FANDOM

Ο Γκου, ο τρομερός Χιονάνθρωπος των Ιμαλαΐων, ή αλλιώς Γιέτι, είναι ένας χαρακτήρας του Καρλ Μπαρκς.

ΠροφίλEdit

Ο Γιέτι στην ΜυθολογίαEdit

Ο Γιέτι είναι ένα μυθικό πλάσμα, που λέγεται ότι ζει στις πλαγιές των βουνών της κεντρικής Ασίας και το όνομά του προέρχεται από την έκφραση "γε-τε", η οποία σημαίνει "αυτό το πράγμα" στην γλώσσα των Σέρπα, των κατοίκων της νότιας πλαγιάς του Έβερεστ, οι οποίοι συμμετέχουν ως οδηγοί και βοηθοί στις διάφορες ορειβατικές αποστολές.

Ο Γιέτι είναι ένα μεγαλόσωμο δασύτριχο πλάσμα, με σκουρόχρωμη γούνα και ύψος γύρω στα δύο μέτρα. Το κεφάλι του έχει κωνικό σχήμα και τα μπράτσα του φτάνουν ως τα γόνατά του. Οι κάτοικοι του Θιβέτ ισχυρίζονται ότι υπάρχουν γιέτι πιο μεγαλόσωμοι, που ονομάζονται "τζου-τε", αλλά και πιο μικρόσωμοι, που ονομάζονται "με-τε". Τα χνάρια του, που μπορεί να φτάσουν σε  μήκος και τα εξήντα εκατοστά, ανακαλύφθηκαν για πρώτη φορά το 1889 από τον Βρετανό Ταγματάρχη Λώρενς Ουάντελ σε υψόμετρο πάνω από πέντε χιλιάδες μέτρα.

Ένα περίπου χρόνο πριν ο Καρλ Μπαρκς σχεδιάσει την ιστορία του με τον Γιέτι, μια αποστολή που οργανώθηκε από την Βρετανική εφημερίδα Daily Mail ισχυρίστηκε ότι ανακάλυψε την κόμη ενός τέτοιου πλάσματος, που υποτίθεται ότι είχε ζήσει πριν από τρεις ολόκληρους αιώνες. Οι μαρτυρίες όσων διατείνονται ότι έχουν δει αυτό το μυθικό πλάσμα είναι αμέτρητες. Όμως, το 1985, ο ορειβάτης Ράινχολντ Μέσσνερ, που είχε οργανώσει πολλές αποστολές σε αναζήτηση του Χιονανθρώπου, υποστήριξε πειστικά σε ένα βιβλίο του είναι στην πραγματικότητα ένα τοπικό είδος αρκούδας, γνωστό ως "τσέμο" ή "ντρέμο", το οποίο στους τοπικούς μύθους παρουσιάζεται ως άνθρωπος-αρκούδα. Αυτή ήταν η χαριστική βολή στον μύθο, όμως οι φίλοι των κόμικς με ήρωες του Ντίσνεϋ δεν πρέπει να έχουν παράπονο, αφού το πλάσμα που γέννησε η φαντασία του Καρλ Μπαρκς μπορεί να τους συγκινήσει και να τους συναρπάσει σαν να ήταν αληθινό...

Ο Γιέτι του Καρλ ΜπαρκςEdit

ΤΖΕΝΓΚΙς2

Ο Γιέτι χορεύει στον ρυθμό του ρολογιού.

Ο Καρλ Μπαρκς έγραψε την ιστορία Το Χαμένο Στέμμα του Τζένκις Χαν το 1956, βάζοντας  τον θείο Σκρουτζ να αναμετριέται με τον Χιονάνθρωπο που κατοικεί στην σκεπή του κόσμου. Ο Γιέτι του Μπαρκς είναι ένας γίγαντας, λιγότερο δασύτριχος απ'ότι στους μύθους, ο οποίος δεν διακρίνεται για την ευφυΐα του.

Είναι χαδιάρης, φοράει αντί για σκουλαρίκια, έναν σουγιά και μια αρμαθιά κλειδιά, συλλέγει διάφορα αντικείμενα που τον εντυπωσιάζουν, ενώ το λεξιλόγιό του φαίνεται  ότι περιλαμβάνει σχεδόν μόνο την λέξη "γκου". Το πλάσμα αρέσκεται επίσης στο να ακούει τον ήχο ενός φτηνιάρικου ρολογιού, που πήρε από τον Σκρουτζ, ενώ μαζεύει όλων των ειδών τα πράγματα, ληστεύοντας περαστικά καραβάνια.

ΙστορίαEdit

Εξωφυλλο (84)'

Σκηνή από την ιστορία και ένα πρόσωπο από τα Ορυχεία του Σολομώντα του Μπαρκς στο πόστερ του Ρόσα που ήταν αρχικά για το Picsou Magazine και τελικά συμπεριλήφθηκε, σε ένα ημερολόγιο του 2005 της Sanoma.

