FANDOM

Εξωφυλλο (23)2

-Ντον Ρόσα, Ένα Φτωχό Γεροντάκι

Η ιστορία Ένα Φτωχό Γεροντάκι είναι μια πολυσέλιδη ιστορία που έγραψε και σχεδίασε ο Καρλ Μπαρκς τον Σεπτέμβριο του 1951 και δημοσιεύθηκε τον Μάρτιο του επόμενου έτους. Στην Ελλάδα την είδαμε για πρώτη φορά στο ΚΟΜΙΞ 104.

ΠερίληψηEdit

Οι Μουργόλυκοι σκοπεύουν να κλέψουν την περιουσία του Σκρουτζ κι έτσι εκείνος αποφασίζει να την κρύψει σε μια λίμνη. Οι ληστές όμως βρίσκουν την κρυψώνα και ο κροίσος αντιμετωπίζει τα πάνδεινα, προκειμένου να σώσει τα χρήματα του.

ΥπόθεσηEdit

Ο Σκρουτζ Μακ Ντακ βρίσκεται στο θησαυροφυλάκιο του και απολαμβάνει το καθημερινό του μπάνιο στα χρήματα, με τον Ντόναλντ να παρακολουθεί. Μόλις τελειώνει την βουτιά του ο κροίσος αρχίζει να λέει στον ανιψιό του όλα τα πλεονεκτήματα που προσφέρει η απόκτηση μιας σημαντικής περιουσίας, όπως χαλάρωση και ξεκούραση.

Καθώς όμως μιλάει τρέχει να σκοτώσει σκόρους, που θα τρώγανε τα χαρτονομίσματα, να ξεσκονίσει ιστούς αράχνης και να πιάνει ποντίκια, κοπιάζοντας αδιάκοπα για να διατηρήσει την περιουσία του. Ξαφνικά όμως ακούει θορύβους από το διπλανό οικόπεδο και τρομοκρατημένος συνειδητοποιεί ότι οι Μουργόλυκοι χτίζουν ένα κτήριο, ώστε να κλέψουν τα λεφτά του, τρυπώντας τον τοίχο του θησαυροφυλακίου.

Ο Σκρουτζ είναι απαρηγόρητος, αφού δεν μπορεί να καλέσει την αστυνομία, πριν οι κακοποιοί να του κλέψουν την περιουσία, μιας και δεν κάνουν κάτι παράνομο. Στην συνέχεια όμως, ενθυμούμενος την σκληρή του προσπάθεια να κερδίσει αυτά τα χρήματα, στο Κλοντάικ και στα ορυχεία χαλκού, αποφασίζει να αντισταθεί μέχρι τέλους στους Μουργόλυκους.

Φτωχο6

Οι Μουργόλυκοι παρκάρουν το φορτηγό τους ακριβώς μπροστά στον τοίχο του θησαυροφυλακίου...

Έτσι, σκέφτεται ένα ιδιοφυές πλάνο, προκειμένου να απομακρύνει τα χρήματα του από το θησαυροφυλάκιο χωρίς να το καταλάβουν οι ληστές. Κατ'αρχάς, μαθαίνει ότι οι κλέφτες αδειάζουν τα μπάζα από την κατασκευή του κτηρίου σε μια τεχνητή λίμνη, την οποία και αγοράζει.

Εν συνεχεία, το ίδιο βράδυ, εγκαθιστά μια καταπακτή στον τοίχο του θησαυροφυλακίου, ακριβώς πάνω από το σημείο που οι Μουργόλυκοι παρκάρουν το φορτηγό, με το οποίο μεταφέρουν τα μπάζα. Κατ' αυτόν τον τρόπο, χωρίς οι Μουργόλυκοι να το καταλαβαίνουν, μεταφέρουν λίγα λίγα τα χρήματα του στην λίμνη, αφού νομίζουν πως το φορτηγό περιέχει μόνο άχρηστα χώματα.

Πλέον όλα τα λεφτά του Σκρουτζ βρίσκονται στην τεχνητή λίμνη, η οποία σχηματίζεται από ένα ξύλινο φράγμα και ο μεγιστάνας φροντίζει να οχυρώσει τις ακτές με δρακόντεια μέτρα. Εν τω μεταξύ οι Μουργόλυκοι, κάνουν την τρύπα στο κτήριο αλλά συνειδητοποιούν πως είναι άδειο, με αποτέλεσμα να απογοητευθούν και να μην μπορούν να καταλάβουν πως ο Σκρουτζ απομάκρυνε τα χρήματα του χωρίς να το πάρουν είδηση.

Ο κροίσος όμως έχει αρχίσει να νοσταλγεί το μπάνιο στα λεφτά του και αποφασίζει να φτιάξει ένα τεχνητό χρηματικό νησάκι στην λίμνη, ώστε να μπορέσει να απολαύσει τις βουτιές στην περιουσία του. Παράλληλα, ένας Μουργόλυκος, ο οποίος δεν αντέχει να σκέφτεται άλλο που έχουν πάει τα λεφτά αποφασίζει να πάει στην λίμνη για ψάρεμα, ώστε να ξεσκάσει. Εκεί όμως με μεγάλη του έκπληξη βλέπει τον Σκρουτζ να βουτάει στα λεφτά του και αμέσως ειδοποιεί τα αδέρφια του.

