FANDOM

30- Klondike Kaper

-Καρλ Μπαρκς, Klondike Kaper, 1972

Η ιστορία Επιστροφή στο Κλοντάικ είναι μια ιστορία κόμιξ με τον Ντόναλντ Ντακ που σχεδίασε ο Καρλ Μπαρκς τον Μάρτιο του 1953.

ΠερίληψηEdit

Ο Σκρουτζ Μακ Ντακ επιστρέφει μαζί με τον ανιψιό του Ντόναλντ και τα δικά του ανίψια στο Κλοντάικ , όπου πέρασε τα νεανικά του χρόνια, και συναντιέται ξανά με τον μεγάλο του έρωτα, την γοητευτική Χρυσή Γκόλντυ .

ΥπόθεσηEdit

Στην αρχή της ιστορίας, ο Σκρουτζ Μακ Ντακ δείχνει να υποφέρει από κενά μνήμης, στο σημείο να μην μπορεί να αναγνωρίσει ούτε τον Ντόναλντ! Ο Ντόναλντ τον πηγαίνει σε ένα γιατρό ο οποίος δίνει στον Σκρουτζ κάποια χάπια που υποτίθεται πως θα τον βοηθούσαν να ανακτήσει την μνήμη του. Καθώς η μνήμες του επανέρχονται, ο Σκρουτζ αρχίζει ξαφνικά να σχεδιάζει την επιστροφή του στο Κλοντάικ, στο μέρος όπου στα νιάτα του κέρδισε την περιουσία του ως χρυσοθήρας. Λέει στον Ντόναλντ και τα ανιψάκια που θα τον συνοδεύσουν πως είχε θάψει ένα μεγάλο φορτίο χρυσού δίπλα στην παλιά του καλύβα στον Χείμαρρο της Αγωνίας. Επίσης αρχίζει να κάνει αναφορές στην Χρυσή Γκόλντυ, ένα πρόσωπο από το παρελθόν του. 

Tumblr m5zt2k0jsX1qhal0to1 500
Καθώς ο Σκρουτζ φαίνεται να ξαναζεί το παρελθόν του,  οι Ντακ φτάνουν στο Ντώσον, όπου ο Σκρουτζ εξηγεί πώς συναντήθηκε με την Γκόλντυ. Ο Σκρουτζ λέει στα ανίψια του πως η Γκόλντυ έκλεψε από αυτόν ένα τεράστιο σβώλο χρυσού σε μέγεθος αυγού χήνας που είχε βρει. Αυτός δεν αρκέστηκε να πάρει πίσω το χρυσάφι του, αλλά την απήγαγε και την ανάγκασε να δουλέψει σκληρά στο ορυχείο του -μάλιστα βλέπει και σε αναμνήσεις την Γκόλντυ να φωνάζει κλαίγοντας και να παραπονιέται για το κατεστραμμέμο της φόρεμα.

Το ταξίδι των Ντακ συνεχίζεται και φτάνουν την παλιά καλύβα του Σκρουτζ και με έκπληξη διαπιστώνουν πως είναι κατηλλειμμένη και ο τωρινός ιδιοκτήτης αρνείται να τους αφήσει να πλησιάσουν πυροβολώντας.

Τελικά τα ανιψάκια καταφέρνουν να τον αιφνιδιάσουν και αντικρίζουν την ηλικιωμένη γυναίκα που κρυβόταν πίσω από την επίθεση, που δεν είναι άλλη από την Γκόλντυ αυτοπροσώπως! Καθώς ο Σκρουτζ και η Γκόλντυ
104- Business long overdue
ξανασυναντιούνται φαίνονται και οι δύο αμήχανοι. Ο Σκρουτζ όμως αμέσωα θυμάται ένα παλιό χρέος της Γκόλντυ σε αυτόν το οποίο όμως εκείνη αδυνατεί να πληρώσει. Του δίνει τα τελευταία της κοσμήματα και φεύγει. Αλλά ο Σκρουτζ της φωνάζει να γυρίσει πίσω και την προκαλεί σε έναν διαγωνισμό... για το ποιος θα βρει πρώτος χρυσάφι. 

Η Γκόλντυ νικάει βρίσκονυας το παλιό φορτίο χρυσού που είχε θάψει παλιά ο Σκρουτζ και τώρα αξίζει μια περιουσία. Μετά από πενήντα χρόνια επιτέλους τα κατάφερε. Ο Σκρουτζ προσποιείται τον ηττημένο και υποκρίνεται πως επειδή δεν είχε πάρει τα χάπια του ξέχασε πού βρισκόταν το χρυσάφι. Αλλά πίσω από την πλάτη του ο Ντόναλντ αποκαλύπτει στα ανιψάκια του ότι ο Σκρουτζ στην πραγματικότητα πήρε τα χάπια του και ότι άφησε επίτηδες την Γκόλντυ να νικήσει. Στο τέλος τα ανίψια συνειδητοποιούν ότι ο Σκρουτζ είναι πιο συαισθηματικός απ' όσο θα ήθελε να δείχνει.