Στην Ιστορία Το Χαμένο Στέμμα του Τζένγκις ΧανEdit

Ο Γκου έκανε την μία και μοναδική του εμφάνιση στο έργο του Παπιανθρώπου στην ιστορία Το Χαμένο Στέμμα του Τζένγκις Χαν, που δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά το 1956. Σε αυτήν την ιστορία, ο θείος Σκρουτζ, με την βοήθεια των ανιψιών του, ταξιδεύει στα Ιμαλάια για να πάρει πίσω από τον μυθικό Χιονάνθρωπο το Στέμμα του Αυτοκράτορα Τζένγκις Χαν, που είχε κλέψει ο Γκου από ένα καραβάνι του Σκρουτζ.

Παρόλο που ο Χιονάνθρωπος σβήνει τα ίχνη του με μια άσπρη γούνα, οι Ντακ τελικά εντοπίζουν την φωλιά του σε μια σπηλιά. Εκεί ο Σκρουτζ βρίσκει το στέμμα και ετοιμάζονται να φύγουν, όταν μπαίνει μέσα ο Χιονάνθρωπος και τους κλείνει σε ένα κλουβί. Στο τέλος, ο Σκρουτζ εξαγοράζει την ελευθερία τους με ένα φτηνιάρικο ρολόι, που άρεσε πολύ στον Γιέτι, αλλά σταμάτησε (προφανώς ξεκουρδίστηκε) δήθεν με το πρόσταγμα του θείου Σκρουτζ.

Ο Γιέτι εντυπωσιάστηκε, και ο Σκρουτζ τού ξανακούρδισε το ρολόι, ενώ ο Γιέτι σε αντάλλαγμα τούς άφησε να φύγουν, παίζοντας περιχαρής με τον ήχο του ρολογιού. Παρόλο που έχουν περάσει πάνω από πενήντα χρόνια από τότε, ελπίζουμε ότι αυτό το ρολογάκι δεν ξεκουρδίστηκε ακόμα και πως θα συνεχίσει να χτυπάει για πάντα...

ΑναδημοσιεύσειςEdit

Περιοδικο (4)

Ο Μάρκο Ρότα υπογράφει το εξώφυλλο ενός τεύχους της σειράς Gli Albi di Topolino, που κυκλοφόρησε στην Ιταλία το 1978, και αναδημοσίευσε την ιστορία Το Χαμένο Στέμμα του Τζένγκις Χαν. Με τις επανεκδόσεις αυτής της κλασσικής ιστορίας, ο Γιέτι εμφανίστηκε πολλές φορές στα ράφια των ευρωπαϊκών περιπτέρων, σχεδιασμένος από γνωστούς δημιουργούς.

Ο Γιέτι στις ΠαπιοπεριπέτειεςEdit

Στην πλοκή του Χαμένου Στέμματος του Τζένγκις Χαν βασίζεται το ομώνυμο επεισόδιο από την σειρά Παπιοπεριπέτειες, που μεταδόθηκε για πρώτη φορά το 1987.  Στην τηλεοπτική αυτή διασκευή, ο Γιέτι είναι γένος θηλυκού και ερωτεύεται τον Βολίδα Σκουάκ, τον πιλότο του θείου Σκρουτζ, έναν ήρωα που δημιουργήθηκε για τις ανάγκες της σειράς, με σκοπό να αντικαταστήσει τον Ντόναλντ.

Ο Καρλ Μπαρκς μιλάει για τον ΓιέτιEdit

Στις αρχές της δεκαετίας του 1980, με αφορμή την αναδημοσίευση της ιστορίας του Το Χαμένο Στεμμα του Τζένγκις Χαν στην αμερικάνικη έκδοση των απάντων του, ο Καρλ Μπαρκς σημειώνει:

Πιστεύω ότι όλοι έχουν ακουστά τον Χιονάνθρωπο των Ιμαλαΐων και έχουν φτιάξει με την φαντασία τους μια εικόνα, έστω και ασαφή, για αυτό το ανθρωποειδές. Ο κακός της ιστορίας μου είναι η εικόνα που έχω πλάσει εγώ για τον τρομερό Χιονάνθρωπο. Όταν άρχισα να διερευνώ τις δυνατότητές του να αναλάβει τον ρόλο του κακού, μού έκανε εντύπωση πόσο είχαν παραμεληθεί ορισμένα πρακτικά ζητήματα στην εικόνα που είχε διαμορφώσει ο κόσμος για αυτόν.

