FANDOM

Ο Γκαστόνε Γκάντερ είναι ένας χαρακτήρας του σύμπαντος των Ντακ και δημιουργήθηκε από τον Καρλ Μπαρκς. Ζει στη Λιμνούπολη, αλλά ο δημιουργός του, δεν έχει αποκαλύψει ποτέ τον ακριβή τόπο κατοικίας του.

Χαρακτηριστικά

Ιδιότητα

Είναι γνωστός ως το πιο τυχερό παπί στον κόσμο, όμως όπως ξέρουμε αυτή η απίστευτη τύχη του προστέθηκε αργότερα στον χαρακτήρα και δεν ήταν μέρος της αρχικής βασικής ιδέας. Η τύχη του άρχισε να εμφανίζεται στην ιστορία Αναμέτρηση στον Νότιο Ειρηνικό. Η υπερβολική ανταγωνιστικότητα που υπάρχει ανάμεσα σε αυτόν και τον ξάδερφο του, τον Ντόναλντ Ντακ ξεκίνησε από το γεγονός ότι και οι δύο θέλουν να διεκδικήσουν την Νταίζυ Ντακ και εμφανίστηκε στην ιστορία Τα Παλιά Ραβασάκια.

Χαρακτήρας

Ο Γκαστόνε, με έναν εντελώς διεστραμμένο τρόπο, καταφέρνει να είναι ειλικρινής, πιστεύοντας ολόψυχα στον ίδιο του τον μύθο! Όπως πολύ εύστοχα σχολιάζει ο Μπάρκς, μοιάζει να έχει βγει από τις σελίδες ενός παραμυθιού: «Μια φορά και έναν καιρό, ήταν ένας βασιλιάς, τόσο αφάνταστα τυχερός που τίποτε κακό δεν του συνέβαινε ποτέ!». Με αυτόν τον τρόπο, η ιστορία του Γκαστόνε γίνεται ένα παραμύθι του οποίου το τέλος γνωρίζουμε ήδη: ο τυχερός ξάδελφος περνιέται για ήρωας, γιατί, απλώς, ερμηνεύει τον εαυτό του με όρους ηρωικούς, χλευάζοντας τον Ντόναλντ που είναι «συνηθισμένος» και «κοινότοπος».

Ο τελευταίος, μάλιστα, τυχαίνει να είναι ιδιαίτερα ευκολόπιστος, με αποτέλεσμα να παρασύρεται από τον αστραφτερό μύθο του «επιτυχημένου εξάδελφου» και να κάνει το λάθος να θεωρεί τον Γκαστόνε πρότυπο για την προσωπική του ευτυχία. Στις σπάνιες περιπτώσεις που ο Γκαστόνε υποτροπιάζει, ο Ντόναλντ μεταμορφώνεται σε ένα ανόητα αισιόδοξο, θρασύτατο και αυτάρεσκο παπί. Για να εξισορροπήσει τον ζυγό της τύχης που τον αδικεί καταφανώς και για πολύ καιρό, υιοθετεί ανορθόδοξες μεθόδους, για να φτάσει τελικά να θρέψει τους καρπούς της ίδιας του της συντριβής. Μπορεί, λοιπόν, ο Γκαστόνε να καυχιέται για την τύχη και για τα ηρωικά του κατορθώματα, όμως, τελικά, εκείνος που αγωνίζεται να γίνει ήρωας δεν είναι άλλος από τον Ντόναλντ!

Ο Γκαστόνε από την πλευρά του Μπαρκς

Ντοναλντ (27)Ντόναλντ Ντακ
Η τύχη σου δεν θα ήταν τόσο καλή εάν η δική μου δε ήταν τόσο κακή!
Conversation Tail
96178392 5 1zEBΓκαστόνε
Μην προσπαθείς να μου κλέψεις την δόξα, ξάδελφε! Ήμουν και θα είμαι πάντα τυχερός!
Conversation Tail
706397-gladstone gander1

Έτοιμοι για καβγά!

Ο Παπιάνθρωπος τοποθέτησε τον Γκαστόνε έξω από το παιχνίδι των κοινωνικών συμβατικοτήτων αλλά και από την ηθική της σκληρής δουλειάς, στην οποία πιστεύει ολόψυχα ο θείος Σκρουτζ: θέλοντας να κάνει τον χαρακτήρα του Γκαστόνε «εξακολουθητικά αντιπαθητικό», ο Μπαρκς τον παρουσίασε να μην έχει ποτέ του εργαστεί, την ίδια στιγμή που συγκεντρώνει πάνω του την εύνοια όλης της τύχης του κόσμου. Εάν αυτός δεν είναι ο ορισμός της έννοιας της αδικίας, τότε ποιος είναι;

Ιστορία

Πρώιμη ζωή

Ο Γκαστόνε Γκάντερ γεννήθηκε περίπου το 1920 στην Λιμνούπολη, από την Δάφνη Ντακ και τον Γουσταύο Γκάντερ. Την τύχη του τη κληρονόμησε από την μητέρα του. Κατά την διάρκεια μίας από τις πρώτες γιορτές για τα γενέθλιά του, ο Γκαστόνε χτυπήθηκε από έναν κεραυνό, με συνέπεια, κάθε χρόνο την ίδια μέρα να είναι τραγικά άτυχος... Σ' αυτά τα γενέθλια ο Γουσταύος δεν ήταν παρών υπονοώντας πως μπορεί να έφυγε από τη ζωή νωρίς.

