FANDOM

Ο Γκούφυ (αγγλ. Goofy) είναι δημοφιλής ήρωας των κινουμένων σχεδίων των Walt Disney Pictures.

ΙστορίαEdit

Έχει μορφή σκύλου και είναι γκαφατζής και αδέξιος. Στην αμερικανική ονομασία (Goofy) η ετυμολογία είναι από το Goof, που σημαίνει ανόητος, και την κατάληξη -y. Είναι φίλος με τον Μίκυ Μάους. Οι δύο αυτοί φίλοι έχουν εμφανιστεί μαζί σε πολλές ταινίες όπως:

  • Ο Μίκυ αστυνομικός και ο Γκούφυ βοηθός του
  • Ο Μίκυ εναντίον του φοβερού ληστή της Δύσης
  • Ο Μίκυ και ο Γκούφυ εγκέφαλος του αιώνα (1955)

ΚαρτούνEdit

Από θεατής...σταρEdit

Στην ταινία κινουμένων σχεδίων Mickey’s Revue (1932), στο πλήθος που παρακολουθούσε το σόου του Μίκυ υπήρχε και ένας περίεργος τύπος ο οποίος φαινόταν να διασκεδάζει τόσο ώστε να ενοχλεί, με τα γέλια του, τους υπόλοιπους θεατές. Αυτό έπεισε τους σχεδιαστές της Disney να μετατρέψουν τον χαζοχαρούμενο σε ήρωα. Αφού του έβγαλαν τα γυαλιά και το γενάκι, προκειμένου να είναι πιο συμπαθής, τον ονόμασαν Dippy Dawg, δηλαδή «Τρελό Σκύλο». Στην Disney ωστόσο, σύντομα άρχισαν να τον αποκαλούν «The Goof»... οπότε και έμεινε το όνομα Γκούφυ.

Ο σχεδιαστής που του έδωσε ζωήEdit

Goofy Debut.png

Στο καρτούν Mickey's Revue

O Άρθουρ Μπάμπιτ (1907-1992), εξαίρετος γραφίστας και εκπαιδευτής των σχεδιαστών κινουμένων σχεδίων της Disney, ήταν βραδυκίνητος και καμπούριαζε ελαφρώς. Το ίδιο και ο Γκούφυ, και ενδεχομένως για το λόγο αυτό να ήταν ο πρώτος που οραματίστηκε τις δυνατότητες του έως τότε παραγνωρισμένου ήρωα. Αφότου προσελήφθη από τα Studio Disney το 1932, σε διάστημα εννέα ετών ο Αρτ Μπάμπιτ δημιούργησε ήρωες που έμειναν στην ιστορία των κινουμένων σχεδίων, από την Κακιά Βασίλισσα της ιστορίας «Η Χιονάτη και οι Επτά Νάνοι» (1937) έως τον Τζεπέτο του «Πινόκιο» (1940), τα μικρά μανιτάρια που χορεύουν στην ταινία «Φαντασία» (1940) και τον πελαργό στο «Ντάμπο» (1941). Το 1941, εγκατέλειψε την Disney για να επιστρέψει πάλι μόνο από το 1946 έως το 1947, οπότε και αποφάσισε να μετατρέψει τον Γκούφυ σε κύριο πρωταγωνιστή και ηθοποιό τόσο ολοκληρωμένο όσο και διασκεδαστικό. Έτσι, τον έπλασε ως καρικατούρα των νευρώσεων του σύγχρονου ανθρώπου. Παρά ταύτα, έβαζε πάντα σε πρώτο πλάνο την ατάραχη ηρεμία του, καθώς όπως ο ίδιος ο Μπάμπιτ συνήθιζε να λέει στους γραφίστες μαθητές του: Ο Γκούφυ έχει μουσική στην καρδιά, παρότι παίζει αιωνίως την ίδια μελωδία, κι εγώ τον ακούω να τη σιγοτραγουδά ενόσω σκέφτεται ή εργάζεται.

Το 1992 στην τηλεοπτική σειρά Goof Troop, μας αποκάλυψε για πρώτη φορά το πλήρες όνομά του, Γκούφυ Γκουφ, αλλά και τον νεαρό βλαστό του, τον Μαξιμίλιαν Μαξ Γκουφ. Η μητέρα του παιδιού του παραμένει μυστήριο, που μένει να απαντηθεί από την Ντίσνεϋ. Έτσι, ο Γκούφυ είναι ένας από τους ελάχιστους χάρτινους ήρωες με απογόνους.

Ο Γκούφυ επανήλθε στη μεγάλη οθόνη το 1995. Με τον Μαξ πρωταγωνίστησαν στην ταινία A Goofy Movie ή όπως προβλήθηκε στη χώρα μας, Γκουφοταινία.