Τι τρώει ο Γιέτι; Τα παγάκια και οι χιονόμπαλες δεν έχουν πολλές θερμίδες. Οι πορτοκαλεώνες και τα χωράφια με το καλαμπόκι είναι πολύ πιο χαμηλά από τις πιο χαμηλές πλαγιές όπου εντοπίστηκαν τα ίχνη του. Αποφάσισα, λοιπόν, ότι θα έπρεπε να ζει κλέβοντας τα καραβάνια που περνούσαν από τα βουνά. Το Χαμένο Στέμμα και ένα ρολόι που χτυπάει δυνατά θεώρησα ότι θα τραβούσαν την προσοχή του. Πολλοί αναγνώστες θα μάντεψαν ότι ο Χιονάνθρωπος θα έδινε περισσότερη αξία στο φτηνό ρολόι του ενός δολαρίου, παρά στο στέμμα που αξίζει δισεκατομμύρια. Αυτή η τόσο ανεπτυγμένη αίσθηση των διακρίσεων δεν μας αφήνει να γίνουμε όλοι μας Γιέτι!

–Καρλ Μπαρκς

Καρλ Μπαρκς Project
Barksg
Σελίδες του Project

Παπιάνθρωπος:

Scr

Καρλ Μπαρκς  · Καρλ Μπαρκς Φράσεις  · Ode to ducks - Το ποίημα του Μπαρκς  · ΚΟΜΙΞ και Μπαρκς  · Οι γνώμες των μελών για τον Καρλ Μπαρκς  · Μπαρκς - Οι απαγορεύσεις  · Μπαρκς - Βινιέτες  · Μπαρκς - Μουσεία  · Γκάρε Μπαρκς

Μελέτες:

Hdl

Γάτες  · Γέτι  · Δράκοι  · Θαλάσσια Φίδια  · Σκυλιά  · Φαντάσματα  · Χήνες  · Θρυλικοί Άνθρωποι  · Κοτόπουλα  · Μυθικοί Κόσμοι  · Βόμβες και Πύραυλοι

Χαρακτήρες:

Fli
Mag
Gla

Σκρουτζ Μακ Ντακ  · Γκαστόνε Γκάντερ  · Νταίζυ Ντακ  · Κύρος Γρανάζης  · Ράτσετ Γρανάζης  · Μουργόλυκοι  · Μόργκαν Μουργόλυκος  · Χρυσοκούκης  · Μάτζικα Ντε Σπελ  · Χρυσή Γκόλντυ  · Κύριος Τζόουνς  · Οι Μικροί Εξερευνητές  · Τζων Ρόμπαξ  · Κορνήλιος Κουτ  · Γλίτσας Λέρας  · Έηπριλ, Μαίυ και Τζουν Ντακ  · Γλόμπος  · Μπλου Τυρκουάζ  · Φίσκερβιλ  · Οι Αδελφοί Ντάλτον  · Δεσποινής Ευταξία  · Βολκάνα Μακ Ντακ  · Mατίλντα Μακ Ντάκ  · Mπαρούτης Ντάκ  · Άνγκους "Μπουνάτσας" Μακ Ντακ  · Ιάκωβος Μακ Ντακ  · Κάπταιν Φουρτούνας Μακ Ντακ  · Σχίζας Ντακ  · Δάφνη Ντακ  · Μπούφαλο Μπιλ  · Ποντικομούρης  · Λούκυ Κούτ  · ??? Ντακ  · Φούλα Ζούλα  · Mπόμπυ Το Ζόμπι  · Ο Δήμαρχος της Λιμνούπολης  · Σκότυ  · Μπλακτζακ  · Ξεφτέρης  · Σπίθας  · Πόνθε ντε Λεόν  · Ο μονόκερος  · Ο Τζο από την Σιγκαπούρη  · Μοσχάρης Μακρυχόρταρος  · Μαχαραγιάς του Γιαχαραντάν  · Δονάλδο Ελ Κουάκο  · Σκότλαντ Μακ Γιαρντ  · Τζώρτζια Μπομπότα  · Γκαστόν Τριχογένης  · Αργύρης Χήνος  · Πριγκίπισσα Βουτατηνστηνσκάφη  · Γιέτι  · Χθόνιοι και Υπόγειοι  · Κυρία Τζόουνς

Ιστορίες:

Bea
Gyr

Τοποθεσίες:

Don
Gra

Αντικείμενα:

Woo
Dai

Τόμοι:

Η Μεγάλη Βιβλιοθήκη Disney  · ΚΟΜΙΞ CARL BARKS 10X10  · Οι επίγονοι του Καρλ Μπαρκς

Πίνακες:

Στριπ και Σχέδια:

Τα στριπ του Μπαρκς  · Τα Μοναδικά Σχέδια του Μπαρκς (1940)  · Τα Μοναδικά Σχέδια του Μπαρκς (1950)  · Τα Μοναδικά Σχέδια του Μπαρκς (1960)  · Τα Μοναδικά Σχέδια του Μπαρκς (1970)  · Τα Μοναδικά Σχέδια του Μπαρκς (1980)  · Τα Μοναδικά Σχέδια του Μπαρκς (1990)  · Τα Μόντελ Σητ του Μπαρκς

Σημαντικοί επίγονοι

Ντον Ρόσα  · Ρομάνο Σκάρπα  · Βίκαρ  · Μάρκο Ρότα  · Ουίλλιαμ Βαν Χόρν  · Ντάαν Γίππες  · Σήζαρ Φεριόλι