Φτωχο5

Ο Μουργόλυκος βλέπει το νησί από χρήμα του Σκρουτζ!

Οι κακοποιοί αγοράζουν όλα τα οικόπεδα κάτω από το φράγμα και όταν ο μεγιστάνας τους βλέπει τρομοκρατείται ολόκληρος, αφού εάν οι ληστές καταστρέψουν το φράγμα, όλα τα λεφτά θα καταλήξουν στο δικό τους έδαφος και θα είναι δικά τους και με τον νόμο.

Οι κλέφτες αμέσως αρχίζουν τις επιθέσεις τους στο φράγμα με τον Σκρουτζ και τα ανίψια του να προσπαθούν απεγνωσμένα να τους σταματήσουν. Οι Μουργόλυκοι προσπαθούν να κάψουν το φράγμα, να ρίξουν βόμβες ώστε να διαλυθεί και να προκαλέσουν καταιγίδες που θα το καταστρέψουν, αλλά ο Σκρουτζ τους σταματάει.

Φτωχό7

Ο Ντόναλντ αγοράζει τα έντομα από τους μεταμφιεσμένους Μουργόλυκους...

Τότε, δημοσιεύουν ένα άρθρο στην εφημερίδα, το οποίο αναφέρεται στους τερμίτες που τρώνε ξύλο κι όταν ο κροίσος το διαβάζει, φοβούμενος ότι οι τερμίτες μπορούν να φάνε το φράγμα στέλνει τον Ντόναλντ να αγοράσει κάτι που να τους απωθεί. Ο τελευταίος όμως συναντάει στον δρόμο τους Μουργόλυκους μεταμφιεσμένους, οι οποίοι πουλάνε κάποια έντομα που δήθεν διώχνουν τους τερμίτες. Ο Ντόναλντ τα αγοράζει και τα αφήνει ελεύθερα στο φράγμα, χωρίς να γνωρίζει ότι αποτελούν σούπερ-τερμίτες, που έφτιαξαν οι παράνομοι.

Πράγματι, σε λίγο τα έντομα αρχίζουν να καταβροχθίζουν το φράγμα και παρά τις προσπάθειες του δισεκατομμυριούχου να αντικαταστήσει τα ξύλα, οι τερμίτες το τρώνε αστραπιαία. Το φράγμα εν τέλει καταρρέει με μια τεράστια πλημμύρα να σαρώνει τα πάντα στο πέρασμα της και να μεταφέρει ολόκληρη την περιουσία του στην γη των Μουργόλυκων. Οι κλέφτες αποκτούν όλα τα λεφτά του Σκρουτζ, με τον τελευταίο να αποφασίζει να πάει να τους συγχαρεί για την νίκη τους.

Φτωχο2

Το φράγμα καταρρέει και μια τεράστια πλημμύρα με λεφτά ξεκινά!

Ο πρώην εκατομμυριούχος δίνει τα συγχαρητήρια του στους Μουργόλυκους και τους ζητάει μια επιθυμία, να κάνει μια τελευταία βουτιά στα λεφτά του. Οι κλέφτες μένουν άφωνοι από τις κολυμβητικές ικανότητες του Σκρουτζ και αποφασίζουν να δοκιμάσουν και οι ίδιοι, μετά από παρότρυνση του τελευταίου, μιας και τα χρήματα είναι πλέον δικά τους. Όταν όμως το επιχειρούν σκάνε με τα κεφάλια τους στο χρήμα και πέφτουν ξεροί, με τον Σκρουτζ να παραδέχεται πως αυτός ήταν ο σκοπός του από την αρχή.

Ο Σκρουτζ παίρνει και πάλι πίσω την περιουσία του και όλα γίνονται όπως πριν, με τον μεγιστάνα να λέει στον Ντόναλντ πως ακόμα δεν του έχει πει για την ασφάλεια που προσφέρουν τα χρήματα. Ο Ντόναλντ και οι Χιούη, Λιούη και Ντιούη θυμώνουν και του λένε πως τελικά δεν είναι παρά ένα φτωχό γεροντάκι, αφού τα εκατομμύρια του είναι σκέτος μπελάς και φεύγουν.

Φτωχο4

Οι Μουργόλυκοι σκάνε σαν καρπούζια στο χρήμα!

Στο τέλος, το ζάπλουτο παπί, αφού το σκέφτεται για λίγο, δηλώνει πως αυτά είναι βλακείες, αφού μπορεί να απολαύσει τα χρήματα του και ξεκινάει να κολυμπάει σαν δελφίνι και να σκάβει λαγούμια και να πετάει τα χρήματα στον αέρα και να τα αφήνει να πέφτουν στο κεφάλι του!