ΚόμικςEdit

Η αρχήEdit

Γοοφυ.jpg

Το στριπ του Γκότφρεντσον όπου πρωτοεμφανίστηκε στα κόμικς ο Γκούφυ.

Τον Ιανουάριο του 1933, στο κυριακάτικο στριπ που σχεδίασε ο Φλόυντ Γκότφρεντσον, οι αναγνώστες αντίκρισαν τον Μίκυ να δέχεται στο σπίτι του τον φίλο του Ντίππυ, ο οποίος προσφέρεται να τον βοηθήσει να καθαρίσει το χιόνι από την αυλή του. Σε λίγα χρόνια θα επισκιάσει τα μέλη του αρχικού καστ των στριπ και θα καταξιωθεί ως ο πιο πιστός φίλος του Μίκυ.

Ένα δικό του περιοδικόEdit

Το 1953 θα αποκτήσει το δικό του περιοδικό, στο πλαίσιο της σειράς Four Color Comics, έως το 1961, και θα πρωταγωνιστήσει σε μερικές από τις πιο αξέχαστες ιστορίες της Ιταλικής σχολής.
Γοοφυκολομβος.jpg

Ο Γκούφυ ως Χριστόφορος Κολόμβος

Οι ιστορίες του Έκτορ Αδόλφο Ντε ΟυρτιάγκαEdit

Πολύ πιο εύπλαστος από τον Μίκυ και τον Ντόναλντ, ο Γκούφυ έχει πρωταγωνιστήσει σε μερικά από τα πιο αξέχαστα επεισόδια της πληθωρικής παραγωγής του Έκτορ Αδόλφο Ντε Ουρτιάγκα. Χάρη στο ευρηματικό πενάκι του Αργεντινού δημιουργού, ο Γκούφυ απέδειξε πως μπορεί να πρωταγωνιστήσει ακόμα και σε ιστορική υπερπαραγωγή, όπως είναι η ιστορία Στον Καιρό της Κλεοπάτρας, και να δώσει απολαυστικές ερμηνείες στον ρόλο διάσημων ηρώων και μεγάλων ιστορικών μορφών, από τον Μίδα μέχρι και τον Φρανκεστάιν και από τον Κολόμβο μέχρι τον Καζανόβα.

Ο Γκούφυ του Καρλ ΜπαρκςEdit

Ο Καρλ Μπαρκς χρησιμοποίησε τον Γκούφυ στο πλευρό του Μίκυ στην ιστορία Ο Γρίφος του Κόκκινου Καπέλου, σε σενάριο της Έληνορ Πάκερ. 

ΕξέλιξηEdit

Παρακάτω βλέπετε τα στάδια της εμφάνισης του Γκούφυ, καθώς και νέοι ήρωες που δημιουργήθηκαν με βάση αυτόν.
Goofy2.gif

Σούπερ ΓκούφυEdit

292478 4232144682498 1231150806 n.jpg
Το 1965, χάρη στο πενάκι του Πωλ Μάρρυ, θα κάνει το ντεμπούτο του ως σούπερ ήρωας. Ο Σούπερ Γκούφυ αποκτάει τις δυνάμεις του τρώγοντας φιστίκια από μια σούπερ φιστικιά που βλάστησε τυχαία στον κήπο του. Τρώγοντας το φιστίκι, ο Γκούφυ μεταμορφώνεται σε Σούπερ Γκούφυ και ξεφωνίζει την διάσημη κραυγή "ΤΑΝΤΑΧ". Οι δυνάμεις που αποκτά δεν διαφέρουν πολύ από τις δυνάμεις του Σούπερμαν. Ο Σούπερ Γούφυ, μπορεί να δει μέσα από αντικείμενα,να ακούσει ήχους γαλαξίες μακριά, έχει σούπερ δύναμη, μπορεί να πετάξει και να φυσήξει με δύναμη ανεμοστρόβιλου. Δυστυχώς οι δυνάμεις του Σούπερ Γκούφυ εξασθενούν αναλόγως με το πόσο δυνατό είναι το φιστίκι. Για να ενεργοποιήσει ξανά τις δυνάμεις του πρέπει να ξαναφάει φιστίκι από την φιστίκια του.

Επιπλέον...Edit

Είπαν γι’ αυτόνEdit

Μερικές φορές δίνεται εντύπωση ότι η ανακάλυψη του αυτονόητου είναι για εκείνον ένα εκπληκτικό γεγονός.
(ΡΙΝΟ ΚΑΜΙΛΕΡΙ, συγγραφέας)

GalleryEdit

Tio Patinhas-35.gif Η ΚΟΜΙΞ Wiki έχει μια συλλογή από εικόνες που σχετίζονται με τη σελίδα Γκούφυ.

Also on FANDOM

Random Wiki