Χειμερινά Στοιχήματα

Lente Για περισσότερες πληροφορίες, δείτε επίσης Ιστορία: Χειμερινά στοιχήματα
Γκαστονε

Ο Γκαστόνε όπως πρωτοεμφανίστηκε στην ιστορία Χειμερινά Στοιχήματα.

Πρωτοεμφανίστηκε το 1948 στο «Walt Disney's Comics and Stories» #88, τον Ιανουάριο του 1948, με την ιστορία «Wintertime Wagers» («Χειμερινά Στοιχήματα»). Η ελληνική έκδοση της ιστορίας δημοσιεύτηκε το 1996 στο περιοδικό ΚΟΜΙΞ 92.

Στην πρώτη εμφάνιση, ο Γκαστόνε δεν ήταν παρα μία αντανάκλαση της προσωπικότητας του Ντόναλντ και τον καταδίωκε για το παράτολμο στοίχημα που είχε βάλει το καλοκαίρι. Ο καυχησιάρης ανταγωνιστής του Ντόναλντ περπατά στον δρόμο ράμφος δίπλα στον ήρωά μας και κομπορρημονεί ασταμάτητα σε ένα διαγωνισμό καυχησιολογίας.

Gladstonegander

Ο ανταγωνισμός δύο καυχησιάρηδων: Αυτό ήταν ένα καλό θέμα για μία ή δύο ιστορίες το πολύ, όμως ο Μπαρκς θέλησε να κάνει τον αντίπαλο του Ντόναλντ «διαχρονικά αντιπαθητικό». Έτσι, χάρη στα τεχνάσματα του σχεδιαστή του, ο Γκαστόνε προικίζεται τελικά με την εύνοια μια ανεξάντλητης τύχης, σε αντίθεση με τον φτωχό, κακότυχο και γκαφατζή Ντόναλντ.

Η αριστοτεχνική αυτή κίνηση του Μπαρκς ανύψωσε τον Γκαστόνε στο επίπεδο του μύθου, μεταμορφώνοντας τον σε κάτι περισσότερο από έναν ισχυρό σωσία. Το αποτέλεσμα είναι ένα νέο παπί που ενσαρκώνει όλα όσα ήθελε να είναι ο ταλαίπωρος Ντόναλντ: επιτυχημένος, αλαζόνας και εξασφαλισμένος εφ’ όρου ζωής! Ο Γκαστόνε είναι πάντα «ελεύθερος και ωραίος»!

Μεταγενέστερη ζωή

377973-9-1254425854296

Ο Γκαστόνε παραδέχεται πως δούλεψε μια φορά

Ο Γκαστόνε συνέχισε να ζει στην Λιμνούπολη, όπου λόγω της εξωφρενικής του τύχης δεν χρειάστηκε να δουλέψει, παρά μόνο μια φορά. Τα κέρδη της μοναδικής φοράς που δούλεψε τα κρατάει σε ασφαλές σημείο.

Ο Ντόναλντ με τον Γκαστόνε συνέχιζαν να μαλώνουν και στην ενήλικη ζωή, όπου μετά τους καβγάδες και τον ανταγωνισμό μεταξύ τους, ο Γκαστόνε έβγαινε συνήθως κερδισμένος.Το κύριο αντικείμενο των καβγάδων τους ήταν η Νταίζυ, που έλκυε και τους δύο τους. Ωστόσο, συνήθως έβγαινε ο Ντόναλντ κερδισμένος.

Ανταγωνιστές

Η μοναδική φίλη του Γκαστόνε είναι η θεά Τύχη! Έχει και ανταγωνιστές, όπως ο Ντόναλντ Ντακ,ο Σκρουτζ Μακ Ντακ, οι Χιούη, Λιούη και Ντιούη Ντακ και η Μάτζικα Ντε Σπελ.

Gallery

Tio Patinhas-35 Η ΚΟΜΙΞ Wiki έχει μια συλλογή από εικόνες που σχετίζονται με τη σελίδα Γκαστόνε Γκάντερ.

Επιπλέον...

Ένας εκδοτικός οίκος με το όνομά του

Gastone Paperone

H εκδοτική Gladstone (Γκαστόνε στα ελληνικά) ιδρύθηκε το 1986 και σταμάτησε να εκδίδει το 1990 όταν τα δικαιώματα της έκδοσης των περιοδικών στις ΗΠΑ τα πήρε η Disney, ενώ ξαναξεκίνησε το 1993 και ξανασταμάτησε το 1998 αφού της πήρε τα δικαιώματα η Gemstone. Το όνομά της είναι εμπνευσμένο από τον Γκαστόνε, και διάλεξαν αυτό το όνομα για να φέρει τύχη στην εκδοτική.

Εξωτερικοί σύνδεσμοι

Also on FANDOM

Random Wiki