FANDOM

Εξωφυλλο (53)2

-Ντον Ρόσα, Η Αναζήτηση της Καλεβάλα, 1999

Η Αναζήτηση της Καλεβάλα είναι μια ιστορία κόμικ που σχεδίασε ο Ντον Ρόσα το 1999.

ΠερίληψηEdit

Ο θείος Σκρουτζ προσπαθεί να βρει έναν μαγικό μύλο που χαρίζει πλούτη και έρχεται αντιμέτωπος με τους ήρωες του μύθου της Καλεβάλα.

Υπόθεση Edit

Μέσα στο μπαούλο που είναι γεμάτο με αναμνήσεις και ενθύμια του παρελθόντος ο Σκρουτζ ανακαλύπτει μια σελίδα που θυμάται ότι είχε σκίσει απ' το σημειωματάριο του Έλια Λέννροτ, όταν συναντήθηκαν στη Σκωτία στα τέλη του 19ου αιώνα. Ο Χιούη, ο Λιούη κι ο Ντιούη συμβουλεύονται το Βιβλίο των Μικρών Εξερευνητών και ανακαλύπτουν ότι οι σημειώσεις στη σελίδα είναι μέρος των σημειώσεων για την "Καλεβάλα", που αποκαλύπτουν την τοποθεσία όπου βρίσκονται τα απομεινάρια του Σάμπο.

Ακούγοντας ότι αυτή η μαγική μηχανή μπορεί να παράγει στάρι, αλάτι και ιδιαίτερα χρυσό από αέρα κοπανιστό, ο Σκρουτζ ξεκινά με τα ανίψια του για να βρει το Σάμπο. Έτσι, οι Ντακ ταξιδεύουν στο Ελσίνκι, όπου ο διευθυντής της Εταιρίας Φινλανδικής Λογοτεχνίας τους εξηγεί τις σημειώσεις του Λέννροτ και τους δείχνει την τοποθεσία που είναι σημειωμένη σ' αυτές.

Οι Ντακ ταξιδεύουν στο νησί, όπου βρίσκουν το θρυλικό ξίφος του Βαϊναμόινεν. Το άγγιγμά του αφυπνίζει το πνεύμα του Βαϊναμόινεν, το οποίο χρησιμοποιεί το σώμα όποιου το άγγιξε ως μέσο σύνδεσης με το θνητό κόσμο και τους λέει τι συνέβη στο Σάμπο τον καιρό της Καλεβάλα. Η μαγεία του Βαϊναμόινεν φέρνει τον Κύρο Γρανάζη στο νησί, ο οποίος, εμποτισμένος με το πνεύμα του Ιλμάρινεν, επανασυναρμολογεί το Σάμπο.

Παρόλα αυτά το Σάμπο δε λειτουργεί, διότι λείπει ο πύρος που συνδέει το χερούλι με το μύλο, τον οποίο έκλεψε η Λοούχι και βρίσκεται ζωντανή, αλλά κοιμισμένη στην Τουονέλα (Κάτω Κόσμος). O Σκρουτζ και ο Ντόναλντ πηγαίνουν στην Τουονέλα, για να ανακτήσουν το χαμένο αυτό κομμάτι. Όμως, αφού φεύγουν, η Λοούχι αντιλαμβάνεται την επιστροφή του αρχαίου της εχθρού και κλητεύει τη Μάτζικα Ντε Σπελ να τη βοηθήσει να πάρει πίσω το Σάμπο.

Πλέοντας προς την ηπειρωτική Φινλανδία, ο Βαϊναμόινεν και οι Ντακ καταφέρνουν να επισκευάσουν το Σάμπο και να παράγουν χρυσά νομίσματα από αέρα κοπανιστό. Στη συνέχεια, τους επιτήθονται η Μάτζικα και η Λοούχι. Στη μάχη που ακολουθεί η Λοούχι καταφέρνει να κλέψει το διάσημο καντελέ του Βαϊναμόινεν, το οποίο κουβαλά τόση μαγική δύναμη που χάνει το ενδιαφέρον της για το Σάμπο. Έτσι, καλεί ένα θαλάσσιο τέρας, γνωστό ως Ίκου Τούρσο, και τον διατάζει να σπείρει τον όλεθρο στο Ελσίνκι. Ο Ντόναλντ, όμως, πιάνεται απ' την ουρά του για να τον σταματήσει. Στην πορεία, παίρνει πίσω το καντελέ και καταφέρνει να τον δελεάσει να γυρίσει στη θάλασσα.