ΠαρασκήνιοEdit

Ο Μπαρκς είχε ένα ενδιαφέρον για το Κλοντάικ και σκηνές της ιστορίας είναι εμπνευσμένες από παλιές ιστορίες του Κλοντάικ, αλλά αυτή η ιστορία μπορεί να θεωρηθεί ως πιο σημαντική για την συμβολή της στην ανάπτυξη της προσωπικότητας του Σκρουτζ. Η συμμετοχή του Σκρουτζ στον πυρετό του Χρυσού στο Κλοντάικ έχει αναφερθεί παλιότερα, αλλά αυτή είναι η πρώτη φορά που το Κλοντάικ γίνεται ένα σημαντικό κομμάτι του παρελθόντος του ήρωα.

Σε μεταγενέστερες ιστορίες τόσο από τον Μπαρκς τόσο και από τους επιγόνους του, αναφορές στο παρελθον του Σκρουτζ στο Κλοντάικ εμφανίζονται πιο συχνά από αυτές στη γενέτειρά του την Σκωτία! Η ιστορία παρουσιάζει επίσης την πρώτη εμφάνιση της Χρυσής Γκόλντυ Ο΄ Γκιλτ, που η σχέση αγάπης-μίσους που είχε με τον Σκρουτζ θεωρείται από κάποιους ανθρώπους, ειδικά από τον Ντον Ρόσα, ένα σπουδαίο μέρος από το παρουσιαστικό των δυο ηρώων. Η ιστορία είναι, σύμφωνα με τους παραπάνω, η πρώτη εστίαση στην ερωτική ζωή του Σκρουτζ, και η τελευταία εστίαση σε αυτήν από τον Μπαρκς.

Άλλο ένα θέμα που θίγει η ιστορία είναι ότι ο Σκρουτζ κάνει συνειδητή προσπάθεια να κρύψει ή να αρνηθεί τα ίδια του τα συναισθήματα και τις ευαισθησίες επειδή δεν θέλει να δείχνει ευάλωτος. Αυτό έχει γίνει ένα σημαντικό μέρος του τρόπου σκέψης και δράσης του ήρωα στις ιστορίες. Συχνά αναφέρεται ως μία από τις πιο δυνατές ιστορίες του Μπαρκς, που υπερασπίζει τον χαρακτήρα του Σκρουτζ. Ωστόσο, μέρος της ιστορίας έχει γίνει αιτία διχογνωμίας, καθώς οι Δυτικές Εκδόσεις απέρριψαν μια σκηνή εξαιτίας της σκληρής της ατμόσφαιρας. Θεωρήθηκε ακατάλληλη σκηνή για ένα παιδικό κόμιξ. Παρά το γεγονός αυτό, το "κομμένο" μέρος της ιστορίας έχει επαέλθει σε μερικές πρόσφατες ιστορίες.

ΠερικοπέςEdit

Αρχικά η ιστορία είχε 32 σελίδες, που όμως κόπηκαν σε 27, γιατί οι εκδότες θεώρησαν την βίαιη σκηνή του καυγά στο μπαρ ακατάλληλη για ένα κόμιξ που απευθυνόταν σε παιδιά. Αργότερα, βέβαια, με εξαίρεση μια μισή σελίδα, το μέρος που έλειπε επανήλθε και η ιστορία δημοσιεύτηκε ολόκληρη το 1981 με την μισή σελίδα που έλειπε να έχει ξανασχεδιαστεί από τον Καρλ Μπαρκς.

Πηγή ΈμπνευσηςEdit

Η σχέση του Σκρουτζ και της Γκόλντυ αλλά και τα γεγονότα που συνέβησαν μεταξύ τους στο παρελθόν έχουν αποτελέσει μια ανεξάντλητη πηγή έμπνευσης για πολλούς επιγόνους του Μπαρκς, όπως ο Ντον Ρόσα, που με το έπος του Ο Βίος και η Πολιτεία του Σκρουτζ Μακ Ντακ αλλά και μερικά από τα χαμένα επεισόδια ασχολείται με το θέμα διεξοδικά, χαρίζοντάς μας τρεις περιπέτειες που διαδραματίζονται στο παρελθόν, αλλά και επαναφέροντας το θέμα σε τρεις ακόμη ιστορίες του που διαδρματίζονται στο παρόν.

DucktalesEdit

Αρκετά αργότερα, η πλοκή της ιστορίας Επιστροφή στο Κλοντάικ χρησιμοποιήθηκε σε ένα από τα επεισόδια της σειράς Ducktales, εντελώς τροποποιημένη βέβαια. Χαρακτηριστικά ανεφέρουμε ότι ο Ντόναλντ δεν υπάρχει σε αυτό το επεισόδιο, ότι ο Σκρουτζ δεν πάσχει από αμνησία, αλλά ξαφνικά θυμάται την Γκόλντυ όταν βλέπει τους γείτονές του να γιορτάζουν την Ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου, ότι ο Σκρουτζ και η Γκόλντυ είναι ανοιχτοί στην έκφραση των ρομαντικών συναισθημάτων τους και όχι μόνο ιδιωτικά, αλλά μπροστά και στα ανίψια του Σκρουτζ. Επίσης ο σβώλος χρυσού σε μέγεθος αυγού χήνας έχει σμικρυνθεί αρκετά, τόσο που να μην διαφέρει από έναν οποιονδήποτε άλλο σβώλο κανονικού μεγέθους!

