιώς, αν θέλετε να δείτε την ομώνυμη ιστορία, είστε στην σωστή σελίδα.

Η ιστορία Η Φιλοσοφική Λίθος είναι μια ιστορία που έγραψε και σχεδίασε ο Καρλ Μπαρκς το 1954.

ΠερίληψηEdit

Ο θείος Σκρουτζ και τα ανίψια του αναζητούν τα ίχνη της θρυλικής Φιλοσοφικής Λίθου από την Σικελία και την Ρώμη έως την Κρήτη και τον μυθικό Λαβύρινθο!

ΥπόθεσηEdit

Ο θειος Σκρουτζ διαβάζοντας παλιά συγγράματα μαθαίνει για την ύπαρξη μιας πέτρας που μπορούσε να μετατρέπει όλα τα μέταλλα σε χρυσάφι με ένα απλό άγγιγμα, ένα μεγάλο αλχημιστικό επίτευγμα! Οι ρίζες της βρίσκονται στην αρχαία Παλαιστίνη και ο Σκρουτζ πιστεύει πως βρίσκεται σε ένα παλιό ερειπωμένο κάστρο στην Γερμανία. Παρόλο που στο κάστρο ανακαλύπτουν πολλά ρινίσματα χρυσού, ο Σκρουτζ βρίσκει κάτι περγαμηνές που βεβαιώνουν ότι ο άνθρωπος που ζούσε εκεί πήγε την Λίθο στην Ρώμη. Οι Ντακ είναι έτοιμοι να τα παρατήσουν , αλλά παρατηρούν ότι και άλλος ένας γενειοφόρος τύπος ψάχνει και αυτός για την Λίθο! Ο θείος Σκρουτζ αμέσως τρέχει στην Ρώμη, αλλά εκεί διαπιστώνει ότι η Λίθος κλάπηκε από Σικελούς Πειρατές. Βάζοντας πλώρη για τα λημέρια των πειρατών στην Σικελία ο Σκρουτζ ανακαλύπτει ότι οι πειρατές μετέφεραν την Λίθο στην Δαμασκό! Όμως ούτε στην Δαμασκό ούτε στην Βαγδάτη υπάρχει κάποιο ίχνος. Εξίσου απογοητευμένος με τα παπιά είναι και ο μουσάτος ανταγωνιστής τους. 

Κρητη 1

Οι Ντακ απογοητευμένοι στο λιμάνι της Κρήτης.

Όμως ο θείος Σκρουτζ μαθαίνει ότι τα πλοία εκείνη την εποχή έκαναν συχνά μια στάση στην Κρήτη. Έτσι ο θείος Σκρουτζ και τα ανίψια του επισκέπτονται τον ελληνικό νησί όπου άκμασε ο Μινωικός Πολιτισμός αλλά δεν βρίσκουν ούτε εκεί κάποιο ίχνος.Διαβάζοντας όμως την ιστορία της Κρήτης,τα ανίψια μεταλαμπαδεύουν τις γνώσεις που το βιβλίο των μικρών εξερευνητών γράφει στους θείους τους: Η Κρήτη ήταν το λημέρι  των Σαρακηνών πειρατών. Σύχναζαν σε μια σπηλιά, ονόματι Λαβύρινθος. Κατόπιν οι ήρωές μας θυμούνται την ίδια την ιστορία του Λαβύρινθου, του Θησέα και του μυθικού Μινώταυρου, ενός τέρατος που ήταν μισός ταύρος και μισός άνθρωπος, και ο Θησέας σκότωσε και κατόπιν ξέφυγε από τον λαβύρινθο χάρη στον μίτο της προγκίπισσας Αριάδνης. 
Κρητη 2

Οι Ντακ ανακαλύπτουν τον λαβύρινθο.

Οι Ντακ, ακολουθώντας τις οδηγίες του Βιβλίου των Μικρών Εξερευνητών, ανακαλύπτουν τον ίδιο τον λαβύρινθο, ο οποίος σύμφωνα με τον βιβλίο των Μικρών Εξερευνητών και την αρχαία επιγραφή στο παλάτι του Μίνωα που τα ανιψάκια μετέφρασαν με το βιβλίο τους είναι θαμμένος κάτω από το ανάκτορο της Κνωσού. Οι ήρωές μας θα ανακαλύψουν άφωνοι τον αχανή λαβύρινθο και θα αρχίσουν την εξερεύνηση.

Κρητη 3

Η μυστική αίθουσα.