Με τη Λοούχι να έχει ηττηθεί, ο Βαϊναμόινεν προτείνει στο Σκρουτζ να έρθει μαζί του στα εδάφη της Καλεβάλα. Ο Σκρουτζ, όμως, δεν αντέχει να χάσει την οικογένεια και τους φίλους του, γι' αυτό εγκαταλείπει το Σάμπο. Ο Βαϊναμόινεν τον πετά απ' το καράβι και τον συγχαίρει για τη σωστή επιλογή του.

ΠαρασκήνιοEdit

Η Αναζήτηση της Καλεβάλα είναι βασισμένη στη Φινλανδική επική "Καλεβάλα", η οποία εν μέρει γράφτηκε από τον Έλια Λέννροτ το 19ο αιώνα. Έμπνευση του Ρόσα για την ιστορία του αποτέλεσε το παιδικό βιβλίο "Koirien Kalevala" ("Η Σκυλίσια Καλεβάλα") του Φινλανδού γελοιογράφου Mάουρι Κούννας, ο οποίος εμπνεύστηκε απ' την αυθεντική "Καλεβάλα".

Ένα μέρος της ιστορίας λαμβάνει χώρα στο Ελσίνκι της Φινλανδίας, απεικονίζοντας με ρεαλιστικό τρόπο την πόλη όπως έμοιαζε τη δεκαετία του '50, παρόλο που κάποια κτίρια που απεικονίζονται δε χτίστηκαν μέχρι τη δεκαετία του '60.

Σημειώσεις Edit

  • Όλοι οι χαρακτήρες της Καλεβάλα μιλούν με τους ποιητικούς στίχους που ο Λέννροτ χρησιμοποίησε στην αυθεντική Καλεβάλα.
  • Στη σκηνή που ο Ίκου Τούρσο σκαρφαλώνει στον Καθεδρικό Ναό του Ελσίνκι κάποιος βλέποντάς τον λέει: "Πω Πω!Είναι το δεύτερο πιο μεγάλο βατράχι που έχω δει ποτέ μου!". Στο σημείο αυτό γίνεται παραπομπή στο σόου κατασκοπευτικής παρωδίας "Get Smart". Επίσης, θεωρείται συχνά ότι είναι παραπομπή σε μια παλαιότερη ιστορία του Ντον Ρόσα με τον Κάπταιν Κεντάκυ, στην οποία ο ήρωας της ιστορίας τα βάζει με ένα γιγαντιαίο βάτραχο, αλλά ο Ρόσα το έχει αρνηθεί.
  • Οι νότες που παίζει ο Φινλανδός στο καντελέ του συνθέτουν την εισαγωγή στη "Φινλανδία" του Γιαν Σιμπέλιους. Όταν η Λοούχι κλέβει το καντελέ από το Βαϊναμόινεν και πάει να σπείρει τον όλεθρο, παίζει τις εισαγωγικές νότες του "Ride of the Valkyries" του Ρίχαρντ Βάγκνερ.
  • Στη φινλανδική σκληρόδετη έκδοση ο Ρόσα συμπεριέλαβε έναν επίλογο, όπου ο Τουόνι φέρνει πίσω στο Σκρουτζ το καπέλο του απ' την Τουονέλα. Ο Σκρουτζ τον ρωτά αν μπορεί να πάρει την περιουσία του μαζί του, όταν πεθάνει, αλλά αφού ο Τουόνι του ζητά 50 φινλανδικά μάρκα (περίπου 8,40 ευρώ) για το μυστικό, ο Σκρουτζ ζητά απ' τον Ντόναλντ να τον διώξει κλοτσηδόν απ' το γραφείο του, κάτι που το κάνει με αρκετή δύναμη ώστε να διαχωριστεί το κρανίο του Τουόνι απ' το σώμα του.
  • Το διάσημο "D.U.C.K." του Ρόσα βρίσκεται στο πρώτο καρέ της ιστορίας, στη λαβή του ξίφους του Βαϊναμόινεν, στη χαίτη ενός αλόγου.
  • Η ερμίνα που βρίσκεται στο πρώτο καρέ της άφιξης των Ντακ στο ακρωτήριο Μουστασαάρι έχει καφέ γούνα. Αυτό είναι λάθος, διότι το χρώμα της γούνας τους το χειμώνα είναι λευκό.