ΕξώφυλλαEdit

Καρλ Μπαρκς Project
Barksg
Σελίδες του Project

Παπιάνθρωπος:

Scr

Καρλ Μπαρκς  · Καρλ Μπαρκς Φράσεις  · Ode to ducks - Το ποίημα του Μπαρκς  · ΚΟΜΙΞ και Μπαρκς  · Οι γνώμες των μελών για τον Καρλ Μπαρκς  · Μπαρκς - Οι απαγορεύσεις  · Μπαρκς - Βινιέτες  · Μπαρκς - Μουσεία  · Γκάρε Μπαρκς

Μελέτες:

Hdl

Γάτες  · Γέτι  · Δράκοι  · Θαλάσσια Φίδια  · Σκυλιά  · Φαντάσματα  · Χήνες  · Θρυλικοί Άνθρωποι  · Κοτόπουλα  · Μυθικοί Κόσμοι  · Βόμβες και Πύραυλοι

Χαρακτήρες:

Fli
Mag
Gla

Σκρουτζ Μακ Ντακ  · Γκαστόνε Γκάντερ  · Νταίζυ Ντακ  · Κύρος Γρανάζης  · Ράτσετ Γρανάζης  · Μουργόλυκοι  · Μόργκαν Μουργόλυκος  · Χρυσοκούκης  · Μάτζικα Ντε Σπελ  · Χρυσή Γκόλντυ  · Κύριος Τζόουνς  · Οι Μικροί Εξερευνητές  · Τζων Ρόμπαξ  · Κορνήλιος Κουτ  · Γλίτσας Λέρας  · Έηπριλ, Μαίυ και Τζουν Ντακ  · Γλόμπος  · Μπλου Τυρκουάζ  · Φίσκερβιλ  · Οι Αδελφοί Ντάλτον  · Δεσποινής Ευταξία  · Βολκάνα Μακ Ντακ  · Mατίλντα Μακ Ντάκ  · Mπαρούτης Ντάκ  · Άνγκους "Μπουνάτσας" Μακ Ντακ  · Ιάκωβος Μακ Ντακ  · Κάπταιν Φουρτούνας Μακ Ντακ  · Σχίζας Ντακ  · Δάφνη Ντακ  · Μπούφαλο Μπιλ  · Ποντικομούρης  · Λούκυ Κούτ  · ??? Ντακ  · Φούλα Ζούλα  · Mπόμπυ Το Ζόμπι  · Ο Δήμαρχος της Λιμνούπολης  · Σκότυ  · Μπλακτζακ  · Ξεφτέρης  · Σπίθας  · Πόνθε ντε Λεόν  · Ο μονόκερος  · Ο Τζο από την Σιγκαπούρη  · Μοσχάρης Μακρυχόρταρος  · Μαχαραγιάς του Γιαχαραντάν  · Δονάλδο Ελ Κουάκο  · Σκότλαντ Μακ Γιαρντ  · Τζώρτζια Μπομπότα  · Γκαστόν Τριχογένης  · Αργύρης Χήνος  · Πριγκίπισσα Βουτατηνστηνσκάφη  · Γιέτι  · Χθόνιοι και Υπόγειοι  · Κυρία Τζόουνς

Ιστορίες:

Bea
Gyr

Τοποθεσίες:

Don
Gra

Αντικείμενα:

Woo
Dai

Τόμοι:

Η Μεγάλη Βιβλιοθήκη Disney  · ΚΟΜΙΞ CARL BARKS 10X10  · Οι επίγονοι του Καρλ Μπαρκς

Πίνακες:

Στριπ και Σχέδια:

Τα στριπ του Μπαρκς  · Τα Μοναδικά Σχέδια του Μπαρκς (1940)  · Τα Μοναδικά Σχέδια του Μπαρκς (1950)  · Τα Μοναδικά Σχέδια του Μπαρκς (1960)  · Τα Μοναδικά Σχέδια του Μπαρκς (1970)  · Τα Μοναδικά Σχέδια του Μπαρκς (1980)  · Τα Μοναδικά Σχέδια του Μπαρκς (1990)  · Τα Μόντελ Σητ του Μπαρκς

Σημαντικοί επίγονοι

Ντον Ρόσα  · Ρομάνο Σκάρπα  · Βίκαρ  · Μάρκο Ρότα  · Ουίλλιαμ Βαν Χόρν  · Ντάαν Γίππες  · Σήζαρ Φεριόλι

Also on FANDOM

Random Wiki