FANDOM

ScroogeMcDuck

Η επίσημη ημερομηνία «γέννησης» του Μίκυ Μάους είναι η 18η Νοεμβρίου 1928, όταν πρωταγωνίστησε στην ταινιούλα «Steamboat Willie», που ήταν η πρώτη ομιλούσα ταινία στο χώρο των κινουμένων σχεδίων. Στην πραγματικότητα, ο Μίκυ είχε κάνει την εμφάνισή του στη μεγάλη οθόνη λίγους μήνες πριν και συγκεκριμένα στην ταινία «Plane Crazy» (15 Μαΐου 1928).

Γέννηση του ΜίκυEdit

Ο Ντίσνεϊ εμπνεύστηκε τον Μίκυ στις αρχές του 1928, ταξιδεύοντας σιδηροδρομικώς για δουλειές σε μια ιδιαίτερα δύσκολη περίοδο της ζωής του. Μόλις είχε χάσει τα εμπορικά δικαιώματα του πρώτου του ήρωα, του Όσβαλντ, του τυχερού λαγού και οι περισσότερο συνεργάτες του είχαν αποσκιρτήσει στον μεγάλο του αντίπαλο Μπομπ Μιντζ των Universal Studios. Ο Ντίσνεϊ δεν θα έκανε ποτέ το ίδιο λάθος και θα προάσπιζε στο εξής με τον εντελέστερο τρόπο τα εμπορικά δικαιώματα κάθε ήρωα που παρουσίαζε.

Μόλις επέστρεψε στο Λος Άντζελες έπεσε με τα μούτρα στη δουλειά, μαζί με τον σπουδαίο κομίστα Ουμπ Αϊγουερκς και σε λιγότερο από τρεις μήνες ο Μίκυ έλαβε «σάρκα και οστά». Αποφάσισε να του δώσει το όνομα Μόρτιμερ, αλλά η κυρία Ντίσνεϊ θεώρησε το όνομα πομπώδες και αντιπρότεινε το Μίκυ, που επικράτησε τελικά. Η επιτυχία του μικροσκοπικού ποντικού ήταν άμεση. «Όταν ο κόσμος γελάει με τον Μίκυ, το κάνει επειδή είναι τόσο ανθρώπινος. Αυτό είναι το μυστικό της δημοτικότητάς του» συνήθιζε να λέει ο Ντίσνεϊ.

Στα κομικςEdit

Στο σύμπαν των κόμικς, οι στενότεροι συγγενείς του Μίκυ είναι τα ανίψια του Μόρτι και Φέρντι και η αδελφή του Αμέλια. Η Μίνι είναι η αιώνια φιλενάδα του, διατηρεί στενή φιλία με τη μεγάλη οικογένεια των Ντακ, ενώ ο μεγάλος του αντίπαλος είναι ο Μαύρος Πητ. Το σκυλί του Μίκυ ακούει στο όνομα Πλούτο.

Η μεγάλη επιτυχία του Μίκυ προσέλκυσε το ενδιαφέρον των εκδοτών και στις 13 Ιανουαρίου 1930 έκανε την πρώτη του έντυπη εμφάνιση. Τέσσερα χρόνια αργότερα είχε το δικό του λήμμα στη διεθνούς κύρους εγκυκλοπαίδεια «Μπριτάνικα». Στην Ελλάδα κατέφθασε με μεγάλη καθυστέρηση από τις εκδόσεις Τερζόπουλου, μόλις το 1966. Την Παρασκευή 1η Ιουλίου ένα περιοδικό μικρού σχήματος, με τον Μίκυ στο εξώφυλλο έτοιμο να επισκεφθεί την Ελλάδα, προκάλεσε συναγερμό στις τάξεις των λιλιπούτειων αναγνωστών.

ΤαινίεςEdit

Στις πρώτες ταινίες του, ο Μίκι ήταν σκανδαλιάρης, ερωτύλος και ενίοτε κακός. Αργότερα έγινε ξερόλας, εξυπνάκιας, με λίγα λόγια ο «κύριος Τέλειος», το καλό παιδί. Ήταν το τίμημα της επιτυχίας για τον Ντίσνεϊ. Η προσωπικότητα του Μίκυ στις πρώτες ταινίες ήταν πιο σύνθετη και γι' αυτό πιο ενδιαφέρουσα σε σχέση με τον μονοδιάστατο χαρακτήρα της συνέχειας. Τη φωνή τους στον Μίκυ δάνεισαν ο Ουόλτ Ντίσνεϊ (1929-1946), ο Τζέιμς ΜακΝτόναλντ (1946-1983) και ο Γουέιν Όλγουιν (1983-).