ΕξώφυλλαEdit

Ντον Ρόσα Project
Ντον ροσα (3)

Ο Μεγάλος Σχεδιαστής: Ντον Ρόσα  · Άρθρα του Ντον Ρόσα  · Ρόσα - D.U.C.K.  · Ρόσα- Κρυμμένοι Μίκυ  · Το Γενεαλογικό Δέντρο των Ντακ του Ντον Ροσα  · Ρόσα - Νέα Πάνελ  · Ρόσα - Σχέδια  · Ρόσα - Για τους μικρούς του φίλους...  · Ο Ντον Ρόσα στην Ελλάδα!  · Εξώφυλλα του Ντον Ρόσα  · Οι Αφίσες του Ντον Ρόσα  · Συνέντευξη του Ντον Ρόσα στην "Καθημερινή"  · Μουσική: The Life and Times of Scrooge

Credits His Majesty McDuck tr

Χαρακτήρες: Αρπέν Λουσέν  · Φέργκους Μακ Ντακ  · Προκόπης Κουτ  · Μέρντο Μακ Κένζι  · Φρανκ Λόυντ Ντρέηκ  · Ρόμπερτ Πήρυ  · Ακάκιος Κουτ  · Σπύρος Γρανάζης  · Ευγένιος Ντακ  · Στρατηγός Εστεμπάν  · Σάμιουελ Στηλ  · Γιάκομπ Βάλτζ ''Ολλανδός''  · Μακ Οχιά  · Ντικ ο σκαφτιάς  · Πόρκερ Χογκ  · Χάουαρντ Ρόμπαξ  · Επιθεωρητής Σκάρθ  · Τζέημς  · Θεόδωρος Ρούσβελτ  · Μάρκους Ντέηλυ  · Άντολφ Έρικ Νόρντενσγκιολντ  · Καλαμπόκας Ντακ  · Τουόνι  · Πλοίαρχος Μουρ  · Οι Αδελφοί Ντάλτον  · Κυρία Ρόμπαξ  · Μεσιέ Μολέ  · Μπίλυ Σφοντύλης  · Φάννυ Κουτ  · Ανατρέλα Ανεμοδούρη  · Λέλα Λελέκη  · Αγαθή Κότα  · Χρυσοκούκης Τζούνιορ  · Βασιλιάς Μάκβεθ

Tumblr mwflvkkF7m1ru1hc6o1 1280

Ιστορίες: Κατάλογος Ιστοριών του Ντον Ρόσα  · Η Πρώτη Εφεύρεση  · Το Τριπλό Κελεπούρι  · Το Στέμμα των Σταυροφόρων  · Τα Πρώτα Μετάλλια  · Το όνειρο μιας ζωής  · Οι Φύλακες της Χαμένης Βιβλιοθήκης  · Επιστροφή στην Μονοτονία  · Η Αναζήτηση της Καλεβάλα  · Αφιερωμένο Εξαιρετικά  · Μονομαχία στο Χιόνι  · Οι Χαμένοι Χάρτες του Κολόμβου  · Επίθεση σε όλα τα Μέτωπα  · Γράμμα από το σπίτι  · Μουργόλυκοι εναντίον Θησαυροφυλακίου  · Θησαυροί και Σκουπίδια  · Σημασία στην Λεπτομέρεια  · Μυθολογική Ζωολογία  · Οικογενειακές Επιχειρήσεις  · Παγίδα  · Τρύπιες Τσέπες  · Το Παπί που δεν Υπήρξε Ποτέ!  · The Starstruck Duck  · The Annual Speedskating Race of the Burg of Ducks

Σκρουτζ νεος (23)

Ο Βίος και η Πολιτεία του Σκρουτζ Μακ Ντακ: Ο Τελευταίος της Γενιάς των Μακ Ντακ  · Ο Άρχοντας του Μισσισιπή  · Το Μεγάλο Ταξίδι στους Αντίποδες  · Ένας Κροίσος στα Ζοφερά Βάθη  · Εισβολή στην Λιμνούπολη  · Ένας Καουμπόυ στο Κάττυ Σαρκ  · Η Αιχμάλωτη του Χειμάρρου της Αγωνίας  · Καρδιές στο Γιούκον

Τοποθεσίες: Ο ναός του Μάνκο Κάπακ  · Τουονέλα  · Το Φρούριο της Λιμνούπολης

Αντικείμενα: Παντοδιαλύτης  · Ασημένιος Δίσκος  · Το Στέμμα των Σταυροφόρων  · Το νόμισμα  · Το Περιδέραιο του Νοστραμουσούδαμου

Τόμοι: Βιβλιοθήκη Κόμιξ  · Ο Βίος και η Πολιτεία του Σκρουτζ Μακ Ντακ  · Τα Xαμένα Eπεισόδια  · Οι Περιπέτειες του Περτουίλαμπι

Scrooge-mcduck-013

Also on FANDOM

Random Wiki