Ψάχνοντας στον λαβύρινθο , σε κάποια στιγμή βλέπουν χρυσά όπλα και πανοπλίες. Ακολουθώντας τα βγαίνουν σε μια ολοόχρυση πόρτα. Ξεπερνώντας την παγίδα οι ήρωές μας αντικρίζουν μια μεγάλη μυστική υπόγεια αίθουσα, που ήταν η μυστική υπόγεια αίθουσα του θρόνου του Μίνωα, όπου είναι συσσωρευμένα πλούτη αμύθητα, κυρίως λάφυρα των πειρατών και χρυσά αντικείμενα. Ανάμεσα στα πολύτιμα κοσμήματα και τιμαλφή είναι και μια παράξενη κοτρόνα, που ο Σκρουτζ πετά μακριά θεωρώντας την ανάξια. Όμως όταν η πέτρα ακουμπήσει ένα τσίγκινο φανάρι, αυτό θα γίνει ολόχρυσο!

136- The Stone that turns all metalls gold

Η πέτρα μετατρέπει το φανάρι σε χρυσό!

Ο θείος Σκρουτζ πανευτυχής φιλάει την Φιλοσοφική Λίθο. Οι Ντακ κατάφεραν να βρουν την έξοδο του Λαβύρινθου κάνοντας το ίδιο κόλπο με τον Θησέα, ξετυλίγοντας ένα μακρύ κουβάρι. Πίσω στο ξενοδοχείο τους, ο Σκρουτζ κανει αλόγιστη χρυση της θαυματουργής Λίθου μετατρέποντας όλα τα αντικείμενα του δωματίου σε χρυσά! Αυτό κινεί τις υποψίες του μουσάτου διοπτροφόρου τύπου που ψάχνει επίσης την Λίθο, αλλά πριν προλαβει να κάνει οτιδήποτε, το ανιψάκια τον ακινητοποιούν και τον αναγκάζουν να τους πει την αλήθεια. 

Ο άγνωστος ονομάζεται Γκαστόν Τριχογένης και είναι μέλος του Διεθνούς Νομισματικού Συμβουλιου, που έχει βάλει στοχο να βερι την Λίθο, γιατί θα μπορούσε να εκμηδενίσει την αξία του χρυσού σε όλον τον κόσμο. Υπάρχει όμως και άλλος λόγος να πάρουν την Λίθο από τον Σκρουτζ, και μάλιστα γρήγορα. Η επίδρασή της θα τον μετατρέψει και εκείνον σε χρυσό, αν δεν σταματήσει να την χρησιμοποιεί αφειδώς!

Εν τω μεταξύ, ο Σκρουτζ και ο Ντόναλντ βρίσκονται σε έναν σκουπιδότοπο και ο Σκρουτζ μετατρέπει όλα τα αντικείμενα σε χρυσάφι. Τα μάτια του όμως γίνονται κίτρινα σαν λεμόνια και οι αρθρώσεις του αρχίζουν να τρίζουν. Δεν λέει όμως να σταματήσει. Από το πουθενά ό,ως εμφανιζονται τα τρία ανιψάκια και τον σώζουν.  Ο Σκρουτζ πρέπει να δώσει την Λίθο στον Τριχογένη και να αποχωριστεί ολα τα πλούτη που απέκτησε με αυτήν, αν θέλει να ξαναβρεί το υγιές χρώμα του.  Αν και στην αρχή δέχεται, στο καράβι της επιστροφής γκρινιάζει και σκέφτεται πως αν είχε γίνει τελικά χρυσός θα κέρδιζε μια περιουσία πουλώντας χρυσά πούπουλα από τις φαβορίτες του σε κάθε ξύρισμα!

ΠαρασκήνιοEdit

Πηγή ΈμπνευσηςEdit

Η ιστορία Η Φιλοσοφική Λίθος αποτέλεσε έμπνευση για τον χαρισματικό δημιουργό Ντον Ρόσα, που πολλά χρόνια αργότερα, έγραψε και σχεδίασε την ιστορία Το Στέμμα των Σταυροφόρων, στην οποία επανεμφανίζεται ο γραφικός Μεσιέ Τριχογένης μαζί με τον προϊστάμενό του και ο θείος Σκρουτζ αντικρίζει για δεύτερη φορά την Φιλοσοφική Λίθο, στα γραφεία του Διεθνούς Νομισματικού Συμβουλίου στο Παρίσι, και μπαίνει στον περιρασμό να την βουτήξει! Ο Μεσιέ Τριχογένης επίσης επανέρχεται και στην ιστορία Γράμμα από το Σπίτι που είναι η συνέχεια της ιστορίας Το Στέμμα των Σταυριφόρων.

ΔημοσιεύεσειςEdit

Στην χώρα μας η ιστορία δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά στο περιοδικό Μίκυ Μάους #39, με τον τίτλο Περιπέτεια στην Κρήτη, ενώ οι σελίδες της είχαν ξαναμονταριστεί για να χωρέσει στο μικρό περιοδικό. Ανατυπώθηκε δύο φορές στα Μίκυ Μάους #473 και #1076, με τον ίδιο τίτλο.