Πεζοδρόμιο της ΦήμηςEdit

Ο Μίκυ έγινε ο πρώτος ήρωας κινουμένων σχεδίων που απέκτησε το δικό του αστέρι στο περίφημο «Πεζοδρόμιο της Φήμης» (Walk of Fame) στο Χόλυγουντ. Η τελετή έγινε στις 18 Νοεμβρίου 1978, ανήμερα των πεντηκοστών του γενεθλίων. Το αστέρι του Μίκυ βρίσκεται στη διεύθυνση: 6925 Hollywood Blvd. Για δεκαετίες ο Μίκυ Μάους μονομάχησε σκληρά με τον Μπαγκς Μπάνι της Warner για τον τίτλο του πιο δημοφιλούς ήρωα των κινουμένων σχεδίων. Το 1988 οι δύο μεγάλοι αντίπαλοι τα βρήκαν και πρωταγωνίστησαν στην ταινία του Ρόμπερτ Ζεμέκις «Ποιος παγίδεψε τον Ρότζερ Ράμπιτ».

Η φήμη του Μίκυ γρήγορα μετατράπηκε σε πηγή εσόδων για την «Ντίσνεϊ», που είναι μία από τις μεγαλύτερες πολυεθνικές εταιρείες του κόσμου. Ο μικροσκοπικός ποντικός πρωταγωνιστεί στον κινηματογράφο, την τηλεόραση, τον τύπο. Εικονίζεται σε ρολόγια, μολύβια, σεντόνια, πετσέτες και σε πολλά ακόμα προϊόντα. Κάθε χρόνο συνεισφέρει στα ταμεία της «Ντίσνεϊ» πάνω από 5 δισεκατομμύρια δολάρια.

Ο Μίκυ Μάους είναι για κάποιους το σύμβολο της αμερικανικής αισιοδοξίας, επινοητικότητας και ενεργητικότητας, ενώ για κάποιους άλλους, ένα από τα πιο δυνατά χαρτιά του αμερικάνικου πολιτιστικού ιμπεριαλισμού. Η αμερικάνικη αντεργκράουντ κουλτούρα τον χρησιμοποίησε ως αντιήρωα στην ταινία «Ο Μίκυ Μάους στο Βιετνάμ» (1968).

Ο Μίκυ και ο Φλόιντ ΓκόντφρεντσονEdit

Ήταν ο καλλιτέχνης της κλασσικής σειράς του Μίκυ Μάους στα μεγάλα εβδομαδιαία έντυπα των ΗΠΑ. ήταν εκείνος ο άνθρωπος εκτός από το δημιουργό του Μίκυ, που έδωσε στον Μίκυ έναν νέο χαρακτήρα, δηλαδή συνέβαλε σημαντικά στη εξέλιξη του ήρωα. Ο Φλόιντ με τα στριπ του και τις άλλες ιστορίες σε κομικς με το Μίκυ τον έφερε σε επαφή με άλλους ήρωες αλλά και τον έκανε να δείχνει γενναίος και τολμηρός. Ο Μίκυ ήταν ένας ήρωας που δίψαγε για περιπέτεια! Ένας διαφορετικός από το σήμερα Μίκυ!

Ως συνεργάτης του Γουώλτ Ντίσνεϋ, εισήγαγε νέους χαρακτήρες στη σειρά, σαν το «Μαύρο Φάντασμα» (Phantom Blot) ή τον «Ήτα-Βήτα» (Eega-Beeva) και η ποιοτική δουλειά του επηρέασε νεώτερους καλλιτέχνες του είδους, όπως ο Ιταλός Ρομάνο Σκάρπα.

Οι αλλαγές και η εξέλιξη του ΜίκυEdit

Mickey-mouse

Στα 85 σχεδόν χρόνια της ύπαρξης του ο Μίκυ έχει αλλάξει αρκετές φορές. Έχει γίνει πιο λεπτός, έχει εμφανιστεί ασπρόμαυρος πάρα πολλές φορές, και δεν φορούσε πάντα γάντια αλλά τελικά έγινε πιο ανθρώπινος και έφυγε από την ποντικίσια μορφή που είχε αρχικά και έγινε ο Μίκυ Μάους που όλοι αγαπάμε σήμερα! Τώρα σε μια νέα σειρά του 2013 ο Μίκυ εμφανίζεται με άλλη καινούργια μορφή που μοιάζει με την μορφή που είχε ο Μίκυ κατά την δεκαετία του 1930, παρά με τον σημερινό Μίκυ. Ο Μίκυ αυτός πρωταγωνιστεί όπως έκανε κάποτε το 1930 και πιο μετά σε shorts, μικρά κλασσικά βίντεο!

Η ιστορία του Μίκυ σε βίντεοEdit

The History of Mickey Mouse03:20

The History of Mickey Mouse

Also on FANDOM

Random Wiki