ΠαρασκήνιοEdit

Η ιστορία Ένα Φτωχό Γεροντάκι, είναι η πρώτη ιστορία που ο Καρλ Μπαρκς προάγει τον θείο Σκρουτζ σε πρωταγωνιστικό ρόλο. Εδώ φαίνεται το πόσο πολύ παρομοιάζει ο Μπαρκς τους παπιο-ήρωές του με κανονικούς ανθρώπους. Σε μια φράση από τις πρώτες σελίδες, που αποτελεί και τον τίτλο της ιστορίας, ο θείος Σκρουτζ αναφωνεί: "Συμφορά μου! Θα γίνω ένα φτωχό γεροντάκι!". Όχι "ένα φτωχό παπί", αλλά "ένα φτωχό γεροντάκι", ("a poor old man" στο πρωτότυπο αγγλικό κείμενο)!!!

Φτωχό1

Το πρώτο φλασμπακ του Σκρουτζ από τον Καρλ Μπαρκς, δείχνει την δύσκολη ζωή στο Κλοντάικ.

Η ιστορία αυτή αποτελεί ουσιαστικά την πρώτη ιστορία του περιοδικού Uncle Scrooge, του θρυλικού αμερικάνικου περιοδικού που είναι αφιερωμένο στο πιο πλούσιο παπί των κόμικς. Στην ιστορία αυτή, στην οποία ο Καρλ Μπαρκς χρησιμοποιεί για πρώτη φορά τον Σκρουτζ Μακ Ντακ ως ήρωα σε μια πολυσέλιδη περιπέτεια, ο δημιουργός αποφασίζει να εμβαθύνει τον χαρακτήρα του και να παρουσιάσει τις πρώτες πτυχές του παρελθόντος του.

Έτσι, αφηγείται πως ο Σκρουτζ κατάφερε να γίνει πλούσιος όντας ο πιο σκληρός από τους σκληρούς και ο πιο πονηρός από τους πονηρούς, ενώ με τον προσωπικό του μόχθο κατάφερε να βρει χρυσάφι στο παγωμένο Κλοντάικ και χαλκό στις πεδιάδες της Αμερικής.

Φτωχο3

Ο Σκρουτζ κάνει μακροβούτια στην περιουσία του!

Αργότερα, ο χαρισματικός επίγονος του Καρλ Μπαρκς. Ντον Ρόσα, χρησιμοποιώντας αυτά τα στοιχεία, που είναι διάσπαρτα στο έργο του Παπιανθρώπου, θα γράψει το πολυβραβευμένο έργο: Ο Βίος και η Πολιτεία του Σκρουτζ Μακ Ντακ. Παρουσιάζεται επίσης η αγάπη του θείου Σκρουτζ για τις βουτιές στο χρήμα, δηλαδή να κολυμπάει μέσα του σαν δελφίνι, να σκάβει λαγούμια σαν τυφλοπόντικας και φυσικά να το πετάει στον αέρα και να το αφήνει να πέφτει στο κεφάλι του.

Το χάρισμα αυτό δεν θεωρείται καθόλου αυτονόητο, αλλά προκύπτει σαν αποτέλεσμα της αγάπης του Σκρουτζ για τα λεφτά του και της σοβαρής ενασχόλησης του με αυτά, όπως φαίνεται από το γεγονός ότι για τους Μουργόλυκους είναι τελείως αδύνατον να κάνουν βουτιές σε αυτό. Επομένως, η ιστορία Ένα Φτωχό Γεροντάκι αποτελεί την πραγματική αρχή ενός ήρωα που καταξιώθηκε ως ένας από τους διάσημους χαρακτήρες της Ένατης Τέχνης!

ΕξώφυλλαEdit

Καρλ Μπαρκς Project

Παπιάνθρωπος:

Καρλ ΜπαρκςΚατάλογος ΙστοριώνΒινιέτεςΜουσείαΓκάρε Μπαρκς

Οικογένεια Ντακ, Οικογένεια Μακ Ντακ, Οικογένεια Κουτ:

Φίλοι του Ντόναλντ και του Σκρουτζ:

Εχθροί:

Άλλοι Χαρακτήρες:

Ιστορίες:

Τοποθεσίες:

Αντικείμενα:

Τόμοι:

Πίνακες:

Οι λιθογραφίες του Καρλ Μπαρκς  · Πίνακες του Καρλ Μπαρκς (1971-1972)  · Πίνακες του Καρλ Μπαρκς (1973-1974)  · Πίνακες του Καρλ Μπαρκς (1975-1976)  · Πίνακες του Καρλ Μπαρκς (1980-1989)  · Πίνακες του Καρλ Μπαρκς (1991-1997)

Στριπ και Σχέδια:

Τα στριπ του ΜπαρκςΤα Μόντελ Σητ του ΜπαρκςΤα Μοναδικά Σχέδια του Μπαρκς (1940)Τα Μοναδικά Σχέδια του Μπαρκς (1950)Τα Μοναδικά Σχέδια του Μπαρκς (1960)Τα Μοναδικά Σχέδια του Μπαρκς (1970)Τα Μοναδικά Σχέδια του Μπαρκς (1980)Τα Μοναδικά Σχέδια του Μπαρκς (1990)