Στο Κόμιξ η ιστορία ήταν η κεντρική ιστορία του επετειακού τεύχους #121, που είχε αφιέρωμα στον Καρλ Μπαρκς. Ακόμα η ιστορία επανήλθε με την σειρά Η Μεγάλη Βιβλιοθήκη του Καρλ Μπαρκς, ως κεντρική ιστορία του τόμου 10.

GalleryEdit

ΕξώφυλλαEdit

ΕλαιογραφίεςEdit

Η ιστορία Η Φιλοσοφική Λίθος αποτέλεσε έμπνευση για δύο ελαιγραφίες του Καρλ Μπαρκς.

Καρλ Μπαρκς Project
Barksg
Σελίδες του Project

Παπιάνθρωπος:

Scr

Καρλ Μπαρκς  · Καρλ Μπαρκς Φράσεις  · Ode to ducks - Το ποίημα του Μπαρκς  · ΚΟΜΙΞ και Μπαρκς  · Οι γνώμες των μελών για τον Καρλ Μπαρκς  · Μπαρκς - Οι απαγορεύσεις  · Μπαρκς - Βινιέτες  · Μπαρκς - Μουσεία  · Γκάρε Μπαρκς

Μελέτες:

Hdl

Γάτες  · Γέτι  · Δράκοι  · Θαλάσσια Φίδια  · Σκυλιά  · Φαντάσματα  · Χήνες  · Θρυλικοί Άνθρωποι  · Κοτόπουλα  · Μυθικοί Κόσμοι  · Βόμβες και Πύραυλοι

Χαρακτήρες:

Fli
Mag
Gla

Σκρουτζ Μακ Ντακ  · Γκαστόνε Γκάντερ  · Νταίζυ Ντακ  · Κύρος Γρανάζης  · Ράτσετ Γρανάζης  · Μουργόλυκοι  · Μόργκαν Μουργόλυκος  · Χρυσοκούκης  · Μάτζικα Ντε Σπελ  · Χρυσή Γκόλντυ  · Κύριος Τζόουνς  · Οι Μικροί Εξερευνητές  · Τζων Ρόμπαξ  · Κορνήλιος Κουτ  · Γλίτσας Λέρας  · Έηπριλ, Μαίυ και Τζουν Ντακ  · Γλόμπος  · Μπλου Τυρκουάζ  · Φίσκερβιλ  · Οι Αδελφοί Ντάλτον  · Δεσποινής Ευταξία  · Βολκάνα Μακ Ντακ  · Mατίλντα Μακ Ντάκ  · Mπαρούτης Ντάκ  · Άνγκους "Μπουνάτσας" Μακ Ντακ  · Ιάκωβος Μακ Ντακ  · Κάπταιν Φουρτούνας Μακ Ντακ  · Σχίζας Ντακ  · Δάφνη Ντακ  · Μπούφαλο Μπιλ  · Ποντικομούρης  · Λούκυ Κούτ  · ??? Ντακ  · Φούλα Ζούλα  · Mπόμπυ Το Ζόμπι  · Ο Δήμαρχος της Λιμνούπολης  · Σκότυ  · Μπλακτζακ  · Ξεφτέρης  · Σπίθας  · Πόνθε ντε Λεόν  · Ο μονόκερος  · Ο Τζο από την Σιγκαπούρη  · Μοσχάρης Μακρυχόρταρος  · Μαχαραγιάς του Γιαχαραντάν  · Δονάλδο Ελ Κουάκο  · Σκότλαντ Μακ Γιαρντ  · Τζώρτζια Μπομπότα  · Γκαστόν Τριχογένης  · Αργύρης Χήνος  · Πριγκίπισσα Βουτατηνστηνσκάφη  · Γιέτι  · Χθόνιοι και Υπόγειοι  · Κυρία Τζόουνς

Ιστορίες:

Bea
Gyr

Τοποθεσίες:

Don
Gra

Αντικείμενα:

Woo
Dai

Τόμοι:

Η Μεγάλη Βιβλιοθήκη Disney  · ΚΟΜΙΞ CARL BARKS 10X10  · Οι επίγονοι του Καρλ Μπαρκς

Πίνακες:

Στριπ και Σχέδια:

Τα στριπ του Μπαρκς  · Τα Μοναδικά Σχέδια του Μπαρκς (1940)  · Τα Μοναδικά Σχέδια του Μπαρκς (1950)  · Τα Μοναδικά Σχέδια του Μπαρκς (1960)  · Τα Μοναδικά Σχέδια του Μπαρκς (1970)  · Τα Μοναδικά Σχέδια του Μπαρκς (1980)  · Τα Μοναδικά Σχέδια του Μπαρκς (1990)  · Τα Μόντελ Σητ του Μπαρκς

Σημαντικοί επίγονοι

Ντον Ρόσα  · Ρομάνο Σκάρπα  · Βίκαρ  · Μάρκο Ρότα  · Ουίλλιαμ Βαν Χόρν  · Ντάαν Γίππες  · Σήζαρ Φεριόλι

Also on FANDOM

Random Wiki